Zontes öleli çok oldu. Tvs 200 konusu aç. Zaten senle ben götürürüz konuyu
Hindistan videolarına baktım. Karbüratörlü oradakiler ama TVS ciddi bir atılım yapamamış gibi orada.
Zontes öleli çok oldu. Tvs 200 konusu aç. Zaten senle ben götürürüz konuyu
Hindistan videolarına baktım. Karbüratörlü oradakiler ama TVS ciddi bir atılım yapamamış gibi orada.
Sitesinde güç ve motor özellikleri kısmında (kırmızı ile yazılan değerler)enjeksiyon,iki opsiyonlu üretilmiş karburatör,enj.geçen aradım distiribütörü.E4 uyumu sebebiyle enj.model gelecek bilgisini aldım.
Bu dediğin atılımdan kasıtlı olayı bende araştırdım,Hindulu babuşlar genelde bölgesel pazara sahipmiş(kullanıcı tercihli Arz/talep meselesi)örnek Delhide pazar hakimiyeti farklı Mumbai'de farklı gibi...mesela bir bölgede ismi tam hatırımda değil mahindra mojo modeli revaçta...bu olaya genel ölçekte bakmak lazım,sonuçta 1.3milyar nufüslu ülkeden bahsediyoruz.
Birde bunun yanında,bu firmaların Avrupalı ortaklarınıda düşünmek lazım.
Ben olaya şöyle bakıyorum açıkçası. Tork değeri motorun belli devirinde max seviyede. Bunu 6.viteste yaparsan daha torklu ve hızlı olursun, 5.viteste yaparsan daha yavaş ve torklu olursun. Araştırdığım videolarda da 120km/sa sınırına bile gelemiyorlardı die hatırımda. İstanbul'da yaşıyorsan ve benim gibi otobanı kullanıyorsan hızın rahatlıkla 140km/sa seviyelerine çıkabilmeli. Kullanman şart değil. Gerektiği zaman gereken manevrayı yapmayı olanak vermeli. Dün Başakşehir'den Silivri'ye geçiyordum. Malum motor rodajda olduğu için 85km/sa seviyelerini geçmemeye özen gösteriyorum. Tem de giderken emniyet şeridinde bir araç 4 yakmış bekliyor. Bende Kumburgaz bölgesinde sağ şeritti kamyonlarla aynı hızla gidiyorum(Kumburgaz bölgesinde tem 2şerit). Kamyoncu telefonu açıp direksiyonu bıraktı ve emniyet şeridine daldı. Son anda sola kırdı arabayı sıyırdı geçti. Ben tehlikeyi görmeme rağmen kaçamadım çünkü erken kesici limiti açık ecu 2000km ye kadar izin vermiyor.
Kıssadan hisse bence Pulsar düşür sen
5 vites olmasıyla yakıt tüketiminin bir alakası yok. Adam 5 vites koymuştur ama 5. vitesinin oranı diğerinin 6. vitesi ile aynıdır. TVS'nin fiyatını fuarda sormuştum 12 bin civarı dediler. Her iki tekerde ABS var ve titreşimi dde bildiğim kadarıyla çok az. Pulsar daha performanlı ama RTR200 bence daha iyi bir motor. Yakında Hunk 200 de geliyor.
Lakin şöyle bir problemde var. Bunların hepsinin geldiği yerde gene en az 1000tl lik bir zamda geliyor. Ne yazıkki bugün 1 Nisan ve motosiklet şirketleri şimdi Nisan güncellemelerini devreye sokacaklar. Mayıs geldiğinde de Mayıs güncellemeleri gelecek. Haziran'ı düşünmek bile istemiyorum
Üstad,üstteki yorumda belirttiğim gibi,Tvs,ns200´e nazaran gerek tork gerekse hp bakimindan 1000-1250rpm daha az devir çeviriyor,vites oranlariyla ilgili kesin bilgi bulamasamda bir kaç yerde 5.vitesinin uzun olduğu söyleniyor.Örnek;Cbf 150 gibi.
