Arkadaşlar ilanların çoğunda km si uzun yolda yapılmış deniyor... şehir içinde kullanırsak ne gibi sıkıntı çıkartır makina? Olsa olsa debriyaj balatasini bitiririz diye düşünüyorum... başka neler olabilir?
Arkadaşlar ilanların çoğunda km si uzun yolda yapılmış deniyor... şehir içinde kullanırsak ne gibi sıkıntı çıkartır makina? Olsa olsa debriyaj balatasini bitiririz diye düşünüyorum... başka neler olabilir?
benim anladığım kadarıyla; düşük devirde sabit bir hızla uzun süre seyahat etmişler. yani bir nevi "yüksek devir çevirip motoru yormadım" anlamı taşıyor ama nekadar doğrudur bilinmez. bütün ilanlarda aynı şey yazıyor
Bozuk yollar (süspansiyon)frenler,dur kalk,vs ama bu tarz ilanların abartmadan %90'nına zerre inanmıyorum,yavşağın biri ilana koymuş motoru 125 ybr,150lik cbf abi sürekli şehirdışı kullandım diyor mutlaka istisnalar vardır ama bana inandırıcı gelmiyor.(büyük hacim ve seyahat endurosu hariç)
Not:Aynı tatava otomobil piyasasında'da meşhurdur.
Motor ömrü hala %90 üstü demek bir nevi.Şehir içi dur kalk olsun devirlenme olsun hararet olsun bunun gibi şeyler bilimumda demek.Uzay gemisi söylemiş zaten sabit devir birde freni devamlı kullanmanı gerektirmiyor uzun yok yada motorun diğer aksamlarını birde hız sabitleyici varsa genelde sadece gittiğin için motorun herşeyi az kullanılmış şekilde satıyorum demek gibi oluyor.30 bin km'ye şehir içinde gelmiş motorla uzun yol gitmiş motor arasında fark oluyor.Satıcı bu farkı göz önünde bulundurulmasını istediği için belirtiyor.
Sürekli nasıl uzun yol gidicek ki heleki büyük şehirde yaşıyorsa tır kullanmıyor sonuçta. Benim motor 2700 km de toplasan 500 km si şehirler arası yoldur
Uzun yolda yapılan kilometreler motoru daha az yıpratır. Uzun yolda tapa gaz gitsem bile motor şehir içi hararet seviyesinden 3 kademe daha az ısıda çalışıyor. Yani motor uzun yolda güle oynaya çalışırken şehir içinde kan ter içinde çalışıyor. Buda aşınmaya etki ediyor.
"ONE DAY YOU WILL WALK ALONE"
Bende bir nevi şehir içinde uzun yol yapıyorum. Öyle aman aman dur kalk da yapmıyorum. Hergün 85km yol yapıyor benim motorum en az. O zaman bende satayım. Yersen? 11 ayda 18000km yaptı motorum.
bir ilanda;
ciğeri temiz
km si uzun yolda yapıldı
olduğu yerde sağa yattı
teker yapılmadı
bu gibi ibareler varsa, hepsini tam tersi olarak düşünün.
Arkadaşım böyle söylemlere güvenme. Örneğin Türkiye'de bir şeyde %100 orjinal ya da %100 organik yazıyorsa %100 sahtekarlık vardır. Uzun yolda yapılmış km diyorsa kesinlikle tam tersidir, çünkü böyle bir şeyi ekstra belirtmesine gerek yok. Hani Avrupa'da olsan güven diyeceğim de Türkiye'de aman diyeyim.. Motoru kendin bizzat gör, ustaya götür vs. Ya da kumar oyna al arkana bakma, başka çare yok..
Şu an 3. demir atımla 13600 km deyim. Sıfır aldım 33 ay oldu. Farklı 3 ameliyat sebebiyle toplamda 7 ay iki tekerime binemedim. Kalan 26 ayda senenin
her gün motor kullandım. Bu süre içerisinde 2 defa Bursa -İzmir Çeşme, 6 veya 7 kez de Bursa - İst ,Ataşehir gezisi yaptım. Bursa Çeşme 450 km çarpı 4 etti 1800 km. Bursa İst gidiş dönüş 400 km 7 kere ,yapar 2800 km , 1000 km de Bursa ve ilçeleri arası. 1000+2800+1800=5600 oldu toplam . Peki kalan 8000 kilometreyi kim yaptı lan. Kimin yaptığı konusunda bilgi sahibi olanların insaniyet namına haber vermelerini rica ederiz. Ayrıca bilgi verenler ödüllendirilecektir. Salıncakla pardon sağlıcakla kalasınız.
