Tank slapperden kurtulmanın yolu nedir ?
Reklamlar
-
Soru gayet açık 😊 1 hafta önce tamda virajın içinde başıma geldi 140km /h ile . Gidona sıkıca tutmamın ve dedemin tabiriyle deli kuvvetimin sayesinde toparladığımı düşünüyorum fakat o durumda gücün , gidonu sıkı tutmanın bişey ifade etmeyeceğini söyleyen arkadaşlarım var.
Videodaki olaydan bahsediyorum
https://youtu.be/bd_SwYWppF4
Bu olay başımıza gelirse , film şeridinden önce gözümüzün , zihnimizin önüne ne gelmeli ?
Reklamlar
-
http://www.motosiklet.net/forum/moto...e-yapilir.html
Zor iş, geçmiş olsun ucuz atlatmışsın,bugün eski başlığa yorum yapilmiştı. En korktuğum şey belki de motosiklette.Küçük motorda pek olmaz deniyor ama yine de hazırlıklı olmaya çalışmakta fayda var.
-
kefkes adlı üyeden alıntı
http://www.motosiklet.net/forum/moto-sohbet/151115-tank-slapper-esnasinda-ne-yapilir.html
Sağolasın hocam , videoyu bu gün gördüm başımada gelmişken araştırmadan konu açtım , bunun içinde forum ahalisinden özür diliyorum 😊
-
kefkes adlı üyeden alıntı
http://www.motosiklet.net/forum/moto-sohbet/151115-tank-slapper-esnasinda-ne-yapilir.html
Zor iş, geçmiş olsun ucuz atlatmışsın.
Üstad,Daha kolay bu şekilde..
-
Teşekkurler, nasıl yapılıyor peki link üstüne yazı ekleme işi çok makbule geçecek.
-
Benim başıma ciddi boyutta bir kere geldi, ufak tefekleri saymıyorum. Onda da motosikletin üstünde durmak dahi iş oluyor.
Yapmanız gerekeni o yüzden söyleyemem ama yapmamanız gereken şey; panikle frenlemeye çalışmak...
-
kefkes adlı üyeden alıntı
Teşekkurler, nasıl yapılıyor peki link üstüne yazı ekleme işi çok makbule geçecek.
Rica ederim;
-
-
0:34 de kadranın ekran görüntüsü gitti mi? Banamı öyle geldi?
İyi topladı ama
-
levend84 adlı üyeden alıntı
Ben de linkten gidiliyor sanıyordum iyiymiş, sağol hocam.
-
kefkes adlı üyeden alıntı
Ben de linkten gidiliyor sanıyordum iyiymiş, sağol hocam.
Ne demek hocam,cidden kullanışlı oluyor,Bende başlarda öyle biliyordum dönüştürücü vs.var diye,kurcalarken öğrendim..,
Ayrıca belli bir süre sonra link'ler ölmüyor.herkes aradığı bilgiye ulaşıyor,maksat işler görülsün,faydamız olsun..
-
Videoyu yeni izledim, bravo vallaha, gerçi daha önceden de yaşamistır muhtemelen.Anlaşılan gidonu salıp, depoyu sıkıp gaza frene müdahale etmeksizin dua ederek düzelmesini beklemekten başka yapacak bişey yok başımıza gelirse.
-
Bana bu olayın temel olarak zeminin bozukluğuyla ilintili olduğunu düşünüyorum. Bir şekilde bozuk zeminde amortisörler ters şekilde yakalanıyor. Çok sayıda tank slapper videosunds bozuk zemin sonrası sürecin başladığını görüyorum.
Değilsede gidona tıpkı bozuk zeminin uyguladığı ters etkiyi biz gidona farklı bir baskı uygulayarak başlatıyorda olabiliriz.
---------- Mesajlar birleştirildi - 22:45 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:40 ----------
Bu genelde racinvlerde mi oluyor? Endurolarda görmedim sanırom.
-
Benim başımada zemin bozukluğu yüzünden geldi , Ankara'lı arkadaşlar bilir Samsun yolu Mamak - Karapürçek arasında çok tatlı bi yol var kaymak gibi virajıda %70 keskin..Askeriye önünde sağdan 2. Şeritte ufak bi yol bozukluğu var viraj içinde olması 2x tehlikeli yaptı durumu , neyseki toparladık verilmiş sadakamız varmış.
