Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Motosiklet Sürme Adabı Nasıl Olmalı ?

    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    30 Mart 2018
    Merhaba Arkadaşlar,

    Ben bir motosiklet sürücüsü değilim. Trafikte motosikletlerin nasıl hareket etmesi gerektiği ile ilgili sizlerin yorumunu almak istedim. Çekilen youtube videolarında da kendi çevremde de motosiklet sürücülerinde şöyle bir tutum görüyorum : seyir halindeyken yoldaki diğer dört tekerli araçlar gibi saygı görmek istiyorlar ve şeritlerine diğer araçların girmesini ya da sıkıştırılmayı istemiyorlar (çok doğal ve haklı olarak) , ancak trafiğin biraz yoğunlaştığı ya da yavaşladığı yerlerde şerit ihlali falan demeden diğer araçların solundan sağından kılpayı sıyırarak, geçiyorlar.

    Bu tutumu siz nasıl değerlendiriyorsunuz ? Yani motosiklet küçük bir araç olduğu için yavaş trafikte öyle soldan sağdan, araçların dibinden geçmesini normal ve haklı mı buluyorsunuz ? Yoksa bu tutum yanlış ama genel olarak hatalı şekilde böyle mi uygulanıyor ?

    Motosiklet sürücülerinin çevre ve canlı sevgisi konularında genellikle diğer sürücülerden daha bilinçli ve saygılı olduklarını gözlüyorum ve bunu da çok takdir ediyorum. Ama bahsettiğim konuda biraz hatalı buluyorum. Sanki çifte standart uygulanıyor gibi. Siz ne dersiniz ?
    yamtareroglu bunu beğendi.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    osiosborn - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Ocak 2016
    Motorlu araç kullanmanın adabı olamaz bence yoksa herkes kendine pay çıkarır. Bu işin yazılı kuralı var. Bu kurallara uyanlarıda parmakla sayarsınız. Burada tek sorumlu sürücü değil elbette. İlk eğitim ailede verilmeli(motorlu taşıt eğitimi demiyorum, insan yetiştirmek saldım çayıra mevlam kayıra kadar kolay olmamalı.), sonra devlet yeterli eğitimi vermeli, yeterince denetim yapmalı, cezalar caydırıcı olmalı. Bir başka sorun da çarpık kentleşme. Ne kadar kurallara uyabilirsin ki bu düzende?

  3. #3
    Gürkan05 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Ağustos 2017
    Şehir
    Malatya
    Motosikleti
    Suzuki GW 250 INAZUMA
    Aralardan geçmenin amacının ne olduğuna göre yorum yapılmalı bence. 2 türü var ;
    1) Teker, stopie gibi artistik hareketler yaparak kendilerini ve trafikteki diğer araç sürücülerini tehlikeye atanlar.
    2) Daha önce birçok kez gördüğümüz gibi ehliyeti alınca şoför olduğunu zanneden kişiler tarafından iki aracın arasında ezilmemek için aralara kaçan ve tehlike anında kaçabilecek ortam yaratanlar.

    Şimdi ilk grup için dediğinizde haklısınız. Lakin ikinci grupta yer alan insanlar da var. Sonuçta iki teker üstünde ölmek ülkemizde çok basit bir şey. ( Yazım hatam olmuşsa kusura bakmayın.)

  4. #4

    Üyelik
    30 Mart 2018
    Benim bahsettiğim durumda diğer sürücülerden kaynaklı bir tehlike durumunun ve motosiklet sürücüsünün gösteriş (bahsettiğiniz teker, stopie gibi) amacı olmadığını varsayalım. Ama trafik ağır ilerliyor ya da durmuş.

    Benim düşüncem eğer motosiklet sürücüsü kendisine saygı gösterilmesini bekliyorsa (haklı olarak), diğer sürücülere de bu saygıyı göstererek trafik yavaşlaması ya da duraklama olduğunda eğer tüm şeritler doluysa kendi bulunduğu şeritte sırasını bozmadan trafik hızında ilerlemeli ya da gerekiyorsa beklemelidir, diğer araçların arasından geçmemelidir.

