Az satanın, nispeten kaliteli mal pahalı olur, hiç kendimizi yormayalım.
Az satanın, nispeten kaliteli mal pahalı olur, hiç kendimizi yormayalım.
Adamlar gsxr250 yaptılar inazuma motorlu alan adam güzel gitsin istiyor hemen youtubeden gsxr250 top speed bir bakıyor 150 160 sonra fiyatına bakıyo direk alt f4.
Malesef Türkiye pazarı böyle.
ne doğru düzgün bayisi var ne reklamı etkinliği var. fiyatlar desen kol gibi kim neden alsın.
Ducati, Harley, Triumph bile daha agresif oynuyor en azından incelemeleri test sürüşleri var bayiye gittiğinizde hemen her motorunu görüp inceleyebiliyorsunuz.
kawasaki daha da beter. kenan sofuoğlu, toprak razgatlıoğlu gibi iki tane marka yüzü olabilecek yarışçısı var ama pr sıfırın altında 10
Yazık ki fiyatlar TL bazında lanse edildiğinden, Türk aklımız ile hemen esnaf çözümleri üretmeye yönelik bir teşvik hissediyoruz elimizde olmadan.
Fiyatları global sayılabilir bir kurum olan BMW ile mukayese yapmanızı öneriririm. Satın alıyor olduğunuz ürün bir motosiklet, tava ya da çırpıcı değil. Kaliteli ürün, pahalı oluyor maalesef. Merter sanayiye daha vakıf bir ırk olarak bunu idrak etmek elbette güç geliyor, fakat durum bu. Şundan emin olalım, markalar para kazanacak ki varlığını sürdürmenin yanında kalitesini artırıcı gelirler ve fonlar elde etmeli.
Bu kadar KDV ödeyip de satın alınan ürünün alanında zerre katma değer görmemeye o kadar alışmışız ki bu söylediklerimin bir anlam ifade etmesine imkan sunacak yeterli miktarda bilgi yer almayabilir bireysel lügatta. Fakat 2500 TL'ye tekabül edecek olan 500 Euro'luk bir indirimin aşağıda paylaştığım bağlantıda yüzdesel olarak ne değiştirebileceğini, bu tutarın neden üretici tarafından değiştirilmesini bir tahayyül etmenizi öneririm.
Mümkün olan azami detaylı fiyatlandırmalar belki de daha makul fikirleri üretmenize vesile olur dilerim.
http://www.bmw-motorrad.com.tr/tr/tr/index.html
Zaten endişeye mahal yok, bu gidişatla bir çok marka (Kawasaki, Suzuki, Ducati, Triumph...) ofis açmayacağı gibi, mevcut marka ofisleri de kapatır gider. Kimse göz göre göre bir ülkeye bayi açmaz. Bu fiyatların içerisinde bayilerin koruma masrafları da var, esnafların servis kazançları da var, parçaların bulunabilirliğini artıracak yatırımlar da var. Hem ucuz olsun, hem her semtte servis olsun, hem de çok kaliteli olsun. Böyle bir ideal üçleme maalesef iktisadi olarak kabil değil, ama Türk'ün arzusudur.
Bu fikirlerle, Çin motosilketlerinden daha azını hak ediyoruz.
Suzuki Dubai de yok maalesef, su anda motosikletime parca alabilecegim yada servis yaptirabilecegim bir suzuki servisi yok, saka gibi ama gercek Tabi asil sebebi motosiklet pazarinin neredeyse olmamasi. Onlarda birakmislar.
Otomobilleri icin kucuk bi ofisleri ve cok az da olsa Suzuki otomobil gormek mumkun.
Böyle bir beklentiye girdiğin için zaten Suzuki satamıyor. Suzuki 'nin mevcut düşüncesi şu şekilde "alıyosan bu fiyat, almıyorsan paşa gönlün bilir."
Piyasada agresif olup dediğin gibi fabrika fiyatını aşağı çeken markalar var. En başta Honda ve Yamaha.
Özellikle MT07 özel bir indirimle Türkiye 'ye girdi. Aynı şekilde BMW G310 Avrupadan daha ucuza satılıyor. Bu adamlar piyasadaki pazar payını büyütmek için agresifleşebiliyor. Suzuki, Kawasaki vs... bunlardan böyle yatırım beklemek boş.
