toreador adlı üyeden alıntı
Konuya bakışındaki iyi niyetin ve kibar tavrın sebebiyle yazacaklarımı katiyen şahsına yönelik algılamamanı rica ederim öncelikle.
Evrensel markalar, fiyatları belirlerken ülke halkına olan sevgisini değil, ülkedeki sektörel vergilendirme, talep ve gelir düzeyine bağlı olarak yapıyor. Ülke bazlı bu gibi değerlendirmelere lokalizasyon adı veriliyor ve bu iyi bir anlama çıkmaz.
1- Geçen yılki Euro kuru ile hesaplama yaptığında yine memnuniyet bir sonuç veriyor mu?
2- Bir önceki liste fiyatı ile şu anki liste fiyatının yüzdesel değişimlerini dikkate aldın mı diğer ülkeler için de?
3- Uganda, Malezya ya da sömürge halindeki ülkelerin birinde fiyatın TL karşılığı 15300 TL'den düşük olduğunu gördükten sonra mı yuhalamak gerek markaları?
Bu formüllerde ana değişken asgari gelirdir. Tüm bölme/çarpma işlemlerini buradan yola çıkarak sağlarsan daha objektif bir netice ile karşılaşırız.
Tabii burada çıkan olumsuz tablonun sorumlusu kesinlikle markalar değil. Bir motosikletin markanın vergisiz liste fiyatının 3 misline satın aldığımızda 2 tanesini devlete karşılığını herhangi bir hizmet ya da ürün biçiminde almamak üzere armağan ediyoruz. Vergi düzeyi insansal boyuta, yani bir kaç yıl öncesi durumuna erişse, işte biz de Avrupa örneklerindeki gibi bir kaç maaşı biriktirip motosiklet alır hale geliyoruz. İşte bu hesaplamalar doğrultusunda hangi marka pahalı, hangi marka çok para kazanıyor fikir atışması başlayabilir.
Şu an gördüğüm kadarıyla çoğunluk, markaların ne kadar pahalıya motor sattığına, devamlı ve yüksek farklı fiyat güncellemeleri geldiğine yakınarak markaları suçluyor; fakat satın aldığınız fiyatlara 2 tane ortaokul düzeyi hesap müdahalesi ile markanın hesabına düşen tutarı dikkate alarak ne kadar dürüst bir yargıda bulunduğumuza bakalım.
Şirket, kar sağlama maksadıyla kurulmuş ticari unsurlardır. Öncelikli amacı, azami düzeyde kazanç elde etmektir.
Devlet, hizmet sağlaması maksadıyla insanlarca kurulmuş bir unsurdur.
Fakat bir motosiklet alışverişinde bir devlet 1/3 oranında , üretimini/satışını/satış sonrası hizmetini sağlayan şirketten fazla para kazanıyor ve herhangi bir noktada ne şirkete, ne alıcıya satın alınan bu ürün kapsamında bir katkısı olmuyorsa; bu yorumlarla düşene bir tekme de biz vuruyoruz fikrine kapılıyorum.