Biri Bana Chopper Kullanmanın Mantıklı Tarafını Açıklasın
Reklamlar
-
Her motosiklet türünün kendine göre avantajları ve dezavantajları var. Aşağıya yazıyorum.
Racing replica: Pistte zaman kovalamak için iyi viraj, fren, hızlanma, ayrodinamik kabiliyetine sahip. Dezavantajı ise yolda konforsuz oluşu.
Enduro: Dağda bayırda üstüne yok.
Dual Sport: Biraz yol biraz hafif arazi için.
Commuter: Az yakar, kıvrak ve hafif olur, ucuz olur. Şehir içinde en iyi seçim.
Chopper: Özellikle Harley tarzı V twin motorlular için söylemek gerekirse. Virajı, freni dual sportun çok gerisinde, deli gibi yakıt tüketir ama tükettiğinin yarısı gider, ağır olur, şehir içinde pratik olmaz, uzun yolda dual sport kadar rahat olmaz, titreşir, kafa ütüleyen bir sesi olur.
Ne sürüş kabileyeti ne de pratiklik açısından hiç bir avantajı olmayan chopperlar hangi saikle alınıyor? Aklınıza tek bir mantıklı gerekçe geliyor mu?
Reklamlar
-
-
kullanmadım ama keyif bence gençlere fazla hitap etmiyor gözümde
-
Bana kalırsa motor işi zaten başlı başına mantık dışı nasıl zevk heves hobi olarak görüyorsan chopper da öyle zevk işi
-
Oturuş pozisyonu çok rahattır, doğal olarak yormaz.
-
chopper aslında custom bişey, cafe racer gibi... Crusier ama inanılmaz uzun yola gelir... bi dragstar 650 bile uzun yolda ianılmaz rahat. devir sesi yok (motor bağırmıyor yani) sele rahat kollar rahat... Gitarımı da sissy bar a bağlar götürürüm ne güzel...
"ONE DAY YOU WILL WALK ALONE"
-
Her şeyi mantık çerçevesinde düşünüyorsan motosiklet kullanmaman gerekir bu ülkede. Kısa ve net olarak cevabı zevktir.
-
Magilvor adlı üyeden alıntı
Her şeyi mantık çerçevesinde düşünüyorsan motosiklet kullanmaman gerekir bu ülkede. Kısa ve net olarak cevabı zevktir.
hocam adam hollanda da...
"ONE DAY YOU WILL WALK ALONE"
-
Bendede bi motor sevdası var küçüklükten beri genelde chooperların tipini sevmem dede işi gelir bana ama iron 883ü gördükten sonra ehliyete yazıldım eğitimde mt07 kullandım sonra dedimki iron 883ten ziyade ne kadar güzel rahat bi motor ama düşününce ne için alıcam motoru yarışamı katılcam teker yapıp artistlik mi yapıcam apaçilik mi yapıcam ben fazla yaşamam bana göre değil. tin tin gitsem kafi dedim hayırlısıyla sezon sonu alıcam bi chooper
-
Anlayamazsınız. Motorun yaptığı egzoz köpürtmesi..
-
amarigada benzin ucuz. Adamlar şatafatlı potu potu ses çıkaran şeylere ve nikelajlı metale kültürel olarak ilgi duyuyorlar. Yani gördüğüm amerikan yapımı programlarda ekseriyetin ilgisi böyleydi. Kalın be büyük şeyleri seviyorlar. 5000 motor araba 1 metre eninde lastik falan.
Bizde amariganlara özeniyoruz. Türkiye'de ki kullanıcı profili biraz amarigaya göre değişik. Orada göbekli ve kıllı sert abiler kullanırken, bizde genelde temiz çocuklar sert görünmek için tercih ediyorlar.
-
Kullanma mantığını zevk meselesi. Tarz olarak kullanıcısına zengin, kodaman havası veren tek tip. Sebebi amerikan flimleri olabilir.