    Yukarıda "osiosborn" arkadaşın dediği gibi zaten adaptan önce tüm trafiğin uyması gereken kurallar var ve bildiğim kadarıyla bahsettiğim durum zaten kurallara aykırı (yanlışsam düzeltin). Ama bir motosikletçi gözüyle bu durum nasıl değerlendiriliyor onu merak ediyorum. Çünkü beklediğim şekilde süren motosiklet sürücüsü neredeyse hiç görmedim trafikte diyebilirim (elbette vardır ama ben pek rastlamadım).

  5. #5
    _chaotic_ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Nisan 2015
    Şehir
    kocaeli
    Motosikleti
    regal raptor daytona 350
    Alıntı motley adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Benim bahsettiğim durumda diğer sürücülerden kaynaklı bir tehlike durumunun ve motosiklet sürücüsünün gösteriş (bahsettiğiniz teker, stopie gibi) amacı olmadığını varsayalım. Ama trafik ağır ilerliyor ya da durmuş.

    Benim düşüncem eğer motosiklet sürücüsü kendisine saygı gösterilmesini bekliyorsa (haklı olarak), diğer sürücülere de bu saygıyı göstererek trafik yavaşlaması ya da duraklama olduğunda eğer tüm şeritler doluysa kendi bulunduğu şeritte sırasını bozmadan trafik hızında ilerlemeli ya da gerekiyorsa beklemelidir, diğer araçların arasından geçmemelidir.

    Yukarıda "osiosborn" arkadaşın dediği gibi zaten adaptan önce tüm trafiğin uyması gereken kurallar var ve bildiğim kadarıyla bahsettiğim durum zaten kurallara aykırı (yanlışsam düzeltin). Ama bir motosikletçi gözüyle bu durum nasıl değerlendiriliyor onu merak ediyorum. Çünkü beklediğim şekilde süren motosiklet sürücüsü neredeyse hiç görmedim trafikte diyebilirim (elbette vardır ama ben pek rastlamadım).
    katılmıyorum. motosikletler duran trafikte filtreleme özgürlüğüne sahip olmalılar. yalnız duran ya da durağan trafikte şerit arasından geçerken göreceli hızları yüksek olmamalı, tehlikeli hareketlerde bulunmamalı. çok dar ve otomobile zarar verme ihtimali bulunan açıklıklardan geçmemeli. bunu dışında duran trafikte genel trafik güvenliğini tehlikeye atmadan geçmenin kimseye bir zararı yok. hatta faydası var. zira motosiklet de geçebilecekleri alan bulunmasına rağmen şerit içinde beklerlerse 1 trafik artacaktır, 2 çok tehlikeli kazalar yaşanacaktır.

    bir günlüğüne size trafikte motosiklet tecrübesi yaşatsak siz de hak verirsiniz.

    ötesi "ben trafikte bekliyorum, pis motorcular da beklesin!" temennisi olur sadece.
    pinkcrow7, sdt ve Quad87 bunu beğendiler.
    nereye dönersen dön popon arkanda kalir..

  6. #6

    Üyelik
    26 Kasım 2017
    Şehir
    Sin City
    Motosikleti
    Yoqhtır...
    Şimdi trafikte oturuyorsun. Motorlarında diğer araçlar gibi durmasını istiyorsun. Cep telefonundan mesaj, konuşma ve dizi izlemediğini varsayarak konuşuyorum. O zaman var ya sen evine rahat 30dk daha geç gidersin. Varsayımsal konuşarak haklı görünme çabalarıyla hasetlik yapıyorsun. İğneyi kendine batırıyormuş gibi göstermeye çalışmak komik bir çabalamaca. Ben kendi şahsıma konuşayım çok da umurumda değil takıp takmaman. Hayatımı senin bilincine bırakacak kadar saf değilim!

  7. #7
    Riptalon - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Mayıs 2012
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha XMax 300
    8 yıldır otomobil, 2 yıldır motosiklet sahibiyim. Otomobil kullanırken bir tekerimle emniyet şeridini ya da kullanıyor olduğumun dışında bir şeridi işgal etmemişimdir. Ama motosiklet böyle bir araç değil. Olduğunuz yerde uzun süre duramazsınız. Bu tehlikedidir. Ayrıca özellikle büyük hacimli motosiklet motorları bu durumlarda aşırı ısınıp zarar görebilir. Ağır bir alet ise kullanıcısını da çok yorabilir. Bir motosiklet çalışıyorsa mümkün mertebe ilerlemelidir. Bir diğer yandan iki şerit arası otomobil sürücülerinin düşündüğü kadar dar değildir. En azından bir motosiklet arabalar şeritlerinin içinde ise buradan çok çok rahat ilerler. Dediğiniz gibi kılpayı sıyırarak geçme gibi bir durum olmuyor. Eğer rahatça geçilecek bir durum yok ise tabiki durup beklenmelidir. Böyle davranmayan insanlar olabilir. Bu bir savunma değil ama her alanda yanlış yapan insanlar vardır. Genele mâl etmek doğru değildir.

