başlangıç motor tavsiyesi
Reklamlar
-
Biliyorum yıllardır size gına geldi bunları okumaktan, bunlara cevap vermekten ama mazur görün lütfen. her ne kadar bu konuda bir miktar okuma yapmış olsam da sormaktan kendimi alıkoyamadım. sövmeyiniz...
kimim? 35 yaşında 170 boy 78 kiloyum. Aile babasıyım, 9-5 mesai :(
Motosiklet tecrübem; ilk gençlik yıllarım küçük hacimli motorların üstünde geçti. mobilet pejo kinetic vs. ilkokuldan üniversite dönemine kadar bunları orta ölçekli bir şehirde uzun yıllar kullandım, maalesef sonrasında 2 tekerle bağım kopma derecesine kadar geriledi ve birkaç yıldır hiç motor üstüne çıkmadım ama eminim ki bu bahsettiğim motorları bisiklet kadar rahat kullanırım. Sorun şu ki vitesli motor hiç kullanmadım.
Trafik tecrübem; ilkokulda babamın yanında sürdüklerimi saymazsak 96-97 yılından beri aktif olarak araba sürüyorum ve çok şükür, şeytan kulağına kurşun ciddi kazam yok. Motor ve arabanın birbirinden çok farklı olduğunun bilincindeyim.
Şu an yaşadığım şehirde çok şükür eğitim imkanım var ve ekipman elbette alınacak. Motosiklet teorisi isimli kitabı okumaya başladım. İşin teorisine ve genel anlamda araba motor mekaniğine acemi düzeyde ilgiliyim.
Niyetim; enduro motora binmek. Haftaiçi hanımı işe, çocuğu kreşe bırakıp işe geçiyorum ve dönüşüm de aynı, yani arabadan vazgeçmem imkansız. dolayısıyla motor benim için bir ulaşım aracı olmaktan ziyade haftasonları ve izinlerde hobi aracı olacak. Alacağım motorla yapacağım kilometrenin tamamına yakını uzun yol olur düşüncesindeyim. Makine ne olursa olsun son sürati benim ilgim dışında ve asla racing motor düşünmüyorum başta dediğim gibi. Ancak tork benim yüzümü güldürecek biliyorum. Eşimle artçılı sürüş yapmak, müsait zamanlarda memleketi gezmek hayalim.
1. husus, düşük hacimli enduronun benim ihtiyaçlarımı karşılama noktasında yetersiz kalacağı hususunda tereddütlerim var. 2 zayıf olmayan yolcu ve çantalar vs bu hacimde, uzun yolda işin tadını kaçırabilir düşüncesindeyim. gözüm orta sınıfa kayıyor ama burada linç edilmekten korkmam sebebiyle onların adını ağzıma almıyorum. 2. husus, üreticilerin beyanlarına göre gerçekten enduro mantığı ile üretilmiş düşük hacimli motorların neredeyse hepsi piyasada yeni sayılır ve fiyatları hiç uygun değil. 2. el temiz bir orta sınıf başıma bela mı olur?
Uzun oldu kusura bakmayın. Kıymetli tavsiyeleriniz için şimdiden teşekkür ederim.saygılarımla
Reklamlar
-
Merhaba;
-Motosiklet ehliyet durumu nedir?
-Eğitim olayindan bahsetmişsiniz bu kismi geçiyorum
-Bütçe?
-ilk etapta artçili sürüşü listeden çikarin.
-Giriş anlaminda,vitesli,vergi ve sigorta muafiyetli B sinifi ehliyetle kullanilan 50cc bir urun alarak vites+debriyaj+kontrol vb.durumlari tecrube edinin.
-Son olarakta,inazuma(uysal,ılımlı) veya vstrom(Torklu ve kararli) ile yolunuza devam edin.
-
Merhabalar. Motosiklet ehliyetim yok müracaat edeceğim yakınlarda.
Bütçe, 25-30 civarı olabilir.
Artçılı sürüş sonraki iş dediğiniz gibi.
tarifinize uygun motosiklet tavsiyesi verebilirseniz sevinirim.
