Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

2 Zamanlı Silindir Çizikleri

    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    28 Ekim 2017
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2013 Suzuki Inazuma - 2013 Honda CB125ACE
    Herkese iyi günler,
    Geçen sene piston ve bloğum çöp olmuştu fakat onları değiştirmemle sorun düzelmedi. Manyeto tarafındaki rulmanın keçesi sızdırıyormuş ve bunu bulana kadar tüm motoru rektifiye etmeyi tercih ettim. Motor rulmanlarına kadar değiştirdim 3 ay önce. Castrol Power Racing 2T kullandım ve rodajında gayet düzgün kullanmaya çalıştım dengesizlik yapmadım ve 10-20 gram daha fazla yap koydum. Merakımdan motoru açtım ve bu manzarayla karşılaştım. Ufak bir kurum tabakası var o sorun değil fakat bloktaki çizikler canımı sıktı. Portlar öncekine göre gayet temiz. Performansından da memnunum fakat çiziklerin motor ömrünün de bir göstergesi olduğuna inanıyorum.Motor Çinden bisikletlere takılmak için getirilen motorlardan. Sizce bu çiziklerin sebebi ne(ler) olabilir?
    İyi forumlar,

    https://hizliresim.com/p63v1m
    https://hizliresim.com/RnZEM6
    https://hizliresim.com/kOzZoA
    https://hizliresim.com/NZBYP5


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    15 Haziran 2014
    Şehir
    59
    Motosikleti
    Mobylette Bionik 52
    çin malıysa normaldir,benim mobilet 3 bin kmde daha 1 tane kılcal çizik yok,içim rahat olsun dersen kurumları zımpara yapabilirsin ama gerek yok.

  3. #3

    Üyelik
    28 Ekim 2017
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2013 Suzuki Inazuma - 2013 Honda CB125ACE
    Peki hocam gidermenin bir yolu yokmu bu çiziklerin? Tekrar rodaj prosedürü uygulamak gibi.

  4. #4
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    15 Haziran 2014
    Şehir
    59
    Motosikleti
    Mobylette Bionik 52
    işte ince zımpara yapabilirsin,kum zımpara satılıyor nalburlarda,tekrar rodaj yapmana gerek yok

  5. #5
    matrax33 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Haziran 2016
    Şehir
    Kütahya
    Motosikleti
    ktm 400 sxc
    Zımpara önermem gömleğin kaplanasını yersin.

    Çiziklerin ölümcül motor performansına etki edecek düzeyde değil.

    Çizik sebeplerini sıralayım,

    1- uyumsuz piston-gömlek ölçüleri
    2- yağsızlık
    3- Kötü rodaj
    4- Malzeme kalitesi

    Senin kullanım şartları göz önünde bulundurursak 4. seçenek etkili olmuş olabilir.

    Piston üzerindeki segman yatakları ve silindirdeki emme eksoz portları haricinde silindirin iç yüzeyi ve pistonun dış yüzeyine temizlik zıpmara vs. yapmanı önermem.

    Aynen böyle kullanmaya devam et. Ömrü ne kadar giderse.

  6. #6

    Üyelik
    28 Ekim 2017
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2013 Suzuki Inazuma - 2013 Honda CB125ACE
    Zımpara daha çok çizmez mi? Yanlışmı düşünüyorum?

  7. #7
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    15 Haziran 2014
    Şehir
    59
    Motosikleti
    Mobylette Bionik 52
    ben en ince zımprayaı diyorum,bu sayede motor kitlemiş mobileti çalıştırmıştım,yinede sen bilirsin atmasan da olur atsan da bi fark olmaz

  8. #8
    Kural [ Z ] - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Ocak 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Bkz. İmza =>
    İki zamanlıya çok mecbur kalmadıkça zımpara atma.

    Bizim model araçlarda kullandığımız nitromotorlarda profesyonel ilgilenen arkadaşlar motoru alır almaz hiç çevirmeden söker, içini yakıtı ile temizler, krank yakıt hattına benzinde çözünmeyen yağlı boya sürer(yakıt akış direncini düşürür) öyle kapatır, ardından motoru çalıştırırdı.

    Bunun ilk nedeni motor içerisinde üretimde veya sonrasında motor içine kaçması muhtemel küçük kum/sert toz veya metal artıklarının silindiri çizmesiydi. Sizin de sorununuz motorun size içerisinde beklenmedik minik sürprizlerle gelmiş olması olabilir.

