Amortisörde Bir Sıkıntı Var (Ustayı İkna Edemiyorum)
Reklamlar
-
Merhaba forum ahalisi. Motorum 2016 model 19 bin km'de Mondial Rx3i Evo.
Son 2-3 bin kilometredir önce arka amortisörde sonra ön amortisörlerde bir problem olduğunu sezmeye başlamıştım. Bu haftaki sürüşlerimde ise kesin bir şey olduğuna karar verdim fakat servis ustası inatla sorun yok diyor.
Sorunu anlatacak olursam; Çukura girdiğimde ya da kasislerden geçerken amortisörler sanki frenlere sonuna kadar basıp da geçiyormuşum gibi vuruyor. Önceleri belimi rahatsız etmeye başlayan arka amortisör vardı, şimdi bir de özellikle vriajlarda korkutan ön amortisör çıktı. Bir de küçük kaldırım gibi yerlere çıkarken üst taraflardan hafif bir 'tak' sesi geliyor, yolda giderken bu sesi duymuyorum. Sadece küçük ve ani hareketlerde çıkıyor.
Motoru aldığım günden beri en yumuşak amortisör ayarında kullanıyorum, 60 kiloyum. Artçı ile bindiğim zaman kasisten geçerken arka taraf öyle sert vuruyor ki artçı öne kayıyor.
Amortisörlerde kesinlikle yağ kaçağı görmedim fakat 2 yıl (19 bin km) dolduğu için ustamdan yağ değişimi rica ettim ama 'keçeler patlamadığı sürece yağ değişmez, hidrolik gibi özelliğini yitiren bir yağ değildir o' dedi.
Biraz uzun oldu kusura bakmayın ama ne yapmamı önerirsiniz? Yağ değişimi yapılmalı mı? Bakılması gereken yerler neresidir?
Reklamlar
-
Ön amortisör sonuna kapanıp vurmaz öyle kolay kolay muhtemel senin gidon bağlantı noktalarında gevşeme vardır yada oralardaki parçalarda yamulma falan olmuştur o tak tak sesi genelde oradan gelir gittiğinde komple bağlantı noktalarına baktır
---------- Mesajlar birleştirildi - 01:15 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:04 ----------
Arka amortisörünüde tek kullanıyorsan orta çift kişi kullanıyorsan sert yada serte yakın bir ayara al daha rahat edersin
-
Ben parasıyla yapılan bir işte ustaları ikna etmeye çalışmanın mantığını anlamıyorum Usta olan bir kez gerek yok bence der ve konuyu ve karşı çıkışının sebebini ayrıntılarıyla izah eder. Kafanıza yatmazsa ben parçanın değiştirilmesini istiyorum ya da şu işlemi istiyorum dersiniz, diretiyorsa ya ustalığında sorun vardır bilmiyordur ya da uğraşmak istemiyordur.
Ben de tesisat yaptırıyordum, ustaya bir söyledim iki söyledim öyle olmaz diye tutturdu, arkadaşım parayı ben veriyorum ben ne dersem onu yebini apacaksın diyorum adam inat ediyor sonra da o zaman başka fiyata olur diyor.. Kestim hesabını başka usta çağırdım, yapılmasını gerekeni söyledim iu fiyata yapıyorsan yap yapmıyorsan başka usta çağıracağım dedim, mutlu son..
-
ayzek adlı üyeden alıntı
Ön amortisör sonuna kapanıp vurmaz öyle kolay kolay muhtemel senin gidon bağlantı noktalarında gevşeme vardır yada oralardaki parçalarda yamulma falan olmuştur o tak tak sesi genelde oradan gelir gittiğinde komple bağlantı noktalarına baktır
---------- Mesajlar birleştirildi - 01:15 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:04 ----------
Arka amortisörünüde tek kullanıyorsan orta çift kişi kullanıyorsan sert yada serte yakın bir ayara al daha rahat edersin
Durduğum yerde ön amortisör çok güzel esniyor, aksiyon kamerasını koruma demirime bağlayıp amortisörü çektim, yolda da çok güzel esneyerek darbeyi absorbe ediyormuş gibi görünüyor ama öyle değil. Çukura girince sanki motor komple inip çıkıyormuş gibi oluyor. Upside down olmasına rağmen bunu hissettirdiğine göre bir sıkıntı olsa gerek.
