Değerli arkadaşlar motorumun bakımını yeni yaptırdım. Koyulacak yağın tarihine bakmak aklıma gelmedi. Artan yağı geri aldığımda üstündeki tarihin üretim tarihimi yoksa son kullanma tarihimi olduğunu anlamadım. Ve bir yağın raf ömrü ne kadardır?
Değerli arkadaşlar motorumun bakımını yeni yaptırdım. Koyulacak yağın tarihine bakmak aklıma gelmedi. Artan yağı geri aldığımda üstündeki tarihin üretim tarihimi yoksa son kullanma tarihimi olduğunu anlamadım. Ve bir yağın raf ömrü ne kadardır?
Bildigim kadariyla orda yazan uretim tarihi. Gecen hafta yag aldim 2018 di benim aldiklarim eski vermisler size
Arka etiketinde buna dair bir ibare olabilir (s.k.t ambalaj üstündedir gibi)
Edit: çok çok büyük ihtmalle üretim tarihidir bu arada.
SKT yazmayabilir.
Kiminde raf ömrü 2 yıldır gibi bir ibare olur sana hesaplatır SKT olayını
Sezon başlangıcı olduğu için geçen yıldan kalan yağı itelemiş bana
---------- Mesajlar birleştirildi - 23:17 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:16 ----------
Arka etiketinde fransızca ve ingilizce yazılar var. Uyarı niteliğinde pek birşey görmedim.
---------- Mesajlar birleştirildi - 23:20 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:17 ----------
Aslında yazmaları lazım. Herşeyin bir ömrü var sonuçta. Ömrünü yitiren yağı kullanmayı kimse istemez.
Yanlis hatırlamıyorsam bir yerde raf ömrü 5 yıl diye okumuştum. size satılan yağ eski sayılmaz
oradaki üretim tarihidir dostum, ve sendeki yağ henüz 10 aylık falan. eğer buzdolabında sakladılarsa bozulmamıştır.
bi bu eksikti kaskın üretimi botun üretimi derken şimdi yağın üretimi yakında giydiğimiz donun üretimine bakarak tercih edicez. https://www.yourmechanic.com/article...e-of-motor-oil
Motosikletlerde yağ periyodu çok düşük zaten 3 5 ay sonra genelde yağ değiştiriliyor. Bu yüzde çok eski üretimli bir yağ bulamassınız. 2014 bile bulup alsanız sağlıklı olarak kullanabilirsiniz.
Skt tarihi geçmiş yağ,motoru ishal yapar...
Birşey olmaz,alip kullanabilirsin..sonuçta patates kizartmayacaksin.
Normal şartlarda 5 yıl raf ömrü vardır. Paket açılır ve hava alır ise ömrü 1 yıla düşer, motora girdiğinde de yine yılda bir değişim önerilir. Tabi bunlar teknik veriler, tölerans değerleri vardır, genellikle sorun olmaz. Basılı olan değer üretim tarihi olmalı. Buna göre daha çok zaman var.
O yağı hangi motosiklette kullanıyorsunuz? MT3000 kullanan pek motosiklet kalmadı da, ekonomi yapıcam diye hem bütçenizi (anormal yağ eksiltmesine neden olur) hem de motoru feda etmeyin sonra. Kullandığınız motor yağı madeni 10W-40 motosiklet motor yağı. Genellikle motorda yağ eksiltmesine ve yetersiz yağlamaya neden olabilir. CBF150' de dahi bu motor yağını kullanmanız önerilmez.
Sanıyorum siz bunu CBR250R için aldınız. Eğer motora koymadıysanız iade edin, koyduysanız derhal uyağı boşaltıp değiştirin kesinlikle o yağ ile motosikletinizi kullanmayın. CBR250R için kullanılabilecek en düşük seviyedeki yağ MT5100 veya emsali olmalı. Kişisel önerim 7000 veya daha kalitelisidir. Bulabilirseniz marka olarak Putoline veya IPONE da tercih edebilirsiniz. Sizi fazlasıyla tatmin edecektir.
Aldığınız o yağı Motosikletiniz olarak belirttiğiniz motosiklette kesinlikle kullanmamalısınız.
Kimse de sormamış mineral yağ niye koydular? Üzerinde motul da yazsa mineral yağ kullanmayın. Son kullanma tarihi çok büyük sorun değil. Büyük resmi görün kocaman mineral yazıyo...
Profil de yazan motorunuz CBR 250 ye mi kullandiniz bu yagi ?
İster yemeklik yağların olsun ister motor yağlarının olsun kesin bir son kullanma tarihleri yoktur.Tavsiye edilen tüketim tarihleri vardır.O yüzden çoğu firmanın ambalajının üstünde son kullanma tarihi görmezsiniz sadece üretim tarihi vardır.Motor yağının önerilen raf ömrü 5 yıldır.5 yıldan fazla bekleyen yağlar bile kesin olarak yağlama görevini yapmaz diye bir bilimsel araştırma yok.Ambalajı açılmış yağları da kapağı sıkıcı kapatılmış,güneş görmeyen serin ortamda 1 hatta 2 yıl kadar kullanabilirsiniz.Ben yıllardır geçen yıl yaptığım yağ değişiminden kalan yağları bir sonraki yıl kullanıyorum.Şimdiye kadar herhangi bir sorun ile karşılaşmadım.Bazı servisler yağları varil şeklinde alıyor ve aynı varili açıp bir kaç yıl kullanıyorlar.Ama garanti olsun diye açılmamış yağların ömrü 5 yıl,açılmış yağların 1 yıl diyebiliriz.
