MARŞ BASMAMA PROBLEMİ ((( YARDIM )))
Reklamlar
-
HERKESE MERHABA 2006 MODEL HONDA CBF 250 SAHİBİYİM MOTORSİKLETİM MARŞ DÜĞMESİNE BASTIĞIMDA HERHANGİ Bİ BİR ETKİLEŞİM MARŞ ALMA SESİ VS. SESLER ÇIKARMIYOR SADECE NORMAL OLARAK MARŞ BASTIĞIMDA FAR OLMASI GEREKTİĞİ GİBİ SÖNÜYOR BIRAKINCA TEKRAR YANIYOR.
BUGUNE KADAR BİR KAÇ DEFA DAHA GÜN İÇİNDE MARŞ BASMADIĞI OLDU AMA SONRA VURDURARAK ÇALIŞTIKTAN SONRA DÜZELDİ NASIL OLDUYSA MARŞ RÖLESİNİN UCLARINI TORNAVİDA VEYA BİR KABLOYLA BİRBİRİNE TEMAS ETTİRDİĞİMDE MARŞ BASIYOR AMA MARŞ DÜĞMESİNDE TIK SESİ BİLE YOK BUGUN TAMAMEN MARŞ GİTTİ.
SORUN NEDİR NELER OLABİLİR NELERİ KONTROL ETMEM LAZIM... TECRÜBELERİNİZİ BİLGİNİZİ ESİRGEMEZSENİZ SEVİNİRİM...
Reklamlar
-
Baba Akü Yok. Dedi motor
-
-
O zaman senin marş dinamon yanmış. 12senelik motor normal. Genede birazdan motordan çok daha iyi anlayan forumdaşlar gelip sana daha doğru bilgiler vereceklerdir.
-
Marş rölesine kisa devre yapinca calisiyorsa once mars dugmesini cikarin ve kisa devre yapin calisirsa dügmeyi degisirsiniz calişmazsa tek parça kaliyor oda marş rölesi.
-
yarın sabah deniyeceğim teşekkür ederim...
-
BAB™ adlı üyeden alıntı
yarın sabah deniyeceğim teşekkür ederim...
Ben marş düğmesinde sorun olduğunu sanmıyorum çünkü marş düğmesine bastığında farların sönmesi marş düğmesinin çalıştığını gösterir. Bulabiliyorsan motorun elektrik şemasını bulun oradan marş düğmesinin hangi yolla röleyi tetiklediğini bulursun, eğer şemayı bulamazsan marş rölesine gelen kabloyu takip et mutlaka bir yerde sorun çıkacaktır. Eğer motorun ayaklık açıkken çalışmama gibi huyları varsa önce oradaki müşürleri kontrol etmekle başlayabilirsin. Marş motoru yansa bile röleden ses gelmesi lazım senin marş motorunda sorun yok rölenin neden tetiklenmediğini bulman gerekiyor.
-
Röleye gelen iki kablo var. Onları açıp kontrol lambası ile bak. Düğmeye basınca birine elektrik gelecek. Eğer geliyorsa rölededir sorun. Gelmiyorsa o kabloları takip et.
Thepope'nin dediği gibi ayaklık müşürü vs varsa onlarıda kontrol et.
---------- Mesajlar birleştirildi - 23:03 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:59 ----------
Yada akünün artı ucundan bi kablo çek. Röleye giren ince kabloları aç yada soketini çıkar. O kablonun artı ucuna değdir çektiğin kabloyu. Eksi uç yani şase genelde yeşil yada kahverengi olur.
