farklı 2 tarz için öneri SS VE NAKED
Reklamlar
-
Merhabalar
En son motorum olan mt 07mi çok severek 14 bin km kullandıktan sonra sattım ve şuan kafam çok karışık, içimde hep bi ss merakı vardı ama hiç nasip olmadı ve şuanda 2 şık arasındayım bunlardan biri 2015 veya 2016 5 bin kmnin altında 600 rr bir diğeri ise 2017 model 5 binin altında mt 09 kullanım olarak evimle işim arasında totalde git gel 25 km kullanıcam ekstrada akşamları 50 100 km keyfe keder kullanmayı düşünüyorum ve yüce fikirlerinizi bekliyorum.
cevap veren değerli yorumlarını esirgemeyen herkese şimdiden teşekkür ederim...
Reklamlar
-
kesinlikle 600rr. En azından hevesini alırsın
-
Herkezın ayrı dusuncesı vardır.zevk meselesi. Ben mt09 derim mesafelerde kısa zaten
-
Zaten mt07 kullanmışsın 09 da onun sadece daha güçlüsü.
SS meraan varsa onu al derim tarz degişikliği yapmış olursun böylece tarzını belirlemis olucan.
-
Bide ss al dene zaten naked kullanmışsın al bi 600 rr
-
ss kullanmadım ama duyduğum kadarıyla naked lar trafikte daha rahat istanbul gibi bir yerde işe gidip gelirken baya trafikte kalıcaksın bunuda kat bence ben olsam mt 09 alırdım
-
MT-09 nam-ı diyar Racing Killer. Benim şahsi fikrim piste girmeyeceksen SS alma derim. Fakat tadına bakmak istiyorum diyorsan kimseyi takmadan git al Super Sport makineni. Her kafadan bir ses çıkar. Sen kendi sesini dinle
-
-
Mt07 kullandıysanız nakedın avantaj ve dezavantajlarını biliyorsunuzdur. 600rr kullanmadım ama r6 kullandım , ayda 1-2 kez otobana atarım kendimi dökerim kurtlarımı diyorsanız ss , motorum benim yoldaşım diyorsanız naked tavsiye ederim.
Not : mt09 üzerine oturduğum günden bu yana aklımdan çıkmayan bi model 😊
-
Boldpilot adlı üyeden alıntı
Mt07 kullandıysanız nakedın avantaj ve dezavantajlarını biliyorsunuzdur. 600rr kullanmadım ama r6 kullandım , ayda 1-2 kez otobana atarım kendimi dökerim kurtlarımı diyorsanız ss , motorum benim yoldaşım diyorsanız naked tavsiye ederim.
Not : mt09 üzerine oturduğum günden bu yana aklımdan çıkmayan bi model 😊
İnsanlar otobanda SS mi kullanıyorlar gerçekten?
Yazık oluyor alete desenize.
Adamlar hızlı viraj alsın diye bu sürü ödün verip alet dizayn etsin, ve millet düz yolda hız yapsın.
Lastiğe yazık yahu. Ortası erir, kenarları çıplak kalır.
-
hasmet adlı üyeden alıntı
İnsanlar otobanda SS mi kullanıyorlar gerçekten?
Yazık oluyor alete desenize.
Adamlar hızlı viraj alsın diye bu sürü ödün verip alet dizayn etsin, ve millet düz yolda hız yapsın.
Lastiğe yazık yahu. Ortası erir, kenarları çıplak kalır.
1-2 saat önce Ankara'da Enka diye bi yer var oradaydım , enka yarış pisti olarakta geçiyor. Geneli racing alet sahibi gelenlerin
Adamlar buraya otobandan geldi , giderkende otobana çıktı gitti . Bi kaç tanesi şehir merkezinde cafeye gitti , cafe önüne aleti çekip şekil şükul yapmaya.
Bizde naked & enduro tayfası olarak o bahsettiğin virajlı yollara gittik 😊
Türkiye'de işler böyle yürüyor , adamlarda haklı otoban harici düzgün yol çok az . Bizim gittiğimiz yerde toz , toprak , çukur doluydu .
-
hasmet adlı üyeden alıntı
İnsanlar otobanda SS mi kullanıyorlar gerçekten?
Yazık oluyor alete desenize.
Adamlar hızlı viraj alsın diye bu sürü ödün verip alet dizayn etsin, ve millet düz yolda hız yapsın.
Lastiğe yazık yahu. Ortası erir, kenarları çıplak kalır.
Genelde o yüzden lastik değiştiriyorlar erkenden
-
hasmet adlı üyeden alıntı
İnsanlar otobanda SS mi kullanıyorlar gerçekten?
Yazık oluyor alete desenize.
