Düşük cc - Yeni Başlayan - İstanbul-Ankara arası uzun yol ?
Reklamlar
-
Merhabalar,
Motosiklet sporuna başlayalı çok olmadı. Km tecrübem şu an çok yok, 400km falan anca yaptım şehir içinde. Bu süreç boyunca dikkatli kullandım ve en ufak bir sorun bile yaşamadım. Bu spora başlamadan önce çok araştırdım, çok okudum, çok izledim. Önce ehliyet, sonra ekipman sonra da motosikletimi aldım. Kısaca demek istediğim bilinçli bir sürücü olmaya çalışıyorum.
19 Mayıs malum tatil, ben de o fırsattan yararlanıp ailemin yanına gitmeyi istiyorum, İstanbul'dan Ankara'ya. Motosikletim Pulsar 150NS. Ekipmanlarım tam. Daha önce bu yolda pek çok defa otomobil kullandım. Yolu biliyorum ve uzun yol tecrübem otomobil ile mevcut.
Okuduğum kadarıyla düşük cc ile uzun yol yapılmaz vs. deniyor. Bazıları ise tam tersi şunu-bunu yaptım diyor; hatta ybr125 ile dünyayı gezen bir çift var. Mayıs ayına kadar ben de hazırlanıp yola çıkmak istiyorum.
- Motorumda ön siperlik yok, kesinlikle almam gerekir mi?
- Güvenli bir şekilde bu sürüşü gerçekleştirebilir miyim?
- Önceden yapmam gereken bir hazırlık var mı?(Çanta vs. olmak zorunda değil illa, sürüş ile ilgili, şu konularda pratik yap, şunu yapamıyorsan böyle bir şeye kalkışma gibi)
- Rota olarak en uygunu otoban mı olur yoksa başka bir rota mı?
- Daha önce böyle bir tecrübe yaşayan varsa aktarırsa çok sevinirim.
Teşekkürker.
Not: Daha önce bu konuda açılan konuları inceledim fakat daha kişisel tavsiyeler bekliyorum durumuma uygun.
Reklamlar
-
150ns le gidilir Mola vere vere gidersin de 400km tecrübe sıkıntı ben istanbul içinde 2000km yapıp öyle çıkmıştım yinede kendine güveniyorsan sen bilirsin kamyonlara dikkat et dibine yapışıp kornaya asılabiliyolar panik yapma çek emniyet şeridine geçsinler
-
Merhaba hocam,
Açıkçası benim uzun yol tecrübem bahçelievler şile arası olduğu için tecrübeye dayalı bir bilgi veremeyeceğim.
Yalnız şunu söyleyebilirim. Toplam 4 yılda 40bin km tecrübem olmuştur. Bu halimle bile çekinirim uzun yoldan. 400 km'lik olsam muhtemelen hiç düşünmezdim. Ama 19 Mayıs'a çok var. Elde avuçta bir miktar para varsa yol eğitimi veren bir kurumdan bu tarz bir eğitim almayı düşünebilirsin. Eminim kurumun çekeceği ücret allah korusun eğitimsiz çıktığında başına gelebilecek herhangi bir konudan daha ucuza gelecektir. Eğitimle bu km açığını kapatmayı deneyip, sonrasında kendini tartarak hazır olduğunu düşünüyorsan çıkabilirsin.
CC olarak bir sıkıntı çıkacağını sanmıyorum. Gidenlerden duyduğum kadarıyla uzun yolda asıl vakit kaybettiren mola verme sıklığı ve süresi oluyormuş. Acıya dayanıklıysan, motorun da az yakıyorsa muhtemelen bir supersport kullanıcısından hızlı bile varırsın (yasal hız sınırlarında gidiliyorsa tabii )
Kazasız belasız çok kmler yapman dileğiyle.
-
ben alanyadan ankaraya gittim.dağları aşarak akseki seydişehir yolundan. 125 cc kymco agility ile. siperliğim yoktu yoluda bilmiyordum ankaraya giden bi otobüsün peşine takıldım çok zevkliydi.
-
İstanbul Ankara arası gidilir sorun değil.