Amortisör ayarı konusunda da her zaman en yumuşak ayar en rahat ettiğim ve en güvende hissettiğim ayar oldu. Ani gaz açışlardaki ivmelenme kaybını görmezsek başka dezavantajı var mıdır acaba? Sonuçta panigale sürmüyoruz
---------- Mesajlar birleştirildi - 02:12 ---------- bir önceki mesaj zamanı 02:10 ----------
yamtareroglu adlı üyeden alıntı
Ben parasıyla yapılan bir işte ustaları ikna etmeye çalışmanın mantığını anlamıyorum
Usta olan bir kez gerek yok bence der ve konuyu ve karşı çıkışının sebebini ayrıntılarıyla izah eder. Kafanıza yatmazsa ben parçanın değiştirilmesini istiyorum ya da şu işlemi istiyorum dersiniz, diretiyorsa ya ustalığında sorun vardır bilmiyordur ya da uğraşmak istemiyordur.
Ben de tesisat yaptırıyordum, ustaya bir söyledim iki söyledim öyle olmaz diye tutturdu, arkadaşım parayı ben veriyorum ben ne dersem onu yebini apacaksın diyorum adam inat ediyor sonra da o zaman başka fiyata olur diyor.. Kestim hesabını başka usta çağırdım, yapılmasını gerekeni söyledim iu fiyata yapıyorsan yap yapmıyorsan başka usta çağıracağım dedim, mutlu son..
Burası Türkiye, usta ne derse doğrudur demek zorundayız :D
---------- Mesajlar birleştirildi - 10:44 ---------- bir önceki mesaj zamanı 02:12 ----------
Güncelllll
-
merhaba dostum .. amortisör borularına cırt takıp üst keçeye hizala iyice sık .. daha sonra yola çık ve amortisörünün nereye kadar indiğini gözlemle eğer en alta indiğini vurduğunu düşünüyorsan cırtlar en sona dayanacak demektir .. ve amotrisör ayarlarını yapman gerekir denemeni öneririm
-
jesse adlı üyeden alıntı
merhaba dostum .. amortisör borularına cırt takıp üst keçeye hizala iyice sık .. daha sonra yola çık ve amortisörünün nereye kadar indiğini gözlemle eğer en alta indiğini vurduğunu düşünüyorsan cırtlar en sona dayanacak demektir .. ve amotrisör ayarlarını yapman gerekir denemeni öneririm
Eğer en dibe inip vuruyorsa amortisörleri biraz sertleştirmem gerekiyor sanırım, teşekkür ederim
-
usta bu motora binip tur atmıyormu ? tur atıyor ve sorun yok diyorsa usta olan sizmişsiniz gibi neden adamı ikna etmeye çalışıyorsunuz demekki usta değil. Her ustayım diyene motorunu gösterirseniz zaten kısa bir süre içinde motoru elinize verirler. Ustanızı değiştirin.
-
efemontana adlı üyeden alıntı
Eğer en dibe inip vuruyorsa amortisörleri biraz sertleştirmem gerekiyor sanırım, teşekkür ederim
Senin kilonda biri ile veya bir artçı ile bile dibe kolay kolay vurmaz. Ha çok sert bi çukura girersin belki. ayzek'in dediği gibi öndeki takırtı genelde gidon bağlantısından gelir, gevşemiş veya takozların değişim vakti gelmiş olabilir. Önü tam olarak pek test edemedim henüz, fakat ben de arkayı baya bi sert buluyorum, halbuki orta ayarda. Bir de amortisör her ustanın harcı değil, özellikle önler. Bazıları sadece açıp yağı değiştirip, yeni keçe takıp bırakıyor, burada kaçırdıkları husus mili kontrol etmemek. Eğer o milde bir eğrilik oluştu ise ve de boruyu da çizdi ise (ki eğriyse kaçınılmaz) o amortisör ne yağ tutar ne keçe. Bazı ustalarda amortisörün sadece iyi kapanmasını iyi çalıştığına yoruyor, peki ya geri tepkimesi???
