Motosikletin kullanıcıya yıllık maliyeti
Reklamlar
-
Bu konuya değinmek istedim. Şu an ülkemizde yaşamıyorum ama Ülkemde arasıra bindiğim scooter tarzı motosikletime; trafik pulu karşılığı 100 Tl, trafik sigortası 300 Tl, egzoz muayenesi karşılığı 90 TL ödedim. Yani basit bir 125cc scooter'ım bana bu ülkede motosikletimin 4'te biri kadar vergiyle karşıma çıktı. Sizce bu normal mi? Benzin ve yedek parça pahalılığını katmıyorum.
Reklamlar
-
Yazlık bakım, yağ 250 tl, yağ filtresi 80tl, hava filtresi 110-500tl, 1 takım lastik 1500 tl, akünün de değişmesi lazım 650 tl. Benzin ve evrak fiyatlarını da dahil edersek işin içinden çıkamayız
-
Vergisi, muayenesi, ekipmanı, bakımı, gazi, yağı, temizlik bezi,kilidi,alarmı, yıkama makinesi,brandası, aksesuarı, ekipman yenilemesi, ,yalandan depo fulleyip haftasonu bitirmesi, ufak tefek arızasi masrafı v.s. derken, artık ayrı bi kredi kartı tahsis edip hesaplamayı bıraktım kafa rahat.Zevk almaya bakıyorum!
-
Araba parasına motor alıp arabadan daha çok para harcıyoruz. Ben kamyoncuyum ve motorun bakımları kamyondan pahalı.
Ama seviyorum aşığım.
-
pahalı bir zevk/ulaşım malesef ki.Gerçi arabada öyle kamyonda öyle hepsi öyle malesef ülkemizde
-
kalidor adlı üyeden alıntı
Bu konuya değinmek istedim. Şu an ülkemizde yaşamıyorum ama Ülkemde arasıra bindiğim scooter tarzı motosikletime; trafik pulu karşılığı 100 Tl, trafik sigortası 300 Tl, egzoz muayenesi karşılığı 90 TL ödedim. Yani basit bir 125cc scooter'ım bana bu ülkede motosikletimin 4'te biri kadar vergiyle karşıma çıktı. Sizce bu normal mi? Benzin ve yedek parça pahalılığını katmıyorum.
Bence senin durumdaki sorun motosikletinin ucuz olması. Çok daha pahalı bir motorun olabilirdi ve (tahminimce) saydığın masraflar değişmeyecekti.
-
kime göre ucuz? inan bana yaşadığım yerde motosiklet , bisikletten daha ucuz. Sen alışmışsın genç kardeşim pompayla flört edip, sevişmeye...
-
Sigorta: 250 (bu yıl 250 çıktı, düz hesap her sene böyle olacak desek)
Yağ - Yağ filtresi: 300 (kabaca hesaplarsak)
Muayene : 75 ( Her sene zamlanıyor da hadi ona da 150 diyelim. 2 yılda bir olduğu için)
Lastik : 500 ( 3 yıl kullansak, fiyata 1.500 desek)
Diğer bakımlar; bujisi, hava filtresi, debriyaj - fren balataları, zinciri - dişlisi vs. bakımlar, masraflar ve yakıt hariç.
-
kalidor adlı üyeden alıntı
kime göre ucuz? inan bana yaşadığım yerde motosiklet , bisikletten daha ucuz. Sen alışmışsın genç kardeşim pompayla flört edip, sevişmeye...
Konuyla ilgili 2. mesajında şarlamasan hemen keşke. Arkadaşın ne dediğini anlamaya çalış önce.
Bazı sabit maliyetler her motor için aynı. Arkadaş onu belirtmiş.
Burada pahalı olması, "motosiklet"in sorunu değil. Hükümetler ile vatandaşları arasında olan birşey.
-
Motorda egzos muayenesi yok...
-
Pulsar 200 için yıllık masrafı hesaplayayım bakalım.