Sonuçta 7k rpm de max torkunu vermesi gaz kolunu insan gibi kullanmayi şartliyor.
Sağlamlik bakimindan tvs nin 1 tık daha iyi konusunda hemfikiriz.
Hay maşallah...
Tvs apache 200
Pulsar 200
Pist gazlaması..
testide yorumlarınızda motorda gereksiz.varsa alan alacak olan çıksın er meydanına koysun fotoları görelim.yerse
Alanlar çoktan pişman oldular bile. Linkini de paylaşmıştım halbuki.
O zaman ben size yeni çıkacak modellerle ilgili Fransa sitesinden birkaç resim atayım. Bizdeki model orada 3590 €, yeni geleceklere 4590 € demişler. İlk resim bizdekinin mavisi. Bence bu renk gelse iyi satabilirdi :
Bunlar da yeniler. Hepsi aynı motora sahip ve 310 cc :
çok pardon bunu yapmasam olmazdı:
zontes kim ulan!
ahaha çok komik ismi var
nereye dönersen dön popon arkanda kalir..
3 yıl kadar önce CFmoto 650TK model numaralı motosiklet ile ilgileniyordum, o dönemde de fiyat 12000 TL civarında; kime söylesem benzer yorum ile karşılaştım. "CFMoto nedir aaabi, alınır mı aaabi, bugün var yarın yok aaabi". Nihayetinde ekonomik gerekçeler ile yine o dönem aynı yorumlara maruz kalan Benelli marka bir motosiklet almak durumunda kalmıştım.
Fakat şimdi her iki motosiklet markasının da geldiği statü belli. Çok iyi motorlar üretir, çok vahim motorlar üretir tartışılır. Fakat ne satın aldığım model için pişman oldum ne de arzu ettiğim markanın kullanıcıları şimdi ah vah diyorlar. Her sektör ve her ürün için maalesef sizin gibi Vestel reklamında oynayan kemerinde cep telefonu kılıflı amca misali yorum yapanlar oluyor. Belli bir dayanakları olmadan, yalnızca ilk kez duymanın beraberinde detaylı bir inceleme yapma zahmetinin ağır gelmesinden olduğunu düşünüyorum.
Bu yerden yere vurduğumuz Çin markaları olmasaydı ve dünya piyasasını bu kadar kavurmasalardı belki de 125,250 cc Japon motosikletlerini buralarda görmek hayal olurdu. Belki bilmiyor olabilirsiniz fakat belli bir döneme kadar 650 CC altında Honda'nın dahi herhangi bir modeline erişmek bir hayaldi. Çinli markaların tercihe müsait olmalarına ve Japon markalarına ket vurmaları ile piyasa biraz son kullanıcı lehine şekillendir.
Zontes markası, gerçekten de çok kötü motosiklet üretiyor olabilir. Fakat Mondial ya da Regal'den daha mı kötüdür? Asya Motor'dan daha mı verimsizdir? CF'den daha mı pahalıdır? Servisleri Kanuni'den daha mı bilgisizdir?
Her yeni marka, böyle adımlarla yaygınlaşır. Pazarlar kendisini, belki iyi fiyat verir belki tatmin etmez. Ancak ortada bir mamül vardır, bir incelemek, bakmak gerek. "benim arkadaş almış, 200 görüyor ibre", "bende bajaj var lanet olsun, servisler çok kötü", "bizim enişteye köyde cin musallat olmuş" gibi kulaktan doldurulan ve doğru olması ihtimali %50 olan bilgilerle yargılarda bulunmak biraz adaletsiz geliyor bana.
Zontes alır mıyım? Şu anki şartlarım gereği düşünmem bile. Fakat iyi mi, kötü mü yorumumu yapmak için en azından 1 metre mesafeden bir görmem gerektiğini düşünüyorum. Aslında insanların aklını çelmek, tam olarak bu oluyor. Çok sevdiğim bir alıntı var:"bilgi sahibi olmadan, fikir sahibi olmak". Milli ve yerli davranışımız. Daha dikkatli yön vermek gerek tanımadığımız insanlara.
evet zontes gibi bir marka hakkında daha dikkatli konuşalım lütfen. çünkü o bir zontes!
gerçi 2 sene önce 50 adet ithal edilip parçası filan gelmemiş ama olsun. zontes zontestir. şakaya gelmez..
nereye dönersen dön popon arkanda kalir..