Adamlar hızlı viraj alsın diye bu sürü ödün verip alet dizayn etsin, ve millet düz yolda hız yapsın.
Lastiğe yazık yahu. Ortası erir, kenarları çıplak kalır.
Bizde kanyon yolları yok ki kaymak gibi asfalta kask değdirelim.
-
hasmet adlı üyeden alıntı
İnsanlar otobanda SS mi kullanıyorlar gerçekten?
Yazık oluyor alete desenize.
Adamlar hızlı viraj alsın diye bu sürü ödün verip alet dizayn etsin, ve millet düz yolda hız yapsın.
Lastiğe yazık yahu. Ortası erir, kenarları çıplak kalır.
Bir düşündüm de katılamadım. Düşük devirde tork yerine yüksek devirde beygir gücü veren motorlar, 300 km/s hızlara çıkmak için tasarlanmış şanzıman, aerodinamik tasarım vs.
SS'ler otoyolda performanslı sürüş için gayet uygun motosikletler. Virajlarda da tabi ki iyiler ama asıl tasarım hedefleri (görece) düşük hızda viraj almak değil bence.
-
simurgg adlı üyeden alıntı
Bir düşündüm de katılamadım. Düşük devirde tork yerine yüksek devirde beygir gücü veren motorlar, 300 km/s hızlara çıkmak için tasarlanmış şanzıman, aerodinamik tasarım vs.
SS'ler otoyolda performanslı sürüş için gayet uygun motosikletler. Virajlarda da tabi ki iyiler ama asıl tasarım hedefleri (görece) düşük hızda viraj almak değil bence.
SS'in ana amacı hızlı viraj almaktır. Bunun için:
- Tekerler arası mesafe azdır.
- Geometrisi agresiftir (düşük rake açısı, kısa trail)
- Yatış açışı yüksektir
Bunları sağlamak için de stabiliteden deli gibi ödün verir. Çünkü yatış açısı için motoru, kısa wheelbase için de sürücüyü yukarı konumlandırmak zorundalar. Bu da yüksek ağırlık merkezi demek. O da gaz fren anında yük dağılımının deli gibi değişmesi demek. Kısa trail ve rake açısı kıvraklık demek, ama aynı zamanda da sorunlu stabilite demek.
Amaç yüksek hız ve yüksek hızda stabilite ise teker arası mesafeyi uzatır, sürücü ve motoru mümkün olduğunca aşağı ve öne konumlandırır, trail uzunluğu ve rake açısını arttırırsınız. Birçok touring motosikletinde olduğu gibi.
Vmax cruiser'a yakın bir naked, 315 kilo, ama her türlü 600cc SS'i ağlatır düz yolda, 1000cc'leri de zorlar (0-100km 2.5 saniye). Ama onların aksine çok daha rahat ve stabildir de. Taa ki virajlara kadar... Açıkçası virajlı yolda 600cc SS'i kendi naked'ıma tercihi ederim. Ancak piste veya dağ yollarına gidene kadar otobanda SS kullananların çektiklerini görmek zor değil. Sağ el gidonda, sol el kucakta, yılık yamuk...
-
Virajları da hızlı alması önemli olmakla birlikte, ana amaç "hız"dır.
Öyle olmasa bugün motosiklet yarışları kukalar arasında yapılırdı, virajı iyi olan kazanırdı.
"Pist rekoru", "en iyi tur" vs. hep hızla ilgilidir. Elbette virajların da hızlı dönülmesi önemli ama, kimse hangi virajı ne kadar hızlı döndüğünü ölçmez.
---------- Mesajlar birleştirildi - 23:06 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:54 ----------
1679 cc. bir canavarı da, ss de olsa 600 lük bir makine ile kıyaslamak da ayrı bir başlık konusu olur.
-
-Black- adlı üyeden alıntı
Virajları da hızlı alması önemli olmakla birlikte, ana amaç "hız"dır.
Öyle olmasa bugün motosiklet yarışları kukalar arasında yapılırdı, virajı iyi olan kazanırdı.
"Pist rekoru", "en iyi tur" vs. hep hızla ilgilidir. Elbette virajların da hızlı dönülmesi önemli ama, kimse hangi virajı ne kadar hızlı döndüğünü ölçmez.
Zaten yarışı virajı iyi olan kazanır. Çünkü düz yolda hızlı gitmenin bi numarası yoktur. Yetenek virajda belli olur, fark virajda ortaya çıkar.
Bu arada kadar basit ve bariz bir konuyu tartıştığımıza inanamıyorum.
-
@haşmet abiye katılıyorum. SS amacı hızlı tur atmaktır, hızlı turun amacı hızlı viraj almaktır. Pist ortamında farkı koyan viraj stabilitesidir. Dün shanghai gibi düzlük bir pistte dahi aynı motoru kullanan aynı motor gücüne sahip iki araçtan bir pole diğeri sonuncu oldu Formula 1 de...
