Bmw'den Elektrikli S1000RR ..
Reklamlar
-
fatih.met adlı üyeden alıntı
kavrama sistemi olmazsa kalkamaz,
bmw s1000rr özellikleri.
10500 devirde debriyajı bıraksa motor son sürat kalkar. çekiş kontrol varya kafaya geçmez o yüzden.
0 devirde max torku veren bi aletten bahsediyoruz...
---------- Mesajlar birleştirildi - 21:59 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:57 ----------
fatih.met adlı üyeden alıntı
evet ama zaten mesele bu, içten yanmalı motor kadar güçlü bir elektrik motoru yapamadılar henüz. yani içten yanmalı motorun gücünü aynı verimlilikte veren bir elektrikli motor desem daha doğru olur.
yani 198 beygir ve 113 nm tork veren bir elektrikli motosiklet düşünün ve tam güç kullanıldığında 11 litre benzin değerinde elektrik yakacak. öyle bir elektrikli motor yok. var yada bu 11 litre benzin değerinde elektriği depolayacak bir pil sistemi yok yada motosiklet için fazla büyük ya da uygun değil.
var hocam buyur;
http://lightningmotorcycle.com/product/specifications/
---------- Mesajlar birleştirildi - 22:02 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:59 ----------
200 beygir güç 230nm tork otoban hızında 170km menzil... max hız 350
"ONE DAY YOU WILL WALK ALONE"
Reklamlar
-
jimi_hendrix adlı üyeden alıntı
hep düşünmeden yazdığım için hata yapıyorum. elektrikli olan motorun şarz dolum süresi sorun oluyor ve maliyeti benzinli olandan daha fazla mı az mı?
51 nm torq değil mi bu. ft yi nm yapınca 51 nm çıkıyor google de. tamam ben taş devrinde kalmışım rezil oldum. güzel, şarj dolum süresi sorun oluyor şimdilik.
torq az torq. 113 nm nerede 51 nerede.
---------- Mesajlar birleştirildi - 22:23 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:08 ----------
işte gas bike vs electric bike, buyrun.
arada fazla fark yok.
-
Siz hiç Formula E yi izlediniz mi ? elektrik motorunun o iğrenç vızıltısını işittikden sonra bu başlığa tekrar gelin
-
Nikkfurie adlı üyeden alıntı
Siz hiç Formula E yi izlediniz mi ? elektrik motorunun o iğrenç vızıltısını işittikden sonra bu başlığa tekrar gelin
Arada bir denk geliyorum. Çoğu zaman sesi kısarak izliyorum.
-
Nikkfurie adlı üyeden alıntı
Siz hiç Formula E yi izlediniz mi ? elektrik motorunun o iğrenç vızıltısını işittikden sonra bu başlığa tekrar gelin
NTV'de çıkıyor bazen. Hemen çeviriyom aklü arabayla parkta gezen çocuklar geliyor aklıma.
-
fatih.met adlı üyeden alıntı
hep düşünmeden yazdığım için hata yapıyorum. elektrikli olan motorun şarz dolum süresi sorun oluyor ve maliyeti benzinli olandan daha fazla mı az mı?
51 nm torq değil mi bu. ft yi nm yapınca 51 nm çıkıyor google de. tamam ben taş devrinde kalmışım
rezil oldum. güzel, şarj dolum süresi sorun oluyor şimdilik.
torq az torq. 113 nm nerede 51 nerede.
---------- Mesajlar birleştirildi - 22:23 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:08 ----------
işte gas bike vs electric bike, buyrun.
arada fazla fark yok.
230nm tork hsapladım yazdım yukarıda...
---------- Mesajlar birleştirildi - 23:17 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:16 ----------
sesleri çok kötü maalesef yapacak bişey yok...
"ONE DAY YOU WILL WALK ALONE"
-
iyi de BMW'nin bile amele turbo sesini ortmek icin hoparlorlerden sahte "guzel motor sesi" caldigi devirde yasiyoruz...
Formula E hic izlemedim ama ne Zero, ne de Tesla kotu ses cikariyor. Hatta Nissan Leaf, yayalarin farketmesi icin hafif jet motoru tarzinda futuristik bir ses kullaniyor...
Valla denedigim kadariyla cok zevkli sey elektrikli araba ve motosiklet. Fiyati SDR'dan daha ucuz olsaydi Zero SR tercih ederdim sahsen. Ancak malesef pahali...
-
hasmet adlı üyeden alıntı
bunlarda da anca 0-100 var özindüksiyon akımı sebebiyle 100 üzerinde gideri yok. genel elektrikliler böyle. 550hp p100d var ama 220 yi geçmiyor. Elektrik güzel ama çoook yol var gelişmesi için.
"ONE DAY YOU WILL WALK ALONE"
-
Redüktörlü dc motor nedir bileniniz varmı?
