Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

başlangıç motor tavsiyesi

    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    18 Nisan 2018
    Biliyorum yıllardır size gına geldi bunları okumaktan, bunlara cevap vermekten ama mazur görün lütfen. her ne kadar bu konuda bir miktar okuma yapmış olsam da sormaktan kendimi alıkoyamadım. sövmeyiniz...
    kimim? 35 yaşında 170 boy 78 kiloyum. Aile babasıyım, 9-5 mesai :(
    Motosiklet tecrübem; ilk gençlik yıllarım küçük hacimli motorların üstünde geçti. mobilet pejo kinetic vs. ilkokuldan üniversite dönemine kadar bunları orta ölçekli bir şehirde uzun yıllar kullandım, maalesef sonrasında 2 tekerle bağım kopma derecesine kadar geriledi ve birkaç yıldır hiç motor üstüne çıkmadım ama eminim ki bu bahsettiğim motorları bisiklet kadar rahat kullanırım. Sorun şu ki vitesli motor hiç kullanmadım.
    Trafik tecrübem; ilkokulda babamın yanında sürdüklerimi saymazsak 96-97 yılından beri aktif olarak araba sürüyorum ve çok şükür, şeytan kulağına kurşun ciddi kazam yok. Motor ve arabanın birbirinden çok farklı olduğunun bilincindeyim.
    Şu an yaşadığım şehirde çok şükür eğitim imkanım var ve ekipman elbette alınacak. Motosiklet teorisi isimli kitabı okumaya başladım. İşin teorisine ve genel anlamda araba motor mekaniğine acemi düzeyde ilgiliyim.
    Niyetim; enduro motora binmek. Haftaiçi hanımı işe, çocuğu kreşe bırakıp işe geçiyorum ve dönüşüm de aynı, yani arabadan vazgeçmem imkansız. dolayısıyla motor benim için bir ulaşım aracı olmaktan ziyade haftasonları ve izinlerde hobi aracı olacak. Alacağım motorla yapacağım kilometrenin tamamına yakını uzun yol olur düşüncesindeyim. Makine ne olursa olsun son sürati benim ilgim dışında ve asla racing motor düşünmüyorum başta dediğim gibi. Ancak tork benim yüzümü güldürecek biliyorum. Eşimle artçılı sürüş yapmak, müsait zamanlarda memleketi gezmek hayalim.
    1. husus, düşük hacimli enduronun benim ihtiyaçlarımı karşılama noktasında yetersiz kalacağı hususunda tereddütlerim var. 2 zayıf olmayan yolcu ve çantalar vs bu hacimde, uzun yolda işin tadını kaçırabilir düşüncesindeyim. gözüm orta sınıfa kayıyor ama burada linç edilmekten korkmam sebebiyle onların adını ağzıma almıyorum. 2. husus, üreticilerin beyanlarına göre gerçekten enduro mantığı ile üretilmiş düşük hacimli motorların neredeyse hepsi piyasada yeni sayılır ve fiyatları hiç uygun değil. 2. el temiz bir orta sınıf başıma bela mı olur?
    Uzun oldu kusura bakmayın. Kıymetli tavsiyeleriniz için şimdiden teşekkür ederim.saygılarımla


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2

    Üyelik
    16 Aralık 2016
    Motosikleti
    ......
    Merhaba;

    -Motosiklet ehliyet durumu nedir?
    -Eğitim olayindan bahsetmişsiniz bu kismi geçiyorum
    -Bütçe?
    -ilk etapta artçili sürüşü listeden çikarin.
    -Giriş anlaminda,vitesli,vergi ve sigorta muafiyetli B sinifi ehliyetle kullanilan 50cc bir urun alarak vites+debriyaj+kontrol vb.durumlari tecrube edinin.
    -Son olarakta,inazuma(uysal,ılımlı) veya vstrom(Torklu ve kararli) ile yolunuza devam edin.
    şaşkın bunu beğendi.

  3. #3

    Üyelik
    18 Nisan 2018
    Merhabalar. Motosiklet ehliyetim yok müracaat edeceğim yakınlarda.
    Bütçe, 25-30 civarı olabilir.
    Artçılı sürüş sonraki iş dediğiniz gibi.
    tarifinize uygun motosiklet tavsiyesi verebilirseniz sevinirim.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 00:16 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:14 ----------

    teşekkür ederim

  4. #4

    Üyelik
    19 Mayıs 2016
    Ben ktm duke 200 ile başlamıştım.Hiç vitesli tecrübem olmamasına rağmen bahsettiğiniz kitabı ve onlarca YouTube videosu izledikten sonra sürmek çok zor olmadı. Ancak abs li tercih etmeli bu aşamada naked tarzı başlangıç için iyi olacaktır diye düşünüyorum. Ktm duke 250 iyi bir seçim olur gerek torku gerekse emsallerinden hafif ama dengeli oluşu işinizi kolaylaştırır.