1- 19 mayısa daha var, fırsat bulursan şehir dışı 100 - 150 km lik mesafelere git gel, alışırsın.
2- Sabah trafiği bunaltır, İstanbul'dan çıkmak işkence olur, trafiğin yoğunlaşmadığı erken saatlerde yola çık.
3- 100-130km de bir mola ver.Çok ve ağır yemek yeme, meyve, çorba falan ye iç.
4- Düşük cc nin sorunu, sollama yapamazsın ve sıkıştırılırsan kaçman zor olur. Kamyon Otobüs, Tır v.s. yakınından geçerken savrulabilirsin.
5- Motora ağır yük, valiz v.b. şeyler yükleme,minimum yük al.
Gözünde büyüttüğün kadar zor değil.Şehir içinde olmaktansa şehir dışı yollarda olmayı tercih ederim.
-
https://www.facebook.com/groups/9225...807/?ref=br_rs
Motosiklt Eğitim Gönüllüleri Derneği'nin İstanbul'da ücretsiz eğitimleri var. Bağış usulü çalışıyorlar. Geçtiğimiz pazar günü eğitimdeydim. Çok şey kattı diyebilirim. Mümkünse bu eğitimlerden birine katılın.
-
NS200 ile İstanbul-Bodrum gidip gelen biri olarak,
-Arabayla uzun yol tecrübelerim çok sayıdaydı ama motor ile ilk seferdi. Tek başıma değil 3 kişi beraber gittik ki çok büyük bir artıydı. Tek başıma asla kalkışmazdım.
-Siperlik yok, o şekilde gittim geldim. Bir daha ön cam olmadan uzun yola gider miyim? Hayır. Rüzgar çok ama çok önemli, hele saatlerde yüksek sayılabilen süratlerde gideceksin.
-Kesinlikle 100-120 km'de 1 mola ver. Bol bol suyunu iç.
-Güvenlik konusunda hep uyanık olmak zorundasın zaten kavşaklarda özellikle. Yolu biliyorsan üstesinden gelirsin.
-Sıkıştıran, sollamaya çalışan olursa ver sinyalini paniksiz yol ver devam et.
Yolun açık olsun, kazasız belasız.
-
cbr 250 ile istanbul- kastamonu yol gittim. sakin sakin gittim 100-130 km hız ile ama gece gittim. sapanca gölü yakınlarında orada düzlük bir yol var ya. orada yola kamyon lastiği yarılmış/parça atmış galiba. arabalar falan ona çarpmış. sağ şerite geçtim ne olur ne olmaz diye. aynadan baktım arkamdan bir tırın hızlı geldiğini gördüm emniyet şeridine geçtim. adam hızını kesmedi. yoldaki şeylere çarpan arabalara yanaşınca yavaşlayamadı o hızıyla ve birden emniyet şeridine kırdı (üstüme kırdı yani). eğer tedbirli olmayıp bende hızımı kesmesem beni bariyere yapıştırıyordu. neyse ki hızımı kesip tırın gerisinde kalmıştım. bu da böyle bir aksiyonlu anımdır.
dikkat etmek lazım, gidilir ama tek kişi gitme. ben tek başıma gecenin bir vakti bartın yolu üzerinden gittim. gece vakti köpek kovaladı, yolda mıcır vardı sakat oldu yani.
-
-Siperlik gerek yok zaten cok rüzgar yenilen bir hızda gitmeyeceksin.
-Güvenli bir şekilde gerçekleştirebilirsin belki, fakat şansa olur.Çok riskli bence bu yolculuğu yapman.Çok yorulursun, hız algın kaybolur, dikkatin dağılır, tın tın giderken herseý iyiyken belki bi an olur ani tepki vermen gereken, fakat donakalirsin belki yorgunluktan..Daha kısa mesefe yolculuklarla uzun yol için alıştırma yapman gerekiyor.
-Otoban.daha güvenli olacaktır.