---------- Mesajlar birleştirildi - 00:16 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:14 ----------
teşekkür ederim
-
Ben ktm duke 200 ile başlamıştım.Hiç vitesli tecrübem olmamasına rağmen bahsettiğiniz kitabı ve onlarca YouTube videosu izledikten sonra sürmek çok zor olmadı. Ancak abs li tercih etmeli bu aşamada naked tarzı başlangıç için iyi olacaktır diye düşünüyorum. Ktm duke 250 iyi bir seçim olur gerek torku gerekse emsallerinden hafif ama dengeli oluşu işinizi kolaylaştırır.
-
profenid adlı üyeden alıntı
Ben ktm duke 200 ile başlamıştım.Hiç vitesli tecrübem olmamasına rağmen bahsettiğiniz kitabı ve onlarca YouTube videosu izledikten sonra sürmek çok zor olmadı. Ancak abs li tercih etmeli bu aşamada naked tarzı başlangıç için iyi olacaktır diye düşünüyorum. Ktm duke 250 iyi bir seçim olur gerek torku gerekse emsallerinden hafif ama dengeli oluşu işinizi kolaylaştırır.
cesaretlendirici mesajınız için teşekkürler. şehiriçi trafiğinde yoğun kullanma niyetim olmadığı için naked modellerden ziyade enduro niyetlenmiştim. bahsettiğiniz gibi hafif ve emsallerine göre biraz daha güçlü bir motor gibi duke 250. Merak ettiğim hususlar: bu motor hafif araziye gelir mi? sağına soluna heybe çanta bağlanır mı?
-
Rica ederim.
Tekrar belirteyim,50cc vitesli bir urun alarak,en azindan ehliyet alana kadar(2-3ay)bu urunle tecrube edinerek diger aşamaya geçin,duruma gore bakin bu işi yapabilirim veya yapamam.
Sonuçta vitesli motosiklet tecrubeniz yokmuş,olurya ilk etapta düşer,yatar,vs.aksilikler olabilir bu durum +20k degerinde bir araçta farkli 3-4K degerinde bir araçta farkli,mal canin yongasidir para kolay kazanilmiyor,malum yedek parca fiyatlarida az uz değil.
-
levend84 adlı üyeden alıntı
Rica ederim.
Tekrar belirteyim,50cc vitesli bir urun alarak,en azindan ehliyet alana kadar(2-3ay)bu urunle tecrube edinerek diger aşamaya geçin,duruma gore bakin bu işi yapabilirim veya yapamam.
Sonuçta vitesli motosiklet tecrubeniz yokmuş,olurya ilk etapta düşer,yatar,vs.aksilikler olabilir bu durum +20k degerinde bir araçta farkli 3-4K degerinde bir araçta farkli,mal canin yongasidir para kolay kazanilmiyor,malum yedek parca fiyatlarida az uz değil.
Hakkınız var, para kolay kazanılmıyor. Peki dediğinizi yapsam ve vitesli motora uyum sağlamış olsam, 250 cc üstünü yine de tavsiye etmez misiniz?
-
şaşkın adlı üyeden alıntı
Hakkınız var, para kolay kazanılmıyor. Peki dediğinizi yapsam ve vitesli motora uyum sağlamış olsam, 250 cc üstünü yine de tavsiye etmez misiniz?
Ust yorumda,Inazuma örneğini verdim esasinda.
-
Mondial rx3i evo olabilir mi? Alternatiflerine göre nispeten daha uzun sürede sıkılacağınız, arkanıza yolcu almaya başladığınızda bir süre idare edebilecek, kötü de olsa çantaları vs üstünde gelen, kullanımı çok zor olmayan, ufak tefek parça ihtiyacının uygun fiyatlı olduğu ve yarı yol endurosu tarzıyla ihyiyaçlarınıza uygun bir motosklet olacağını düşünüyorum.
Tamamen eleştirilere açıktır, tavsiye isteğini okuyunca direkt aklıma geldiği için yazdım.
-
Anlattığınız şeylerden aklıma direk inazuma f geldi. Takozları çıkarınca sele baya bir düşüyor. Hemde artçılı sürüş için uygun. Tek sıkıntı artık satıştan kalktı diye biliyorum ama 2. El temiz bir tane bulursanız uzun yıllar sizi götürür.