Bence motorla ilgili tek şüphe uyandıracak konu, motorun yaygın olmaması ve devamında ne olacağı. Yoksa ABS hariç son teknoloji bir motor bu. Youtube'da ciddi birkaç inceleme videosu var. UMA kesip atmazsa ve yeni modelleri, özellikle de enduro modeli uygun fiyattan getirebilirse (bu uygun fiyat %37 ÖTV ile 25 bin TL olabilir mesela) o zaman yaygınlaşabilir. Bunlar tabi RX3 Evo'nun önünü keser diye bu işe girmeyebilirler.
Ben gerekçeleri de belirttim, kullanıcı yorumlarını da paylaştım. O dediğin amca figürünü ben senin için düşünüyorum şuan. 2016’da motora bakıp 2017’de kendim için de araştırmıştım. Sonuç Euro 3 motor ve serinin devamı belli bir süre yok. Distribütör ilgisiz ve alakasız bu markaya. Daha neyi ispatlayayım? Komik olmuş yorumun.
Merhaba arkadaslar.yorumlari gorunce dayanamadim yazayim dedim.oncelikle bugune honda haric diger tum japonlarda 250-600 ve 1000 cc de endurosundan naked ine kadar en az 12 motor sahibi oldum ve her biriyle en az 20 bin km deneyimim oldu.zontes s250 cok merak ettigim icin aldim.
Servis konusunda bulundugum sehirde hic bir sikayetim olmadi.
Uma ya kayyum atanmis diyorsunuz.daha kayyum un ne ise yaradigini bilmeden atip kesiyosunuz.kayyum devlet guvencesi demek.suanda umada ciddi yatirimlar var.kayyum sayesinde.
Motora gelince.kullanmadan apuk supuk yorumlarda bulunuyosunuz.evet bir cin markasi dogru.yedek parca sikintisi yok.herturlu parcasi mevcut.japon diyorsunuz ya hadi 1999 model bir kawasakinin parcasini bulunda goreyim.yada bir yamaha veya suzuki bandit parcasini bulunda goreyim.iskembeden salliyorsunuz.dedigim gibi japon tecrubem en az 200 bin km var.zontes malzeme kalitesi olarak simdiki japonlari aratmayacak hatta daha ust seviyede bir kaliteye sahip.motor blogu saglam.250 cc bir motora gore torku ve surati yerinde bir motor.165 km surati gordum.145 km surate rahatlikla cikabilen bir motor.on fren gayet guzel ama arka fren icin ayni seyi soyliyemicem.120 km ye kadar titresim normal seviyede.yada yukarilarda sag ayaginizi rahatsiz edicek seviyelere cikiyor.daha dun 600 km yol cevirdim.sele konforu normal.direksiyon yuksekligi bana gore biraz dusuk seviyede.viraj kabiliyeti cok guzel.uzerinde gelen cst marka lastikler 5 para etmez.1 takim mitas ile degistirdim.yol tutusu cok guzel oldu.26 bg alt devirleri ozellikler 4000 devirden sonrasi cok dolu.12 bin devir var.7 bin devirde 113 km surate erisiyor.sag ayakligi egsoza cok yakin uretilmis.ayaginizi tam olarak koyamiyorsunuz.yarisi eksoz kapagina basiyor.burasini begenmedim.vites gostergesi haric ekranda tum ozellikler mevcut.ister mil ister km anlik gosterebiliyorsunuz.trip var.saat var.yakit ve devir mevcut.90 km suratle yakit tuketimi normal.ama yukari suratlerde yakit sarfiyati 600 cc japonlara yakin.delphi enjeksiyon sistemi,bosh marka elektronik sistemi kullanilmis motorun uzerinde.motor blogu yag radyotoru ile sogutulmakta.oyuzden motorun sisme olasiligi yok.vites gecislerinde sadece 1 ve 2. Vitesler arasinda bazen bosa almak zorladi beni.oda her zaman yapmiyor.ilk zamanlar arada bir stop etme sorunu vardi.serviste yazilim guncellendikten sonra duzeldi.
