Peugouta çemkirmen gerek. Bana veya başkasına değil...
Not : Senin gibi nerede nasıl konuşacağını bilmezler yüzünden forumdan hergeçen gün daha fazla soğuyorum...
---------- Mesajlar birleştirildi - 16:06 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:01 ----------
İndiksüyon bobininin kablolarının çok ince ve dandik pabuçla tutturulduğunu görüp, kalın kablo ve çelik pabuçla lehim yaparak tutturduktan sonra bir sorun yaşamadım. Bu yöntemi izleyen herkesin problemide çözüldü.
Benim motor bir nevi test motoru oldu
Şimdilerde yeğenim kullanıyor Dragon 50 yi.
Kış geldiği için açık hava filtresini söküp eski haline getirmiştik. Birazda kilosu var. Birtek bundan dolayı çekiş sorunu yaşıyor. Önümüzdeki ay tekrar açık hava filtresine döneriz.
Sizde sorun var mı?
stop etme sorunu bendede vardı dediğin yöntemle bende çözdüm, bu aralar sabahları soğukta çalışmada zorlanma var onuda debriyaj baskı balata sıkı olduğundan kitleme yapıyormuş (bu sorun tüm çinli modellerde mevcut esasında bu yönden bir sorun değilde standart bir durum diyebilirim.) neticede debriyaj baskı balata ayarı yapıcam ,birde cdi değişecek kontak kapaksamda motor çalışmaya devam ediyor bunlar dışında şuanlık bir sorun yok , forumda online olduğunuzu görünce hem hal hatır sormak hemde model hakkında genel bi bilgi almak istedim. saygılarımla, iyi günler dilerim size.
---------- Mesajlar birleştirildi - 15:14 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:13 ----------
stop etme sorunu bendede vardı dediğin yöntemle bende çözdüm, bu aralar sabahları soğukta çalışmada zorlanma var onuda debriyaj baskı balata sıkı olduğundan kitleme yapıyormuş (bu sorun tüm çinli modellerde mevcut esasında bu yönden bir sorun değilde standart bir durum diyebilirim.) neticede debriyaj baskı balata ayarı yapıcam ,birde cdi değişecek kontak kapaksamda motor çalışmaya devam ediyor bunlar dışında şuanlık bir sorun yok , forumda online olduğunuzu görünce hem hal hatır sormak hemde model hakkında genel bi bilgi almak istedim. saygılarımla, iyi günler dilerim size.
@MotoLed, kill switchten kapatınca stop ediyor mu?
Eğer etmiyorsa yine bir kablo sorunu vardır. Ben Cdi dan olduğunu sanmıyorum.
Birde kill switch bağlantılarını kontrol edin. Birkaç kişide kendi kendine temas yapıp stop ediyordu. Bende de olmuştu.
Hava hortumu çok yumuşak. Seleye oturunca baskı yapıp havayı kesebiliyor.
Açık hava filtresi takarsanız orjinal hortumu kesmeyin.
Karbüratörü boğazıyla birlikte söküp öne çevirin. İstediğiniz zaman orjinal hale getirme şansınız olsun.
yllar önce, çalıştığım yerde markasını bile hatırlayamadığım bir 50 cc scooter vardı... yokuş aşağı 50 km/saat hıza zor ulaşıyordu... kağıt üzerinde 50 cc ama gerçekte 125 cc diyen arkadaşın az önce videosunu gördüm.... 105 km/saat hızı zorluyordu... ben de sizin gibi düşünüyorum... çinliler sanki 135 cc bir motor üretmiş ve 50 cc, 100cc, 125 cc ve 150 cc bütün modellere aynı motoru çakıyormuş gibi bir his var içimde...
bu tamamen bir tahmindir bir şey bildiğimden değil .. sanırım bazı firmalar kendi markaları güme gitmesin diye yan markalar yada kendilerinden bağımsız kurdukları alternatif markalar isimlerle yüksek hacim 50cc işine girdiler..
çünkü getirtilen özellikle 50 gibi görünüp 100-125cc olan markaların çoğu piyasada yeni türemiş hatta bazıları bu 50cc furyası ile beraber aynı anda piyasaya girmiş markalar.. yani marka zaten bu iş için oluşturulmuş kapanmayı göze alarak oluşmuş kapanana kadar vurucağımızı vuralım mantığı olabilir..
türkiyede büyük markaların hepsi gerçek 50cc yolluyor motoran,küba,mondial,vespa,pegout v.b .. bunların hepsi gerçek 50cc yolluyor.. bu 100-125 cc yollıyan markalara bakın bazılarının merkez iletişim adresleri bile yok haklarında hiç bir bilgi yok..
kısaca çinlilerin gerçek 50cc lik blokları bc70 sanırım kodlu bir blokdur. bu blok 80cc lik motorlarla aynı bloku destekler kullanır.. yani gerçek bir 50cc yi en fazla 80cc yapabilirsiniz..
devletinde bu işlerden sanmayınki haberi yok.. devlet sanırım zaten firmalara bir bildiri yada haber yolattı ki bütün firmalar 2019 dan sonra gerçek 50cc getirticekleri söyleniyor .. yani şu an piyasada olan 100-125cc lik motorlar son motorlar hatta gerçekde 100-125cc olarak getirtilen motorlar çok rahat devletin bir emri bir yazılı beyan ile sistemde 100 yada orjianli herneyse 125 cc ye çevrilebilinir sizin ruhsatınızda istediği kadar 50cc yazsın devletin sisteminde 100-125 cc geçerse o zaman trafik sigortasıda zorunlu olur mtv de zorunlu olur..
