ftkrblt adlı üyeden alıntı
Herkese hayırlı günler;arkadaşlar kısaca benelli tnt600 modeli hakkında bilgilendirme yapmak istiyorum,motor 4 silindir ayrıca sonradan egsoz satın almayı gerektirmeyen,çok güzel sesi olan ve nisbeten malzeme kalitesi düzgün eski İtalyan yeni Çinli,TNT kısaltmasının aslı da şöyle izah edilebilir;Benelli eski İtalyan iken sürekli 3 silindir büyük egzotik makinalar üretmekteydi,Tnt yani tornado naked tre anlamına gelir ki çıplak kasırga üçlüsü demektir,üçlüsü derken motorun 3 silindir olması vurgulanır,gelelim TNT600'e ülkemizde bu isimle satılıyor ancak aslı BN600İ olarak geçer ki zaten 3 silindir bir motosiklet olmadığı için TNT600 olarak lanse etmek pek düzgün olmaz,belki TNQ600 olabilirdi,motosiklet tasarım olarak güzel malzeme kalitesi fena değil,gayet kıvrak ve evet diğer 4 silindirlere göre daha sakin,ama gayet gideri olan bir motosiklet,ateşleme sistemi delphi marka,bujiler nkg,lastikler metzeller,ve en güzel tarafı şu an piyasadaki en uygun fiyatlı 4 silindir,en uygun derken rakipleriyle arasında en az 10000 tl fiyat fakı var bazı modellerde 15000 tl ye kadar fark var,bütün bunların yanında serviste işiniz olursa garanti kapsamında yapılması gereken herşey bahanesiz kabullenip yapılıyor,bazı durumlarda olduğu gibi kusurları kullanıcıya yüklemeye çalışmıyorlar ama maalesef servis ağı ve servis süresi konusunda çok çok kötü bir marka,şahsen başımdan geçen olayları anlatacağım;Arkadaşlar motosikleti 12 mart 2018 de satın aldım ve plaka ruhsat işlemlerinin ardından 15 mart 2018 de teslim aldım,motosikletim ilk elime geçen günden beridir maalesef geçici arıza ışığı yakmakta,kısaca yolda arıza ışığı yanıyor ve yaklaşık bir kaç kilometre içerisinde sönüyor,bunun için distribütörü arayıp ikamet ettiğim Kütahya'ya en yakın servise yönlendirmesini istedim distribütör bursa ve uşaktaki benelli servislerinin tnt 600 modeline hizmet veremeyeceğini bu yüzden İzmire yani motosikleti satın aldığım bayi ve servise gitmem gerektiğini söyledi,akabinde 26 mart 2018 pazartesi günü yani motorum yaklaşık 11 günlük ve henüz 230 kilometredeyken yolda en sol şeritte motosikletim yağlamayı kesti ve yağ lambası yaktı,hemen debriyaja asılıp motoru stop ettikten sonra motosikletimi kamyonetime yükleyip ertesi gün yani 27 mart 2018 de servise teslim ettim,yapılan inceleme sonucu yağ pompa dişli milinin kırıldığı ve bu sorunun ortaya çıkmasında hiç bir hatam olmadığı anlaşıldı,distribütör nisan ayının ilk haftası yağ pompasını göndermiş olmasına rağmen yağ pompa zinciri servise maalesef geç ulaştı,motosikletimin bu sorunu 12 nisan 2018 tarihinde ancak giderildi,ve ustamızın testlerinden sonra motosikletin motor bloğunda yağlama sisteminde hiç bir sorun kalmadığı ancak geçici arıza ışığının hala arada bir yandığını söyledi,durum şu ki arıza ışığı geçici olduğu için arıza ışığının yandığı esnada cihazla bağlanıp arıza tespit edilmeli ancak arıza ışığının yandığı o an maalesef denk getirelemiyor, bugün 16 nisan 2018 motosikletim hala serviste ve 23 nisan 2018 de motosikletin muayenesi bittiği için trafiğe çıkması cezai işlem gerektiriyor,işin bir diğer tarafı ise diyelim ki arıza lambasını yakan arıza tespit edildi ve bir sensörün değişmesi gerekti diyelim ki büyük ihtimal öyle olacak benim motosikletim yaklaşık 2 hafta daha belki de daha fazla serviste kalacak,sonuç olarak sıfır kilometre 2 ay önce aldığım motor bu iki ayın 1 buçuk ayını serviste geçirmiş olacak,küçük şehirlerde yaşıyorsanız ya da bulunduğunuz ilde benelli servisi olduğunu düşünüyorsanız bir daha düşünün,maalesef tnt600 modeli için servis verebilecek Türkiye de bi kaç yer var,kısaca sizinde benim gibi bir kamyonetiniz yoksa ya da bulunduğunuz şehirde tnt600'e bakabilecek bir servis yoksa almadan önce bi düşünün derim.sağlıcakla kalın.