Bakınız:
"-Yaw kırmızıyı anladım da;
şu mavi rengi hangi akla hizmet sewer bu insanlar anlamış değilim.."
Bakınız:
"-Yaw kırmızıyı anladım da;
şu mavi rengi hangi akla hizmet sewer bu insanlar anlamış değilim.."
Cruiser candir. Bizim ülkede fazla seçenek yok artık. Keşke daha büyük pazarı olsaydı. Ya da şu ındian fiyatları dusseydi iyiydi.
Önyargılarla düşünmeyin efendim cruiser efendi alettir, sakin alettir, zevkli alettir. Zevk verir.
Bu motorlara binilmesinin sebebi büyük ölçüde tarz meselesidir. İlk motor markaları HD ve Indian'ın ilk çıktığından bu yana hala bu tarzda üretim yapıyor olmaları da bu kültürü savunur niteliktedir.
Dez avantajları elbet vardır. Titreşimi, ağırlığı, düşük manevra kabiliyeti vs. Fakat her motor tipinin kendine göre dezavantajları bulunmakta. Örneğin ben bir sport touring'in kullanıcısı olarak şehir içinde çile çekiyorum. Veya bir SS kullanıcısı uzun sürelerde bel, kol ve boyun ağrılarından muzdariptir.
Kaldı ki mevzuu geçtiği üzere en az ölümlü kaza oranları yine chopper/cruiser motorlardadır.
Son olarak, cruiser geçmişi olmuş biri olarak, bu tarzın göze kulağa hitabının ve kullanım keyfinin diğer motor segmentlerine göre daha özgün olduğu kanısındayım.
"CaRPe DieM"
Güzel dostum chopper kullanmanın kafası diyip choppera giydirmişsin Kendimce fikrimi söyliycem çünkü chopper kullananların frenim daha iyi olsun virajım daha iyi olsun gibi hevesleri yok. Motosiklet herşeyden önce performans değil bir yaşam tarzıdır. Son yıllarda ülkemizde motosiklete sadece performans olarak bakanlar çoğaldığı için sorduğun soruyu anlayabiliyorum. Heralde hiç bir motoru bu şukadar beygir bunun virajı daha iyi bu gitmiyor diye almadım çünkü bunun sonu yok. Çünkü sen ne alırsan al senden daha hızlısı daha iyi viraj yapanı olacak ve bu düşünceyle senin kullandığın motosiklette amaçsız olacak. Böyle gide gide el ayak kesilene kadar veya kaza yapana kadar gideceksin.
İnsanlar motosiklete bindiğinde o ağırlığı, zorluğu yaşamak için onu hissetmek için chopper kullanıyor. Birde verdiğin örnek harley.. Yani son zamanlarda çıkan ufak harley dışında hiç touring tarzı gerçek bir harley kullandın mı bilmiyorum. Kullanmış olsan muhtemelen böyle bir başlık açmazdın diye düşünüyorum. Dediğim gibi bu ayrı bir hayat ve yaşam tarzı. Ayrıca performans olarak kıyaslama yapmışsın. Dünyada çok hızlı veya çok iyi viraj yapan boss hoss tarzı daha adını bilmediğimiz bir çok chopper üreticisi var.
Sözüm meclisten dışarı yanlış anlaşılmasın, milyon dolarlarım olsa, chopper motosikletim olmaz. Yani o derece sevmiyorum. Sevene hiç sözüm yok saygı duyarım.
Bende sevmiyorum ama sürene de yahu onu nasıl seviyorsun yeaw die de ağız burun bükmüyorum. Şu motorları sevdiğiniz için sürün, başkası için değil. Kendiniz için sürdüğünüz zamanda ona buna kulp takmak yerine, yarın öbür gün yolda geçip birbirinizi gördüğünüzde yüzünde bir tebessüm oluşur. Olması gerekende budur!