  8. #8
    Metilen - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Ağustos 2016
    Şehir
    Denizli
    Merhaba motley, öncelikle foruma hoş geldin.

    Filtering yani motosikletlerin araçların arasındaki boşlukları kullanarak ilerlemesi pek çok ülkede kurallar dahilinde ancak ülkemizde böyle bir kural yok. Bu bir eksiklik mi? Bence evet. Motosikletlerin diğer araçların arasında beklemesi olası arkadan çarpma, zincirleme kaza durumlarında motosiklet sürücüsü için çok büyük tehlike. 30 km gibi, modern otomobiller için neredeyse hasar bile oluşturmayacak kadar düşük hızdaki çarpmalar bile motosikletliler için ölümcül sonuçlar doğurabiliyor. Bilinçli kullanıcılar da bu yüzden özellikle ağır akan trafikte şerit aralarına girebiliyor. Bu işin de yasal olduğu ülkelerde normalde kuralları var. 30 km hızın üstünde ilerleyen trafikte araç arasına girmek yasak örneğin. Ya da araçların arasından geçerken hızın maksimum (diğer araçlara göre) +25 km olabilir, gibi.

    Ülkemizdeki keşmekeşin en büyük sebebi bunu düzenleyen bir kural olmaması. Kendi adıma konuşmam gerekirse duran trafikte araçların arasında mümkün olduğunca beklememeye çalışıyorum. Araçların arasında hareket halindeyken olası kapı açma, dönüş gibi durumlara ekstra dikkat ediyorum ve hızımı buna göre ayarlıyorum. Mümkün mertebe araçların en sağını kullanmıyorum.

    Zaten kuralına göre yapıldığında araçların arasında yol almak bir tehlike oluşturmuyor. Yüksek hızlarda geçişleri ve trafiği tehlikeye atacak hareketleri de kesinlikle haklı görmüyorum.

    Motosiklet uygun fiyatı yüzünden eğitimsiz/empatiden yoksun kitle tarafından da rahatlıkla ulaşılabilir durumda. Trafikte rahatsızlık yaratan da ağırlıklı olarak bu kitle. Bu yüzden bir suçlu aranacaksa bunu "motosiklet" parantezi dışında aramak en doğrusu olur.

  9. #9
    yamtareroglu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Mart 2018
    Şehir
    Aydın
    Motosikleti
    Satıldı :(
    Alıntı motley adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Merhaba Arkadaşlar,

    Ben bir motosiklet sürücüsü değilim. Trafikte motosikletlerin nasıl hareket etmesi gerektiği ile ilgili sizlerin yorumunu almak istedim. Çekilen youtube videolarında da kendi çevremde de motosiklet sürücülerinde şöyle bir tutum görüyorum : seyir halindeyken yoldaki diğer dört tekerli araçlar gibi saygı görmek istiyorlar ve şeritlerine diğer araçların girmesini ya da sıkıştırılmayı istemiyorlar (çok doğal ve haklı olarak) , ancak trafiğin biraz yoğunlaştığı ya da yavaşladığı yerlerde şerit ihlali falan demeden diğer araçların solundan sağından kılpayı sıyırarak, geçiyorlar.

    Bu tutumu siz nasıl değerlendiriyorsunuz ? Yani motosiklet küçük bir araç olduğu için yavaş trafikte öyle soldan sağdan, araçların dibinden geçmesini normal ve haklı mı buluyorsunuz ? Yoksa bu tutum yanlış ama genel olarak hatalı şekilde böyle mi uygulanıyor ?

