Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

nereye binicez!

    REKLAM ALANI
  1. #1
    derdalan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Mayıs 2016
    Şehir
    istanbul
    Şimdi şöyle
    Motora başlayalı bu yaz iki sene olacak orta yaşlarda denilecek bir yaşta 33 yaşında motor kullanmaya başladım. Motosiklete Suzuki VanVan 125 ile başladım. Bu motoru almamdaki en büyük etken VanVan'ın şekli şemalı yuvalak hatlarıydi. Hayatta köşeli şeyleri insanlar da dahil olmak üzere pek sevemedim.
    Motosikleti almamdaki amacım evden işe gidip gelmek ve gezilere kamplara gitmekti. Nitekim de öyle oldu. VanVan ile birçok kampa gittim ve genelde de artçı ile gittim yüksek yaylalara bile gitmiş olsam da hiç sorun çıkarmadı. Ama motor gel gelelim 125lik.. artik 10 bin km'lere geldim ve motoru yükseltmek istiyorum motosiklet bakmaya başladım.
    A2 ehliyetim var hem maddi anlamda hem de risk anlamında beni frenlemesi icib A ehliyete geçmedim. Bu çerçevede benim beğendiğim ve a2 sınıfı ile kullanabileceğim seçenekler şunlar oluyor. Moto guzzi V7, kawasaki w800, ducati scrambler 62, yamaha sr400, bennelli leoncino.
    Bunların içinde en beğendiğim w800 .
    Yeni motor hevesi geldikçe yerli kaynaktan pek bilgi olmadığı için yabancı kaynaklardan incelemeye başladım fuara gidip biraz bakındim vs..
    Ama bu yeni motorlara baktıkça ulan aslında benim 125lik VanVan iyiymiş aslında demeye başladım. Şöyle ki sadece şeklen aşık olup da aldığım VanVan aslında benim tam da kullanım amacıma uygun bir motor olduğunu algılamaya başladım. VanVan dediğimiz motorun selesi iki kişi bile binildiğinde cook geniş ve konforlu ayrıca kamp ve/veya seyehat çantalrınizı yükleyebileceğiniz arka demiri var ( ben bunu daha da uzatıp bir sissy bar da taktırdim). Çok hafif sadece 130 kg fuarda moto guzzi v7nin üstune bindim yeminle nevrim döndü. Garaja got gote motor park edliyor bilirsiniz ben elimle geri çekip rahatça çikartabiliyorum simdi bu saydığim motorlar maşşallah 190 200 210 kg vs nasıl olacak bu iş. Ayrica tamam belki bu saydıgim motorlar sorunsuz olarak toprak yola da giriyordur belki ama bahsettiğim gibi ben vanvan ile yaylalara çiktim hadı çikılir da sorunsuz bi sekilde indim. Şimdi bu 210 kg w800 ile artçi ve yuklerle toprak yolda yayladan şehre inebilir miyim sizce? vanvan 6 vitesli son süratı 100 km 15 km hıza gelince 2. Vitese atmak zorundasınız. Belki kırmızi ışıklarda insanı sinir eden bu özellik yaylaya inerken çikarken virajli toprak yolda can gibi. Atıyosun 1e frene dokunmadan dağdan iniyosun çamur toprak hiç sorun olmuyor..
    Derdini skym dediğinizi duyar gibiyim ama benim de derdim bu. VanVanı satılığa çikardım havalar ısındıkça soranlar çoğalmaya başladı işler ciddiye bindi sanırım benim vanvan gidici ama yerine ne koyacağımı bulamıyorum
    Sohbet tadında konu olsun istedim
    Var ise benzer hikayeleriniz veya önerileriniz dinlemek isterim
    Saygılar..


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    freelancer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Mart 2016
    Ben Scrambler Icon'u 52 beygir diye hatırlıyorum, meğer 72'ye çıkarmış çılgınlar. W800'ü süren ehliyet neden Icon'u süremesin diyecektim. Sixty2 aynı tadı verir mi bilmem ama, Icon çok çok tatlı geliyor bana. Bir gün elime tutuştursalar herhalde uzunca bir süre başka bir şey aramam. W800 konusunda haklısınız, çılgın ağır. Pist koşullarında tutuş bir şekilde sağlanıyor ama arazide nasıldır bilemem. Lakin sele konusunda fena değil, artçı alır; yetmezse arkada biraz mesafe de var, görsel pahasına uzatılabilir rahatlık için. Böyle.

  3. #3
    derdalan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Mayıs 2016
    Şehir
    istanbul
    Scrambler62'da maalesef tel jant da yok :/ ve arka kısmına uygun demir de yok. Illa vardır da doğru düzgün orneği bile yok. Bi de stop lambayı gömmüşler sele altına leoncino da aynı şekilde ben anlamıyorum insanlar sadece şehir içinde mi motor kullanıyo kimse mi tatile festivale kampa gezmeye gitmiyor

  4. #4
    freelancer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Mart 2016
    W800'ün 800 olması nedeniyle yer alacağı vergi dilimini de hesaba katmak lazım. Ayrıca parça maliyetini de; malum, her şeyi metalden yapmışlar. Arkaya uygun demir İRF'ten yaptırılabilir sanırsam çok zorunlu kalınırsa; ya da yerel, dostane tornacınız ve kaynakçınızla iletişime geçersiniz, siz lafı kaynatırken o da parçaları kaynatıverir.


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler