bu ülkede ne zaman iyi bir haber duyup mutlu olacağız
bu ülkede ne zaman iyi bir haber duyup mutlu olacağız
Ben alt gelirlinin mecburen ulaşım amaçlı veya geçimini sağlamak için almak zorunda olduğu motosikletlere zam gelmesine üzülüyorum, gerisine koyuver.. 250cc ve altı fiyatlar daha uygun olmalı , zaten bu CC üstü zevke giriyor 100 km de 8-12 LT benzin yakan motor mu olur? Zevkin versiyesi olmaz diye bir laf vardı , zevkini düşünen de parasına bakmaz.
evet. motosiklet sürmek zevk verir ve zevkin de veresiyesi olmaz. ayrıca nereye dönersen dön popon arkanda kalır. işleyen demir ışıldar ve dünya beşten büyüktür. o yüzden şikayet etmeyin.
zevk alın.
nereye dönersen dön popon arkanda kalir..
Benim anlamadığım bu CB250R'ın fiyatı neden 3 aydır güncelleniyor bi denk getiremediler sokacakları fiyatı herhalde :D
"Olmadı Diye Sızlandığın Duaya,Gün Gelir Olmadı Diye Şükredersin."Şems-i Tebrîzî
Döviz lobisi yerinde durmadığı için dolar da kımıl kımıl, güncellemeler de kımıl kımıl. Şansımıza başımızda çok dirayetli bir yönetim var da durumun daha kötü olmasını engelliyorlar.
HESABI YANLIS YAPAN ARKADASLARIMIZ VAR. ABD DE BI MOTOSIKLET 3000 DOLAR
FAKAT ASGARI UCRET MAASIYLA 2 YADA 3 AY NET MAASIYLA ALABILIYORLAR. BIZIM BURADA 7-8-9 AYLIK MAASIYLA ALABILIYOR. YANI DOLARI DIREK CEVIRIP BIZDEN 1000 LIRA DUSUK 1000 LIRA YUKSEK MIS DEMEYELIM LUTFEN.
tablo yanlış,
alım gücümüz çok arttı .
pardon,
o farklı bir konuymuş.
Zam değil güncelleme.Türk parasının değeri düşüyor firmalarda o oranda fiyatları güncelleniyorlar.Asıl soru Türk parasının değeri neden düşüyor.
Ayrıca zevkli olan her şeye vergi koymak mı lazım?O zaman sevişme,çocuk yapma vb.. vergileri de konsun.Bir de ben 250 cc motosikletten de deli gibi zevk alıyorum ne olacak şimdi?Özetle senin düşüncene göre Türkiye'de insanlar ot gibi hayatta kalmalı,insanca biraz hayattan zevk almak isteyenler bedelini ağır şekilde ödemeli.
Özgürlüğün en büyük düşmanı halinden memnun kölelerdir.
Büyük cc her zaman daha güvenlidir.
İvmelenmesi,trafikte fark edilmesi,gelişen teknoloji ile yakıt tüketiminde tüketimin minimal seviyelerde dolaşması (1300 cc hayabusaya uzun yolda stabil 100-110 km bandında 5 litre yaktırabilirsiniz) büyük cc kullanmanın sadece bazı avantajları.
Hiç büyük cc ile yol yaptınız mı bilmiyorum ama trafiğin efendisi siz oluyorsunuz. Sıkıştırana gazı 5 saniye açmak kafi.
Daha birçok şey...
Ee siyasi liderler hep bu halkı övüyor,meth ediyor.
Bu halkın bu güzellikleri tatmasında ne gibi bir sıkıntı olabilir ?
Niye millet commuter ile eziyet çeksin ?
Niye elin asgari ücretle tek maaşta alabileceği ybr-cbf'e benim ülkemin insanı 5-6 maaş yatırmak zorunda ?
Zamanında betonlaşmaya tüm kaynakları sarf edip,birilerini zengin edeceklerine sanayileşme konusunda ne yaptın,ne ettin diye sormazlar mı adama ?
