Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

Motul 4T 10/40 7100 ile 3000 Arasındaki Fark

    REKLAM ALANI
  1. #1
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    15 Eylül 2016
    Herkese iyi günler. Motul 7100 ile 3000 arasındaki fark nedir? Bariz bir fark var mıdır. 3000 veya 7100 tabiri neyi ifade etmektedir. Cevaplar için şimdiden teşekkürler. Kazasız belasız keyifli sürüşler


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    54RR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Şubat 2013
    Şehir
    Sapanca
    Motosikleti
    --12 R1 Crossplane
    Motul 3000 mineral yağdır, 7100 sentetik yağdır. Birde aralarında 5100 var oda yarı sentetik. Eğer mt-7 ye koyacaksan 7100 koy, en kötü 5100

  3. #3
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    15 Eylül 2016
    Alıntı 54RR adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Motul 3000 mineral yağdır, 7100 sentetik yağdır. Birde aralarında 5100 var oda yarı sentetik. Eğer mt-7 ye koyacaksan 7100 koy, en kötü 5100
    Motul 10/40 3000 koysak nasıl olur? Mineral falan. Biraz araştırdım 7100 debriyaj kaçırır falan yazmışlar. Herkes başka birşey söylüyor

  4. #4
    54RR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Şubat 2013
    Şehir
    Sapanca
    Motosikleti
    --12 R1 Crossplane
    Alıntı ufuk01 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Motul 10/40 3000 koysak nasıl olur? Mineral falan. Biraz araştırdım 7100 debriyaj kaçırır falan yazmışlar. Herkes başka birşey söylüyor
    3000 koyarsanız motor fazla ısınır, benim motorumda 7100 var, önceki motorumda da 7100 koymuştum, herhangi bir debriyaj kaçırma sorunu olmadı.
    İnsanlar sevilmek için yaratıldılar. Eşyalar kullanılmak için. Dünyadaki kaosun nedeni; eşyaların çok sevilip insanların ise kullanılmasıdır.

  5. #5
    ogzcngdk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Temmuz 2012
    Şehir
    Bursa/Erdek
    Motosikleti
    Kuba Dragon 50 - Hero X Pulse 200 - Puch Maxi S
    Görevini en iyi şekilde yapacak ve uzun omürü olacak yağ 7100 yani sentetiktir.

    Sentetik yada yarı sentetik yağ kullanmalisınız.

  6. #6
    Thracian - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Haziran 2012
    Şehir
    Lüleburgaz-Bursa
    Alıntı ufuk01 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Motul 10/40 3000 koysak nasıl olur? Mineral falan. Biraz araştırdım 7100 debriyaj kaçırır falan yazmışlar. Herkes başka birşey söylüyor
    Tam sentetik yağda debriyaj kaçırması genelde küçük cc de oluyor.Her zaman dediğim gibi kullanma klavuzunda ne tavsiye ediliyorsa onu kullanın.
    Özgürlüğün en büyük düşmanı halinden memnun kölelerdir.

  7. #7
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    13 Ağustos 2017
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    WR 250 R
    Mt07 kullanım kılavuzuna göre 5100 her şeyi karşılıyor , 7100 ve 5100 kullandım hiç bi fark göremedim.(ısınma , vites geçiş vb..)

    Castrol power 1 racingi övdüler bide onu denicem bu sefer .7100ü 8 bin km de değiştirdim , 5100 5 bin km oldu duruyor hâlâ , filtreyide yerli malı fil filtre kullanıyorum . Orjinalle arasında 50 liradan fazla fark var.

  8. #8
    uzay gemisi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Ocak 2017
    Şehir
    İstanblue
    Motosikleti
    09
    Mt07 gibi bir motora mineral yağ koymayin 7100 10w40 dan devam edin. Motorunuza koyabileceginiz en iyi yağlardan birisidir

  9. #9
    aggressive - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Ağustos 2005
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Tgb X-Motion 250
    5100 güzel ama 3000 den memnun kalmadım.

    fabrikanın önerdiği viskosite ve api normlarınıda gözeterek kullanmak lazım.

    genelde 10w40 mı aaa tama bu da olur deniliyor ama api denen bir olay var bunuda göz önünde bulundurmak lazım. kullanım kitaplarında viskositenin dışında api standardınında bilgisiye yer veriliyor buna uymakta yarar var diye düşünüyorum.



