Özelliğini yitirmeye başlayan bujinin eksileri nelerdir ?
Özelliğini yitirmeye başlayan bujinin eksileri nelerdir ?
Ngk buji 10-15tl arasi,1paket cuğara parasi.yenisini al bak dalgana..hiç kafana bunlarla yorma.
Ben Cr7hsa´dan bir set almiştim (8adet)4-5k arasi değiştiriyorum 30k oldu motor,toplamda 6adet kullandim.
başka bi sorun yoksa; yakıt söyler
Değiştirmek mesele değil.Bujinin bittiğini nasıl anlıyoruz ?
Arkadaşım bu forumda gördüğüm kadarıyla soru sorduğunda cevap almak için çok uğraşman gerekiyor, önce bir sürü anlamsız şey yazılıyor, sözümona gırgır geçiliyor, aşağılayacak sözler söyleniyor, yani tipik türk işi önce birileri senin önünü kesmeye çalışıyor.. sorunu basit buluyor.. Tıpkı sanayide işi öğrenmeye çalışan çırağı ezmeye çalışan gaddar ustalar gibi.. Fazla önemsememek lazım..
Soruna gelince:
Buji ömrünü tamamlamışsa ya da tamamlamaya yaklaşırsa; arada motor teklemeleri oluyor, benzin ateşlemesi doğru yapılamadığı için benzin kokusu artıyor, motor ilk çalıştırmada kolay marş almıyor.. Hepsi ya da bazıları varsa bujinin kontrol edilmesi gerekir. Saygılar..
Eskiyen buji arasında karbon birikmeleri oluşur. Bu da karbonun erken yanması ve yakıtın yanlış zamanda atılması ile ve içerdeki karışımın düzgün yanmamasından kaynaklı performans düşmesi yaratır.
---------- Mesajlar birleştirildi - 19:09 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:04 ----------
Distürübütörden gelen elektrik arkı karbonun karşılıklı dikit ve sarkıt gibi biriktiği yerde yanma oluşturuyor ilk seferde düzgün yanıyor fakat ikinci seferde daha ateşlemeden, önceki ateşlemede yanan karbonun közü karışımı erken yakıyor tam olarak söylemek gerekirse.
İlk alacağın tepki geç çalışmadir.Özellikle soğukken motor geç çalışır.
Isındıktan sonra pek anlaşılmaz.Sıcakken motor kolay ateşleme yapar.
Buji verimlilik açısından önemli bir parça ben normal zamanından daha erken değiştirme taraftariyim.
Zamanında sıfır bir çinli motor almıştım. İlk motorumdu. Tek marşta çalıştığı nadirdi. Sürekli ilk çalışmada sorun yaşattı. Servise gittim mecburen, ilk önce aküden dediler, aküyü şarja taktılar. Fakat sorunum geçmedi. Ayak marşıyla bile çalışmada sorun yaşattı.
Peki bunu neden anlattım ?
Çünkü daha sonradan ortaya çıktı ki meğersem buji sorunluymuş. Bunu bulana kadar en az 4 kez servise gitmişimdir. Hep farklı bir şeylere bakıp tamam yaptık deyip yolluyorlardı.
O zamanlar da gencim tabi, pek anlamıyordum motordan, tamam deyip geri dönüyordum.
Velhasıl, bozuk veya ömrünü tamamlamaya başlayan sorunlu buji ilk marşta zor çalışma, performanstan düşme, yakıtta artış gibi etkiler gösterebiliyor.
sanırım bujinin bittiğini direnç değerinden anlıyoruz ama orjinal direnci sitesi vermiyor
bu konuyu gördüğüm iyi oldu yaklaşık 16 bin km oldu olacak ybr de aynı iridyum buji kullanılmış 10 liraya yenisini almak lazım.
buji kolay kolay bitebilir diyemeyiz. bujinin tırnak aralığı kısalabilir zamanla, onuda açarsın devam edersin ama çok uzun süre kullanırsan ve şansınada bağlı olarak bujinin seramik kısmı kırılıp motorun içine filan kaçabilir. yada direk bujinin bir kısmı motorda dış kısmı elinde kalabilir. buji genelde kurum yapınca motorda belli bir devirde tekleme yapar.
kolaçan motovlog diye bir kanal vardı. videosunun birinde 50bin km boyunca aynı bujiyi kullandığını söylemişti.
Buji tırnak aralığı kısalmaz tersine açılır , sökersin elektrotda erime yoksa orjinal ölçüsüne daraltır tekrar kullanabilirsin, standart bujiler sistemde sıkıntı yoksa 25.000 km gider
Benim bujiler iridyum, motor 65.000 km de , 25.000 ve 50.000 km de söktüm tırnak aralık ölçüsünü daraltıp taktım saat gibi çalışıyorlar ama 75.000 km de değişirim..
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)