Önceden yapman gereken şey, planli olarak surüsünü geliştirmeye yönelik olarak yapacağın yol bence.Orta şeritten giderken bi araç aynanın tozunu alsa panikle diğer şeride doğru beş cm kayiyormusun mesela şeridi kontrol etmeden..Gaza geliyor musun..Yola aniden bişey fırlasa tepkin ne oluyor.Onundeki araç birden dursa doksan yüz hızla giderken frene mi yapışıyor kaçacak yermi ariyorsun..Tek marş ne kadar mesefe yoruyor seni v.s. gibi..rastgele bikac şey geldi aklıma. .Temkinli kullanmaya çalışıyor olabilirsin, iyi kullandığını da düşünüyor olabilirsin fakat dortyuzkm gercekten emekleme gibi bir tecrübe ve bu yolculukta çok şeyle karşılaşabilirsin.
Kendini ve surüsünü daha iyi tanıyıp, panik anında ne yapacağını bilipte uzun yola cikarsan daha iyi olur cok yorulacaksin çunku.Örnek istemişsin olumlu örnek geleçektir muhakkak, yerinde olsam ikiyuz kilometrelik yola dahi çıkmazdım, çıkmadım da. Keşke olumlu şeyler yazabilseydim ama maalesef çok erken bence böyle bir yolculuk için.
Gidersen de iyi yolculuklar..Bol molali, bol takip mesafeli, wind stoperli, yemeli içmeli geze geze yolculuk yapmaya çalış, varacağın hedefe odaklanma.
-
Sevgili dostum, hepimizin hayalidir motoru alır almaz uzun yola çıkmak. 400 km.lik tecrübe bence böyle bir seyahat için çok az, bence riske girme en az 1 sene ve birkaç bin km tecrübe kazan. Bu tecrübeyi kazanırken de profesyonel kurumlardan eğitim al.150'lik motorumla İstanbul'dan Bodruma, İstanbul'dan Çanakkale'ye, defalarca Bursa'ya gittim ama inan hepsi de çok zor yolculuklardı. İlla gözümü karartıp gideceğim dersen de seyahate çıkacağın tarihteki hava durumundan tut da motordaki bir arızaya karşın güzergahın üzerindeki (o gün muhtemelen açık olan)servislere, güzergahın üzerindeki hastane v.s pek çok ihtimali planla öyle yola çık. Motorunun bakımı yolculuktan en az 3-5 gün önce tamamlanmış olsun ve bakımdan sonra da test amaçlı motorunu sür. Lastik havalarını kontrol et, yanında da lastik şişirme tüplerinden olsun. Seyahat sırasında da vücudunu susuz bırakma ama yine de yerinde olsam bu yolculuğu en az 1 sene ertelerdim.
-
Once daha kisa bir yolda deneme yapin. Mesela 3-4 saat yolda bir deneyin.
Sahsen kesinlikle yapmazdim. Tehlike bir yana, sona dogru eziyete donusecek zaten. Riske degmez yani.
Dediginiz gibi bisikletle de yapan var, hatta yaya da. Ama ruzgara karsi, ustelik de trafikte her turlu insanla birlikte, buyuk motosiklet olmadan kesinlikle kalkismazdim.
Acikcasi otobanda dumduz gitmeyi simdiki motosikletimle bile yapmazdim. Lastige yazik. Yanlis anlamayin gunde 10 saat kullandigim oldu. Ama zevkli virajli yollarda. Otoban icin Goldwing, FJR, ST1300, K1600, Concourse gibi uzun yola yatkin bir motosiklet kullanirdim. Hatta yol cok ilginc degilse direk dogru duzgun bi arabayla giderdim, ne yalan soyleyeyim... Elimde spor araba olsa onunla da gitmezdim. Kocaman, rahat, luks bi araba veya SUV. Acikcasi otobus te olur. Mis gibi. Hem sofor kullaniyo ne guzel. Oku, dinlen, film izle, muzik dinle, uyu, ne guzel.