Chopperdan ziyade caferacer denilen aletlere anlam veremiyorum. Racing zaten oturuş pozisyonu olarak bana çok rahatsız geliyor. Caferacerlerde ayrıca önde cam da yok abuk sabuk bir oturuş pozisyonu insanın boynu omzu tutulur o ne öyle
instagram.com/gerivites
youtube.com/user/nimbus8222
Stil motorları bunlar sonuçta. Herkes her şeyi sevecek diye bir şey yok. Adam bakmıştır, la bu çok şekil görünüyor deyip almıştır. Veya günlük yaşam tarzını yansıttığı için benimsemiştir. Herkesin zevki bir değil ki. Saygı duymak gerekir.
Ben de racing türü motorlardan irite oluyorum. Özellikle de kullanıcı kitlesinden (bu bir genellemedir, söz meclisten dışarı). Ama gidip de arkadaş bu motoru nasıl kullanıyonuz hiç mantıklı bir açıklaması yok demiyorum. Adam sürat seviyordur, şeklini seviyordur, sesini seviyordur, viraj alışını seviyordur vs. Ayıp yani gidip adama bu motor kaka bunu sürme demek.
Sevmiyorum dedim ama ileride saçma sapan bir şekilde zengin olmanın yolunu bulursam bir MV Agusta F4 RR alır, evin salonuna koyar, akşamları karşısında bir kadeh viski içerek her yerini incelerim sapık gibi. Bence görüntüsü ağır klas.
Road never ends but life does. Ride to live, live to ride.
Denemeden ön yargılı olmamak lazım... derken aklıma eşcinsellik gelir. Ehm, biraz önyargı olabilir belki.
Gerek yok bu tür tartışmalara be.
Murat z. özbilgi'nin "motosiklet hayattır" adlı kitabının başındaki "doğmamış oğluma mektup" bölümünde yazanı kopyalıyorum.
Neyse, herkesin hayatına kimse karışamaz.herkesle konuştuğun gibi, her tip motora da bin, tutucu olma. “chopper gitmiyor, dönmüyor” diyenleri takma, altındaki v motorun ritmiyle dans etmeden isyanın ruhunu anlayamazsın. sıkı bir enduroyla off-road yapmadan doğaya fazla kavuşamazsın. ibrende bir kez olsun 200’leri görmeden de adrenalin seni ilk defa içki içmiş 15 yaşındaki kız gibi sarhoş eder durur. herkesi dinle ama hiçkimseye kulak asma. motosiklet türlerinin her biri farklı amaçlarla üretilmiştir, birini seçeceksen seç, ama hepsiyle barışık ol, hiçbirinin fanatiği olma.
motosiklete bin oğlum, çünkü ben hep motosiklete bindim.
Çekerim emaneti, sürerim aleti.
Ss'ciler sizii, hadi gazlayın uzayın da serin havayla, sol tarafımdaki dağ manzaramla yalnız bırakın beni. 4 Silindir sesine tahammül edemiyorum.
Not: Nazi kaskı, tencere style, kovai tarzı kaskları bende kabul ve tasvip etmiyorum. O konuda haklısınız.
Sevgiler.
not2: Chopper'da viraj yok diyenlere gelin. https://www.youtube.com/watch?v=MqBi7VK3KaY (adamın bir tarafı ikiye ayrılacak o ayrı konu)
not3: Şu sesi beğenmeyen sevgili kardeşlerime, neyse daha fazla söylemek istemiyorum.
https://www.youtube.com/watch?v=r9HWjabocnI 2.20 de başlıyor.
https://www.youtube.com/watch?v=qz7QIlFbHjQ 0.20 de başlıyor.
Ben de zaten yeterince gürültülü olan bu aletlere açık egzoz takıp mahalleyi ayağa kaldırmanın mantığını merak ediyorum.
https://www.youtube.com/watch?v=6noOL-fLbpo
Üstteki video Road King'de çok bir değişim olmadığını gösteriyor. Alttaki video ise 883 Iron stok egzost sesi.
Road never ends but life does. Ride to live, live to ride.
Şu an bu konu içerisinde 2 kullanıcı var. (0 üye ve 2 misafir)