Türkiye'de değil tüm dünyada gerilemektedir.
Yatırım planları 2016-17 ve 18i es geçip 19da ciddi bir yatırım yapmak. Bunun içersinde yeni kasa hayabusadan tutun çin merkezli üretimi artırmanın planları var. Türkiye'de cacık olmaz yine de ayrı konu
Türkiye'de değil tüm dünyada gerilemektedir.
Yatırım planları 2016-17 ve 18i es geçip 19da ciddi bir yatırım yapmak. Bunun içersinde yeni kasa hayabusadan tutun çin merkezli üretimi artırmanın planları var. Türkiye'de cacık olmaz yine de ayrı konu
Bence Suzuki kolay kolay ölecek bir marka değil. Ölmüş olan bizim cüzdanlar. Fakat, kimsenin haberi yok.
Ülkemizde ölmesinin sebebi kısmi olarak fiyatlar diyebiliriz. Artık insanlar vergi şu bu yüzünden hep küçük motorlara yöneliyor ve Suzuki gibi yüksek CC motorlarla ünlü olan bir markada bunu çok geç fark edince sonuç böyle oluyor. En son farkettiler ama bu seferde milletin 200cc de ürettiği tork ve beygir gücünü 250 cc lik efsane görünen bir motora koydular o da tutmadı. O motor 30 beygiri geçse bi o kadarda tork üretse ve 22 den satılsa gene fazlasıyla alıcı bulurdu kendine bu yeni piyasada.
Eskiden yolda inazuma gorurdum. Simdi hic mi denk gelmez... heryer yesil ve turuncu kucuk cc mototrlarla dolu.
http://motosiklet.suzuki.com.tr/fiyat-listesi.aspx
kaç çeşit vergi var ben saymadım
turkiye'de motosiklet piyasasinda var olmak istiyorsaniz 0-250 cc segmentini iyi doldurmaniz gerekiyor.
cunku,0-250 cc segmenti mevcut pazarin %90'nını olusturuyor.
son yillarda inazuma disinda bu segmentte varlik gosteremediler.
250 cc ustu de vergilerden sonra artik zengin isi oldu.
o yuzden 50-125-250 cc segmentinde ulasilabilir fiyatta motosiklet atagi yapmazlarsa bu tablo daha kotuye gidecektir.
1-2 sene evvel,suzuki genel mudurunun "yillik satis hedefimiz 300 motosikleti asmak"diye bir demecini okumustum.
durum budur yani
Yüksek vergiler yüzünden yakında bu ülkede Çinli motosikletlerden başka bir şey satılmaz.
Türkiyede olan iki büyük marka var Honda ve Yamaha bu markaların direk kendi ofisleri var ve büyük operasyon yapıyorlar. Yılda yaklaşık olarak Honda 30.000 , Yamaha 15.000 adet motosiklet satıyor. Diğer tüm markaları farklı distiribitörler getiriyor misal veriyorum ducati korlas getiriyor yılda sattığı motosiklet adeti 500 maksimum. Kawasaki z motor getiyor yılda maksimum sattığı motor sayısı 300 400 Suzukinin sattığı adet 900 .. Hondanın sokak arasındaki en küçük bayisi bu adetleri satıyor zaten.Bu durum fiyatlarada yansıyor. Dolayısıyla çoğunluk neyi kullanıyorsa toplum onu alıyor eğer suzuki kawasaki gibi büyük firmalar türkiyeye girip operasyon yaparsa eminimki pazarı bölüşecekleri için daha çok adet satabilirler ama bu şekilde distiribitörlerle olacak iş değil bu.
fiyat politikası ,
TR de sanki suzikinin kawasakinin b...boncuk varmış gibi diger iki japon emsaline göre pahalı.
Geçende bunu burada birisi paylaşmıştı.
Avrupada Vstorm 1000 , 1000 euro civarı Africa twenden ucuz.
Burada ise 1000erup kadar pahalı .
12000Eruluk bir malda emsalindan hayi 2000Eruo kadar pahalı yani %20
Sonuç
inna lillahi ve inna ileyhi raciun`
Vitara çok satıyor, çok kaliteli bir jip, aynı fiyata dandik duster olmuş, 100000tl
Fiyatlar ve reklam politikası. Trabzon bayinin elinde 2016 model sıfır inazumalar var hala fiyatta indirim yapmayı düşünmüyolar bile. Alırsanız ekime almazsanız kasıma şeklinde devam ediyorlar Allah sonlarını hayır etsin.
Sorunun cevabını ben vereyim. 2015 yılında fuardan 2014 model İnazuma aldım. Kaparo verdim anlaştım. Meğer anlaştığım adam Bursa bayisiymiş. Haydaa, ben ne bileyim. Stand görevlisi görüp gidip aldım motoru. Aklıma gelmedi, gelmez de hangi ilin bayisisin diye sormak.