    Motosiklet sürücülerinin çevre ve canlı sevgisi konularında genellikle diğer sürücülerden daha bilinçli ve saygılı olduklarını gözlüyorum ve bunu da çok takdir ediyorum. Ama bahsettiğim konuda biraz hatalı buluyorum. Sanki çifte standart uygulanıyor gibi. Siz ne dersiniz ?
    Aynı söylemi, aynı ifadelerle birçok kez tartıştım.. Görünce şaşırdım açıkçası..
    Eğer trafikte dört tekerlekli araç statüsü saygısı beklentimiz varsa (ki doğrusu bu çünkü aynı vergiyi ödüyoruz), trafik sıkıştığında da dört tekerlekli araç gibi davranmamız gerekir. Ben motosiklet olmanın avantajını kullanıyorum davranışı oportunistçedir, o halde araç da ben araba olmanın güvenilirliğini kullanıyorum der çıkar işin içinden.. Ne ayranım dökülsün ... ne belim ağrısın fırsatçılığı bence de etik değildir.

  10. #10
    SavageGarden - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Eylül 2016
    Motosikleti
    HONDA NC750S
    açıkçası ben tüm trafik hareket halinde iken hareket halinde iken bana motorlu taşıt olarak davranılmasını beklerim.

    öte yandan, trafik duruyorsa veya yavaş hareket ediyorsa, kimseyi sıkıştırmayacak ve trafiği rahatsız etmeyecekse, tehlikeye atmayacaksa,,, emniyet şeridi kullanımı, aralardan sıyrılma gibi motosikletin yapabileceği şeyleri de yapmak isterim.

    fakat,

    kaldırıma çıkılmasını kesinlikle tasvip etme,
    ters yöne girilmesini redderim,
    kaldırıma parkedilmesini sevmem,
    araçların bana yer açmasını korna çalarak isteyemem,
    kaldıırmda giden yayalara korna çalan motosikletlilere küfür ederim,
    duran tafikte araçların aynalarına çarpılmasına sinir olurum.

  11. #11
    Quad87 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Eylül 2016
    Şehir
    Kayseri
    Motosikleti
    MT-07 Umuyor..
    Alıntı motley adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Benim bahsettiğim durumda diğer sürücülerden kaynaklı bir tehlike durumunun ve motosiklet sürücüsünün gösteriş (bahsettiğiniz teker, stopie gibi) amacı olmadığını varsayalım. Ama trafik ağır ilerliyor ya da durmuş.

    Benim düşüncem eğer motosiklet sürücüsü kendisine saygı gösterilmesini bekliyorsa (haklı olarak), diğer sürücülere de bu saygıyı göstererek trafik yavaşlaması ya da duraklama olduğunda eğer tüm şeritler doluysa kendi bulunduğu şeritte sırasını bozmadan trafik hızında ilerlemeli ya da gerekiyorsa beklemelidir, diğer araçların arasından geçmemelidir.
    .
    Bu yazıdan pozitif başlayıp ilerledikçe asıl durumu, serzenişi, şikayeti vb. iletmektedir bence.Duran trafikte aracın yanından geçmeyi kendine saygısızlık saymak manası çıkıyor.. Yanlış anladıysam açıklarsınız forumdaşlar..

    Ben trol olarak algılıyorum ve yönetimi bekliyorum

    İyi forumlamalar.
    Hak edene hak ettiğini vereceksin!

  12. #12
    Deadly Sto(R)m - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Mart 2006
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2022 / Mondial X-Treme Maxx 200i
    Lazasker bunu beğendi.

  13. #13
    The Dude - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Ocak 2008
    Şehir
    Khalkedon
    Motosikleti
    sym joymax
    şaire katılmamak elde değil,
    yolda yürümeyi beceremeyenlerin tekerlekli halidir trafik (istanbulda)
    ...
    There's a killer on the road
    His brain is squirmin' like a toad
    Take a long holiday
    Let your children play
    If ya give this man a ride
    Sweet memory will die
    Killer on the road, yeah
    ...
    The Doors - Riders On The Storm
    Metilen bunu beğendi.

  14. #14

    Üyelik
    26 Ekim 2017
    Trafikte 3km hızla nasıl ilerlelememizi bekliyorsunuz ki ? İstanbulda yaşadığım için örnek vereyim , adamla 10la giderken şap diye frene basıyor. Ben ise ön tekeri kilitlememek için daha yavaş basıyorum bi bakmışız öndekinin tamponuna yaklaşmışım arkadaki adamda benim götüme kadar gelmiş. Motor hızlandıkça dengelenen bir araçtır kutsal emir gibi kurallara tapınmak mantıksız. Eğer kurallara bir reform gelmez ise bizde kendi kurallarımızı uygulamak zorunda kalırız.