Max gucunu uygun kosullarda veren bır alete vıtes veya cvt tip bır şanzıman ile direk bağlamadan daha fazla tork ve daha fazla hp alınabilir.
Bi sen akıllısın adamlae niye koymuyor diyenlere ağırlık faktörü var.
İnce bir denklem var agırlık artarsa tüketim artar menzıl düşer motor görevini %100 olarak yapamaz olay pil vb herşeyı hafıf tutup golü ordan atmak.
Uzaymekıklerı neden çok pahalıdır veya cok uzun sure gidemez bilirmisiniz? Yakıt artarsa ağırlık artar.agırlık artarsa tüketim artar. Tüketim artarsa daha fazla yakıt lazım. Yakıt artarsa ağırlık artar. Umarım anlatabilmişimdir telefondan düzgün yazamıyorum.
-
jimi_hendrix adlı üyeden alıntı
bunlarda da anca 0-100 var özindüksiyon akımı sebebiyle 100 üzerinde gideri yok. genel elektrikliler böyle. 550hp p100d var ama 220 yi geçmiyor. Elektrik güzel ama çoook yol var gelişmesi için.
Gitmemesinin sebebi bataryayı riskli seviyeye sokmamak. Elektrikli araçlar aynı.beygir gücündeki içten yanmalı araçlardan daha yüksek hıza çıkabilirler. Sürtünmeyi arttıran radyatör yok çünkü.
---------- Mesajlar birleştirildi - 23:52 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:50 ----------
EUOGLU adlı üyeden alıntı
Redüktörlü dc motor nedir bileniniz varmı?
Max gucunu uygun kosullarda veren bır alete vıtes veya cvt tip bır şanzıman ile direk bağlamadan daha fazla tork ve daha fazla hp alınabilir.
Bi sen akıllısın adamlae niye koymuyor diyenlere ağırlık faktörü var.
İnce bir denklem var agırlık artarsa tüketim artar menzıl düşer motor görevini %100 olarak yapamaz olay pil vb herşeyı hafıf tutup golü ordan atmak.
Uzaymekıklerı neden çok pahalıdır veya cok uzun sure gidemez bilirmisiniz? Yakıt artarsa ağırlık artar.agırlık artarsa tüketim artar. Tüketim artarsa daha fazla yakıt lazım. Yakıt artarsa ağırlık artar. Umarım anlatabilmişimdir telefondan düzgün yazamıyorum.
Redüktör verimli bir şey değil. Sürtünmeyi ciddi oranda arttırıyor. Kayıp oluşuyor kısaca. Ayrıca da sağlam ses çıkarır. Dc degil ac motorlara da uygulanır.
-
hasmet adlı üyeden alıntı
Yerinde. On karakter.
Ben hâlâ göremedim
İnsanlar sevilmek için yaratıldılar. Eşyalar kullanılmak için. Dünyadaki kaosun nedeni; eşyaların çok sevilip insanların ise kullanılmasıdır.
-
jimi_hendrix adlı üyeden alıntı
bunlarda da anca 0-100 var özindüksiyon akımı sebebiyle 100 üzerinde gideri yok. genel elektrikliler böyle. 550hp p100d var ama 220 yi geçmiyor. Elektrik güzel ama çoook yol var gelişmesi için.
220'yi gecmeye pist disinda nerede ihtiyaciniz var? Kim duzenli olarak 220'nin uzerinde araba kullaniyor? Bu hizin yasal oldugu bir yolumuz var mi? Sonucta 5 kisilik sedan'dan bahsediyoruz.
Bence son hiz hic sorun degil. Kismen sarj suresi, ve daha da onemlisi pil fiyati sorun. Elektrikli motor benzinliye her turlu ustun. Daha kucuk, daha sessiz, daha titresimsiz, daha verimli, tork egrisi dumduz, sanzimana ihtiyaci yok, bakimi neredeyse yok gibi.
Pil ucuzladigi anda elektrikli araclar her yerde...
-
54RR adlı üyeden alıntı
Ben hâlâ göremedim
Elektrikli motoru aynı zamanda fren olarak kullanıyorlar sanırım. Böylece geri kazanımda elde ediliyordur.
-
YasinC adlı üyeden alıntı
Elektrikli motoru aynı zamanda fren olarak kullanıyorlar sanırım. Böylece geri kazanımda elde ediliyordur.
O zaman bütün eziyeti zincir çekiyor
İnsanlar sevilmek için yaratıldılar. Eşyalar kullanılmak için. Dünyadaki kaosun nedeni; eşyaların çok sevilip insanların ise kullanılmasıdır.
-
YasinC adlı üyeden alıntı
Gitmemesinin sebebi bataryayı riskli seviyeye sokmamak. Elektrikli araçlar aynı.beygir gücündeki içten yanmalı araçlardan daha yüksek hıza çıkabilirler. Sürtünmeyi arttıran radyatör yok çünkü.