Motosiklet üretemiyoruz,motosiklet ! Dahası var mı ?
Sonra burda zam gelmiş diye ağlıyoruz.
Ne? Zevke vergi mi geliyo? Yatak odasına sayaç mı takılacak? Nasıl?
Aynen öyle. Herkes firmalara laf ediyor ama kimse demiyor bizim verdiğimiz tl nin onlar için değeri ne? 1 tl= 1 Euro olsun, vergiler(Sadece ötv kdv değil.Gümrük, ithal etme, satma, reklam tabela vs vs) düşsün hiç pahalı gelmez.
Benzin olmuş 6 lira, motorlar 10k olmuş çok değil.
ya hasmet amariga'da ne güzel takiliyon; gelip bir de burada bizimlen beraber kederleniyon. boşver sen bizi. biz alıştık.
Konuya bakışındaki iyi niyetin ve kibar tavrın sebebiyle yazacaklarımı katiyen şahsına yönelik algılamamanı rica ederim öncelikle.
Evrensel markalar, fiyatları belirlerken ülke halkına olan sevgisini değil, ülkedeki sektörel vergilendirme, talep ve gelir düzeyine bağlı olarak yapıyor. Ülke bazlı bu gibi değerlendirmelere lokalizasyon adı veriliyor ve bu iyi bir anlama çıkmaz.
1- Geçen yılki Euro kuru ile hesaplama yaptığında yine memnuniyet bir sonuç veriyor mu?
2- Bir önceki liste fiyatı ile şu anki liste fiyatının yüzdesel değişimlerini dikkate aldın mı diğer ülkeler için de?
3- Uganda, Malezya ya da sömürge halindeki ülkelerin birinde fiyatın TL karşılığı 15300 TL'den düşük olduğunu gördükten sonra mı yuhalamak gerek markaları?
Bu formüllerde ana değişken asgari gelirdir. Tüm bölme/çarpma işlemlerini buradan yola çıkarak sağlarsan daha objektif bir netice ile karşılaşırız.
Tabii burada çıkan olumsuz tablonun sorumlusu kesinlikle markalar değil. Bir motosikletin markanın vergisiz liste fiyatının 3 misline satın aldığımızda 2 tanesini devlete karşılığını herhangi bir hizmet ya da ürün biçiminde almamak üzere armağan ediyoruz. Vergi düzeyi insansal boyuta, yani bir kaç yıl öncesi durumuna erişse, işte biz de Avrupa örneklerindeki gibi bir kaç maaşı biriktirip motosiklet alır hale geliyoruz. İşte bu hesaplamalar doğrultusunda hangi marka pahalı, hangi marka çok para kazanıyor fikir atışması başlayabilir.
Şu an gördüğüm kadarıyla çoğunluk, markaların ne kadar pahalıya motor sattığına, devamlı ve yüksek farklı fiyat güncellemeleri geldiğine yakınarak markaları suçluyor; fakat satın aldığınız fiyatlara 2 tane ortaokul düzeyi hesap müdahalesi ile markanın hesabına düşen tutarı dikkate alarak ne kadar dürüst bir yargıda bulunduğumuza bakalım.
Şirket, kar sağlama maksadıyla kurulmuş ticari unsurlardır. Öncelikli amacı, azami düzeyde kazanç elde etmektir.
Devlet, hizmet sağlaması maksadıyla insanlarca kurulmuş bir unsurdur.
Fakat bir motosiklet alışverişinde bir devlet 1/3 oranında , üretimini/satışını/satış sonrası hizmetini sağlayan şirketten fazla para kazanıyor ve herhangi bir noktada ne şirkete, ne alıcıya satın alınan bu ürün kapsamında bir katkısı olmuyorsa; bu yorumlarla düşene bir tekme de biz vuruyoruz fikrine kapılıyorum.
Şu an bu konu içerisinde 2 kullanıcı var. (0 üye ve 2 misafir)