Konu başlığında gördüğünüz gibi cbr125r 2011 model kullanıyorum bakımları zamanında yapılıyor güzel bir bakım daha yaparsam uzun yol yapabilir miyim (İstanbul-Karabük 400 km )
Konu başlığında gördüğünüz gibi cbr125r 2011 model kullanıyorum bakımları zamanında yapılıyor güzel bir bakım daha yaparsam uzun yol yapabilir miyim (İstanbul-Karabük 400 km )
O yolu hiç bilmiyorum. Yoğun kamyon trafiği varsa sorun yaşarsın.
Düz yolda ortalama 110 km hızla giderim diye düşüyorum ancak yokuşlarda ne olur bilemem
İstanbul-Karabük yolunu biliyorum, otobandan gidilip gidilmemesi fark ettirir. CBR125R 120-130 km/s hızlarda rahat rahat uzun süre kullanılıyor mu? R6'lı arkadaşa kesinlikle 800km'lik yola çıkmayın dedim lakin sizin durumunuz biraz daha farklı; hem 125R R6 kadar SS değil, hem de yolunuz onun yarısı. Dolayısıyla azminiz varsa yapılır, neden yapılmasın. Lakin düzenli uzun yol yapıyorsanız uzun yola daha uygun bir makine almanızı tavsiye edebilirim. "Yılda bir uzun yola çıkarım" diyorsanız da basın gitsin.
Çok teşekkür ederim verdiğiniz bilgi için, senede 1 uzun yol yapıyorum bu yüzden basıp gideyim en iyisi
Bencede yapılır ancak motorun hızı 110 km/h geçmekte zorlanıyorsa otoyol sürüşünde özellikle dilovası, adapazarı arasında ve benzeri yollarda kamyon ve tırların arasında kalmanız nedeniyle sorun olabilir.
Bunun dışında bir sorun olmaz diye düşünüyorum. (ancak bu önemli bir sorun)
Istikrarli bir şekilde 110km/h seyretmen biraz zor olabilir,zira yol durumu motorun hacmi vs.fazla sıkıştırmayada gelmez.27hp cbr 250 nin bile kararli hizi ortalama (135-140)
Sonuçta 13hp bir makina,arkada birde çanta vb.yükün olacağini hesap edersek bu hizlarda rahat gidemezsin gibi.hee gidilir neden gidilmesin ama malum tirlarin bile 120-130 hizlara rahat cikabilecegini unutmamak lazim.
Yolculuk zamanini iyi ayarla mesela pazar sabah 5-6 gibi,trafik bir nebze rahat ve ağir vasita yogunlugu az olabilir.
Önemli:Yolda kesinlikle arkanda ağir vasita birakma.genelde tirlar birbirlerine bile sol çekiyor aman diyeyim.
Ben çanta ve yük kısmını atlamıştım mesela, arkadaşlar haklı. E-5'ten gitmek uzun sürebilir ancak kafanız bir nebze daha rahat olur. 90 km/s hız limitini saymazsak tabii.
Uzun yoldan önce neler yapmam gerekiyor önerebileceğiniz püf noktaları var mı motorla ya da benimle alakalı ?
yapılır kardeşim neden yapılmasın ben istanbul edirne apachemle dinlene dinlene 3 saatte gittim acele etme bol bol mola ver 4-5 saat arası gidersin.Yalnız tavsiyem bu yolu aynı gün içinde dönmeye çalışma kesinlikle en az 1 gün istirahat et mümkünse motora binme bu süre içinde
Özellikle ilk 15-20 dk ve son 100 km içerisinde yorgunluk ve diğer nedenlerden ötürü saçmalamaya bağlı hata olasığı artacaktır.
İlk çıktığın 15-20 dk algıların açılıp yola uyum sağlayana kadar ve varacağın yere yaklaştıkça hızını düşürmeye ve azami uyanık ve dikkatli olmaya çalış.
100km de bir mola ver. Her moladan sonraki ilk 10 dakika alışma süresince motora asılma!
Riskli araçları sürekli tarayarak buna göre hız ve konum al.
Yolda doğrudan araçlara bakmak yerine aracın hemen yanındaki boşluğa ve ötesine bak. Sürekli araçlara doğrudan bakma.
Küçük resimlere değil, büyük resime odaklan.
Sadece BAKMA mutlaka ama mutlaka baktığını gör yani; FARKINDA ve HAZIR OL.
