Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
1. sayfa 123 SonuncuSonuncu

Motosiklet ile 8 çizmek

    REKLAM ALANI
  1. #1
    frankestayn1 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Kasım 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Pulsar 200 NS
    Selam dostlar. Ehliyet kursun da 8 çizmeye çalıştım ama bi türlü beceremedim. Hafif eğim var ondan mı acaba?

    +Sağa sola dönerken bakışımı yapıyorum ama düşecek gibi olup ayağımı yere koyuyorum.

    +Depriyajı ve gazı o anda nasıl dengeleyeceğimi bilmiyorum.

    +Ve sanırım yanlışlıkla yere bakıyorum

    +Hoca gösterdi sabırlı bir şekilde ama bi türlü çözemedim mt 25 ile deniyoruz a2 ehliyet için durma kalkma dönüş vs her şey tamam ama lanet olası 8 bi türlü yapamıyorum...

    Nasıl bir yol önerirsiniz bilgili arkadaşlar? Bu 8 çizmek bu kadar zor mu?


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    13 Ağustos 2017
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    WR 250 R
    Hep 8 çizgisinde bulunduğun noktanın 3 metre ilersine bak .
    Mt25 ile 2. Viteste debriyaj kullanmadan dönersin diye tahmin ediyorum . Bi dene , tak ikiye sadece arka fren kullanarak ileriye bakarak dene. Bende bu gün A sınıfına yazıldım , kendi motorum mt07 gittim kendi motorumlada parkur denedim 1. Vites kurtarmıyor , 2. Vites yarım debriyaj yaptım.

  3. #3

    Üyelik
    10 Nisan 2017
    Motosikleti
    Mondial Mc Roadracer 125 ve R6
    Debriyaj kullanmadan 1. viteste yapmıştım ben.

  4. #4
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    13 Ağustos 2017
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    WR 250 R
    Alıntı thedarkfire adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Debriyaj kullanmadan 1. viteste yapmıştım ben.
    1. Vites çok sakıncalı , yeterli hızla dönemezseniz fren yapsanız stop eder , gaza bassanız motor sarsılır. Yinede bu işler deneyerek olur 😊

  5. #5

    Üyelik
    10 Mart 2015
    Motosikleti
    Duke 200
    Kavrama noktasını bulduktan sonra debriyajı orada tut elini iyice ezberlet. Şu büyük kamyonlar kalkarken ara gazi verir ya aynı öyle gaz vererek dönmeye çalış. Eğer kavrama noktasında isen ileri geri atılmayacaktır motor sanki çok ağır gaz tepkisi varmis gibi gidecektir. Gerekirse ayakla arka frene bas. En kolay kontrol böyle olur. Ama olmazsa olmaz bir şey var motoru dizlerle iyice sıkıp elleri rahatlatmak ve dönerken kendi arka tekerine dogru bakmak

  6. #6
    pintus - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Temmuz 2017
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Honda CB125R 2018 > MT-25 ABS
    Bana yok 2. vitesle yok yarım debriyajla yap demişlerdi de onlarla yapamamıştım. Öyle daha zor olmuştu. Hızın 10'un altına düşmemesine dikkat et.
    Ben düşecek gibi olduğum zamanlarda refleks olarak bacaklarımla depoyu tutuyorum ve düşeceğim yönün tersine yatıp az bi gaz verince düzeliyordu. 3 kez deneme sürüşüne gittim 2'şer saatten. 1 kere değdi ayağım yere. Tekrara, alıştırma yapmaya bakar.