Ne olur gelecekte? Türkiye motosiklet pazarı 3-5 katına çıkar. O zaman Kawasaki, Ducati gibi firmaların gözü üzerimizde olur. Satış için fedakarlıklara başlarlar.
amerika fiyatı 9000$ civarı, yani oranın 9000 TL'si, bizim fiyat 55.000 TL..
Sizin ilginiz yok diye hemen öldürdünüz Suzuki yi yahu
şu anda Didim de bir otelde Suzuki Türkiye sponsorluğunda yaklaşık 200 kişi dört günlük bir organizasyondadır ,
çok satalım derdinde değiller , Suzuki yi bilen satın alır zaten TR de belirli bir Suzuki kitlesi var onları memnun edelim kaçırmayalım gibi bir stratejileri var..
Honda spacy ye alternatif bir modeli var mı?
Fiyatlarına(satış, servis, yedek parça) bak anlarsın. Üstelik yeni değil bu durum, hep böyleydi. Ben yeni motosiklet bakarken suzuki sitesine girmiyorum bile. Ha böyle giderse benim gibi orta alt ekonomik seviyeliler için Honda ve Yamaha da aynısı olacak, hatta oldu. Hadi onlar malum ekonomik durumlara, vergi şu bu topu atıyor, ama Suzuki hep böyleydi.
Pek çok modelinin de alıcısı az olunca yere göğe sığdırılamama konusunda aşırı abartıldığını düşünüyorum açıkçası.
Mesela Honda satış ve bilhassa servis ağı olarak otomobildeki fiat ve renault gibiydi.Ama bu yerini ufaktan Bajaj a kaptıracak gibi memleket ekonomisi düzelmezse.
Bu arada çok satalım derdinde olmamak iyiymiş, suzuki tr, bu işi sadece hobi olarak yapıyor demek ki.
çok satmak için pazarın hakimleri ile rekabete girmeleri gerekecek , buda fiyat kırmak demek , 1000 lik Africa Twin ile 650 lik Vstrom neredeyse aynı fiyatta ! Kawasaki de fiyat konusunda aynı politikada yıllardır , üstelik ne fuarlara geliyor ne bir test sürüşü etkinliği hiç bir organizasyonu yok TR de..
Buradaki konu marka kalitesi değil zaten öyle olsaydı suzukiyle hondayı kıyaslama yapmak saçma olurdu. Buradaki konu türkiyedeki satış adetleri ve servis ağı.. afrika twin satış adedi : suzuki+kawasaki+triumph buraya bir kaç marka daha ekleyebilirsiniz :D honda türkiye operasyon yapıyor diğer markalar distiribitör elinde.. Bu nedenle piyasası ölü. Bu zaten görülen bir şey. Sahibinden.com üzerinde girip baktığınız zaman 14 15 liraya 650 cc vstrom bulmak mümkün.. Bunun tek sebebi servis ve satış ağının düşük olması.
Suzuki kullanıcısı olarak ben durumdan gayet memnunum açıkcası . Benim motordan memnun olmam için Suzukinin binlerce motor satması veya bir sürü yedek parça stoğu bulundurması gerekmiyor. Makul sürelerde zaten servis veya şahsi yollara parça bulunabilen bir çağda yaşadığımıza göre ben bu tip şeyleri negatif olarak görmüyorum. Bana göre Kawasaki ve Suzuki'nin yaptığı motorlar karaktere ve ruha sahip Japonlarda. Diğerleri tamamen ticari çıkarlı geliyor gözüme. Motosikletin show dünyasında da hep ikisi var zaten.
Yazdığımı okudunuz mu ? honda ile suzuki mi kıyaslama yapıyorsunuz ? Geçen sene istanbulda suzuki satan ve servisi veren 2, 3 yer vardı batuhan, mototaş... Yetkili servis baktığınız zaman maslak yücel vardı bu sene toplasan 5 6 bayi var. Bu sadece istanbul. İzmirde yetkili satıcı yok.. Bu yüzden satış adetleri zayıf diyorum.. Suzuki türkiyede 900 motor satıyorsa honda 30.000 motor satıyor.
Tekrar söylüyorum vstromu ben 6 yıl kullandım kalite olarak honda ile kıyaslamak komik olur..
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)