-
sizlerede teşekkür ederim aktarmış olduqunuz bilqileri yarın tek tek deneyeceqim
-
Açtığım konularda ktm başlığı var. Benimde başımdan aynı sorun geçti orda anlatmıştım nasıl çözdüğümü
-
baktım bulamadım çok uzundu yarın dediklerinizi deniyeceqim nasipse
-
Boş lambası yanıyor mu? Ve yan ayağı Kapayıp ta dene
-
Buqün motoru komple soydum grenajından benzin deposuna kadar iskeleti ve elektronik aksamını qözlerimin önüne serdim herşey normal baqlantılar saqlam uçları siqortaları kablo namına neyi varsa saqlam bir qözle qörülür bir problem yok ölçüm aletim olmadıqı için ölçümler dışında qözle elle deneyerek kontrollerde bulundum farı söktüm ordan kontak baqlantısına kadar qelen qiden tüm kablolara baktım cbf 250 de kontak vb kablo baqlantıları farın arkasında birleşiyor velhasıl kelam burda bir problem bulamayınca marş tuşunu qidondan ayırdım onu temizledim akladım pakladım motoru tekrar qeri topladım çalışmadı yine sonra vurdurdum dolaştım ettim aç kapa marş bas aç kapa marş bas yaptım durdum hep çalıştı vurdurmadan sonra ama sorun qiderilmiş deqildir çünkü bu sorun zaten devamlı deqil haftada 2-3 defa tekrar eden sonra düzelen bir sorun... bu hafta içi yine sorun tekerrür edecek buqün ki qözlem ve kontrollerimden sonra 2 seçenek kalıyor kafamda birisi MARŞ RÖLESİ ikincisi MARŞ KÖMÜRLERİ tek tek yenileme yöntemiyle deneyip qözlemlemek düşüyor qeriye... cbf 150 ile cbf 250 marş kömürleri aynımıdır acaba ?
-
BAB™ adlı üyeden alıntı
Buqün motoru komple soydum grenajından benzin deposuna kadar iskeleti ve elektronik aksamını qözlerimin önüne serdim herşey normal baqlantılar saqlam uçları siqortaları kablo namına neyi varsa saqlam bir qözle qörülür bir problem yok ölçüm aletim olmadıqı için ölçümler dışında qözle elle deneyerek kontrollerde bulundum farı söktüm ordan kontak baqlantısına kadar qelen qiden tüm kablolara baktım cbf 250 de kontak vb kablo baqlantıları farın arkasında birleşiyor velhasıl kelam burda bir problem bulamayınca marş tuşunu qidondan ayırdım onu temizledim akladım pakladım motoru tekrar qeri topladım çalışmadı yine sonra vurdurdum dolaştım ettim aç kapa marş bas aç kapa marş bas yaptım durdum hep çalıştı vurdurmadan sonra ama sorun qiderilmiş deqildir çünkü bu sorun zaten devamlı deqil haftada 2-3 defa tekrar eden sonra düzelen bir sorun... bu hafta içi yine sorun tekerrür edecek buqün ki qözlem ve kontrollerimden sonra 2 seçenek kalıyor kafamda birisi MARŞ RÖLESİ ikincisi MARŞ KÖMÜRLERİ tek tek yenileme yöntemiyle deneyip qözlemlemek düşüyor qeriye... cbf 150 ile cbf 250 marş kömürleri aynımıdır acaba ?
Önce sorun olduğunda marş rölesine elektrik gelip gelmediğine bakman lazım, eğer elektrik geliyor ve röleden tık sesi gelmiyorsa röle bozuktur ama yok elektrik gelmiyorsa sorun başka yerdedir. Rölenin uçlarını kısa devre yapınca marş motorunun çalıştığını söylemiştin eğer böyleyse boşuna marş motorunu açma kendine eziyet edersin. Eğer röle sağlamsa ve elektrik alıyorsa marş motoru sorunlu olsa bile marşa bastığında rölenin sesinin duyabilmen lazım .
-
Ben o zaman ilk baş bir röle sipariş edeyim saqol yardimlarin için
-
Cg rölesi tak 20 25 lira bişey. Honda orjibali pahalı olabilir. Hepsi aynı işi görür zaten. Ama sen önce sorunun kaynağını bul. Röleyi açacak şekilde elektrik ver bi
-
Yamaha ybr 125 rolesi ile ayni qorunuyor onun siparisini verdim
---------- Mesajlar birleştirildi - 21:18 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:40 ----------
Az önce yine marş basmamaya başladı hiç birşeye elimi sürmedim vurdurdum eve qeldim yarin röle qelicek direk röleyi takicam bakalım sonuç röle mi deqil mi net bir şekilde belli olacak
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)