    Kaliteli bir buji, kaliteli bir 2T yağ kullanmaya özen gösterirseniz motordan en yüksek ömrü alabilirsiniz. Onun haricinde fazla kurcalamanızı önermem

  9. #9

    Üyelik
    28 Ekim 2017
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2013 Suzuki Inazuma - 2013 Honda CB125ACE
    Teşekkür ederim cevaplarınız için. Böyle kullanmaya devam edeyim o zaman. Aklımda kalan son iki soru kaldı;
    Silindirin üst kısmındaki conta gelen yeri ve silindir kapağını 1mm inceltsek sıkıştırma oranının artmasının ne gibi bir zararı olur? Ve 2 zamanlı motorlarda port timing diye bir olay varmış. Bunu anlatacak bir abim varmı?
    İyi forumlar,

  10. #10

    Üyelik
    19 Ekim 2017
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    F 650 GS (2005)
    Günümüz benzinleri ile max sıkıştırma oranı yaklaşık 1/12'dir.
    Daha fazla sıkıştırma oranı ile yakıt haca karışımı, buji kıvılcımından önce, kendiliğinden yanmaya başlar.
    Bu mantık 4 zamanlı motorlar için. Muhtemelen 2 zamanlı motorlarda da benzer bir durum yaşanacaktır.
    jimi_hendrix bunu beğendi.

  11. #11

    Üyelik
    28 Ekim 2017
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2013 Suzuki Inazuma - 2013 Honda CB125ACE
    Orijinal sıkıştırma oranı 6:1 diye biliyorum. Ben silindir kapağını değiştirdim ve değiştirdiğim an performans arttı. İkinci resimde yeni taktığım kapak var. 7:1 oranını geçmiştir zannımca. Yağ benzinin oktanını düşürdüğü için sıkıştırma oranı 2 zamanlılarda fazla yükseltilmemeli diye düşünüyorum ama ne kadar doğru bilmiyorum.

    https://hizliresim.com/1JWY65
    https://hizliresim.com/LbzplV

  12. #12
    Alisilin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Şubat 2013
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    Ybr 125 06- Cygnus L 14
    Hiç bişey yapma zamanla düzelecek onlar

  13. #13
    bassturbin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Eylül 2009
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha Xj6 Diversion F
    Piston ve üst kapak arasındaki boşluğun fabrika verisi vardır bunu normalinden fazla aşarsanız piston kolu veya rulmanının aşınma ve kırılma durumu sözkonududur.Ne kadar sıkıştırma o kadar patlama ne kadar patlama o kadar mekanik güç demektir.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 10:51 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:45 ----------

    O çizikler yarım veya 1mm değilse normaldir hiçbirşey yapmamak gerekir.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 11:02 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:51 ----------

    Port timing ve porting yakıt giriş ve egzost çıkış portlarının genişletilmesi ve giriş çıkış zamanının küçük oranda değiştirilmesidir fakat oldukça zahmetli ve zor bir iştir.
    Kural [ Z ] bunu beğendi.

  14. #14
    Kural [ Z ] - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Ocak 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Bkz. İmza =>
    İki zamanlılarda portlarla fazla uğraşmayın, önermem. En ufak hatanın dönüşü olmaz. Yapacaksanız da işi bilen ve tecrübeli birinden yardım almalısınız, işte o zaman farkı görür coşarsınız. Tabi ki sadece porting ile değil egsoz manifold ve susturucusuyla da ilgilenmek sorundasınız. İki zamanlı motorun kanı canı egsozdur. Genleşme odacığı tabir edeceğim alanın doğru hesaplamalarla sizin motorunuzun mevcut durumu için hazırlanmışına bir motor parası bayılmak olasıdır, performans için herşeyi göze aldıysanız yapmanızı/yaptırmanızı öneririm. Egzoz ve manifoldun iki zamanlı motorlarda çok hayati önemi olduğunu tekrar hatırlatırım. Kullandığınız yağ tipi ve miktarına çok özen görtermeniz motor ömrü için hayati değerdedir, bunu da tekrardan yazıp iki zamanlıya olan sevgimi hatırlayıp, yarattığı sorunları da anımsayıp yüzümde bir gülümsemeyle susuyorum

  15. #15

    Üyelik
    28 Ekim 2017
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2013 Suzuki Inazuma - 2013 Honda CB125ACE
    Karbüratör ayarında benzini bir tık daha arttırdım performansı daha iyi oldu. Ben sadece elimdekilerle ne kadar güç ve uzun motor ömrü elde edebileceğimin derdindeyim. Yani anca 2 zamanlılar için özel olan egzoza benzer bir egzoz alabilirim ya da karbüratörü daha profesyonel adam akıllı ayarlı bir modelle değiştirebilirim. 25-30 ml yağ kullanıyordum önceden. Bugün tecrübe olarak 40 ml koydum ve normalde motorun fazla ısınacağından korkup fazla uzun süre çalışır vaziyette tutmuyordum. Samandıra-Ümraniye arası kontak kapamadan gittim ve motoru açtığımda kurumlar yanmıştı ve silindir duvarında ilk kez yağ gördüm. Ya yağdan ya da belki de gittiğinden ince kılcal olan çizikler azalmış gibiydi. Anın heyecanıyla resmini çekmeyi unuttum. Hepinize teşekkür ederim. Hava filtreli 19 mm karbüratör önerisi varmı?
    İyi forumlar,