    Edit:Tabi bizim motor 180 Z-ONE S'ti

  7. #7
    fkambay - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Aralık 2015
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    cb125e-mt 03 -cbr 250-ybr125-pcx125
    Kursa soyle motorun rolantisini yukseltsin vites 2 deyken debriyaj ya da gaz kullanmadan rolantide rahat rahat 8 çizersin yarım debriyaj falan yeni öğrenen için biraz zor olabiliyor

  8. #8
    Metela - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Ağustos 2005
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha Tracer GT+ GT Plus
    gs2 eğitimlerinde rahatça yapabildiğim eylem, naçizane tavsiyelerim şunlar,

    -ilk olarak dizleriniz depoyu abartılı olmayacak şekilde sıkıca kavramalı, dönüşlerde asla bacakları açmayın.
    -ön freni asla kullanmamalısınız!!
    -kollar asla kasılmamalı, rahat olmalı, ustalaştığınızda anlıyorsunuz ki gidonu tutmasanız dahi motor kendiliğinden zaten dönüyor yani gidona çok hafif tutmalı dönüşlerde çok az itmelisiniz, sürekli sağ sol yaparak dönmek zordur, yumuşak akıcı hareketlerle gidon kullanmalısınız.
    -2. vitese alıp(1.vites çok sarsıyorsa) sekize girerken, eğer sekizin halkalarının ortalarında kuka varsa ki bizim eğitimlerde vardı, o kukalara bakın yoksa da hayali merkeze bakın tabi tam orta değil her zaman göz bir adım önde olmalı yani sekizin diğer tarafına geçerken mutlaka çıkışa bakın,asla dış tarafa bakmayın
    - hızınız fazla gelirse tek kullanacağınız fren arka frendir,abanmadan ufak dokunuşlarla hızınızı kontrol edin, balataları yemekten korkmayın tekrar ediyorum ön fren kullanmayın.
    - hafif motor yatmalıdır, yani motoru dik tutmaya ya da hızınızı çok düşürmeye çalışmayın, gerekli olacak hızın kendisini kullanın,
    - kendi kendinize boş bir alanda varsa konilerle ya da tebeşirle vs. dönüşlerinizi işaretleyin, önce geniş dönün alıştıkça biraz daha daraltın, emin olun sonunda gayet kolay olduğunu anlayacaksınız
    - debriyaj konusunu atlamışım debriyajı kullanmamaya gayret edin çünkü sıkma bırakma durumlarında motor silkelenir ve dengenizi kaybedersiniz, önce genişten başlarsanız hızının ne olması gerektiğini anlar bu şekilde uygun viteste sadece gaz ve arka freni kullanmayı anlayabilirsiniz.

  9. #9

    Üyelik
    26 Ekim 2017
    ben 1. vitesde yarım debriyajla yapmıştım. Kimine hangi şekilde kolay gelirse artık sende deneyerek görüceksin.

  10. #10
    matrax33 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Haziran 2016
    Şehir
    Kütahya
    Motosikleti
    ktm 400 sxc
    1- Motoru çalıştır
    2- Debriyajı çekip 1. vitese tak
    3- Ayağa dikilip sol ayağını yerde bir noktaya sabitle
    4- Motoru 40 derece sola doğru yatır
    5- tam gaz verip debriyajı bırak.
    6- gidonu yönlendirerek istediğin harfi asvalta çizebilirsin.

  11. #11
    macremmm - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Eylül 2015
    Şehir
    İstanbul / Ümraniye
    bende şöyle yapmıştım gazı sabit tutup debriyaja bas bırak bas bırak yaparak yapmıştım bunu yapabilmenin bir sürü metodu var artık hangisi kolayınıza geliyorsa öyle yapmak gerekiyor bunuda sürekli pratik yaparak çözersiniz yoksa hiç motor kullanmamış birinin bunu tek seferde gayet güzel yapması beklenemez kaldı ki uzun zamandır motor kullanıp da bunu hala yapamayan arkadaşlar bile tanıdım ben o yüzden bence moralinizi bozmayın.

  12. #12

    Üyelik
    15 Temmuz 2014
    Şehir
    İstanbul
    Kafanı iyi çevirmen lazım yani göz ucuyla değil neredeyse omuz üstünden arkaya bakacak kadar. Dönüş esnasinda içerideki bacağı dizden hafif içeriye açabilirsin panik yapıp ayağını yere basma hissini azaltabilir. Gidonu serbest bırak dönerken bırak motor kendi kendine yatsın.