-
matrax33 adlı üyeden alıntı
Türkiye'de ki kullanıcı profili biraz amarigaya göre değişik. Orada göbekli ve kıllı sert abiler kullanırken, bizde genelde temiz çocuklar sert görünmek için tercih ediyorlar.
Yok yahu. Onlar azinlikta. Burda da disciler kullaniyo haftasonu. "Hell's dentists" diye dalga geciyolar
Zevklidir cruiser. Sesi 4 silindir gibi kafa utulemez, pata pata alir basini gider. Torku yuksektir, ugrastirmaz.
Koltugu alcaktir. Inmesi binmesi kolaydir. Cogu motosiklette oldugu gibi bisiklet ergonomisinde degildir. Evde koltukta oturuyor gibi oturursunuz, kicinizin uzerine, ayaklar ilerde. Ayaklar komple bostadir. Alcaktir. Cogu insanin zannettiginin aksine suspansiyonu en yumusak ve rahat motosiklet turudur. Zevkine tren yolunun uzerinden 80'le geciyordum, sifir titreme. Ayni tren yolunu iki tonluk jiple geciyorken bile hissediyor insan. Super bir his. Oyle iste... Ikinci bir motosiklet alirsam kesin cruiser olacak. 2 sene kullanmistim daha once. Cok pratik degil ama kesinlikle keyifli.
Bu arada tabii ki chopper degil, cruiser'dan bahsediyorsunuz... Chopper bambaska bir olay...
-
CrazyBullet adlı üyeden alıntı
Chopper: Özellikle Harley tarzı V twin motorlular için söylemek gerekirse. Virajı, freni dual sportun çok gerisinde, deli gibi yakıt tüketir ama tükettiğinin yarısı gider, ağır olur, şehir içinde pratik olmaz, uzun yolda dual sport kadar rahat olmaz, titreşir, kafa ütüleyen bir sesi olur.
Ne sürüş kabileyeti ne de pratiklik açısından hiç bir avantajı olmayan chopperlar hangi saikle alınıyor? Aklınıza tek bir mantıklı gerekçe geliyor mu?
Chopper değil, cruiser. Adından da anlaşıldığı üzere cruise yani gezi motoru. Sakin süratlerde, keyifli, yüksek torklu ve bu tork kuvveti sayesinde yüksek vites düşük devir ile uzun yolda yormayan, konfor ve rahatlık arayanların tercih edeceği bir motosiklet türü. Artçı konforu ve artçı oturuş pozisyonu ile çevreyi izleye izleye gitmek isteyenler için bire bir. Yanlara bir çift heybe, arka portbagaja bir çanta takıp istediğiniz yere motosiklet kuvvetten düşmeden gidebiliyorsunuz. İstiap haddi yani azami yük kapasitesi diğer motorlara göre daha yüksek. 100'er kiloluk 2 kişi ve çantalarla bile zorlanmadan hemen her rampayı çıkabiliyorsunuz. Nesi mantıksız geliyor ?
Deli gibi yakıt tüketiminden bahsederken şu anda benim kullandığım M800'ün şehiriçi yakıt tüketiminin 4,7-4,8 lt / 100 km olduğunu hatırlatmak isterim. Ortalama bir softail veya dyna serisi H-D bile 6-7 lt/100 km civarı yakmaktadır. Bu kadar torku üretmek için nasıl bir yakıt sarfiyatında olması gerektiğini düşündüğünüzü çözemedim. 100 km'de 3 litre mi yaksın yani 1700 cm³ hacmindeki blok ?
Ağır olması sadece park manevrası yaparken bir handikaptır. Ancak ayaklarınız yere tam bastığı için hafif olup ama parmak ucunuzla yere bastığınız bir motosiklete göre daha rahat manevra yaptırırsınız. Hatta bu ağırlık sayede köprü ve viyadüklerdeki sert lateral rüzgarlarda daha az savrulur. Onun dışında bir sıkıntı yaratmaz. Gidon turu da fazla olduğu için rahat hareket ettirirsiniz dar manevralarda.