Neyse sağolsunlar teslimatta sıkıntı olmadı. Aldım motoru bindim. Binerken düştüm. İki amortisör eğildi, çamurluk kırıldı. Amortisörü düzeltme ve çıkma çamurluk 2015 fiyatlarıyla 2.700 tl tuttu. O zamanlar tek başına çıkma çamurluk 650 tl. Yenisi değil çıkma.
Kamyondan taş sekti far camı çatladı. değiştireyim dedim 850 tl dediler. Pati çekerek uzaklaşmayı düşünürken, zaten elimizde yok, pek de gelmez far dediler. Bazı arkadaşlarda katalizör arızası olduğunu duydum. Belirtiler bende yoktu. 1.000 tl civarı bir masraf çıkarıyormuş. Elimdeki her an patlamaya hazır saatli bombayı çizmeden-kırmadan satayım dedim. Kazasını bilen bir tanıdığıma sattım.
Gerçekten inanılmaz pahalı parçaları var. Kullanamıyorsun ki. Kullanırkende "düdükleniyormuş" hissine kapıldım ben. Bakımlar 400 tl, zincir değişimi 800 tl, durduğu yerde yana devrilse 1.000 tl.
Sonra şimdiki motorumu keşfettim. Kapalı otoparkta yana devirmişler. Egzos koruması 24 tl, fren maneti yamuldu 20 tl. Parçalar yetkili serviste orjinalleri takıldı yanlış anlaşılmasın. Bakımlar yetkili serviste 60-70 tl. Buji-hava filtresi gibi parçalar da değiştirirsen 100 TL
İnazuma ile Hunk kesinlikle karşılaştırılacak motorlar değil. Asla. Ama 5-6 kat daha pahalı işletme maliyeti olan İnazuma, Hunk'dan 5-6 kat konforlu ve performanslı değil. 2-3 kat daha iyi. Geri kalan 3 kat da "düdük"
“Bir delil ile 40 alimi yendim; ama 40 delil ile bir cahili yenemedim.” Mevlana
Adamlar napsın bu vergilerle? Kimsede sahip çıkmaz haklı olarak. Suzuki ve Kawasaki 2-3 sezon sonra tamamen silinecek Türkiye'den. Yamaha'da Honda nın tahtına oturacak.
Oldum olası tek far olmasından haz etmedim, belki benimle aynı fikirde olanlar vardır.
Suzuki Motosiklet alanında Honda'nın onda biri kadardır. Karşılaştırırken buna dikkat etmek gerekir. Herşey satış adedi değildir. Belki butik bir marka olmak istiyor nerden biliyoruz? Honda gibi saldırgan bir piyasa oyuncusu olmadığı ortada...
Aslında skuterleri kalite olarak üst düzey ve sorunsuz aletler. Ancak fiyat olarak hep rakiplerinden çok daha daha pahalı satılmak istendiğinden skuter sektörünü de yamaha ve hondaya kaptırdılar.
Örnek vermek gerekirse 2017 model SUZUKİ BURGMAN AN 400 ABS____53.000 TL
En büyük rakibi olarak 2018 model YAMAHA X-MAX 400 ABS bluecore___36.000 TL
Kullanıcı adam f/p oranına bakar. Bu kadar fark varken satamaması elbette doğal. Alım gücü çok yüksek bir ülke olsak bir ihtimal satışları daha iyi olabilirdi. Alım gücü çok yüksek olan adam sırf daha çok beğendiği için fiyatına bakmadan suzuki alabilir ama bu şartlarda en büyük suzuki fanatiği bile 400lük skuter alacaksa gider yamaha alır suzukinin posterini de duvarına asar
Vergi de vergi deyip duruyorsunuz! Niye "Adamlar fabrika satış fiyatlarını aşağıya çeksinler, capon daha az kar etsin" demiyorsunuz hiç?
İstediği fiyatı çekecek; karından feragat etmeyecek; sonra tüm kabahat vergide olacak ... yok öyle ...
Ha, vergi yüksektir, o ayrı konu; onu da tartışırız... Ama üreticilerin karlarına da değinmeniz lazım...
Olacak tabii vergi... Siz havlunuzu orada kaça satabiliyorsunuz, bir bileniniz var mı?
Bu pazarda mal satacaklarsa, burası böyle.. İşlerine gelirse ...
Gelmezse paşa gönülleri bilir ...
Sanki vergileri düşürseler, bu sefer aynı "alım gücünden" daha çok kar etmek için satış fiyatlarını yukarı çekmeyecekler bir nebze de olsa...
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)