  15. #15

    Üyelik
    15 Temmuz 2014
    Şehir
    İstanbul
    Vay be.. eskiden yakaları kolalamadan kravat takmadan motosiklet sürmezdik. Artık adab madab kalmadı.

    Motosiklet sürme adabı 4 teker araç kullanma adabıyla hatta vatandaş olma adabıyla aynıdır. Bu da diğer canlılara, çevreye ve kurallara saygıdan geçer.

  16. #16
    darkeagle - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Haziran 2006
    Şehir
    Ev maltepe İstanbul yaşadığı yer: Şimdilik Dünyanın her yeri
    Motosikleti
    Goldwing
    Adabı muaşeret kurallarını yazacağım buraya millet görünce maddeleri okumadan geçecek, ahada buraya yazdım

    1. Motosiklet üzerinde sigara içmeyin ,hem içtiğinizden bişey anlamazsın hemde ateşleri montunuzu deler.
    2. Demir mazgalları veya demiryolu geçitlerini asla yanal açılı geçmeyiniz. Dik açıyla geçin onlar piknik mangalı değil zira.
    3. Arabaları takip ederken direk olarak onların lastik izlerinden gidin. Şayet bir şey fırlatırlarsa reaksiyon gösterebilmeniz için zamanınız olur. Tam ortalarından takip ederseniz bu zamanınız olmayacaktır. Ayrıca bu bölümler genellikle kaygandır yağlar araçların ortasından akar
    4. İki motor yan yana sürüş yapmayınız Z düzeni yada fermuar düzeni denen saglı sollu gidin hele hele yan yana giderken el ele tutuşmayın sevgililer gibi.
    5. Arabaların sizi gördüğünden asla emin olmayınız. Muhtemelen görse de çoğu sallamıyor ya ,siz yine tedbirli olun.
    6. Dönüşe başlamadan evvel frenlemeyi bitirmiş olunuz.Arkanızdan bir öküz yapışsa bile eksozunuza siz sakin olun .
    7. Eldiven dahil daima tam donanımlı olunuz. Fiyakalı da oluyor zaten
    8. Motor kullanırken yandaki arabanın içine bön bön bakıp kimseyi kışkırtmayın üzerinize kırması bile sizi asfalta yapıştırır
    9. Mutlaka gözlerinizi koruyunuz. Bu uyarı özellikle Nazi kaskı(Tas) takanlar içindir, anladınız dimi?
    10. Su birikintilerine girdiğinizde fren yapmadan motorunuzu dik konumda tutarak sudan çıkınız. Karaya vuran balık olmak istemiyorsanız.
    11. Araçların kör noktalarından uzak durunuz.Trafik saklambaç oynama alanı değil zira.
    12. Kör noktalar açısından sizi sollayan araçların daha büyük tehlike olduklarını biliniz.
    13. Aynalarınızın ikisini de aynı yeri gösterecek şekilde ayarlamayınız. Birbirlerinin açıklarını kapayacak tarzda ayarlayınız.İlla artçıyı da dikizlicem diyorsan 180 derece minibüsçü aynası taktır motorun bitarafına.
    14. Sabah erken saatlerde yada akşam üstü geç saatlerde kendi gölgeniz önünüze geçiyorsa karşıdan gelen trafik sizi görmeyecek demektir.
    15. Büyük cadde motorlarınızı ıslak çimenlerde, çamurlu yollarda, dökülmüş yaprakların üzerinde veya ıslak, çürümüş herhangi bir şey üzerinde sürmeyiniz.Bu yollar için Kros ve Endrou diye motorlar üretildi , tarz değiştirmeni öneririm.
    16. Üşümüş vaziyette motor kullanmayınız. Zıngırdayan motor değil sensin ama farkında değilsin. Alkolle aynı etkileri vardır.
    17. Sıcak havada vücut neminizi muhafaza etmeniz çok önemlidir. Bol sıvı alınız.Sıvı dediysek Alkolü ve gazlı içecekleri hariç tutuyoruz diye yazayım buraya da birileri sen sıvı yazdın diye çakallık yapmasın.
    18. Asla sinirlenip araçlarla zıtlaşmamamız menfaatimiz icabıdır. Onların ki daha büyüktür (araçları).
    19. Vizörünüz çok kirlenirse durup temizleyiniz.Sinek ve böcük ölüleri manzaralı bir görüş hayranlığınız yoksa.
    20. Mecbur değilseniz yağmurda sürüş yapmayınız. İlk yağışın başladığı 15 dakikasını bir yerde durarak yoldaki kaygan tabakanın akıp gitmesini bekleyiniz.