  10. #10
    oldcockroach - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Haziran 2018
    Şehir
    Muğla
    Motosikleti
    2014 HONDA CBR 125R
    2014 cbr 125 r 20.000 km olacak 7100 kullanıyorum hep ve hiç debriyaj kaçırması vb sorun yaşamadım

  11. #11

    Üyelik
    02 Ağustos 2014
    Şehir
    Samsun
    Motosikleti
    MSX 125 - MT 07 ABS
    Yanılmıyorsam hem 5100 hem de 7100 temelde motul 3000 mineral yağa katkı maddesi konularak elde ediliyor. 5100'e iki 7100'e dört farklı ilave katkı maddesi ekleniyor.

  12. #12
    ufoz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Xpulse 200t
    Alıntı ufuk01 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Motul 10/40 3000 koysak nasıl olur? Mineral falan. Biraz araştırdım 7100 debriyaj kaçırır falan yazmışlar. Herkes başka birşey söylüyor
    O M7100 de debriyaj sıyırdıyı yazan benim.
    Ancak. Bugün itibarıyla bu bilgiyi dikkate almayın. Muhtemelen benim debriyajda fabrikasyon bir sıkıntı var ve sorun Motul 7100 den kaynaklanmıyor. Bugün fabrikaya garantiden değişmek üzere komple debriyaj seti siparişi geçildi.

    Zira o sorun sadece birinci ve ikinci viteste oluyordu ama başka viteslerde olmuyordu.

    Arkadaşlar ben size başka bir gözlemimizi ileteyim.

    İki BN125, ikiside 2018 model, biri yaklaşık 4000 diğeri yaklaşık 2000-2500 km de.
    2500 km olanda Motul 5100 yağ var
    4000 km olanda Motul 7100 yağ var

    Sanırım mart ayıydı. Ataköy Galeria önünde buluştuk. Yemek yemek için motorları dışarıya park ettik. Yarım saatte motorlar soğudu.
    Sahil yolundan Çatladıkapıya sonra tekrar geriye sürdük. Bu arada motorlarımızı değiş tokuş yaptık.
    İkimizinde ortak kanasti Motul 7100 kullanılan motorun daha soğuk olduğu, sıcaklık gelmediği ama Motul 5100 kullanılan motorun ayaklara buram buram sıcaklık verdiği yönünde.

    Her iki yağda 10w-40 idi.

    Bu arada sahil yolunda, hız, ivmelenme denemeside yaptık. Neredeyse hep başabaştık.

    Lütfen buradan yola çıkıp kıyaslayın ve daha önce verdiğim M7100 debriyaj sıyırıyor bilgisini dikkate almayın.
    Zira şu an Castrol Release Power 10w-40 kullanıyorum. Bu yağ yarı sentetik mineral bir yağ ve 1-2 viteslerde yarım debriyajlarda sıyırma dahada arttı. Sorun benim debriyajda.

    Kıyaslamanıxı buna göre yapın...

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 21:35 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:32 ----------

    Hemen bir ilave daha benim bu debriyaj sıyırma olayı (1-2 viteslerde) 800-850 km lerde başladı. Artıl Motul 7100 den kaynaklandığını düşünmüyorum.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 21:44 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:35 ----------

    Bir not daha

    Şu 1 ve 2. Viteslerde sıyırma soğukken olmuyor. 10km kadar kullandıktan sonra motor ısınınca başlıyor.

    Castrol Release Power kullanıncada Motul 5100 gibi sıcaklık hissediliyor ayaklarda. Hatta garaja parkedince dahada fazla hissediliyor.

  13. #13

    Üyelik
    21 Ekim 2017
    Motosikleti
    Hayabusa
    Motorun mt07 oldugunu dusunerekten 7100 oneririm. Ben inazuma ve sv650 de kullaniyorum ve cok memnunum. Butcen yetmez ise castrol power1 ve ya 5100de gayet uygundur. Inazumada debriyaj kacirma vs hic bir yan etkisi olmadi. Vites gecisleri castrol ve 5100e gore cok rahat( 3 yagida kullandim). Full sentetik soguk vizkositesi daha akiskan oldugu icin soguk hava ve ilk calistirmada motoru daha iyi korur. Sitesinde 2 markanin degerleri yaziyor.

  14. #14

    Üyelik
    17 Şubat 2019
    Motul 5100 kullanıyorum 2-3 saat sonra ısınıyor acaba costrol ün power 10-40 a geçsem durum düzelir mi

  15. #15
    ufoz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Xpulse 200t
    Alıntı motohazar adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Motul 5100 kullanıyorum 2-3 saat sonra ısınıyor acaba costrol ün power 10-40 a geçsem durum düzelir mi
    Castrol Power1 Release Power yağ yarı sentetik mineral bir yağ. Motul 5100 (buda yarı sentetik mineral bir yağ) den daha fazla ısınmaya sebep oluyor.