  16. #16
    bassturbin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Eylül 2009
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha Xj6 Diversion F
    Bence orjinalini hiç bozmayın, kısıtlanmış makine olsa bunu kısıtlanmamışa çevirmek içün karbüratör ve egzost filtre vs. değişikliği olabilir fakat sizin motorda öyle birşey yok galiba.Yani karbüratörü büyültünce hava yakıt fazla olacağından yanma odasınında bir kapasitesi ve egzost gazı sıcaklığının bir ölçüsü olduğundan bunlar tamamen değişecektir doğru ayar yapmak çok uğraştırıcı ve zor olduğundan ki bilen birisinin yapması halinde bile motorun ömrüne etki edecektir.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 01:22 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:20 ----------

    Yani birşeyler bilinçli veya bilinçsiz değişebilir çokta performans elde edilir fakat bir bakmışsınız motor birkaç yüz km sonra kitlenmiş piston delinmiş vs. gibi şeyler olabilir.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 01:24 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:22 ----------

    Bu motosiklet motorumu kaç cc ?

  17. #17

    Üyelik
    28 Ekim 2017
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2013 Suzuki Inazuma - 2013 Honda CB125ACE
    80cc bisikletlere takılan kit motor. Bunların orijinal karbüratöründe hiçbir ayar yok. Sadece 5 kademeli bir benzin ayarı var o kadar siz gelen havaya göre onu ayarlıyorsunuz başka bir ayarı yok. İçerideki o iğne de sıkışık çalışıyor gaz telim o yüzden sert. Bu yüzden hava ayarlı bir karbüratör istiyorum. Bu karbüratörde 19 mm bu arada.

  18. #18

    Üyelik
    28 Ekim 2017
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2013 Suzuki Inazuma - 2013 Honda CB125ACE
    Abim konuyu biraz hortlatmış oluyorum ama egzozun susturucusunu sökünce dediğini iyice anladım. Çekiş gerçekten arttı ama sanki son hızım düştü+yakıt tüketimi arttı gibi. Abi sana sorum 2 zamanlı egzozu nasıl olmalı?

  19. #19
    YasinC - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Ekim 2016
    Şehir
    Ankara
    Alıntı zeynelhazan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Abim konuyu biraz hortlatmış oluyorum ama egzozun susturucusunu sökünce dediğini iyice anladım. Çekiş gerçekten arttı ama sanki son hızım düştü+yakıt tüketimi arttı gibi. Abi sana sorum 2 zamanlı egzozu nasıl olmalı?
    2 zamanlı motorların egzozu için ansiklopedi yazılır herhalde

  20. #20

    Üyelik
    28 Ekim 2017
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2013 Suzuki Inazuma - 2013 Honda CB125ACE
    Alıntı Kural [ Z ] adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    İki zamanlılarda portlarla fazla uğraşmayın, önermem. En ufak hatanın dönüşü olmaz. Yapacaksanız da işi bilen ve tecrübeli birinden yardım almalısınız, işte o zaman farkı görür coşarsınız. Tabi ki sadece porting ile değil egsoz manifold ve susturucusuyla da ilgilenmek sorundasınız. İki zamanlı motorun kanı canı egsozdur. Genleşme odacığı tabir edeceğim alanın doğru hesaplamalarla sizin motorunuzun mevcut durumu için hazırlanmışına bir motor parası bayılmak olasıdır, performans için herşeyi göze aldıysanız yapmanızı/yaptırmanızı öneririm. Egzoz ve manifoldun iki zamanlı motorlarda çok hayati önemi olduğunu tekrar hatırlatırım. Kullandığınız yağ tipi ve miktarına çok özen görtermeniz motor ömrü için hayati değerdedir, bunu da tekrardan yazıp iki zamanlıya olan sevgimi hatırlayıp, yarattığı sorunları da anımsayıp yüzümde bir gülümsemeyle susuyorum
    Alıntı YasinC adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    2 zamanlı motorların egzozu için ansiklopedi yazılır herhalde
    O kadar mı karışık ya Ben susturucu da kendimce bir oynama yaparak hız/tork arasındaki çizgiyi tuttururum diye düşünmüştüm.


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler