Suzuki V-strom DL1000 (Bahtsız bedevi)
Reklamlar
-
Reklamlar
-
2002 İlk seri DL1000 in ön camı ile kafa grenajı bütünleşikdi , en belirgin görsel fark buydu sonra 650 lik ile benzer şekilde ayarlanabilir oldu , dikkatli gözlerin farkedebileceği yerler ise ; yan grenajda hava kanalları , gösterge grubu yazı karakterleri , aluminyum yolcu pegi ve arka maşadır , geometrik şase farklarıda vardır ki DL 1000 in tekerlek arası mesafesi spor sürüşe daha fazla imkan verecek şekilde daha kısadır..
2014 de ki yeni kasası üretilene dek nedeni anlaşılamaz şekilde Abs siz üretilmiştir , 6. vitesi overdrive özellikte olduğu için otomatik 55-60 hp ye düşmekte düşük devirde konforlu ve ekonomik bir sürüş amaçlanmaktaydı , fakat bazı kullanıcılar OD yi iptal edip arka dişliyi iki diş büyütünce zaten hiçbir elektronik desteği olmayan agresif 1000 cc motorla patlamaya başlayanlar oldu..
2014 yeni kasa ise bambaşka bir motordur , başka bir başlıkta anlatılabilir , sanırım burada aynı kasa dl1000 ve 650 karşılaştırılıyor , şunu söylemem gerekirse bu sınıfta yeni dl 1000 mükemmel ötesi bir makina idi , 4500 gibi düşük bir devirde gelen max torku bile anlatılmaz yaşanır lakin Africa Twin in beleş fiyatı karşısında kayboldu gitti garibim :(
-
Ufak tefek tasarım farklılıkları var kabul diyorum hocam ancak tasarımları kaba bakış birbirine benzerken DL650 lerin bu kadar sevilip pazarda geniş yer bulup DL1000 lerin "evlerden ırak" durumu bana garip geldi açıkçası.
Geçen gün bir arkadaşımla bu mevzuyu konuşup tartıştık ama bir sonuca ulaşamadık. ABS olayı da gerçekten çok ilginç geldi. DL650lere 2007 yılında abs getirilirken DL1000 lere 2008 yılına kadar hiç konmamış ve 2008'de ise zaten üretimine ara verilmiş.
Arkadaşla tartışırken mtv bir sebep olabilir mi dedik ama eskiden mtv yükü bu kadar fazla değildi ve günümüzde de 10 yaşındaki motosikletlerde mtv'nin tercihte büyük etken olacağı fikri mantıklı gelmedi.
Hazır mevzusu açılmışken yeni DL1000 leri de konuşalım hocam. Evet, sıfır fiyatları arasında AT ile arasında çok fark var ancak düşük km 2. elleri AT fiyatlarında olmasına rağmen yine AT kadar rağbet görmüyor.
Birisi bu modele beddua mı etti ne yaptı, neden ortamın kara kedisi konumunda bu motor merak içerisindeyim.
-
Bence sebebi daha ucuz ve arasında performans bakımından uçurumlar olmayan 650lik varken kimsenin 1000'liğe para vermemek istemesi.
-
Yurt dışı testlerde yeni DL1000 olumlu yorumlar aldı , Avrupa da çok sevildi , hatta Yunanistan Vstrom cennetidir yeniside çok tutuldu , teknik özellikleri ile Africa yı her türlü öper her ikisinide kullandım , Tr de tutmamasının tek sebebi eski tasarıma göre biraz cılız görünen tek farlı tasarım diyebilirim , yine Africa burda yakışıklı ve ilgi çekici far ve grenajlarıyla öne çıkıyor..
---------- Mesajlar birleştirildi - 21:54 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:50 ----------
RoofRoof adlı üyeden alıntı
Bence sebebi daha ucuz ve arasında performans bakımından uçurumlar olmayan 650lik varken kimsenin 1000'liğe para vermemek istemesi.
oops buna katılmıyorum zira ikisi performans olarak oldukça farklı , hatta iki kişi çantalı vs yüklü iken 1000 lik çekişte neredeyse kayıp yaşamazken 650 lik özellikle rampada biraz nazlanabilir..