Yol ayrımlarında (otoyolda) mümkünse en sol şeritte ol, değilse sol şeritte araç olmadığında çıkış alanını hızlanarak yani solundaki en yakın araç seni geçmeden geç, sol şeritte araç varsa, kesinlikle çıkışı kaçırdığını ve önüne dalacağını düşünerek konum ve hızını ayarla.
Gözün ön, ön sağ, ön sol, sağ ve sol, sol arka, sağ arka ve tam arkayı düzenli olarak tarasın (fotoğraf çeker gibi).
Sabit Riskli Araçlar:
1- Servis minibüsleri,
2- Ticari Taksiler,
3- Siyah camlı, modifiyeli araçlar,
Değişken Riskli Araçlar:
1- Sağ şeritte giderken önünde kendisinden daha yavaş araç seyreden tüm araçlar,
2- İleride emniyet şeridinde veya yolun kenarında duran bir araç varsa sağ şeritteki ağır vasıtalar,
3- Sol şeritte hızla giden ama ideal hızını aşmış araçlar, (her an arkasından sıkıştırma yediğinde üzerine çıkarlar)
4- Sağdan otoyola giriş olan noktalarda yola giren ve senin o an sağında yer alan tır kamyon gibi seni gölgeleyen araçlardan ötürü seni kesinlikle görmeyecek araçlar.
Belediye otobüsleri sağda giderken genelde sorun çıkarmazken, eğer sağda durakta duruyorsa ve sende orta şeritteysen çoğunlukla sinyal vererek çıkar ama senin geçmeni kesinlikle beklemezler. Ya o çıkana kadar geçeceksin, ya yol vereceksin -ki orta şeritte aniden duramayacağın için bu mümkün olmaz- en iyisi sen sol şeride çık
110 km/h hızla bazen bu durumlarla başa çıkmak sorun olabilir.
Ben cbf150 ile uzun yola artçılı gitmiştim. Yokuşlarda 80'i zaten aşamıyorsun ve hızın yokuşa bağlı olarak sürekli düşüyor.
Böyle durumlarda durumda dilovası, izmit gibi alanlarda sağlam, kasası iyi, üstünden bir şey dökülmeyecek ve aşırı yüklü olmayan, mümkünse kapalı kasa tır ve hızı 80 ler civarında bir ağır vasıtanın peşine takılıyordum. Tabi bu çok sağlıklı bir yöntem değil. Çünkü ileriyi göremiyorsun. Tırın altından bir şey gelse görme şansın yok. Tırın lastik izini takip edebilirsin. Tabi sürekli tırın türbülansı sürüşü zorlaştırıyor.
Ama o şartlarda eldeki kötünün en iyisi seçenek bu oluyordu.
düz yolda rüzgarsız 110 la gidersiniz belki ama az bi rampa ve rüzgar oldu mu 70-80 lere düşersiniz bu da o yollarda riskli olabilir.
Kesinlikle katılıyorum. Önemli olan aslında motosikletin ne kadar güçlü olup ne hız yaptığı değil ama gerekli olduğunda elinde opsiyon olması çok önemli.
Ben daha çok motosikletin hızlanmasıyla ilgileniyorum. Çünkü acil durumlarda, gerektiğinde kaçmak için o limite ihtiyaç duyabiliyorsunuz.
Şimdi diyelimki arkamızdan bir araç bizi sıkıştırıyor. Tampon tampona durumuna geldik. Eğer motor ağır hızlanıyorsa arkanızdaki de sizinle tampon tampona gazlamaya devam eder. Bu durumda problem çözülmediği gibi hıza bağlı riskte artmış olur.
Ama motorunuz iyi hızlanıyorsa ve şartlar müsaitse kaçmanız gaz kolunu 2-3 mm daha çevirmenize bakar.
NC750x gibi on numara, ama ağır hızlanan motosikletleri bu nedenle pek sevemedim.
"Önemli olan acil durumda ne yapacağını bilerek sürmek değil, acil duruma hiç düşmeyecek şekilde sürebilmektir."
Peki daha az yakabilmek için en fazla kaç devirde kullanmalıyım, yüksek vites düşük devir mantıklı mı ?
Abilerimiz kardeşlerimiz mobiletler ile Türkiyeyi geziyor, bakımı zamanında ve tam yapılan her motor uzun yol yapar, olay sen bunu yapabilir misin
Ben mondial 125 kt ile kütahya istanbul(yaklaşık 350km) arasını aynı gün içinde git gel yaptım. Biraz yorucu ve yavaş olur. Zaten neden olmasın ki?
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)