    21. Şayet düşerseniz, kayış esnasında motorun altında kalmadan kaymayı devam ettirin.Üstte kalırsa çok ağırlık yapıyor Kaymanız devam ederken ayağa kalkmaya çalışmayınız, çalışan olursa tekrar yatacağını bilsin ,kesinlikle tavsiye edilmez .
    22. Görünürlüğümüzü artıracak yansıtacak renkler kullanınız.özellikle fosforlu renkler tak takıştır sür sürüştür yani .
    23. Şehir içlerinde yan yol girişlerinin ve çıkışlarının bağlandığı hat olan yavaş hatta sürüş yapmayınız. Mutlaka son dakikada dönüşü fark eden bir budala çıkacaktır.
    24. Yoğun şehir içi trafiğinde araçların arasından geçerken dikkatli olun ve saygılı bir şekilde sizin geçmeniz için boşluk bırakmaya çalışan sürücülere teşekkür edin gülümseyin baş sallayın. Ağzımız kaskla kaplı diyen arkadaşım sana diyorum. gülümseme ile yüzde 52 kas hareket eder . karşındaki de gülümsediğini anlar.
    25. Asla bir başka sürücünün peri ferik görüş alanı içinde statik olarak fazla kalmayınız.
    26. Araçlara yada araç kümelerine paralel sürüşler yapmayınız. Önlerinde veya arkalarında kalınız.
    27. Sağ taraftan geçişler yapmayınız desem de dinlemeyeceksiniz ama ben yinede demiş olayım
    28. Kavşaklara mümkün olduğunca sağınıza bir araç alarak giriniz.Gelebilecek ilk darbe momentini düşürmedeki en iyi yoldur.
    29. Trafikteki en güvenli alan trafiğin önündeki alandır.
    30. Acil durum frenlemesinde mutlaka ustalaşınız. Boş alanlarda kendinize küçük taşlar koyarak eğitim yapın.
    31. Motor sürerken tükürmeyin yola demek istemiyorum zaten hiç biriniz böyle bir şey yapmazsınız eminim
    32. Biniş öncesi motorunuzun ön kontrollerini ihmal etmeyiniz.
    33. Motor servis ve bakımlarınızı ihmal etmeyiniz.
    34. Uykusuz, yorgun ve çok acıkmış durumda motor kullanmayınız."Açken sen, sen değilsin" sözünü bir reklam sloganı olduğunu zannetme, harbiden sen değilsin o.
    35. Kamyonların kaplama lastikleri tehlikelidir. Fırladıkların da çarptıkları motor sürücüsüne öldürücü darbe vurabilirler. Onları arabaların aksine izden takip etmeyiniz. En iyisi çok yavaş süratlerde değilseniz yüksek araçların arkasında kalmayınız. Komyon yazıları edebiyatından daha prof. olan yok merak etme.
    36. Uzun yol yapacaksanız iki saate bir durarak sıvı alıp hafif şeyler atıştırmanız faydalı olacaktır. Burda ki amaç atıştırma bahane seni dinlendirmek için dedik onu.
    37. Uzun yolda giderken motorunu park edip bostan tarlasına dalma. Bak arkana tarla sahibi elinde sopa ile senin motoru parçalıyor.
    38. Ağır yağmur altında köprü altına sığınırsanız girişe yakın yada ortada değil köprü çıkışına yakın durunuz. Bu aynı amaçla oraya sığınan araçlarca görünmeniz açısından gereklidir.
    39. Güçlü çapraz rüzgarlara karşı mutlaka dizinizi ve baldırınızı tanka, karşı yönden bastırmak sürüş dengesini korumak açısından çok faydalıdır.Rüzgarla dans etmenin en önemli adabıdır bu. Sen hiç partnerin ayağına basar mısın dans ederken?
    40. Çekici kamyonlardan her an bir çekicin yada ağır bir levyenin fırlayacağını bilerek onlardan uzak durunuz.
    41. Motorunuz daima temiz olsun. Üstünüz başınız temiz olsun.imandandır.
    42. Islak havalarda sıkça frenleri yoklayarak balataların kuru kalmasını sağlayınız.
    43. Tek teker , pati gibi şeyler size olan saygıyı azaltır.
    44. Kavşakta durduğunuzda vitesi boşa atmayınız. Freni ışığını devamlı yanık tutunuz.
    45. Virajlı dağ yollarında eninde sonunda güneşin gözünüze girecek yönden geleceğini bilerek önleminizi alınız.Güneş vizörlü kasklar icat edildi .