Şehir içindeki pratiklikten kasıt filtering ise genişlikleri dolayısıyla pek çok yere sığmayabilir doğru ama ben büyük çoğunluğunu Kadıköy-Tuzla arası ev-iş mesafesinde kullandığımda giremediğim çok az yere denk geliyorum. Biraz da sürücünün kabiliyetine bağlı.
Uzun yolda dual sport'tan daha efektiftir arazi sürüşü aramadığınız sürece. Hele bir de önünde güzel bir siperlik var ise.
Titreşim rölanti ve üst devirlerde varken sürüş esnasında öyle Çinli motorlar gibi el ayak uyuşturacak bir titreşimle zor karşılaşırsınız.
Kafa ütüleyen sesi de ancak egzoz modifikasyonundan sonra elde edersiniz. Stok Harley-Davidson egzozlarının videolarına bir bakmanızı öneririm.
Önyargıları bir kenara bırakın, düzgün bir cruiser sürüp sonra yazdıklarınızı bir daha düşünün. Mesela yarış motorlarının ne pratikliği var şehir içinde ? Sürekli yüksek devir çevirmek isteyen bir makine bu devirlere ulaşamadığında aşağıda kestane kebap yapmıyor mu ? Sürekli domalarak sürmek bel ve boyun ergonomisine ne kadar uygun ? Uzun yolda hele. Uzun yol demişken ne kadar yük taşıyabiliyorsunuz yolda ? Sürüş dengesini bozmuyor mu ? Artçı aldığınızda yolu izleyemeyeceği bir pozisyonda, kıçı arkadan taşarak yolculuk yapma konusunda hiç "benim çok hoşuma gidiyor, bayılıyorum racing motorda artçı olmaya" diyenine rastlamadım. Üstüne üstük yük dengesini bozduğunuzda tank slapper gbi tehlikeli durumlarla da karşılaşmanız olası.
Cruiser keyif ve stil motorudur. Ama her şeyden öte her bir motosiklet türü başka kullanıcı kesimine hitap eder. Size de bana da hitap eden ve etmeyen zevkler vardır. Bunları kendi içimizde de eleştirebiliriz bunda bir sıkıntı yok. Ancak bir konu açıp da "nesi mantıklı, neyini beğeniyorsunuz?" derseniz bu eleştiri olmaz; Türk'ün ata sporu olan b*k atma olur. Özellikle sizin yazdıklarınız tarza vakıf olmadan önyargılarla yazılmış. Bu çok yanlış.
Road never ends but life does. Ride to live, live to ride.
-
+Güvenlik. Cruiser lar yapıları gereği daha güvenlidir ve yüksek hızda pek kullanılmadığından diğer bir çok motordan daha güvenlidir. Mesela Türkiye'de hiçbir Harley Davidson sürücüsü kaza sırasında ölmemiştir diye bir şey söylüyordu rahmetli Barkın abimiz tanıtım videosunda.
Hal böyle olunca full face kaskada çok gerek kalmıyor haliyle yol daha keyifli geliyor insana. Keyif motoru yani. Ama son dönemde Power Cruiser lar bi arttı Ducati Diavel filan onlar bence bu kategoriye girmemeli. 150 beygirlik cruiser mı olur arkadaş. Zorlasan 300 ü görecek alet.
-
O iddia çürütüldü 1 ya da 2 sene evvel maalesef. Maltepe sahilde karşı şeride atlayan bir araba kırmızı ışıkta bekleyen bir Electra Glide sürücüsünün direk üstüne düşüp adamı öldürdü.
Bir cruiser kullanıcısı olarak nazi helmet ya da jet helmet türü şeyler kullanmıyorum. 10 yılı aşkın süredir her daim fullface. Vizör açıkken bile tam burnuma bir arı çarpıp sokmuştu. Sırf bu tecrübe yüzünden bile açık kask kullanmamayı tercih ederim.