Bu arada CBR 250 için mineral yağ pek uygun değil gibi.CBR 250 forumunda yarı sentetik Motul yağların bile CBR 250 de pek iyi sonuç vermediğini okumuştum.Tavsiyem kullanma klavuzuna uygun kalınlıkta IPHONE yarı sentetik yağ kullanmanız.Eğer kullanma klavuzunda tam sentetik öneriliyorsa tam sentetik te kullanabilirsin.Ama 250 cc bir motor için bence yarı-sentetik idealdir.
yağ kutularının üzerinde dolum tarihi yazıyor genelde.
bu tarihten itibaren 2 yıl içinde kullanılması tavsiye edilir.
Benim ilaç üretiminde çalışan arkadaşım var.Onlar bile hapların son kullanma tarihi geçtikten sonra bunlar iade olanların ambalajlarını değişip yeniden paketliyorlarmış.Normalde son kullama tarihi çok fazla olmasına karşın zorunluluktan kısa süre yazılıyormuş.Şurup gibi sıvı türü ürünleri imha ediyorlarmış ama.Yağa birşey olacağını sanmam.
motor yağı açılmadıktan sonra son kullanma tarihi diye bir şey olmaz. Yalnızca hidrolik yağlarının ambalajı açılmasa dahi tükenen bir ömrü vardır.
sizin dikkat etmeniz gereken, son kullanım tarihinden ziyade motul 3000'i hangi motora koyacağınız. Çünkü motul 3000 eski çin scooterlarında dahi 1000 km sonrasında sibop sesi yapan vasat bir yağdır, motul alacaksanız en az 5000 kullanmanız lazım
Esasen motor yağının bekleme sonrası ömrünü dolduran etkenler;
Standart bir motor yağı içerisinde 20' den fazla katık barındırır. Bekleme sonucu bu katıklar özkütle/yoğunluk farklılıkları, kimyasal farklılıkların oluşturduğu etkenler, bulunduğu ortamdaki titreşim ve durgunluk etkileri ile ayrışmaya başlar. Benzer şekilde içerisindeki kimyasallar birbirleri ile etkileşime girmeye devam etmekte, bazıları ise okside olmaktadır. Bu da motor yağının durduğu yerde dahi kapalı da olsa yavaşça bozulmasına, açılarak beklediğinde ise bu bozunmanın hızlanmasına neden olmaktadır.
Hiç açılmamış bir motor yağınız var ise, fatura veya fişi de duruyor ise üretici ile iletişime geçerek durumu izah etmeniz halinde yeni ürün ile değişimi mümkün olabiliyor(du). Serin, güneş ışığı almayan yerde muhafaza edilen motor yağı ile bir otomobilin motor kaputunun altındaki bir köşede muhafaza edilen motor yağının bekleme ömrü bir olmayacaktır. Ancak birçok arkadaşın da belirttiği gibi motor yağının gerçek ömrü üzerinde yazandan çok daha uzun olabilir. Unutulmamalıdır ki üretici en mükemmel saklama koşullarını göz önüne alarak raf ömrü belirlemez.
Biz motosiklet kullanıcıları için dikkat edilecek en önemli şeylerden biri, varil ile aktarılarak motora koyulan motor yağlarının içeriği ve ömrüdür. Yoğun çalışan bir serviste bir varilin bitmesi bir ay sürmez. Daha küçük işletmeler de genellikle hemen hepimiz gibi küçük bidonlar kullandığından genellikle o noktada da sorun yaşanmayacaktır. Ancak varil yağ diye her motosiklete aynı yağı koyan bir firma kendince bir tür ortalama tutturup gidiyor demektir. Bu konuda iblinçli kullanıcı olduğunuzu firmaya hafiften gösterir ve bakımı takip eder, gerekirse müdahale ederek asıl gereken yağın kullanılmasını sağlarsanız daha sağlıklı olur.
Açıkçası motora koyulacak motor yağının bekleme ömründen öte, kullanılan yağın özellikleri ve miktarı ile (varsa)yağ filtresinin kalitesi, montajında dikkat edilmesi gereken hususlar ve değişim periyodu çok daha önemlidir.
Bence bu konu başlığında esas olan; Eğer sn.06Serhat avatarının altında belirttiği gibi 2012 model bir Honda CBR250R kullanıyor ise,
1. Kullandığı motor yağı kesinlikle yanlış,
* Motor performansını olumsuz etkileyecek,
* Motorda yağ eksiltmesi olağan üstü hızlı bir şekilde gerçekleşecek,
* Yağ eksiltmesini farketmez ise yağsız kalan motor bel bükebilecek kadar ciddi masrafa yol açabilecek,
* Motor ömrü çok ciddi şekilde düşecek
2. Yağ değişiminde doğru miktarda yağ mı eklendi,
* Filtre değişimine göre CBR250R' da 100-150gr az veya fazla yağ koyulması gerekmekte.
3. Yağ filtresi değiştirildi mi?
* Fİltre değişimi yağ değişimi ile birlikte yapılması önerilir,
* Filtre değiştirildiğine dair hiçbir bilgi verilmemiş,
* Kullanılan filtre bilgisi kesinlikle verilmemiş,
* Filtrenin takılma yönü ters ise(ters takılabiliyor)motor yağsız çalışacaktır. CBR250' de motor yağ ikazı olmadığından ciddi sorun yaşanması kaçınılmaz olur.
Bu konulara da değinmek bence sn.06Serhat için daha önemli. Umarım o yağ ile motoru çalıştırıp gazlamamıştır
Şu an bu konu içerisinde 3 kullanıcı var. (0 üye ve 3 misafir)