  5. #5

    Üyelik
    18 Nisan 2018
    Alıntı profenid adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ben ktm duke 200 ile başlamıştım.Hiç vitesli tecrübem olmamasına rağmen bahsettiğiniz kitabı ve onlarca YouTube videosu izledikten sonra sürmek çok zor olmadı. Ancak abs li tercih etmeli bu aşamada naked tarzı başlangıç için iyi olacaktır diye düşünüyorum. Ktm duke 250 iyi bir seçim olur gerek torku gerekse emsallerinden hafif ama dengeli oluşu işinizi kolaylaştırır.
    cesaretlendirici mesajınız için teşekkürler. şehiriçi trafiğinde yoğun kullanma niyetim olmadığı için naked modellerden ziyade enduro niyetlenmiştim. bahsettiğiniz gibi hafif ve emsallerine göre biraz daha güçlü bir motor gibi duke 250. Merak ettiğim hususlar: bu motor hafif araziye gelir mi? sağına soluna heybe çanta bağlanır mı?

  6. #6

    Üyelik
    16 Aralık 2016
    Motosikleti
    ......
    Rica ederim.

    Tekrar belirteyim,50cc vitesli bir urun alarak,en azindan ehliyet alana kadar(2-3ay)bu urunle tecrube edinerek diger aşamaya geçin,duruma gore bakin bu işi yapabilirim veya yapamam.

    Sonuçta vitesli motosiklet tecrubeniz yokmuş,olurya ilk etapta düşer,yatar,vs.aksilikler olabilir bu durum +20k degerinde bir araçta farkli 3-4K degerinde bir araçta farkli,mal canin yongasidir para kolay kazanilmiyor,malum yedek parca fiyatlarida az uz değil.

  7. #7

    Üyelik
    18 Nisan 2018
    Alıntı levend84 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Rica ederim.

    Tekrar belirteyim,50cc vitesli bir urun alarak,en azindan ehliyet alana kadar(2-3ay)bu urunle tecrube edinerek diger aşamaya geçin,duruma gore bakin bu işi yapabilirim veya yapamam.

    Sonuçta vitesli motosiklet tecrubeniz yokmuş,olurya ilk etapta düşer,yatar,vs.aksilikler olabilir bu durum +20k degerinde bir araçta farkli 3-4K degerinde bir araçta farkli,mal canin yongasidir para kolay kazanilmiyor,malum yedek parca fiyatlarida az uz değil.
    Hakkınız var, para kolay kazanılmıyor. Peki dediğinizi yapsam ve vitesli motora uyum sağlamış olsam, 250 cc üstünü yine de tavsiye etmez misiniz?

  8. #8

    Üyelik
    16 Aralık 2016
    Motosikleti
    ......
    Alıntı şaşkın adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hakkınız var, para kolay kazanılmıyor. Peki dediğinizi yapsam ve vitesli motora uyum sağlamış olsam, 250 cc üstünü yine de tavsiye etmez misiniz?
    Ust yorumda,Inazuma örneğini verdim esasinda.

  9. #9
    inshroud - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Şubat 2016
    Mondial rx3i evo olabilir mi? Alternatiflerine göre nispeten daha uzun sürede sıkılacağınız, arkanıza yolcu almaya başladığınızda bir süre idare edebilecek, kötü de olsa çantaları vs üstünde gelen, kullanımı çok zor olmayan, ufak tefek parça ihtiyacının uygun fiyatlı olduğu ve yarı yol endurosu tarzıyla ihyiyaçlarınıza uygun bir motosklet olacağını düşünüyorum.

    Tamamen eleştirilere açıktır, tavsiye isteğini okuyunca direkt aklıma geldiği için yazdım.

  10. #10
    Shine34 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Ağustos 2016
    Şehir
    İstanbul
    Anlattığınız şeylerden aklıma direk inazuma f geldi. Takozları çıkarınca sele baya bir düşüyor. Hemde artçılı sürüş için uygun. Tek sıkıntı artık satıştan kalktı diye biliyorum ama 2. El temiz bir tane bulursanız uzun yıllar sizi götürür.

  11. #11

    Üyelik
    17 Aralık 2017
    Şehir
    bursa
    Motosikleti
    Honda CBF150
    Arkadaşlarında dediği gibi inazuma şu anda sizin için ideal. İlk sürüş için abartılı şekilde zorluk çıkarmaz. İlk başlarda araziye çıkmasanız bile. En azından eliniz ayağınız motor a alışmış olur. Biraz tecrübe den sonra daha yüksek cc li bi makine alıp kendi motorunuzla eğitim alabilirsiniz. Malum artık yedek parça ve işçilik fiyatları yüksek. İnazuma ile hem biraz tecrübe edinir hemde eliniz biraz anahtar tutar. Yağ değişimi fren balatası değişimi filan.

