2 Zamanlı Silindir Çizikleri
Reklamlar
-
Herkese iyi günler,
Geçen sene piston ve bloğum çöp olmuştu fakat onları değiştirmemle sorun düzelmedi. Manyeto tarafındaki rulmanın keçesi sızdırıyormuş ve bunu bulana kadar tüm motoru rektifiye etmeyi tercih ettim. Motor rulmanlarına kadar değiştirdim 3 ay önce. Castrol Power Racing 2T kullandım ve rodajında gayet düzgün kullanmaya çalıştım dengesizlik yapmadım ve 10-20 gram daha fazla yap koydum. Merakımdan motoru açtım ve bu manzarayla karşılaştım. Ufak bir kurum tabakası var o sorun değil fakat bloktaki çizikler canımı sıktı. Portlar öncekine göre gayet temiz. Performansından da memnunum fakat çiziklerin motor ömrünün de bir göstergesi olduğuna inanıyorum.Motor Çinden bisikletlere takılmak için getirilen motorlardan. Sizce bu çiziklerin sebebi ne(ler) olabilir?
İyi forumlar,
https://hizliresim.com/p63v1m
https://hizliresim.com/RnZEM6
https://hizliresim.com/kOzZoA
https://hizliresim.com/NZBYP5
Reklamlar
-
çin malıysa normaldir,benim mobilet 3 bin kmde daha 1 tane kılcal çizik yok,içim rahat olsun dersen kurumları zımpara yapabilirsin ama gerek yok.
-
Peki hocam gidermenin bir yolu yokmu bu çiziklerin? Tekrar rodaj prosedürü uygulamak gibi.
-
işte ince zımpara yapabilirsin,kum zımpara satılıyor nalburlarda,tekrar rodaj yapmana gerek yok
-
Zımpara önermem gömleğin kaplanasını yersin.
Çiziklerin ölümcül motor performansına etki edecek düzeyde değil.
Çizik sebeplerini sıralayım,
1- uyumsuz piston-gömlek ölçüleri
2- yağsızlık
3- Kötü rodaj
4- Malzeme kalitesi
Senin kullanım şartları göz önünde bulundurursak 4. seçenek etkili olmuş olabilir.
Piston üzerindeki segman yatakları ve silindirdeki emme eksoz portları haricinde silindirin iç yüzeyi ve pistonun dış yüzeyine temizlik zıpmara vs. yapmanı önermem.
Aynen böyle kullanmaya devam et. Ömrü ne kadar giderse.
-
Zımpara daha çok çizmez mi? Yanlışmı düşünüyorum?
-
ben en ince zımprayaı diyorum,bu sayede motor kitlemiş mobileti çalıştırmıştım,yinede sen bilirsin atmasan da olur atsan da bi fark olmaz
-
İki zamanlıya çok mecbur kalmadıkça zımpara atma.
Bizim model araçlarda kullandığımız nitromotorlarda profesyonel ilgilenen arkadaşlar motoru alır almaz hiç çevirmeden söker, içini yakıtı ile temizler, krank yakıt hattına benzinde çözünmeyen yağlı boya sürer(yakıt akış direncini düşürür) öyle kapatır, ardından motoru çalıştırırdı.
Bunun ilk nedeni motor içerisinde üretimde veya sonrasında motor içine kaçması muhtemel küçük kum/sert toz veya metal artıklarının silindiri çizmesiydi. Sizin de sorununuz motorun size içerisinde beklenmedik minik sürprizlerle gelmiş olması olabilir.
Kaliteli bir buji, kaliteli bir 2T yağ kullanmaya özen gösterirseniz motordan en yüksek ömrü alabilirsiniz. Onun haricinde fazla kurcalamanızı önermem
-
Teşekkür ederim cevaplarınız için. Böyle kullanmaya devam edeyim o zaman. Aklımda kalan son iki soru kaldı;
Silindirin üst kısmındaki conta gelen yeri ve silindir kapağını 1mm inceltsek sıkıştırma oranının artmasının ne gibi bir zararı olur? Ve 2 zamanlı motorlarda port timing diye bir olay varmış. Bunu anlatacak bir abim varmı?