-
hasmet adlı üyeden alıntı
Zaten yarışı virajı iyi olan kazanır. Çünkü düz yolda hızlı gitmenin bi numarası yoktur. Yetenek virajda belli olur, fark virajda ortaya çıkar.
Bu arada kadar basit ve bariz bir konuyu tartıştığımıza inanamıyorum.
Yapmayın. Bir de start/finish düzlüklerimiz var. O düzlüklerde motor virajdaki hızı kadar gidiyor olsa saçma olur değil mi?
Tartışma olarak değil. Fikir alışverişi olarak görün.
Ss motosikletler; virajda da, düzde de "hız" yapmak üzere optimize edilir.
Dikkat edin. Viraj yapmak üzere değil. "Hız"
Hatta muhtemelen bildiğiniz üzere, her pist için ayrı olarak optimize edilir.
Konu elbette basit, itiraz ettiğim şey konuyu ele alış biçiminiz. Ss'ler viraj için derseniz, bana göre hatalı bir yaklaşım olur. Ss'ler hız içindir. Şartlar uygunsa ister düzde basarsınız, ister viraj yaparsınız.
Yukarıdaki arkadaşlar otobanda yüksek hız deneyimlemek istemiş. (doğruluğu tartışılır)
Hele ki sürat için olanlar, touringler/naked'a yakın cruiserler derseniz, bir de üstüne vmax vs 600cc kıyaslaması yaparsanız, ben de öyle olmadığına dair görüşlerimi paylaşmak isterim. Düzeltmediniz de ama, farkındasınız değil mi?
600 cc ss viraj içindir, hız diyorsan vmax alıcan (tekrar yazayım 1679cc.) falan gibi bir durum var ortada da.
Örneğinizde ısrar ediyorsanız da eyvallah. O da sizin görüşünüz.
---------- Mesajlar birleştirildi - 01:25 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:16 ----------
jimi_hendrix adlı üyeden alıntı
@haşmet abiye katılıyorum. SS amacı hızlı tur atmaktır, hızlı turun amacı hızlı viraj almaktır. Pist ortamında farkı koyan viraj stabilitesidir. Dün shanghai gibi düzlük bir pistte dahi aynı motoru kullanan aynı motor gücüne sahip iki araçtan bir pole diğeri sonuncu oldu Formula 1 de...
Düzlükte basmasan da olur diyosun yani?
(Motor ve sürücü özellikleri çok yakın olduğu için yarışlarda sonucu virajlar belirliyor. Ama bu durum, bu motosikletlerin viraj yapmak için yapıldığı anlamına gelmez. Bu motorlar hız için yapılıyor. )
Düzlükte basarken birinin 280'e çıkıp, diğerinin 220 de kaldığını düşünsene )
-
-Black- adlı üyeden alıntı
Ss motosikletler; virajda da, düzde de "hız" yapmak üzere optimize edilir. Dikkat edin. Viraj yapmak üzere değil. "Hız"
Viraj yapmaktan ne kastettiğimizi düşünüyorsunuz? Bale gibi artistik puan falan mı?
Tabii ki virajı hızlı almaktan bahsediyoruz. Düz yolda hız yapmak sorun değil. Güçlü motoru 320 kiloluk cruiser'a koyunca o bile hız yapıyor, hem de nasıl. Vmax örneğini bunun için verdim.
Ama virajda hız yapmak deyince karşımıza SS çıkıyor. Ve SS'ler düz yol değil, asıl virajda hız yapmak için optimize edilir.
Çünkü pistlerde düzlükler uzunluk olarak çoğunlukta olmasına rağmen zamanın çoğu virajda ve viraja hazırlıkta geçer.
Bir aracı hem düz yol, hem viraj için optimize edemezsiniz. Bir yöne ağırlık vermeniz lazım. Ve ihtiyaç ta dizayn da virajdan yöne ağırlıkta. Heralde virajda hızlı giden düz yolda kağnı gibi gitmiyor.
Ama düz yolda hız rekoru kırmak için üretilen prototip motosikletlere bakınca SS ile farklarını görürsünüz. Yüksek olmaz, alçak olurlar, havanın direncini minimize etmek için. Stabilite için de uzun wheelbase'leri olur, rake açılari yüksek ve trail mesafeleri uzun olur. Düz yolda çok hızlı ve stabil şekilde giderler ama viraj alamazlar...
Acaip basit ve bariz bir mesele olduğunu düşünüyordum ama herkese göre öyle değil demek ki...
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 2 kullanıcı var. (0 üye ve 2 misafir)