-
Bence 1000cc. enduromsu bir motor olmaz diye millet soğuk baktı buna.
97-01 arasında 96 model Africa T. kullandım. Sattıktan sonra DL650 ye azda olsa acaba mı dedim ama 1000 lik hiç aklıma bile gelmedi.
AT'dan sonra büyük motorun hamallık olduğuna karar verip Dominator aldım, çok da sevdim, AT'den bile fazla.
-
Kulaktan duyma bilgi Ocaga incir ağacı diken yakıt tüketimi olarak duymuştum sorununu
-
Yakıt tüketimi eğer fazla ise bir tur motoru için tercih edilmeme nedeni olabilir. Fiyat konusunda ise Abs siz dl650 ler ile dl1000ler arası fiyat farkı olduğu doğru. Fakat absli DL650 ler ile aynı model DL1000 ler çok yakın fiyatlı. Abs de tercih konusunda bir etken olabilir sanırım.
Şimdi araştırırken fark ettim çok ilginçtir ki zamanında DL1000 in tıpatıp benzerini suzuki firmasıyla anlaşan kawasaki firması 2004-2005 yıllarında KLV 1000 adıyla piyasaya sürmüş. Kaynak
Kawasaki KLV 1000
-
serif abi adlı üyeden alıntı
Kulaktan duyma bilgi Ocaga incir ağacı diken yakıt tüketimi olarak duymuştum sorununu
Geçen yıl DL1000 ve DL650 ile Ankara'dan Abant'a gittik. DL1000 tam aksine daha az yaktı.
-
2004 senesinde bordosu vardı bizde, genel anlamda her yönüyle iyi bir motor ancak dl650'ye göre 2-2,5 litre daha fazla yakıt tüketiyor, vergi dilimi üstte ve ağırlık olarak 35-40 kg daha ağır,selesi de 2,5 cm daha yüksek.
biraz 'iri' olmak bu motoru kullanmak için şart, ancak dl650 için 'orta' ebatlara sahip olmak yeterli. DL1000 ile 8 litrelerde gezindiğim koşullarda dl650 ile 5,5-6'lar da gezmişliğim vardır. Aradaki performans farkını pek kimse önemsemedi demekki.
-
Hakikaten başlık uygun olmuş "bahtsız bedevi"
İlk modellerinden bir tanesini (2002 model) 2 yıl kadar kullandıydım. Üstelik 108 ps versiyonuydu.
Sanıldığı kadar çok yakmıyor. 5- 5.5 lt/100 km gibi bir sarfiyatı var.
Kullandığım dönemler de uzun yol perfonmansı ve rahatlığından çok memnundum.
Aynı paralara 1000 lık alınabilecekken 650 nin tercih etilmesini bende anlamıyorum. Ki öyle yaktıkları benzinde öyle fazla fark da yok. (0,5 - 1 lt/100 km gibi)
Sadece 650 daha az ürkünç geliyor ( agırlık, güç ve yakıt vs.) sanırım.
-
YasinC adlı üyeden alıntı
Geçen yıl DL1000 ve DL650 ile Ankara'dan Abant'a gittik. DL1000 tam aksine daha az yaktı.
Kulaktan duyma demiştim zaten . Şehir içi kısa mesafede 1-2 litre fazla yakacağı kaçınılmaz gerçektir ama . Bana bunu diyenler belki bunuda hesaba katıp demişlerdir.
-
YasinC adlı üyeden alıntı
Geçen yıl DL1000 ve DL650 ile Ankara'dan Abant'a gittik. DL1000 tam aksine daha az yaktı.
Beraber aynı hızlarda sürerseniz hacimlinin az yakması doğal.
Sallıyorum 650, 100km/s hızı 4500 dv/dk yapıyorsa, 1000 lik aynı hızı daha düşük devirde yapacaktır.
Africa (750-2S.), Transalp (650-2S.), Dominator (650-1S.) üçlüsü beraber sürüşte yaklaşık 0.7-1.0 litre farklarla tüketiyordu.