çok zor şeylerde değil bunlar artık her şey yazılım digital ortamlar bir sisteme girip klavyede hacim bilgisini düzeltmeye bakar.. devletin 5 dakkasını almaz.. ondan sonra ilk tüvde kimse motorunu muayeneden geçiremez tüv de çünkü motorlar orjinal 100 yada 125cc görünücekleri için devletin sisteminde...
tüv mtv , trafik sigortası ve ruhsatta 50cc yazdığı için ruhsat değişikliği istiycekdir..
hep diyorum güzel rks winner olur rx1 olur bu kasada bir 50cc getirtsinler fiyatıda makul uygun olsun ben ikinci motor alırım bir tane.. dediğim birebir rks winner yada rx1 ile aynı kasalar ebat uzunluk genişlik olarak olucak.. mobiletten bozma kasalar değil..
şu anda piyasadaki 50cc lik manuellere bakıyorum bir ikisi dışında hepsi mobilet biyonikden ileri gidememiş onların modern versiyonu kasalar..
Tabi ya gümrükler yol geçen hanı herkes bana ne ben maaşımı bankamatikten ne olursa olsun alıyorum bana ne kim ne getirirse getirsin diyor.
Büyük köklü tırnakları ile kazıyarak bu güne gelmiş motosiklet firmaları da bu haksız rekabet karşısında Allah'ın dan bulsunlar biz şimdi bunları şikayet edipte ispiyoncu durumuna düşmeyelim. Hem de bu işi yapanların ekmeği ile oynamış oluruz ekmekle oynanmaz günahtır diyorlar.
Onun için gönül rahatlığı ile falanca ustanın abi bu 50 cc yazıyor ama aslında 125 cc dediği motosikletleri ( motorlu bisikletleri ) alın ve binin.
Sizin dediğinize göre kullanıcılar biliyor, DEVLET bilmiyor değil mi? 50cc die yutturuyorlar ama orjinalde 110-125cc. Bırakın bu işleri gidin pisiklete falan binin...
Son hız göreceli bir kavram. Ben sana şunu diyeyim; 45km/sa üzerinde gittiğinde polis cezayı kitler. Bunu düşünerek sürmek gerekir ki o motorlardaki fren ve süspansiyon sistemi daha yüksek hızlar için yapılmadı. Kendi hayatını riske etmek ne kadar doğru bir davranış?
Benim MT-25'te hızını alınca 190 yapıyor. Peki ne kadar durabiliyor???
pejo yüzünden sana çemkirdiğimi nerden çıkardın
ben sana bilip bilmeden konuştuğun için çıkıştım,halada sözümdeyim,,nerde nasıl konuşacağımı biliyorum kardeşim ve tam yerindede sana konuşmuşum,cuk diye oturdu,,bak senin 50cc 50cc dir farklı motor olmaz dedin,al kaç kişi benim söylediğimi doğruladı
yaa demek öyleymiş,bilmiyordum öğrendim sağol diyeceğine ukelalık yapıyorsun,,ben sana ne diyim artık
Bak @yeruçağı...
"Hiçbir ithalatçı öyle bir riske girmez."
den ne anladığını bilmiyorum.
Sen ithalatçıyı KAÇAKÇI olarak anlıyorsan bu senin sorunun...
Konuşman kabaydı. Hala kaba ve terbiyesizce.
Tekrar ediyorum...
Eşşeğine kim çüş dediyse ona çemkir...
aynen haklısın,,geçende bakım için arora vesta 50cc diye geçen scooterimi servise götürdüm,usta bir sonraki 6000 bakımda varyatörün ve bagaların değişmesi gerektiğini söyledi bana,bende honda spacy 110 cc lerin varyatör ve bagaları buna olursa onlardan takabilirmiyiz dedim
bana,spacy 110 buna uymaz ufak geliyor,honda fizy 125 liğin varyatör ve debriyajı birebir uyuyor onu takarız dedi
bu ne demek,senin scooterin 125cc demek ,daha başka izahı varmı
---------- Mesajlar birleştirildi - 01:00 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:56 ----------
yav he he hiç bir ithalatçı öyle bişey yapmaz hepsi 50cc biz bilmiyoz her şeyi sen biliyosun bukadar inceleme yapanlar test edenler bloğu açıp silindiri pistonu ölçenler hepsi yanlış sen doğrusun...tamam tamam senin eşeğin kancık olsun sen haklısın ben bişey söylemedim
dediğiniz doğru da benim söylemek istediğim farklı... bana göre 50 cc bir motosiklet en fazla 60 km/saat hız yapar o da yokuş aşağı falan... eğer 50 cc bir motosiklet 105 km/saat hıza çıkıyorsa bence 50 cc değildir...
45 km/saat olayını anlamadım... açıklayabilir misiniz?
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)