İyi forumlar,
-
Günümüz benzinleri ile max sıkıştırma oranı yaklaşık 1/12'dir.
Daha fazla sıkıştırma oranı ile yakıt haca karışımı, buji kıvılcımından önce, kendiliğinden yanmaya başlar.
Bu mantık 4 zamanlı motorlar için. Muhtemelen 2 zamanlı motorlarda da benzer bir durum yaşanacaktır.
-
Orijinal sıkıştırma oranı 6:1 diye biliyorum. Ben silindir kapağını değiştirdim ve değiştirdiğim an performans arttı. İkinci resimde yeni taktığım kapak var. 7:1 oranını geçmiştir zannımca. Yağ benzinin oktanını düşürdüğü için sıkıştırma oranı 2 zamanlılarda fazla yükseltilmemeli diye düşünüyorum ama ne kadar doğru bilmiyorum.
https://hizliresim.com/1JWY65
https://hizliresim.com/LbzplV
-
Hiç bişey yapma zamanla düzelecek onlar
-
Piston ve üst kapak arasındaki boşluğun fabrika verisi vardır bunu normalinden fazla aşarsanız piston kolu veya rulmanının aşınma ve kırılma durumu sözkonududur.Ne kadar sıkıştırma o kadar patlama ne kadar patlama o kadar mekanik güç demektir.
---------- Mesajlar birleştirildi - 10:51 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:45 ----------
O çizikler yarım veya 1mm değilse normaldir hiçbirşey yapmamak gerekir.
---------- Mesajlar birleştirildi - 11:02 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:51 ----------
Port timing ve porting yakıt giriş ve egzost çıkış portlarının genişletilmesi ve giriş çıkış zamanının küçük oranda değiştirilmesidir fakat oldukça zahmetli ve zor bir iştir.
-
İki zamanlılarda portlarla fazla uğraşmayın, önermem. En ufak hatanın dönüşü olmaz. Yapacaksanız da işi bilen ve tecrübeli birinden yardım almalısınız, işte o zaman farkı görür coşarsınız. Tabi ki sadece porting ile değil egsoz manifold ve susturucusuyla da ilgilenmek sorundasınız. İki zamanlı motorun kanı canı egsozdur. Genleşme odacığı tabir edeceğim alanın doğru hesaplamalarla sizin motorunuzun mevcut durumu için hazırlanmışına bir motor parası bayılmak olasıdır, performans için herşeyi göze aldıysanız yapmanızı/yaptırmanızı öneririm. Egzoz ve manifoldun iki zamanlı motorlarda çok hayati önemi olduğunu tekrar hatırlatırım. Kullandığınız yağ tipi ve miktarına çok özen görtermeniz motor ömrü için hayati değerdedir, bunu da tekrardan yazıp iki zamanlıya olan sevgimi hatırlayıp, yarattığı sorunları da anımsayıp yüzümde bir gülümsemeyle susuyorum
-
Karbüratör ayarında benzini bir tık daha arttırdım performansı daha iyi oldu. Ben sadece elimdekilerle ne kadar güç ve uzun motor ömrü elde edebileceğimin derdindeyim. Yani anca 2 zamanlılar için özel olan egzoza benzer bir egzoz alabilirim ya da karbüratörü daha profesyonel adam akıllı ayarlı bir modelle değiştirebilirim. 25-30 ml yağ kullanıyordum önceden. Bugün tecrübe olarak 40 ml koydum ve normalde motorun fazla ısınacağından korkup fazla uzun süre çalışır vaziyette tutmuyordum. Samandıra-Ümraniye arası kontak kapamadan gittim ve motoru açtığımda kurumlar yanmıştı ve silindir duvarında ilk kez yağ gördüm. Ya yağdan ya da belki de gittiğinden ince kılcal olan çizikler azalmış gibiydi. Anın heyecanıyla resmini çekmeyi unuttum. Hepinize teşekkür ederim. Hava filtreli 19 mm karbüratör önerisi varmı?