-
Metehan07-70 adlı üyeden alıntı
Senin kilonda biri ile veya bir artçı ile bile dibe kolay kolay vurmaz. Ha çok sert bi çukura girersin belki. ayzek'in dediği gibi öndeki takırtı genelde gidon bağlantısından gelir, gevşemiş veya takozların değişim vakti gelmiş olabilir. Önü tam olarak pek test edemedim henüz, fakat ben de arkayı baya bi sert buluyorum, halbuki orta ayarda. Bir de amortisör her ustanın harcı değil, özellikle önler. Bazıları sadece açıp yağı değiştirip, yeni keçe takıp bırakıyor, burada kaçırdıkları husus mili kontrol etmemek. Eğer o milde bir eğrilik oluştu ise ve de boruyu da çizdi ise (ki eğriyse kaçınılmaz) o amortisör ne yağ tutar ne keçe. Bazı ustalarda amortisörün sadece iyi kapanmasını iyi çalıştığına yoruyor, peki ya geri tepkimesi???
Gidon bağlantılarına mutlaka bir baktırayım da bu amortisör yağ değişimi için ne yapmamı önerirsin abi? Yetkili servis mi yoksa bildiğin usta var mı?
---------- Mesajlar birleştirildi - 13:24 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:23 ----------
MahmutBiner adlı üyeden alıntı
usta bu motora binip tur atmıyormu ? tur atıyor ve sorun yok diyorsa usta olan sizmişsiniz gibi neden adamı ikna etmeye çalışıyorsunuz demekki usta değil. Her ustayım diyene motorunu gösterirseniz zaten kısa bir süre içinde motoru elinize verirler. Ustanızı değiştirin.
Binip tur attı ama 2 sokak öteden tertemiz asfalt üzerinde dönüp gelmeyle nasıl teşhis koydu anlamıyorum. İnsan bir çukura falan girer..
-
efemontana adlı üyeden alıntı
Gidon bağlantılarına mutlaka bir baktırayım da bu amortisör yağ değişimi için ne yapmamı önerirsin abi? Yetkili servis mi yoksa bildiğin usta var mı?
---------- Mesajlar birleştirildi - 13:24 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:23 ----------
Binip tur attı ama 2 sokak öteden tertemiz asfalt üzerinde dönüp gelmeyle nasıl teşhis koydu anlamıyorum. İnsan bir çukura falan girer..
Vallahi kardeşim en son 3 sen kadar evvel evime yakın bir ustaya yaptırdım, yağ kesilmeyince vaktim olmadığından babama verip yaptırıver demiştim, nereye yaptırdı bilmiyorum.
Ayrıca İlhami ve Sinan Usta ilgi ve alaka olarak çok iyi insanlar, ama ustalık olarak henüz bende tam bir intiba oluşturmadı. Yeni sanayide sırf bu amortisör işlerine bakan yerler vardı.
-
Teker bilyalarına da bakın
-
peugeotcu103 adlı üyeden alıntı
Teker bilyalarına da bakın
2 hafta önce değişti ön bilyalarım, arkaya gerek yok dedi usta.
-
--keçeler patlamadığı sürece yağ değişmez, hidrolik gibi özelliğini yitiren bir yağ değildir o' dedi--
Buradan senin ustanın "ne kadar çok bildiği" anlaşılıyor.
İlk yapacagin şey ilk önce o ustanın yanından koşarak uzaklaşmak.