Road never ends but life does. Ride to live, live to ride.
-
HAZZILHAR adlı üyeden alıntı
O iddia çürütüldü 1 ya da 2 sene evvel maalesef. Maltepe sahilde karşı şeride atlayan bir araba kırmızı ışıkta bekleyen bir Electra Glide sürücüsünün direk üstüne düşüp adamı öldürdü.
Bir cruiser kullanıcısı olarak nazi helmet ya da jet helmet türü şeyler kullanmıyorum. 10 yılı aşkın süredir her daim fullface. Vizör açıkken bile tam burnuma bir arı çarpıp sokmuştu. Sırf bu tecrübe yüzünden bile açık kask kullanmamayı tercih ederim.
Aslında iddiayı çürütecek bir kaza değil gibi duruyor. Allah rahmet eylesin motorsiklet sürücüsüne. Ölümünde en acayibine denk gelmiş.
Duke 200 ABS
Steam ID : DaniCalifornia * Origin : DaniCaiifornia * PSN ID : DaniCaliforniaTR
-
Hammallık, gösteriş, serseri ayakları, yüz felci geçirilse bile kışın tencereye benzer kask kullanılması yani o duruştan ödün verilmemesidir çopır motopiskılent.
-
127 adlı üyeden alıntı
son dönemde Power Cruiser lar bi arttı Ducati Diavel filan onlar bence bu kategoriye girmemeli. 150 beygirlik cruiser mı olur arkadaş. Zorlasan 300 ü görecek alet.
Motor klasini hiz ve guc degil, ergonomi belirler. Ducati Diavel tam bir cruiser. Stil olarak kismen farkli olsa da kullanim olarak oyle. Ergonomi tipatip ayni.
Vmax biraz tartismaya acik. Sele yuksek, pegler cok ileride degil.
Bu arada, onunde kocaman bir siperlik ve cam tasimayan hic bir cruiser ile degil 300km, degil 200km, 150km uzeri hizda yarim saat gidemezsiniz. Gidona asilmaktan kollariniz, basinizi dik tutmaya calismaktan boynunuz kaskati kesilir.
-
127 adlı üyeden alıntı
Aslında iddiayı çürütecek bir kaza değil gibi duruyor. Allah rahmet eylesin motorsiklet sürücüsüne. Ölümünde en acayibine denk gelmiş.
Kazayı buldum. 2015'te olmuş. Çok hazin bir son. İnanılır gibi değil.
http://www.hurriyet.com.tr/gundem/ma...arali-29549436
127 adlı üyeden alıntı
Ama son dönemde Power Cruiser lar bi arttı Ducati Diavel filan onlar bence bu kategoriye girmemeli. 150 beygirlik cruiser mı olur arkadaş. Zorlasan 300 ü görecek alet.
Ducati Diavel zaten cruiser değil. Ancak Ducati xDiavel daha alçak sele ve daha önde pegleriyle cruiser pozisyonuna yakın. Elbette saf kan cruiser değil ama o oturuş pozisyonuyla o kadar güçlü bir motoru sürme keyfi bambaşka. S versiyonunu 20 km kadar sürme fırsatım oldu ve önyargılarımın çoğunu kırdı bu motor. Sürüş dinamiği ve teknolojik donanımlarıyla bir cruiser diyemem ama onun dışındaki her özelliği ile cruiser.
Power Cruiser ya da daha Amerikan tabirle Muscle Cruiser dendi mi aslında akla Suzuki M1800R Intruder, Triumph Rocket III, Harley-Davidson Softail Breakout gibi motorlar gelmeli. xDiavel bunların yanında daha modern ve donanımlı kalıyor elbette. Zaten fütüristik çizgileri olan bir alet. Benelli de replikasını yaptı Benelli 402 S diye. Bakalım satışları ne seviyede olacak. Resmen minyatür xDiavel.
Road never ends but life does. Ride to live, live to ride.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 3 kullanıcı var. (0 üye ve 3 misafir)