-
Hocam sen bu 400km yi nerelerde yaptın e5 e kaç kere çıktın yoğun saatlerde, kullanıyosundur motoru kendine güven gelmiştir ama soğukkanlı davranamazsın bişey olursa 19 mayıs demişsin daha çok var sana tavsiyem e5 çık bolca o zamana kadar.Bide yol bilmeme durumuda tehlikeli yolu geçince filan pat diye durmaya kalkma güzergahını belirle benziklerde mola ver sık sık uzun süre kullanmak dikkat dağıtıyor
-
Gidişin güzel olurda dönüşün zor olur kardeşim . 2 gün önce günü birlik 600km yaptım , giderken eco modu aşmadan (129km/h) güzel güzel gittim ama dönüşte insan sabırsızlanıyor. Dönüş ortalamam 170km/h oldu 😊
Hasmet'in dediği gibi otobüs , otomobil gibi alternatifler varsa değerlendir derim . Ama ben motosikletle yol yapmak istiyorum , bunuda tecrübe etmek istiyorum dersen ybr125le günü birli 550km yapmıştım .Senin 400kmlik yolun var ns150 ile daha rahat yapılır.
-
Seni unutmayacağız
Nur içinde yat
400 km uzun yol için yeterli bi tecrübe değil.
Küçük cc 100-150 km'den sonra adamı inanılmaz yorar.
Bence riske girmeyin.
Yazın 125 cc ile günlük 200 km yapıyordum. Son 40 km en çok riske girdiğim km dilimi oluyordu.
Yorgunluk emareleri baş gösteriyordu.
Kısacası tavsiye etmem.
-
Abartmaya gerek yok. Otomobil kullandığına göre trafiği okuyorsun demektir. otobana girmedikten sonra problem yok malum otobanda millet kendini formüla pistinde zannediyor. Yanına su al birde kendini zorlama şu kadar kilometre yapacağım diye mola vermekten çekinme.
-
Uğur adlı üyeden alıntı
400 km uzun yol için yeterli bi tecrübe değil.
Küçük cc 100-150 km'den sonra adamı inanılmaz yorar.
Bence riske girmeyin.
Yazın 125 cc ile günlük 200 km yapıyordum. Son 40 km en çok riske girdiğim km dilimi oluyordu.
Yorgunluk emareleri baş gösteriyordu.
Kısacası tavsiye etmem.
Uzun yol için en az 200 CC olmalı
-
Pistonlar adlı üyeden alıntı
Uzun yol için en az 200 CC olmalı
Yapılıyor yapılmaz diye bişey yok ama ben 250km yaptım geçen hafta istanbuldan edirneye belimde ağrı oluştu ve uzun süre dip gaz gitmek zorunda kaldım 80-90 o yol bitmiyor çünkü istanbuldan çıkınca otoban hep boş insanın zorlanmadan 120-130 la sabit gidesi geliyor
-
Yapılır tabikide yapılmaz diye birşey yok ama ankara istanbul arasındaki yolda motorla gitmek bana çok mantıklı gelmiyor. Tem den gitsen çoğunluğu düz ve motorda genellikle limitlerinde gideceğinden hem yorucu hem sıkıcı olacaktır. Yine de sen bilirsin.
Benim sana tavsiyem içine mutlaka neopren gibi bir malzemeye sahip rüzgar geçirmeyen bir yelek alıp giymendir. Hava sıcak bile olsa o kadar rüzgar yemek hem yorucu hem de sağlıksız olacaktır.
-
İstanbul Ankara gitmekte ne var tecrübeye gerek yok ki. Ehliyetin HGS'n olsun yeter. Son vitese alıcan sağ şeritten sabrederek gideceksin. Yorulunca durup bi cay kahve yemek sonra devam. Esas tecrube istanbul icinde trafikte lazım.İhtiyacın olan sey tecruve degil Sabır
-
Gerçekten ihtiyacın olacaklar;
- Ehliyet
- Kask
- Bakımlı ve evraklı motor
- Benzin
- HGS
- Sabır
ve de yola çıkmak. Benim gördüğüm genelde motorlar sahibinin gidebildiği kadar gidebiliyor. Buraya konu açıp danıştığına göre ve yazım şekline bakarsak, gayet aklı başında bir insansın. Bir sorun yaşayacağını sanmıyorum.
CRF 250L 11000 Km, GW 250 12000 Km, XT 660Z 39000 Km, VFR 800X 6000 km
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)