---------- Mesajlar birleştirildi - 23:52 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:50 ----------
Redüktör verimli bir şey değil. Sürtünmeyi ciddi oranda arttırıyor. Kayıp oluşuyor kısaca. Ayrıca da sağlam ses çıkarır. Dc degil ac motorlara da uygulanır.
hocam genel elektrikli araçların problemi devir artarken tork düşüyor oluşan özindüksiyon sebebi ile, bu özindüksiyonun bataryaya etkisini azaltmak kaynaklı limitör olduğu da doğrudur.
---------- Mesajlar birleştirildi - 00:26 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:25 ----------
YasinC adlı üyeden alıntı
Elektrikli motoru aynı zamanda fren olarak kullanıyorlar sanırım. Böylece geri kazanımda elde ediliyordur.
rejeneratif fren var gerektiğinde geri kazanım gerektiğinde standart fren mantığı çalışan.
---------- Mesajlar birleştirildi - 00:28 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:26 ----------
hasmet adlı üyeden alıntı
220'yi gecmeye pist disinda nerede ihtiyaciniz var? Kim duzenli olarak 220'nin uzerinde araba kullaniyor? Bu hizin yasal oldugu bir yolumuz var mi? Sonucta 5 kisilik sedan'dan bahsediyoruz.
Bence son hiz hic sorun degil. Kismen sarj suresi, ve daha da onemlisi pil fiyati sorun. Elektrikli motor benzinliye her turlu ustun. Daha kucuk, daha sessiz, daha titresimsiz, daha verimli, tork egrisi dumduz, sanzimana ihtiyaci yok, bakimi neredeyse yok gibi.
Pil ucuzladigi anda elektrikli araclar her yerde...
DC motor tork eğrisi dümdüz değil hocam malesef kalkışta maksimum ve giderek azalıyor.
---------- Mesajlar birleştirildi - 00:36 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:28 ----------
yalnız fırçasızlar bayağı iyi bu konuda şu an pistte yardıran birkaç araçta fırçasız dc motor var. Sesleri aslında iyi ama bir noktadan sonra kafa dayanmıyor.
fırçasız elektriklinin nurburgring rekorunu izliyoruz efendim... (sese dikkat)
"ONE DAY YOU WILL WALK ALONE"
-
Muhteşem bir tork olur bunda
-
Arabalar da dc motor kullanılmıyor. Brushless yani sizin dediğiniz fırçasız motorlar kullanılıyor. 2003'ten bu yana elektrikli motorlar ile ugraşım vardır. Model uçak, helikopter ile uğraşlarım da baya deneyim kattı.
Brushles motorlar da tork eğrisi diye bir şey yoktur. Hep maksimum seviyededir. Devri arttırmak için voltaj artar. Bu da bataryaya ciddi yük bindirir. Motora yüklediğin stres ise direk çektiği amperi geometrik orantılı arttırıyor.
-
elektrikli motorları küçümsemek çok yalnış olabilir. Dünya çapında dönüştürülebilir enerjiyle ilgili büyük bir arge çalışması yapılıyor. Biliyorsunuz kısa süre içinde Moto gp 2019 Yılında elektrikli motosiklet kategorisi yarıştıracağını onayladı ve bunun reklamını kendi sitesinden geçti. http://www.motogp.com/en/news/2017/1...rld-cup/247742 şu an resmi olan tek üretici energica hiç videolarını izlediniz mi bilmiyorum? fakat kalkışta ve orta hızlardaki ivmelenmelerinde aklınıza gelebilecek tüm motosikletleri geçebilecek şekilde güç üretiyor. Şu an bu motorların tek dez avantajı yaygın olmayan bir akü dolum şeklini kullanması. Bmw sanıyorum ki energica ya rakip olmak yada o pazara ortak olmak için bu alana reklam yapmaya başladı. Çünkü büyük markaların e bike üzerinde uzun süredir bir arge çalışması yaptığını biliyoruz.
-
jimi_hendrix adlı üyeden alıntı
DC motor tork eğrisi dümdüz değil hocam malesef kalkışta maksimum ve giderek azalıyor.
---------- Mesajlar birleştirildi - 00:36 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:28 ----------
yalnız fırçasızlar bayağı iyi bu konuda şu an pistte yardıran birkaç araçta fırçasız dc motor var. Sesleri aslında iyi ama bir noktadan sonra kafa dayanmıyor.
fırçasız elektriklinin nurburgring rekorunu izliyoruz efendim... (sese dikkat)
Fırçasız motorlar doğru akım yani dc ile çalışmıyor. Batarya ile motor arasına koyduğun elektronik ünite doğru akımı trifaze elektriğe dönüştürüyor. Tabi bu trifazenin gerilimi bataryanın limiti kadar oluyor.
-
Ses nolucak ses (= sessler kayboluyor amg ler vance and hines lar akrapovicler ağlıyorrrr
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)