-
İki motora birbirine çok benziyor diye bakmak yalnış olur herzaman aynı kasaya sahip olan araçların ufak hacimlisi çok satar bu otomotiv sektöründede böyledir. Kısa bir süre kullanma şansım olmuştu hakkında kötü birşey söyleyemiyeceğimiz bir makinadır vstrom .
-
04 Ağustos 2018, 21:48
#15
düzeltme 3000 değil 300
Merhaba,
2014 Model VStrom 1000 ABS kullanıyorum. 55.000 km deyim, çoğu uzun yol. Daha önce yine düşük devir yüksek tork özellikli NC700 X kullanıdım 50.000 km.
VStrom 1000 in, 650 ye göre az görülmesinin bence en önemli nedeni fiyat seviyesi.
Bugünkü liste fiyatları :
VStrom 1000 : 77.500 TL
VStrom 650 : 51.000 TL
İki kişi çantalı uzun yol yapılmayacak ise, VStrom 650 çok rahat tercih edilebilir derim.
Ayrıca, 77.500 seviyelerine gelince daha fiyatlı Ducati, BMW taraflarına yaklaşılıyor ve o tarafa da kayma oluyordor.
4 sene, 55.000 km sonucu aşağıdaki deneyimlerimi aktarabilirim :
Uzun yol mükemmel, benzer motorlara göre ön taraf biraz daha alçak olduğundan hem oturuş rahat, hem rüzgar etkisi optimum.
Seleler rahat, uzun yolda saat başı dur poponu rahatlat durumu gerekmiyor.
Ön camı ufak ilave ile yükselttikten sonra çok rahat ettim, kaskın uzun sürüşlerdeki rüzgar sesinden kurtuldum.
Motor genelde 3000 - 5000 devir arası kullanılıyor. 5,5 litre yakıyor. Az değil, ben razıyım. NC 700 X ile aynı şartlarda 4-4,5 litre ile gidiyorduk.
Dezavantajlar, bunlar 650 ile de karşılaştırılınca da bence geçerlidir :
Düşük devir yüksek tork şehir içi düşük hız ve devirlerde rahatsızlık. 2000-2500 devirlerde gazdaki minimum hareket ani ivme veya frenleme ifade ediyor. Debriyajla daha çok yardım, özel odaklanma istiyor. Eminim 650 şehir içinde çok daha kullanışlıdır.
VStrom 1000 in şehir içi kullanımını rahatlatmak için 2 değişiklik yaptık. Amerika dan G2Ergonomics marka "tamer" tipi gaz tutamağı kullanıyorum. Aynı gazı vermek için gazı biraz daha çevirmek gerekiyor. Bu basit tedbir şehir içinde sağ eli rahatlattı. Şehir dışında ise dezavantaj getirmedi. Ucuz bir değişiklik, 1000 kullanıcılarına tavsiye ederim.
Diğer tedbiri Suzuki aldı ve 2014 ile 2015 modellerin J00 kodlu kumanda kartını J02 ile ücretsiz değiştiriyor. Motorun düşük devirlerdeki davranışı çok iyileşiyor ve 2 viteste 3000 devirden sonraki Tork boşluğu hatası düzeltiliyor. Bu devirde her ne kadar 3 e geçiliyorsa da, bu hali çok daha iyi. İlk çıkan seriden alınan geri bildirimler ile 2015 sonrası tüm motorlar en azından J02. Sizin kumandanız J00 ise hemen servise gidin, motor değişmiş gibi hissedersiniz ilk başlarda. Suzuki Avrupa ve Amerika da bu değişikliği 2015 den itibaren ücretsiz yapmaya başladı, Türkiye de 2017 den itibaren. Sİzi çağırmıyorlar, beklemeyin, siz gidin yapıyorlar. Kumanda kartı selenin altında, sigortaların da altında. J00 mı değil mi servis kontrol etsin, ben kendim kurcalamadım.
Bu 2 değişiklik ile benim motor bence ilk halinden çok daha iyi oldu.
Bir de dünyaca meşhur bir konu daha var. Motor alınırken akla gelmiyor, sonra başa gelip araştırınca anlaşılıyor.