Yılda 10 000 km yaptığımı ve hiç ekstra masraf çıkmadığını varsayarsak:
Benzin masrafı: 1750 lira (hep uzun yol yapsam 2.8 lt/100 km. Litresini de 6.2 liradan hesaplayıp yuvarladım)
Sigorta: 200 lira (3 yıldır 200 lira ödüyorum)
Bakım:400 lira (5000 km de bir bakıma giriyor)
Lastik:350(çifti 700 lira ve 2 sezon 20 000 km gideceğini varsaydım)
Muayene:75 lira( 2 yılda bir 150 lira olarak aldım)
Vergi:100 lira
Toplamda 2875 lira /1 yıl çıktı. Bu tabii ki iyimser bir tablo. Zira motosikletin hiç bir ekstra masraf çıkartmadığını varsaydım.
Bu hesabı 2005 model 1.4 benzinli astra için yapmıştım zamanında. 5000 lirayı geçiyordu. Motosikletin iki katı diyebiliriz.
-
trafik sigortası, egzoz muayenesi vergi değil. Vergi direkt olarak motorlu taşıtlar vergisi altında alınıyor. Bunlar bir yana motosiklet; ekipmanı, bakımı, lastiği, balatası derken arabadan daha maliyetli olabiliyor
-
biz fakirmiyiz ki küçük hesaplar yapalım
-
Kask : 400-3000
Ceket: 400 -3000 x2(yazlık-kışlık)
Eldiven :100 - 1000 x2( yazlık- kışlık)
Pantolon : 400-1000
Bot :300- 1900 (Şok geçirdim . 1.5 sene önce 600-700 tl olan bot , şu anda 1900tl ye kadar çıkmış)
Aylık benzin : Motosiklete ve mesafeye göre değişir. Cbf 150 - günde 50km desek ... Şu anda 6 tl olan benzin 1 sene sonra 7tl de olabilir...
Senede 2 kere yağ değiştirsek : 200tl
Devam edersem daha da üzüleceğim. Size kolay gelsin...
-
1600 tl benzini
500 tl trafik sigortası
300 tl bakımı
138 tl vergisi
50 tl kendim motor bakımı
Bunlara ek olarak zırt pırt motor sorunlarından dolayı servise gittiklerimi saymadım
Ekipmanlar hariç
TOPLAM 2588 TL
BAJAJ PULSAR 200NS
-
Bir hesapta ben yapayım
Yılda 5000 km yapsam
2 defa bakım; yağ ve yağ filtresi değişim : 300 TL
Zincir bakımı; yağ ve gazyağı: 75 TL
100 km de 3.5 litre yaksa 5000 km de toplam 175 litre benzin : 1085 TL
Zorunlu trafik sigortası: 300 TL
Motorlu taşıt vergisi : 105 TL
2 Yılda bir muayene ücreti 115.64 TL yıllık : 57.82 TL
Toplam da 1922 TL yapıyor. Ekstra masraf çıkarsa durum değişir
-
Bugun haftada 3-4 gun , senede 15.000 km motora binen , en mutevazi ve dikkatli insanın Sadece ekipman gideri yıllık 1500-2000 tl altına dü-şe-mez. 5-10bine de çıkabilir...
-
Şöyle bir hesapta ben yapayım
Yıllık işi git gel akbil masrafı 1700 lira ben motorla gidip geldiğim için günlük 13kmden yıllık 4000 km yapıyor.kmde 25 kuruş yaksa 1000lira kalan 700 lirayada 300 sigorta 100lira MTV 100tl yağ yağ filtresi 200 lira kardayim
-
geçen yıl, Yaklaşık 700 tl benzin 50 tl zincir yağı. 370tl bakım. 250 sigorta...
---------- Mesajlar birleştirildi - 01:17 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:16 ----------
Gariptir benim motor hep 15 kuruş yakıyor km de. Benzinin fiyatı hiç önemli değil...
-
Yıllık 20000 km den
Lastik 2 çift 2000 tl
Benzin 8000 tl
Sigorta 400 tl
Bakim 2 kere 1000 tl
Ekstra masraf 1000 tl
MTV 400 tl
Disli zincir balata 1000 tl
Total 14000 tl
Motor ktm 990smt
Sonuç üstüne branda çektim Wr250r kullanıyorum
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)