Far gunduz ledleri ile cok cekici duruyor.hatta gunduz ledleri ile gece bile rahatlikla onunuzu gorebiliyorsunuz.tek mercek kullanilmis olan farda gece gayet takminkar bir gorus mesafesine sahipsiniz.aynalar genis omuzlu birisi olmama ragmen guzel gosteriyor.yuksek suratte titresimden dolayi aynalarin gorusu bayagi etkileniyor ama yinede arkadan geleni secebiliyorsunuz.selesi sert ama uzun yolda beni yormadi.arka stop gayet şık ve fark edilebiliyorsunuz.sinyaller fark edilir derecede guzel.4 luleride mevcut.gosterge paneli turuncu aydinlatmali.benzin deposu bana ufak geldi.1 depo benzin ile 125 km sabit suratte 170 km yol yaptim.yakit biraz fazla.sifir fiyati 12 bin tl idi.ama suanda yeni gelen 2018 modelleri abs versiyonlu 17 bin tl.alinirmi benim fikrim alinmaz.ama ikinci el 2016 model alinabilir.8-9 arasi.cbf 150 alacagima zontes alirim.ikinci el piyasasi evet zayif cbf gibi hemen satamazsiniz.parcasi ucuz.piston sekman gomlek 150 tl gibi komedi rakamlarda.grenaj kalitesi guzel.hepsi lego gibi birbirine gecme.1 tane vida bulamazsiniz.benzin kapagi guzel tasarlanmis.kontaktan aciliyor fakat depo kapagi beni uyuz etti.kapagi sokmek biraz mesele.
Diyecegim oki 8 bin tl ye alabileceginiz en iyi motorlardan birtanesi.ama almadan once bulundugunuz bolgedeki servisi iyi arastiriniz.ben tekirdag da servis konusunda hic problem yasamadim.
markanın 2019 modelleri çok dikkat çekici,x310 modeli çok hoşuma gitti,ayrıca x310 modelinin videolarını izlerken bu markanın endurosuna rastlarım,zontes t310 harika bir motosiklet,adeta aradığım enduro
yahu x310'u Türkiye'ye getiren bu firma böyle güzel bir enduroyu neden getirmez diye kendi kendime söylenirken markanın Türkiye distiribütörünün Uğur Motorlu Araçlar olduğunu öğrendim ve bir anda hayallerim yıkıldı
muhtemelen RX Evo nun satışları baltalanmasın diye bu motosikleti getirmiyorlar,zaten artık getirseler de benim için bir şey ifade etmiyor Uğur Motorlu Araçlar'ın ziyan ettiği bir marka daha yazık oldu.
UMA,BANA GÖRE MOTOSİKLET CAMİASINDA KARISI GÜZEL OLAN HAYIRSIZ KOCAYA BENZİYOR,güzel marka ve tasarımlar ile iş yapıyor ama kendinde hayır yok.yedek parça ve servis olarak sattığı ürünün arkasında olduğunu düşünmüyorum.
örneğin bir zamanlar çok satan bir modeli olan 250 MCT için gidip bana şu parça lazım deseniz bulup getirirler mi acaba?
Ayrıca buradan Kuralkan'ada bir sitemim var!!!
dominar ve pulsara takılıp kaldılar Kuralkan'ın distiribütörlüğü,UMA'ya göre çok daha iyi fakat oda dediğim gibi aynı motorları kırmızıya sarıya boyuyor piyasaya yeni model diye sürüyor.
dominarın 2019 için kırmızısı gelmiş jantları 2019 da sarıya boyamış filan şöye T310 gibi bir modeli getirsede adam gibi içimiz rahat enduroya binsek
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)