DL1000 ve SV 1000 deki debriyaj sepeti problemi VStrom 1000 ABS de aynen devam. 25.000 km civarında başlayıp, 30.000 e yaklaşınca netleşiyor. Boş viteste debriyajı bırakınca motor ses yapıyor, yüksek torklu 3500 - 4000 arasında da hem ses, hem sarsılma. Sonuç, sepet değiştiriliyor. Tabi aynı sepet alındığından tekrar. Dünyadaki bütün bloglarda konu mevcut, ayrı bir modifikasyon pazarı oluşmuş.
Ben ilk değişiklikte sepeti Türkiye de modifiye ettirdim. Hem tamir hem modofiye yani. Yeni sepet Türkiye de 440 Euro. Modifikasyon 400 TL idi. 25.000 km gitti. İkinci turda Amerika dan gelen arkadaşım yardımı ile sıfırdan modifiye bir sepet aldım. Orada sıfır sepet 240 dolar ( Avrupada 240 Euro, bizde 440 nasıl oluyor ??? ), üzerine 300 dolar modifikasyon ödeyerek Amerika ve İngiltere de yapılan modifiye ( güçlendirilmiş ) sepeti taktım. Yağ gibi oldu. Yazılanlara göre ömür boyu garanti, bir 30.000 daha yapınca o kadarının sonucunu yazarım. Sepeti boşluk seviyesine gelmiş arkadaşlara tavsiyemdir. Mümkünse, giden gelen varsa sepetinizi gönderin, Amerika da modifiye edilsin ( 3 günde yapıyorlar, Amerika içine yolluyorlar ) 300 dolara iş bitsin. Önceden modifiye olanlara ikinci defa modifikasyon olmuyor. Ben WERKS Parts LLc ye yaptırdım. WERKS parts, clutch basket yazın çıkar. Videolarda sorunu izlersiniz. Bir de İngiltere de Sharealike var, modifikasyon yapıyor o da. Bu ikisine güvenilebileceğini VStrom çok kullanılan Selanik de bir uzman atelyeden teyit ettirdim. "Bizde iyi modifikasyon yok" dediler.
Hepinize kazasız, keyifli sürüşler.
-
04 Ağustos 2018, 23:51
#16
DL 1000 kimlere uyar;
Üst seviye emekliyim,yöneticiyim,ticaret erbabiyim,hem maddi durumum hemde bol vaktim var,çocuklarida everdim,basarim marşa balkanlar,avrupa,sezonda 30-40bin km nin canini okurum bana tork lazim aga.diyenin.
Ayrica ufak cc 150-250cc arasi scooterim var terlik niyetine..(zaten uzun soluklu turdan ona vakit kalmazya neyse)
DL 650 kimlere uyar;
Hocam sezonda yıllık iznimde, orta ölçekli(2000-4000km)tura çikarim,kalani şehir içinde ufak gezmeler.büyük şehirde orta seviye tork bana kafi fazlasina gerek yok diyenin..
Hee illaki istisnalar olacaktir.
-
05 Ağustos 2018, 00:31
#17
tek soru türkiyede hangi 1000 lik makine tutmuş yada kaç 600-650 lik makinenin 1000 lik versiyonu tutmuş 5 parmağı geçmez..
Nedenleri yukarda arkadaşlar yazmış tekrar yazmıyım hepsinin dediğinden bir pay var içinde birincisi 1000 lik makinaların her zaman pahalı olması sıfırda ikincisi genel giderlerinin 650 lik akranlarına göre yüksek olma algısı üçüncüsü tabiki yakıt su gibi içer abii algısı.. ve yukarda yazılan ekstra bir kaç unsur daha..
yani bu üvey evlat yada bahtsız bedevi terimini türkiyede değeri bilinememiş pek çok motora diyebiliriz..
Mesela bana göre beverly 500 lerde bu ülkede tam bir bahtsız bedevidir .. harika bir motordur dengeli kaymak gibi gider yılan gibi kaçar ama türkiyede gel görki ikinci elde çin malı scooterlardan bile nerdeyse ucuza satılıyor italyan aygırı.. italya turunun bir kısmını onla attım enfes bir motordu..
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)
Bu Konudaki Etiketler