---------- Mesajlar birleştirildi - 23:26 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:19 ----------
Problemin amortisör olduğunu sanmıyorum.Biraz fazla kafaya takıyormuşsun gibi geldi.Ama motorun çeşitli yerlerinde bulunan bağlantı noktalarına bakmanı öneririm.Arka amortisör artçı varken ve kasisten geçerken sona dayanabilir.Bunda anormal birşey yok.Motoru ayakta tutan çökmemesini sağlayan şey yaydir.Amortisör yay vasıtası ile motoru taşır, yağ ise kanalların yapısı gereği, tekerin sekmesini ve yol ile sürekli temas halinde olmasını sağlar.
Ve son olarakta dünyada bozulmayan bir yağ çeşidi yoktur.Buna mukabil, tüm üreticiler amortisör yağı için km veya ay biçer ömür olarak.Genelde 24000 km veya 3 yıldır on amortisör keçe ve yağ omrü.Bu süre zarfında yağ ve keçe amasız fakatsız değişir..
-
Erdost adlı üyeden alıntı
--keçeler patlamadığı sürece yağ değişmez, hidrolik gibi özelliğini yitiren bir yağ değildir o' dedi--
Buradan senin ustanın "ne kadar çok bildiği" anlaşılıyor.
İlk yapacagin şey ilk önce o ustanın yanından koşarak uzaklaşmak.
---------- Mesajlar birleştirildi - 23:26 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:19 ----------
Problemin amortisör olduğunu sanmıyorum.Biraz fazla kafaya takıyormuşsun gibi geldi.Ama motorun çeşitli yerlerinde bulunan bağlantı noktalarına bakmanı öneririm.Arka amortisör artçı varken ve kasisten geçerken sona dayanabilir.Bunda anormal birşey yok.Motoru ayakta tutan çökmemesini sağlayan şey yaydir.Amortisör yay vasıtası ile motoru taşır, yağ ise kanalların yapısı gereği, tekerin sekmesini ve yol ile sürekli temas halinde olmasını sağlar.
Ve son olarakta dünyada bozulmayan bir yağ çeşidi yoktur.Buna mukabil, tüm üreticiler amortisör yağı için km veya ay biçer ömür olarak.Genelde 24000 km veya 3 yıldır on amortisör keçe ve yağ omrü.Bu süre zarfında yağ ve keçe amasız fakatsız değişir..
Öncelikle çok teşekkür ederim, güzel bilgiler vermişsiniz.
Doğrusu biraz psikolojik olarak da büyütüyor olabilirim çünkü bazı günler sanki mis gibi yaylanıyor bazı günler kazık gibi oluyormuş hissi yaratıyor.
Sizlerden aldığım bilgilere göre öncelikle bağlantı noktalarına baktıracağım, ardından başka bir ustaya gidip amortisör keçelerimi ve yağımı değiştirteceğim çünkü motor neredeyse 20 bine geldi. Sizin dediğinize göre yaklaşık 4 bin km sonra zaten değişmesi lazım.
Bu yağ ve keçe değişimi için normal bir motor tamircisine mi gitmeli yoksa bu işin ustası ayrı mıdır? Yaklaşık olarak kaç para işçilik ödemem normal sayılır bilginiz var mı? Sonra kazık yemeyelim
-
Eğer kendinizden şüphe ediyorsanız en temizi düzgün bir motorda kendinizi test etmektedir.
Mondialın Antalyada test motoru var mı bilmiyorum ama bi şekilde Rx3i bulup denemenizi tavsiye ederim. Aynı hissiyatı onda da alıyorsanız motorun genel yapısı o şekildedir.
Yumuşak arka amortisör özellikle artçıyla problem yaşatır. Birde ustanı değiştirmen lazım, bilgileri biraz yetersiz gibi
-
Tavsiye edilen bir yetkili servise gitmek iyi olur.Fiyat değişir, işçilik 100 150 arası alınıyor benim bildiğim. Buna yağ ve keçe ekleyince 250 civarı bir fiyat çıkar.Motoru fazla kurcalamamanı tavsiye ederim.Keyif almaya bak.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)