  12. #12
    EnvEng - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Ocak 2018
    Şehir
    Bursa
    50-100 cc ile deneyim kazandıktan sonra

    http://motosiklet.suzuki.com.tr/mode...strom-250.aspx

  13. #13

    Üyelik
    18 Nisan 2018
    Alıntı inshroud adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Mondial rx3i evo olabilir mi? Alternatiflerine göre nispeten daha uzun sürede sıkılacağınız, arkanıza yolcu almaya başladığınızda bir süre idare edebilecek, kötü de olsa çantaları vs üstünde gelen, kullanımı çok zor olmayan, ufak tefek parça ihtiyacının uygun fiyatlı olduğu ve yarı yol endurosu tarzıyla ihyiyaçlarınıza uygun bir motosklet olacağını düşünüyorum.

    Tamamen eleştirilere açıktır, tavsiye isteğini okuyunca direkt aklıma geldiği için yazdım.
    Cevabınız için teşekkür ederim. Bu motor hakkında bazı olumsuz yorumlar okumuştum, özellikli yedek parça ve servis anlamında. İlaveten nasip olursa uzunca süre kullanmak niyetiyle motor alacağım. Bu sebeplerle bu makineye mesafeliyim.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 16:39 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:36 ----------

    Alıntı qqferit adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Arkadaşlarında dediği gibi inazuma şu anda sizin için ideal. İlk sürüş için abartılı şekilde zorluk çıkarmaz. İlk başlarda araziye çıkmasanız bile. En azından eliniz ayağınız motor a alışmış olur. Biraz tecrübe den sonra daha yüksek cc li bi makine alıp kendi motorunuzla eğitim alabilirsiniz. Malum artık yedek parça ve işçilik fiyatları yüksek. İnazuma ile hem biraz tecrübe edinir hemde eliniz biraz anahtar tutar. Yağ değişimi fren balatası değişimi filan.
    Öncelikle teşekkürler. Motorun üretimden kalkmış olması ilerde satılacağında problem çıkarma ihtimalini doğurmayacak olsa gayet güzel makine aslında. değerlendireceğim. Teşekkürler.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 16:42 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:39 ----------

    Alıntı Emre ERTÜRK adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    50-100 cc ile deneyim kazandıktan sonra

    http://motosiklet.suzuki.com.tr/mode...strom-250.aspx
    50-100 cc dediğiniz makineler vitesli mi? değilse zaten kullandığım aletler. v strom gayet alınası. fiyatı nazara alındığında 2. el yüksek cc de alınabilir o paraya. beygir gücü nispeten düşük nc serisi gibi aletlerin 2. eli hakkında ne yorum yaparsınız? Teşekkürler

  14. #14
    travel - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Temmuz 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Şu an yok.
    Merhaba, sizinle hemen hemen ayni durumdayim ve kuvvetle muhtemel 250cc rx3i evo alarak baslayacagim. Artcim motora Honda guvenli surus egitimlerimi tamamlamadan binmeyecek
    Hala forumda misiniz bilmiyorum ama hangi motoru aldiniz merak ettim? Tecrubelerinizi paylasabilir misiniz?

  15. #15
    eran_ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Temmuz 2018
    Ben de sizin durumunuzdayım. Şu an sınav arefesindeyim. A sınıfı ehliyet sınavına gireceğim.

    Ben sıfır olmak şartıyla, 2016 model falan da olur TVS Apache 180 ya da yine sıfır olmak şartıyla sağda solda biyerlerde tek tük kalmışsa ve bulabilirsem Lifan LF250,0 Hyosung GV-250, Daelim Daystor 250 ya da Regal Raptor DD250'den birini almak istiyorum.
    Benim tercihim chopper'dan yana fakat bu Apache hiç tarzım olmamasına rağmen kullanışlılığı ve fena olmayan görüntüsü nedeniyle aklımı çelmiyor değil.

  16. #16

    Üyelik
    03 Ekim 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha Xmax 250 Ironmax 2019
    Küçük cc motosiklet ile şehir içi trafik tecrübesi kazanmadan artçılı uzun yol yapamazsınız. En az bir 7-8 bin km yapmanız lazım. Eğitim ve ehliyet işini hallettikten sonra motosiklet seçimi yaparsınız. 250 cc üzeri herhangi bir motoru başlangıç motoru olarak tavsiye etmem direkt linç sebebidir.


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)