-
Arkadaşlarında dediği gibi inazuma şu anda sizin için ideal. İlk sürüş için abartılı şekilde zorluk çıkarmaz. İlk başlarda araziye çıkmasanız bile. En azından eliniz ayağınız motor a alışmış olur. Biraz tecrübe den sonra daha yüksek cc li bi makine alıp kendi motorunuzla eğitim alabilirsiniz. Malum artık yedek parça ve işçilik fiyatları yüksek. İnazuma ile hem biraz tecrübe edinir hemde eliniz biraz anahtar tutar. Yağ değişimi fren balatası değişimi filan.
-
-
inshroud adlı üyeden alıntı
Mondial rx3i evo olabilir mi? Alternatiflerine göre nispeten daha uzun sürede sıkılacağınız, arkanıza yolcu almaya başladığınızda bir süre idare edebilecek, kötü de olsa çantaları vs üstünde gelen, kullanımı çok zor olmayan, ufak tefek parça ihtiyacının uygun fiyatlı olduğu ve yarı yol endurosu tarzıyla ihyiyaçlarınıza uygun bir motosklet olacağını düşünüyorum.
Tamamen eleştirilere açıktır, tavsiye isteğini okuyunca direkt aklıma geldiği için yazdım.
Cevabınız için teşekkür ederim. Bu motor hakkında bazı olumsuz yorumlar okumuştum, özellikli yedek parça ve servis anlamında. İlaveten nasip olursa uzunca süre kullanmak niyetiyle motor alacağım. Bu sebeplerle bu makineye mesafeliyim.
---------- Mesajlar birleştirildi - 16:39 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:36 ----------
qqferit adlı üyeden alıntı
Arkadaşlarında dediği gibi inazuma şu anda sizin için ideal. İlk sürüş için abartılı şekilde zorluk çıkarmaz. İlk başlarda araziye çıkmasanız bile. En azından eliniz ayağınız motor a alışmış olur. Biraz tecrübe den sonra daha yüksek cc li bi makine alıp kendi motorunuzla eğitim alabilirsiniz. Malum artık yedek parça ve işçilik fiyatları yüksek. İnazuma ile hem biraz tecrübe edinir hemde eliniz biraz anahtar tutar. Yağ değişimi fren balatası değişimi filan.
Öncelikle teşekkürler. Motorun üretimden kalkmış olması ilerde satılacağında problem çıkarma ihtimalini doğurmayacak olsa gayet güzel makine aslında. değerlendireceğim. Teşekkürler.
---------- Mesajlar birleştirildi - 16:42 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:39 ----------
Emre ERTÜRK adlı üyeden alıntı
50-100 cc dediğiniz makineler vitesli mi? değilse zaten kullandığım aletler. v strom gayet alınası. fiyatı nazara alındığında 2. el yüksek cc de alınabilir o paraya. beygir gücü nispeten düşük nc serisi gibi aletlerin 2. eli hakkında ne yorum yaparsınız? Teşekkürler
-
19 Ağustos 2018, 09:38
#14
Merhaba, sizinle hemen hemen ayni durumdayim ve kuvvetle muhtemel 250cc rx3i evo alarak baslayacagim. Artcim motora Honda guvenli surus egitimlerimi tamamlamadan binmeyecek
Hala forumda misiniz bilmiyorum ama hangi motoru aldiniz merak ettim? Tecrubelerinizi paylasabilir misiniz?
-
19 Ağustos 2018, 11:51
#15
Ben de sizin durumunuzdayım. Şu an sınav arefesindeyim. A sınıfı ehliyet sınavına gireceğim.
Ben sıfır olmak şartıyla, 2016 model falan da olur TVS Apache 180 ya da yine sıfır olmak şartıyla sağda solda biyerlerde tek tük kalmışsa ve bulabilirsem Lifan LF250,0 Hyosung GV-250, Daelim Daystor 250 ya da Regal Raptor DD250'den birini almak istiyorum.
Benim tercihim chopper'dan yana fakat bu Apache hiç tarzım olmamasına rağmen kullanışlılığı ve fena olmayan görüntüsü nedeniyle aklımı çelmiyor değil.
-
19 Ağustos 2018, 12:27
#16
Küçük cc motosiklet ile şehir içi trafik tecrübesi kazanmadan artçılı uzun yol yapamazsınız. En az bir 7-8 bin km yapmanız lazım. Eğitim ve ehliyet işini hallettikten sonra motosiklet seçimi yaparsınız. 250 cc üzeri herhangi bir motoru başlangıç motoru olarak tavsiye etmem direkt linç sebebidir.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)