Merhabalar , soru yukarıdaki gibi , düşürürken ara gaz vermek arka tekerleğin kilitlenmesini engelliyor peki ya yükseltirken ara gaz vermek bir işe yarar mı ?
Merhabalar , soru yukarıdaki gibi , düşürürken ara gaz vermek arka tekerleğin kilitlenmesini engelliyor peki ya yükseltirken ara gaz vermek bir işe yarar mı ?
Hayır. (10 karakter)
İşe yaramaz, aksine debriyaj balatasının ömründen yersin.
bak bu guzel bi video
https://www.youtube.com/watch?v=tPTNTZk9JfQ&t=326s
Ben vites düşürürkende ara gaz vermiyorum.
Ben gaz kolu ile çok oynuyorum. Sürekli ver ver ver ver . Ama böyle apaçi gibi değil , tatlı tatlı. Sanki gaz vermessem motor bloğu rahat etmeyecek gibi hissediyorum...
Yükseltirken gaz vermeyip devrin üst vites devrine düşmesini beklemek gerekiyor.
vites düşürürken aragaz vermek bir erdemdir lakin vites yükseltirken aragaz veren bizden değildir, katoliktir, dombilidir, taocudur.
düşürürken gaz vermek eski kayar tip dişlili şanzımanlarda vitese daha rahat geçmesi için verilirdi. Senkromeçli şanzımanlarda da devrine göre vites düşürürken ara gaz vermek senkromeç ömrünü uzatır.
Fakat vites yükseltmeden önce genellikle yüksek devirde gidildiği için şanzıman grup dişlilerinin belli hızda dönüşü sebebiyle hem senkromeçli tipte hem de kayar dişlili tipte vites rahat geçer ve ara gazı vermek gereksizdir...
Düşük devirlerde gider iken olur da vites yükseltmek istersek (rampa aşağı motoru salmak için) ara gaz verilmesi makuldür...
"ONE DAY YOU WILL WALK ALONE"
Düşürürken ara gaz vermenin sebebi vites düşürdüğünde daha yüksek oranlı bir dişliye geçeceğin için debriyajı çektiğinde motorun devri yükselecek, sende debriyajı çekmeden motorun devrini hazırlıyorsun. Eğer aragaz vermezsen debriyajın ömründen, debriyajı sert çektiysen zincirin ömründen dolayısıyla gergiye kadar yolu var. Örneğin hızlısın ve 4ten 5 e attın ama debriyajı bırakmadın. Motor rölantiye kadar düştü,, eğer debriyajı gaz vermeden sert bırakırsan motorun kompresyonundan tekerin kilitlenebilir.
Vites atarken daha düşük oranlı bir dişliye geçeceksin dolayısıyla motorun devri düşecek. Aragaz verirsen motorun devri debriyajı saldığında fazla gelecek ve düşecek. Doolayısıyla debriyajın ömründen yersin. Hatta bu işi fazla yaparsan motorun momentini aniden düşüreceği için motorun ömrünü de azaltabilirsin. Vites atarken normal davranacaksın.
Anlatım veya yazım hatam olduysa affola.
Adam soru sormuş.İki kişi güzel cevap vermiş.Yaratmak elbette ALLAHA mahsuz.Din kimsenin tekelinde değil aksine olmadığı gibi kimsede küçümseyemez.Konu motor.Sapıtmayın.
Vites yükseltirken niye ara gaz verilir ki anlamadım
Vites yükseltirken neden aragaz verilirden ziyade ne zaman aragaz verilir söylüyüm ben. Diyelim ki 3. vitesten 4. vitese geçiş yapacaksınız. 3. viteste 7 bin devire kadar gazladınız ve debriyaja bastınız. Hemen vites yükseltmezseniz motor devri düşer ama hız halen yüksektir. Eşitlemek için ara gazı verir vites yükseltirsiniz. Yada başka bir durum anlatıyım size, dik bir yokuştan aşağı motoru boşta saldınız, hızlanır. Yavaşlamadan vitese takıp devam etmek isterseniz motor 2. vitese geçmeyebilir, çünkü hız ve motor devri uyumsuzdur. Yapacağınız şey ara gazı verip vitese takmak. Anlaşılmayan nokta ?
Vites yükseltirken ara gaz vermek yerine gazı kısa süre kesmek doğru yöntem.
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)