Uzun yolun esprisi şu
1 - Motor daha az marşa basmıştır. Motor aşınmalarının çoğu soğuk çalışmada ( ilk çalışmada ) olur.
2 - Daha az vites değiştirmiştir. Dur kalk sonra 2, 3, 4, 5 ve belki de 100 km hiç vites değiştirmemiştir. Şehir içinde aynı km de belki 500 sefer vites değiştirir.
3 - Daha az fren yapmış daha az gaz açmıştır.
4 - Daha az devir de dişli oranları nedeniyle daha çok kilometre gitmiştir. Örneğin: Motor 5000 devirde 2 ikinçi vites de bir saatte 20 kilometre gider motor yine 5000 devirde 5 vites de 90 kilometre mesafe kat eder. Pistonlar aynı sayıda inip çıktıkları halde biri 20 km gider diğeri 90 km gitmiş olur. Bu örnekte rakamlar uydurmadır bire bir tutmaya bilir.
5 - Üzerine daha az oturulmuştur. ( otoparkta üzerinde saatlerce oturan da olabilir oda ayrı konu )
6 - Uzun yolda çarpma, düşme, sağa sola sürtünme ihtimali daha azdır.
Motor hacmi biraz küçükse,motor sahibi devirli ve süratli kullanımdan haz alıyorsa uzun yolda o motorun canına okumuşta olabilir.
Uzun yolda kullanıldı ibaresi motor tarzına göre doğrudur ya da yanlıştır şeklinde değerlendirilebilir.
Cuplar, scooterlar (maxiler hariç), nakedlar, racingler için genelde yanlıştır, çoğunlukla şehir içi kullanılıyorlar.
Touringler, Endurolar ve goldwing tarzı büyük makineler için genelde doğrudur.
Mesela benim motorum Tenere. 1 kere İstanbul Edirne gidiş dönüş, 1 kere İstanbul Denizli gidiş dönüş, 1 kere İstanbul Kıyıköy gidiş dönüş
Alalı 3000km oldu bir kısmı da arazi... Şehir içi çok az anlayacağınız.
Var mı satın almak isteyen
gebze-harem gidiyor hergün sonra km uzun yolda yapıldı he he
genelde şehir içi kullanımda işler hep acil olur ya marş a bas, bekleme yapmadan( motordaki yağ dolaşımı uygun sıcaklığa gelmeden) gazı ver devam et şeklindedir ya...etrafımdaki insanlardan biliyorum...motor verimini düşüren şeylerdir bunlar ya özellikle belirtmek istemiş olabilir.
yoksa adam akıllı bakım yapıp hassas kullanılan küçük cc çin motorlarında bile uzun süreli kullanım mümkündür.
Bir yandan motor araçtan çok daha fazla devir çeviren bir mekaniğe sahiptir deyip yağ konusunda dikkatli olunmasını önereceğiz, diğer yandan uzun yol yapmış motorun daha az yıpranmış olacağı kanaatine sahip olacağız.. Uzun yol demek en az ikişer saatlik aralarla sürülen bol yüzlü kilometreler demektir ki motor bloğunun ne kadar ısındığını ve yağın o devirlerde ne hale geldiğini söylemeye gerek yoktur herhalde.. Konu bir takım ucuz aksamın tangırdaması ise doğru olabilir ama motorun ana ekipmanı ise bu bir çelişkidir.
Bence bu uzun yol algısı uzun yol otomobili inancından gelen bir gelenek. "Eğer çok extreme bir motor değilse" uzun yolda tapagaz motor kullanmayan sürücü görmedim.. Özellikle de 400cc altındaki motorlarla en az yarım saat tapagaz veya yüksek devirde giderseniz motora zarar vermeye başlarsınız; bu yüzden ben "uzun yolda yapılmış kilometre" konusunu pek de masum görmüyorum.
İkinci el arabanın, far tampon civarı küçük taş vs ile ufak tefek ama bi sürü çizik içereni, radyatörü ise entimoloji müzesi kadar çok ve zengin tür içereni makbuldur. Sürekli uzun yolda kullanılmış araç, şehir içi 15-20 dakikalık yolculuklarda harcananlardan en az 3-4 kat daha az yıpranmıştır.
Bunlara inaniyorsan 3-4 ay sonra gelip piston assa indi felan diye konu acarsin
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)