    Gaz debriyaj kontrolü ile de dönen var gaz arka fren ile de dönen var. Gaz ve arka fren bana daha pratik geliyor. Kafadan debriyajı denklemden çıkartıyorsun. Bunu 1. ve 2. viteslerde ayrı ayrı denemen lazım. mt25 için 1 vites daha uygun olabilir.

    Vücut konumlandırması da önemli

    İngilizcen varsa zibilyon tane eğitim videosu var youtubeda. Türkçe video önereyim dedim kafayı çevirmeden dönen vlogger görünce başka da aratmadım.

    Mesela şunu mutlaka izlemelisin. Motosiklet nedir nasıl döner konusunda ufkumu açmıştı
    https://www.youtube.com/watch?v=8ZFdxEWpefI

    Bol şans.

  13. #13
    serconline - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Ekim 2017
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Yamaha Mt25 ABS
    Yapacağın şey basit ya ara gaz vererek 2 viteste çok hızlı olmadan çokta yavaş kalmadan yerede bakma kaç tane duba varsa zaten bellidir aralarındaki mesafeler nasıl anlatılırki birebir göstermek lazım uygulamalı.
    Aslında çok basit birşey 1 - 2 sefer yapsan sonrası çocuk oyuncağı gibi gelecek bunun birçok tekniği var ama sana söylediğim en basit olanıdır bu şekilde sorunsuz geçersin

  14. #14
    saltuque - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Nisan 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW F650gs
    Herkesin rahat daha rahat dönebildiği bir yön vardır. Mesela ben sola daha rahat dönebiliyorum. Zayıf olduğun yöne dönüşünü de geliştir. 8 çizmen daha kolaylaşır.
    Metela bunu beğendi.

  15. #15

    Üyelik
    19 Aralık 2017
    Şehir
    Çorum
    Motosikleti
    Versys650
    Ne yalan söyleyim bende başlığı görünce akrobatik bir hareketle 8 çizmeden bahsediyor sanmıştım
    Meğer arkadaş sınava girecekmiş..


    Ben ilk 125 lik ile denediğimde 2. viteste debriyajı basıp bırakarak hızını ayarlamıştım, sonra sınava gireceğim mt07 ile denediğimde 1. viteste aynı şekilde debriyajı bas bırak yaparak daha kolay yaptım.
    Şu denene bilir 8 in bir kısmında iki üç tur sol iki üç tur sağ doğru sıfır çizerek pratik yapılabilir.
    Herşeyin çözüldüğünü sandığın an yanılırsın.

  16. #16

    Üyelik
    26 Kasım 2017
    Şehir
    Sin City
    Motosikleti
    Yoqhtır...
    Kollarını gevşet. Kendini sıkarsan tabi dönmez motor. Ellerini beyaz yumruk yapma. Omuzlar dik ve rahat. Gevşek gevşek takılacaksın. Kendini kasarsan giden dönmez, dönmeyince de doğal olarak elini ayağını koyup bileyler yapmaya gayret gösterirsin.

  17. #17
    gerivites - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Ekim 2017
    Şehir
    Ümraniye
    Motosikleti
    D400
    Ben daha önce hiç motosiklet kullanmamış biri olarak yarım debriyaj+düşük gaz+arka fren kombinasyonuyla 2-3 saatte falan başarmıştım.
    instagram.com/gerivites
    youtube.com/user/nimbus8222

  18. #18
    EUOGLU - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Eylül 2016
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    mt 25
    1. Vıtes gaz sabıt arka fren kontrolu herkeze tavsiyemdir. Baktın dusecek gibi oluyor arka frenı azalt cok gidiyor arka frenı arttır ama sadece arkayla yap

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 13:16 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:15 ----------

    Debrıyaj a hıc gerek kalmaz dediğimi yaparsan

  19. #19

    Üyelik
    27 Aralık 2017
    2.vitesle çok rahat çizersin.

  20. #20
    frankestayn1 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Kasım 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Pulsar 200 NS
    yani depriyajı bırakayım mı?

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 13:22 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:21 ----------

    Bizim mt 25 olduğu için alt devirler ölü


1. sayfa 123 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 3 kullanıcı var. (0 üye ve 3 misafir)