farklı 2 tarz için öneri SS VE NAKED
Reklamlar
-
Atladığınız bir nokta var; "Rüzgar". SS alet rüzgardan etkilenmez bu yüzden 200km üstü hızlarda SS makine şarttır. Naked tamam herşeyiyle çok güzel kısmen daha sağlıklı bir sürüş filan ama altında ki 500cc de olsa 900cc de olsa 1300cc de olsa o rüzgarı sana yedirtir. Haliyle 170 180 gibi hızların üstünde görüşünüz azalır, motor sürüşünüz düşer, kontrol ss e oranla daha çok düşer falan filan anladınız siz demeye çalıştığımı.
Kısa mesafe ve zevki motor kullanımı için MT 9 efsane gider. Ama SS makinenin verdiği hissiyatıda başka hiçbir şey vermez. Ben olsam 600RR alırdım 1 sene zevkimi alıp sonrasında geçeceksem gene MT 9 geçerdim. Sonuçta fiyat kaybı o kadar aşırı olmayacak ve satmak istediğinizde de kolay giden bir alet.
Reklamlar
-
Trolluk yapmak için söylemiyorum ama bence bir de vrod denemelisiniz
-
127 adlı üyeden alıntı
Atladığınız bir nokta var; "Rüzgar". SS alet rüzgardan etkilenmez bu yüzden 200km üstü hızlarda SS makine şarttır.
Otobanda yüksek hız için alınacak motosiklet türü adamakıllı ön camı olan touring ve sport touring tarzı motosikletler. Rahat ve hızlı. Uzun süre yüksek hızda keyifli şekilde ilerlersiniz. Superduke GT bu noktada en performanslı modellerden biri.
Naked'ta motosikletten motosiklete çok farkediyor, ama kısa süreli yüksek hızlar gayet mümkün. Uzun planda yorucu olur.
SS'te düz yolda uzun süre yüksek hızlarda seyehat mümkün değil zaten. Çünkü vücudu o pozisyonda sabit tutmak belli bir süre sonra yorucu. Bakın pistte öyle değil. Motosikletin üzerinde bütün vücudunuz sürekli oynuyor. Ama otobanda öyle değil. O yüzden insanlar sağ elleri gidonda sol elleri kucakta gidiyorlar. Resmen amelelik.
SS seyehat ve ulaşım için değil, spor için, özellikle yüksek hızda viraj almak için dizayn edilmiş aletler. Onun için de rahatlık, stabilite ve güvenlik hep ikinci planda. SS üzerinde n'apacağınızı bilmeniz lazım. Müzik enstrümanı gibi düşünün. Herkes ses çıkarır ama bilmeyen müzik yapamaz. Ama aletin amacı anlamsız ses çıkarmak değil, müzik yapmak. Otobanda veya düz yolda SS kullanmak ta böyle acaip bir şey işte...
-
Bana göre de 600cc'nin (ısrarla yazıyorum) 1679 cc ile karşılaştırılması abes ama herkese göre değil demek ki.
Kıyaslayacaksanız, 600 cc cruiserla kıyaslayın, ondan sonra bakarız hangisi yol hangisi hız için üretiliyor.
"Heralde virajda hızlı giden düz yolda kağnı gibi gitmiyor."
Bu durumda sizin de belirttiğiniz üzere; ana temamız "hız" oluyor.
Öncelik hızda. virajda da, düzde de. Bunun nesini anlamak zor bilemedim. Adam öncelikle "hızlı" gitmesi için motor üretiyor. Viraj için de motorun dinamiklerini optimize ediyor. Düzde, rüzgardan minimum etkilenmesi için oturuş pozisyonu dahil olmak üzere optimizasyon sağlıyor.
Düz ve viraj gibi 2 tane girdisi olan bir işlem için, birini çıkarıp diğerine göre sonuç bulmaya çalışmak da bana enteresan geliyor.
Yukarıda bahsi geçen arkadaşlar da hız yapılabilecek yer olarak otoban bulmuş orada basmışlar. Viraj bulsalardı onu da yaparlardı herhalde.
Otobana çıktılar diye vah vah, tüh tüh yapmanın, siz ne anlarsınız ss'den tarzı bir yaklaşımın alemi yok.
Bir şekilde hız tutkularını tatmin etmişler işte.
Neyse, farklı düşünce yapılarımız nedeniyle anlaşamayacağız sanıyorum.
Ben daha fazla uzatmayayım, sizin dediğiniz gibi olsun.
Sentis ad medullis!
Dengeliyorum.com
youtube.com/we2strom
-
-Black- adlı üyeden alıntı
Neyse, farklı düşünce yapılarımız nedeniyle anlaşamayacağız sanıyorum.
Bence de. Kendimi daha net ifade etmem mümkün değil.
Bir motosikleti dizaynı ve amacına uygun kullanmaktan bahsediyorum.
Eğer tek amaç düz yolda en ucuz fiyata maksimum hıza ulaşmaksa, çok bir fikrim yok açıkçası... Hiç böyle bir amacım olmadı, çevremde böyle bir amacı olan insan da yok, kafa yormuş ta değilim hiç.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)