-
farkettiysen tam kopru ayagi birlesimindeki celik baglanti uzerinde basliyor olay.
neden? dusundun mu hic?
o metal yuzey uzerinde yolda oldugu gibi gitmez kayar motor.
sen napiyorsun? o zeminde stabil gitmek yerine gaz acmaya devam ediyorsun.
verilmis sadakan varmis bence dostum. boyle motor surmek benim icin tehlikeli. tabi tercih meselesi.
sorunjn cevabini roofroof dostum vermis. bir nebze yardimci olur gidon amortisoru.
ama sen celik uzerinde boyle gaz acmaya devam edersen seni pek koruyacak bir sey olmaz.
kolay gelsin.
-
OğuzÖztürk adlı üyeden alıntı
Bana bu olayın temel olarak zeminin bozukluğuyla ilintili olduğunu düşünüyorum. Bir şekilde bozuk zeminde amortisörler ters şekilde yakalanıyor. Çok sayıda tank slapper videosunds bozuk zemin sonrası sürecin başladığını görüyorum.
Değilsede gidona tıpkı bozuk zeminin uyguladığı ters etkiyi biz gidona farklı bir baskı uygulayarak başlatıyorda olabiliriz.
---------- Mesajlar birleştirildi - 22:45 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:40 ----------
Bu genelde racinvlerde mi oluyor? Endurolarda görmedim sanırom.
Aslında endurolar da yaşama ihtimalin daha yüksek. Özellikle arkada çanta var ise.
-
diablof adlı üyeden alıntı
farkettiysen tam kopru ayagi birlesimindeki celik baglanti uzerinde basliyor olay.
neden? dusundun mu hic?
o metal yuzey uzerinde yolda oldugu gibi gitmez kayar motor.
sen napiyorsun? o zeminde stabil gitmek yerine gaz acmaya devam ediyorsun.
verilmis sadakan varmis bence dostum. boyle motor surmek benim icin tehlikeli. tabi tercih meselesi.
sorunjn cevabini roofroof dostum vermis. bir nebze yardimci olur gidon amortisoru.
ama sen celik uzerinde boyle gaz acmaya devam edersen seni pek koruyacak bir sey olmaz.
kolay gelsin.
Video bana ait değil hocam , örnek olması açısından koydum.Videodaki arkadaş kadar tecrübelide değilim zaten , Sizede kolay gelsin.
-
Benim bildiğim kadarıyla tank slapper anında direksiyonu gevşek tutarak yani kesinlikle kolları dirseklerden kasmayarak ve iyice direksiyona asılmayarak akışına bırakmak gerekiyor.
Ve o an gazı keserek...
Tedirgin olup kasılırsan, direksiyona yüklenirsen muhtemelen motor seni üzerinden atar. Bunun dışında ekstra birşey yapılmıyor diye biliyorum.
Ben bu şekilde yaptım ve düşmedim.
-
hız öldürü boşuna demiyorlar 180 km/h la gidiyorsan zaten allaha emanetsin
paylaştığın video da eleman gerçekten şanslı .
-
Boldpilot adlı üyeden alıntı
Video bana ait değil hocam , örnek olması açısından koydum.Videodaki arkadaş kadar tecrübelide değilim zaten , Sizede kolay gelsin.
bende video senin zannetmiştim
tam viyadükten geçerken gaz açmışsın tabi olur öyle diyecektim. sonuçta teker asfalta tutunmayın bırakıyor demire gelince ve demiri geçtikten sonra teker asfalta tutunmaya tekrar başlıyor tabi buda lastiğin konumuna göre depo tokatlamaya sebep olabiliyor.
......benim motorda sepet olunca ağırlık dengesi arkaya kayıyor ve motoru tek elle kullanmaya gelmiyor hemen direksiyon sağ sol yapmaya başlıyor fakat iki el tutunca sorun yok. aynı şekilde tek el iki parmak ile tutup gidona ağırlık vermeyince tek el yine kullanılabiliyor tabi.
yani depo tokatlamadan kurtulmak için gidonu rahat bırakmak gerektiğini söylüyorlar ama aslında bu her zaman geçerli bir kural değil ve benim motorum bunun kanıtı.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)