    46. ışıkta yan yana araçlarla durduğunuzda arabanın içinden size hayranlıkla bakan çocuklara el sallayın. Potansiyel motosiklet sürücüleridir onlar. Ebeveynlerinin de saygısını kazanırsınız bir hareketiniz ile.
    47. Mutlaka ilk yardım çantası taşıyınız.Neremize koyacaz diyenleri duyar gibiyim. Çantan yoksa motorunda, sırt çantası da icat edildi dostum.
    48. Güneşe karşı giderken arkanızdaki aracın sizi göremeyeceğini unutmayınız. Bu durumda duracağınız zaman sağa veya sola kaçarak durmayı tercih ediniz.
    49. Hava durumundan emin değilseniz soğuk havaya göre giyinmeyi tercih ediniz.Isınınca fazlalıkları çıkarmak senin için daha az sorun getirecektir emin ol.
    50. Yolda bir engel varsa bunun üzerinden geçerken pedallar üzerinde hafifçe doğrulup ağırlık merkeziniz aşağıya almanız faydalı olacaktır.
    51. Benzin istasyonlarına ve yol lokanta parklarında her zaman kaygan mazot, antifriz döküntülerinin olabileceğini unutmayınız.
    52. Yavaş sürmekten korkmayınız. Bazılarımızın ödü kopuyor karizmaları çizilecek diye
    53. Dik tırmanışlardaki kör virajlara girerken daima yolun en sağını takip edin.
    54. Sizin hattınıza sağdan yada soldan giriş yapmak üzere olan araçlara dikkat ederek onların bunu yapmalarını engelleyici manevralar yapınız. Hattınızı tam kullanmak sizin kanuni hakkınızdır ve güvenliğiniz gereğidir.Fazla da panikletme ama.
    55. Üzerinizde bir kaza anında kullanılabilecek kimlik bilgilerinizi ve telefonlarınızı bulundurunuz.Allah hepinizi korusun
    56. El sinyallerini de kullanınız.Bizim milletimiz el hareketlerine hemen reaksiyon gösterir defalarca teyit edilmiştir
    57. Önünüzdeki araç yavaşlıyorsa onu hemen sollamaya kalkmadan evvel neden yavaşladığını görünüz. Önünde U dönüşü yapan biri olabilir, bir engel olabilir yada sizinde durmanızı gerektirecek bir tehlike olabilir.
    58. Üzerinize gelen köpekleri tekmelemeye kalkmayınız. Önceden yavaşlayarak onların pozisyonlarını bozunuz ve tam yaklaştığınızda gazlayınız arkanıza dönüp de hayvanlara parmak işareti falan da yapmayın.
    59. Otobanlarda diğer bir hatta kaza olursa yavaşlayıp oraya bakmayınız. Tam tersi hızlanarak oradan güvenli bir mesafe uzaklaşınız. Kaza yapan araca çarpmak istemeyen ve arkadan hızla gelmekte olan başka bir araç arkadan sizin hattınıza kırdığında sizi de beraberinde götürebilir.
    60. Yanınızdaki veya önünüzdeki araç frenlerini kazıklayıp lastiklerini gıcırdatmaya başlarsa havayı koklayın, yanık kokusu lastiklerin ne zaman yarılıp aracın savrulacağını bildirecektir. Zamanında uzaklaşın.
    61. Gece sürüşlerinde karşıdan gelen aracın ışıkları gözünüzü almasın diye yolun sağına bakarak iki değişik nokta arasında ileri geri bakışlarınızı tarama yaptırmanız faydalı olacaktır.
    62. Kornanızı ve selektörünüzü kullanmaktan çekinmeyiniz.Sesli ve ışıklı şovlara alışkınız ne de olasa millet olarak.
    63. Virajlarda erken apekslemeden sakınınız. Apekslemenizi geciktiriniz.
    64. Önünüzdeki araç ani durum frenlemesi ile durursa sağına kırın ve 3-4 araba ötesine kadar gitmeye çalışın. Çünkü araçlar genellikle sola kırarlar ve eğer sizde sola kırmış ve hemen kurtardığınız aracın yanında durmuşsanız arkada ki arabanın kaçış sonrası darbesine maruz kalacaksınız demektir.
    65. Arka arkaya dizili park etmiş araçların yanından geçerken çok temkinli olunuz ve ani bir durumla karşılaştığınızda durabileceğiniz bir sürati muhafaza ediniz.

