Bu konu hakkında uzun süredir düşünüyorum ama cesaret edemiyorum ekipman olarak hazırım ama zihin olarak değilim, acaba yolda bişey olur mu korkusu var, ne yapmam lazım (CBR125R 2011 40 BİNDE ) (İSTANBUL--KARABÜK)
Bu konu hakkında uzun süredir düşünüyorum ama cesaret edemiyorum ekipman olarak hazırım ama zihin olarak değilim, acaba yolda bişey olur mu korkusu var, ne yapmam lazım (CBR125R 2011 40 BİNDE ) (İSTANBUL--KARABÜK)
cadirin varsa atla git la, niye korkuyon? bişey olcaksa evde de olur zaten.
korlularinin uzerine git.
not: yazdıklarım beni bağlar, tavsiye niteliğinde değildir
Küçük cc ile ilgili olarak cbf150 ile bir gün de 400küsür km gidip ertesi gün 400küsür km döndüm. Hatta olay dün oldu Konum var anasayfada. CC'den korkacak bir şey yok bence.
Telefon tutucu mutlaka bulunur en kötü bu sporcuların kola taktığı ürünler cırt kablo bağı ve elektrikçi bantı ile uydurulur. (hala hazır ürünlerin olduğuna inanıyorum.)
Ancak korku ciddi boyuttaysa rahatsız edici olabilir, hatta riskli olabilir.
Yüksek motivasyon, yolda olmaktan keyif almak olduktan sonra çok rahat yapılır. Korkuyu yenmek adına forumdan ya da özel hayattan bir motorcu arkadaş daha bulunup iki motor gidilebilir.
İstanbulda e5 e filan çıkıyormusun istanbulda her yere gidiyorum korkmadan diyorsan uzun yol daha kolay çık şeridini takip et
Kardeş,gecen hafta açtigin konuda yardimci olduk sana.
http://www.motosiklet.net/forum/moto...tml?highlight=
ilk motor aldığımın 1 ayı (GS1 ve GS2 eğitimleri sonrası) İstanbul-Ayvalık, Ayvalık-İstanbul yapmıştım artçımla birlikte.
Çok değişik bir şeydi o korku ve heyecan. Sabaha kadar hiç uyuyamamıştım.
Dikkatli olun, lastik tamir kiti yanınızda olsun, rota üzerinde inin cinin top oynadığı yollar varsa konumunuzu bir arkadaşınız ile paylaşarak gidin. (cep telefonu üzerinden anlık konum ileten yazılımlarla)
Maslak'a gidip gelmekten 1500 kat daha risksiz bir yolculuk olacaktır zaten.
http://www.motosiklet.net/forum/moto...l-giresun.html
Açılın ufak cc uzun yol rekoru bende.
kardeşim istanbul sınırını geçtikten sonra çok trafikte olmuyor
Uzun yol korkusu, bence daha önce uzun yola çıkmamış arkadaşların önündeki en büyük engeldir. Keyfine varmak istediğiniz şeyden kormayın, korkunuzun nedenini bulun, giderin, tadını çıkarın.
Yolda gerçekleşmesi muhtemel aksilikleri iyi hesaplayın ve tedbirinizi alın.
* Yedek iç çamaşır
* Yedek alt üst elbise
* Yedek çorap
* Harici şarj cihazı
* Şarj kablosu
* Yedek batarya (özellikle kamera kullanıyorsanız önemlidir)
* Lastik tamir kiti (veya en azından fitil ve köpük sprey)
* Mutlaka bir miktar fazladan nakit(kredi kartı her zaman iş görmeyebilir)
* Yağmurluk
* Min.0,5LT yedek yakıt (bir pet şişede dahi olabilir ancak kesinlikle sızdırmayacak ve kaza halinde dahi en korunaklı yerde olacak, ısı görme ihtimali en az olan yerde muhafaza edin)
* En az 1LT içme suyu (gerek acil durumlarda veya motosiklette kullanmak, gerekse mola veremediğiniz durumlarda toparlanmanıza yardımcı olması için)
* Küçük bir enerji içeceği(kişisel tavsiyemdir, uyku bastırdığı durumlarda kısa süre de olsa, biraz daha dikkatinizi açık tutabilir)
* Yedek balaklava (terlerseniz ki terleyeceksiniz, imdadınıza yetişir)
* Avadanlık (iki üç parça takımın olduğu o küçük çanta sizi yolda kalmaktan kurtarabilir)
* Kulaklık (Motosikletinizin egzoz sesi biraz yüksek ise yolculuğun işkenceye dönmesini engellemek için ses kesici kulak tıkaçlarından edinin, birakç takım yanınıza alın)
* Zincir ve bilimum kilitler (motosikletinizi koyduğunuz yerde bulabilme ihtimalini yükseltir)
* Bir iki yedek kancalı bagaj lastiği (Çanta veya benzeri birşey koptuğunda basitçe iş görecektir)
* Acil durumlarda ulaşılacakların kağıda yazılı listesi (kimse kaza yapıcam diye yola çıkmaz, tedbirli olmak gerek)
* Motosiklet ve kaskınıza ekleyeceğiniz Kan Grubunuzun Sticker' ları (yukarıdaki aynı nedenle)
Bunlar sizin motosikletinizde yaklaşık 40/42 lt' lik topcase' i doldurur. Yemek ve diğer ihtiyaçlarınızı nasıl karşılayacağınıza, konaklama konusunu ne şekilde halledeceğinize göre diğer malzemeleri de hesaba katmalısınız.
Motosikletinizin tüm bakımlarının eksiksiz olduğundan emin olun, zincir ve hava filtresi ile balata durumlarını özellikle kontrol edin. Lastik basınçlarınızı Yola çıkmadan önce deponuzu doldururken mutlaka tekrar kontrol edin (her yakıt alımında kontrol etmenize gerek yok, malum bazı istasyonları saatleri arızalı olabiliyor ve sizin lastik basıncınızı atmosfere salıp öylece bırakabilir)
Bazı bilgileri önceden iyice kesinleştirip tecrübe edin. Hangi güzergahı kullanacaksınız, giderken ve gelirken düşündüğünüzden yorgun olursanız nerede duraklayabilir veya yolu nasıl kısaltabilirsiniz gibi bilgileri tecrübe edin, google veya yandex gibi haritalandırma ve doğrudan yol resimleri ile yolu ve özellikle yol ayrımlarını bir kez de olsa görmeye çalışın. Tabi ki bu epey zamanınızı alabilir. Yolda navigasyonun çalışmaması durumunda en azından hangi güzergahı takip etmeniz gerektiğini haritadan iyice öğrenmeniz için harcanabilir bir zaman.
Bunları yaparsanız kafanız rahat olur, nerede ne yapacağınızı bilir ve hazırlıklı olursanız korkacak şey kalmaz
Başına iş gelirse geldiği zaman yolda düşünürsün. Kafaya fazla takmissin. Motosikletim ne olursa olsun Yanıma sadece cüzdan ve telefon alarak en az 250km gibi mesafeler yapmıştım. Yanimda ağırlık olarak çanta bile taşımayı sevmiyorum. Motoruna mi güvenmiyorsun kendine mi?
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)