İyi forumlar,
-
Bence orjinalini hiç bozmayın, kısıtlanmış makine olsa bunu kısıtlanmamışa çevirmek içün karbüratör ve egzost filtre vs. değişikliği olabilir fakat sizin motorda öyle birşey yok galiba.Yani karbüratörü büyültünce hava yakıt fazla olacağından yanma odasınında bir kapasitesi ve egzost gazı sıcaklığının bir ölçüsü olduğundan bunlar tamamen değişecektir doğru ayar yapmak çok uğraştırıcı ve zor olduğundan ki bilen birisinin yapması halinde bile motorun ömrüne etki edecektir.
---------- Mesajlar birleştirildi - 01:22 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:20 ----------
Yani birşeyler bilinçli veya bilinçsiz değişebilir çokta performans elde edilir fakat bir bakmışsınız motor birkaç yüz km sonra kitlenmiş piston delinmiş vs. gibi şeyler olabilir.
---------- Mesajlar birleştirildi - 01:24 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:22 ----------
Bu motosiklet motorumu kaç cc ?
-
80cc bisikletlere takılan kit motor. Bunların orijinal karbüratöründe hiçbir ayar yok. Sadece 5 kademeli bir benzin ayarı var o kadar siz gelen havaya göre onu ayarlıyorsunuz başka bir ayarı yok. İçerideki o iğne de sıkışık çalışıyor gaz telim o yüzden sert. Bu yüzden hava ayarlı bir karbüratör istiyorum. Bu karbüratörde 19 mm bu arada.
-
16 Haziran 2018, 23:11
#18
Abim konuyu biraz hortlatmış oluyorum ama egzozun susturucusunu sökünce dediğini iyice anladım. Çekiş gerçekten arttı ama sanki son hızım düştü+yakıt tüketimi arttı gibi. Abi sana sorum 2 zamanlı egzozu nasıl olmalı?
-
16 Haziran 2018, 23:51
#19
zeynelhazan adlı üyeden alıntı
Abim konuyu biraz hortlatmış oluyorum ama egzozun susturucusunu sökünce dediğini iyice anladım. Çekiş gerçekten arttı ama sanki son hızım düştü+yakıt tüketimi arttı gibi. Abi sana sorum 2 zamanlı egzozu nasıl olmalı?
2 zamanlı motorların egzozu için ansiklopedi yazılır herhalde
-
17 Haziran 2018, 00:48
#20
Kural [ Z ] adlı üyeden alıntı
İki zamanlılarda portlarla fazla uğraşmayın, önermem. En ufak hatanın dönüşü olmaz. Yapacaksanız da işi bilen ve tecrübeli birinden yardım almalısınız, işte o zaman farkı görür coşarsınız. Tabi ki sadece porting ile değil egsoz manifold ve susturucusuyla da ilgilenmek sorundasınız. İki zamanlı motorun kanı canı egsozdur. Genleşme odacığı tabir edeceğim alanın doğru hesaplamalarla sizin motorunuzun mevcut durumu için hazırlanmışına bir motor parası bayılmak olasıdır, performans için herşeyi göze aldıysanız yapmanızı/yaptırmanızı öneririm. Egzoz ve manifoldun iki zamanlı motorlarda çok hayati önemi olduğunu tekrar hatırlatırım. Kullandığınız yağ tipi ve miktarına çok özen görtermeniz motor ömrü için hayati değerdedir, bunu da tekrardan yazıp iki zamanlıya olan sevgimi hatırlayıp, yarattığı sorunları da anımsayıp yüzümde bir gülümsemeyle susuyorum
YasinC adlı üyeden alıntı
2 zamanlı motorların egzozu için ansiklopedi yazılır herhalde
O kadar mı karışık ya Ben susturucu da kendimce bir oynama yaparak hız/tork arasındaki çizgiyi tuttururum diye düşünmüştüm.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)
Bu Konudaki Etiketler