    66. Hızlı akan trafikte dar ara hat geçişleri yapmayınız.İlla geçecekseniz uyarın sesli ve ışıklı.
    67. Gerektiğinde hatanızdan dolayı özür dilemesini de biliniz.
    ufuk01, Angrypower, sdt ve 4 diğerleri bunu beğendiler..

  17. #17
    Deadly Sto(R)m - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Mart 2006
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2022 / Mondial X-Treme Maxx 200i
    Alıntı darkeagle adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Adabı muaşeret kurallarını yazacağım buraya millet görünce maddeleri okumadan geçecek, ahada buraya yazdım

    1. Motosiklet üzerinde sigara içmeyin ,hem içtiğinizden bişey anlamazsın hemde ateşleri montunuzu deler.
    .
    .
    .
    46. ışıkta yan yana araçlarla durduğunuzda arabanın içinden size hayranlıkla bakan çocuklara el sallayın. Potansiyel motosiklet sürücüleridir onlar. Ebeveynlerinin de saygısını kazanırsınız bir hareketiniz ile.
    .
    .
    .
    67. Gerektiğinde hatanızdan dolayı özür dilemesini de biliniz.
    Hepsini A'dan Z'ye okudum ama en çok 46'yı seviyorum
    darkeagle bunu beğendi.
    2006 Honda Activa (2006-2009) > 1996 BMW F650 (2007-2008) > 2016 Mondial RX3i Evo (2016-2017) > 2006 Yamaha XT660R (2017 - 2020) > 2017 Honda CRF 250L ABS (2020 - 2021) > 2022 Mondial X-Treme Maxx 200i (2022-...)

  18. #18
    SavageGarden - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Eylül 2016
    Motosikleti
    HONDA NC750S
    46 bu sabah başıma geldi zorlu center'ın ordan ulus'a (akmerkez'e) giden ara yolda...
    çocuk ile göz göze geldik, kornayı bastım, en aşağıdaki viraja beraber girdik araba ile. süperdi
    Deadly Sto(R)m bunu beğendi.

  19. #19
    BatuhanK - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Ekim 2009
    Şehir
    İzmir
    kimi insan düz yolda giderken arkasından kornalar selektörler eksik olmuyor, kimisi aralardan geçerken araç sürücülerinde en ufak bir tedirginlik yaratmıyor.
    Aslında aradan geçildiğinde geçilen alan dar oluyor, arabaya çok yakın. Arabalar çapraz konumdayken sırasıyla araçlara en uzak şekilde konumlanarak “ S” hareketi ile geçmek sürücü çok acayip bi şey yapmadığı sürece güvenli. Yaprsa kaza olur.

    Trafik akış hızı+10-15 km ile seyir benim için en güvenli ulaşım şekli olmuştur.

    Araba da kullanıyorum ve bi çok kez motosiklet sürücülerinden dertli oluyorum, kör noktadan çıkmalar olmayacak yerlere girmeye çalışmalar... trafikte de olsa empati ve saygı önemli
    yamtareroglu bunu beğendi.

  20. #20
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    Turkiye'de "lane filtering", yani seritlerin arasinda ilerleme yasal mi? Bu konuda net bilgisi olan var mi?

    Amerika'da bazi eyaletlerde yasal, bazilarinda degil. Yasal olanlarda da belli sartlar altinda tabii ki.


1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)