    Castrol Power1 Race full sentetik. Bu yağı hiç kullanmadım.
    Motul 7100 full sentetik + ether diye geçiyor. Ama Castrol Race de galiba ether özelliği yok. Aralarındaki farkı meral ediyorum.

    Castrol Power1 Release Powerla motoru parkediyorum. İster boşta bırakayım ister viteste. Sabah gelince motoru çalıştırmadan önce debriyaja basıyorum boştaysa 1 e takıyorum değilse sadece debeiyaj sıkıyorum sonra motoru şöyle bir hareket ettirmek istiyorum. Sanki yağ balatalatalara yapışmış çok zor ayrılıyor.

    Bunu yapmadan boşta çalıştırıp 1 e takarsam motor öne fırlama eğilimine giriyor. 1 deyken debriyaja basıp marş verirsem yine öne fırlama eğilimi gösteriyor. Bu yağ bir ilginç. Soğuyunca çokmu koyu ne sanki çift taraflı bantla yapıştırmışın balataları.
    Bu durumu gözlemleyen başkası var mı merak ediyorum.
    Yağı BP den aldım. 2018 Aralık üretimiydi.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 23:07 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:03 ----------

    Eğer sabahleyin motoru çalıştırmadan 1 deyse debriyaja basıp, boştaysa 1 e alıp debriyaja basıp ileri geri yapıp o yağın yapışmışlığından kurtardıktan sonra marşa basıp çalıştırırsam hiçbir şekilde ister 1 de debriyajla çalıştırayım, ister boşta çalıştırıp 1 e atayım öne fırlama durumu olmuyor.

    Bu sanki çift taraflı bantla yapışmış gibi mevzusu Motul 7100 de hiç olmadı.
    Castrol Power1 Release Power da her sabah durum yukarda yazdığım gibi.

  16. #16

    Üyelik
    02 Ağustos 2014
    Şehir
    Samsun
    Motosikleti
    MSX 125 - MT 07 ABS
    Bu debriyaj sıyırması tam olarak nasıl oluyor?

  17. #17
    ufoz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Xpulse 200t
    Alıntı french press adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bu debriyaj sıyırması tam olarak nasıl oluyor?
    Trafiğin durumuna göre 5-10km kullanıp motor ısındıktan sonra oluyor.
    Işıkta duruyorum. Kalkış yapacağım trafik sıkışık çok yavaş akıyor, yol düz.
    Mecburen yarım debriyaj kalkıyorum. Debriyaj orta derecede sıkılıyken hafif sıyırma oluyor.
    Hafif ilerleme isteği sonra sanki debriyaj sıkılı gibi boşta hissi.
    Gazı biraz daha vermem gerekiyor. Tık diye bir ses geliyor debriyaj oturuyor.
    Sonrasında sorun yok.
    Aynı durum ikinci vitestede var. Tabi tıkalı trafikte.
    Eğer kalkış yaptım önüm boş ve yüksek devirde birinci vitesten ikiye geçiyorsam bu durum olmuyor.

    Manet veya debriyaj kollarıyla ayarlamak işe yaramıyor.
    Motor/yağ soğukken hiç olmuyor.
    Belli bir devrin altındayken ve motor/yağ sıcakken oluyor.
    Devir yükseldikten sonra bu sıkıntı oluşmuyor.
    3,4,5 inci viteslerde devir yüksek olduğu için bu durum hiç olmuyor.

    Komple debriyaj değiştirecekler.
    Çünkü 800-850 km den (rodaj zamanı) beri artarak devam ediyor.
    french press bunu beğendi.

  18. #18
    berk_cglr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Nisan 2009
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    ducati m696 - yzf R 25 abs
    Alıntı french press adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bu debriyaj sıyırması tam olarak nasıl oluyor?
    genelde motorun en yüksek torku verdiği devirde gaz verdiğinde motor hızlı şekilde deviri artırır ama hızlanma devirlenmeyle aynı hızda olmaz sonradan ya da yavaş yavaş motor yüksek devirli hızlanır olay bu uzun süre böyle sürmeye devam ederseniz en son debriyaj iyice gidiceği için o dan kalkarken ya da sürerken vs sürekli yüksek devirli ve gereksiz stop etme ya da viteste olmasına rağmen gitmeme durumu başlıyor
    french press bunu beğendi.


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)