Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

İki gencin öldüğü kazadaki tır sürücüsü tutuklu yargılanacak..

    REKLAM ALANI
  1. #1
    hachiko - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Şubat 2017
    Şehir
    Kocaeli
    Motosikleti
    Piaggio X9 500
    Mersin’de geçtiğimiz kasım ayında motosiklet sürücüsü iki gencin hayatını kaybettiği trafik kazasıyla ilgili tutuksuz yargılanan tır sürücüsünün tutuklu yargılanmasına karar verilerek hakkında yakalama kararı çıkarıldı.



    Mersin 3. Ağır Ceza Mahkemesi’nde görülen davanın ilk duruşmasına tutuksuz sanık Adnan D. katılmazken, kazada hayatını kaybeden Türkiye Motosiklet Federasyonu sporcusu Yunus Emre Karan ve Abidin Gül’ün yakınları ile avukatlar hazır bulundu.


    Tır sürücüsünün, ’taksirle birden fazla kişinin ölümüne sebebiyet verme’ suçundan 2 yıldan 15 yıla kadar hapis istemiyle yargılandığı davada, Yunus Emre Karan’ın eşi Nilgün Karan, sanığın tutuklanmasını istedi. Baba Ali Karan da kazadan sonra sanığın kendilerini arayıp taziyede bulunmadığını, herhangi bir iyi niyet göstermediğini belirterek sanığın cezalandırılmasını talep etti.


    Abidin Gül’ün babası Halil Gül de sanıktan şikayetçi olduğunu belirterek, yüzde 70 olarak sanığa verilen kusur oranını az bulduğunu söyledi.


    Sanık avukatları ise kazada ölen gençlerin olay anında süratli olduklarını ileri sürerek, sürücünün yola girmeden gerekli kontrolleri yaptığını, tırın büyük bir araç olması nedeniyle de yola girdikten sonra kazayı önleyecek manevra yapmasının mümkün olmadığını savundu.


    Mevcut delil durumu nazara alınarak sanığın tutuklanmasını talep eden savcının talebini değerlendiren mahkeme heyeti, tır sürücüsü Adnan D. hakkında tutuklamaya yönelik yakalama emri çıkartılmasına karar verdi.


    "Karar, vicdanları bir nebze de olsa rahatlatmıştır"


    Hayatını kaybeden motosiklet sürücülerinin avukat Eyüp Kaplan, kararın, vicdanları bir nebze de olsa rahatlattığını belirterek, "Mahkemeye sunmuş olduğumuz deliller ile müteveffa Yunus Emre Karan’ın Türkiye Motosiklet Federasyonu’nun lisanslı yarış pilotu oluşu, kask-eldiven ve koruyucu kostüm gibi tüm önlemleri almış olması ve sanığın bizce bilinçli taksirle suçu işlemiş olması neticesinde Mersin 3. Ağır Ceza Mahkemesi, sanık Adnan D. hakkında ‘tutuklamaya yönelik yakalama kararı’ vermiştir. Bu karar gerek müteveffa Yunus Emre Karan ve Abidin Gül’ün aile bireylerini gerekse de kamu vicdanını bir nebze de olsa rahatlatmıştır" dedi.

    İha..

    Kazanın videosu ve haberi: https://www.haberler.com/2-motorcunu...427437-haberi/
    100 tlye 1300 km yol giden Volta vs5im


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    peyloride - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Aralık 2017
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Honda CRF1100 L1
    Açıkcası ben tır şöförünün suçlu olduğunu düşünmüyordum izlediğim videoya dayanarak. Böyle bir şey nasıl oldu anlamadım. İki türlü de üzücü bir durum.

  3. #3

    Üyelik
    18 Temmuz 2017
    Şehir
    İSTANBUL
    Motosikleti
    MONSTER 696 DUCATİ
    Bütün yolu kapatıyor tır nasıl hatası yok.

  4. #4
    BikeManiac - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Haziran 2015
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Bmw f700 gs
    Ben de tır şöforunun suçlu olduğunu düşünmüyorum. Kontrolsüz kavşağa, yol ayrımına artık orasının adı neyse o hızla girilmez. 1-2 km önünü göremediğin yolda yüksek hıza çıkanları da anlamıyorum..

  5. #5

    Üyelik
    31 Mayıs 2016
    Şehir
    manisa
    Motosikleti
    honda wing go, kenbo 125cc cup
    Alıntı BikeManiac adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ben de tır şöforunun suçlu olduğunu düşünmüyorum. Kontrolsüz kavşağa, yol ayrımına artık orasının adı neyse o hızla girilmez. 1-2 km önünü göremediğin yolda yüksek hıza çıkanları da anlamıyorum..
    Alıntı Huseyin9595 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bütün yolu kapatıyor tır nasıl hatası yok.
    Tırcıların bariz hatalarından biri yolu tamamen kapatmak. Bir çok sefer denk geliyorum. Benzinlikte çalışıyorum. Bizden çıkan bi çok tırcı hem emniyet şeridini hem de sağ şeridi kapatıyor. Bir tek en sol şerit boş kalıyor onunda yarısına çekici (kafa) kısmı giriyor. Benzinlik çıkışı bir buçuk tır boyundan fazlaca geniş. Yani tırcılar istese direk emniyet şeridine girip hızlanıp sol şeride geçebilir.
    Motor sürerken önümü görmediğim yollarda hızı durabilecek seviyede tutmaya çalışırım.
    Bu yönden motocular %30 kusurlu bulunmuş zaten. Umarım herkese ders olur(tırcı,motocu)

  6. #6
    sey_47 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Mart 2007
    Şehir
    Ege
    Motosikleti
    BWS 100
    Alıntı patpop adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Tırcıların bariz hatalarından biri yolu tamamen kapatmak. Bir çok sefer denk geliyorum. Benzinlikte çalışıyorum. Bizden çıkan bi çok tırcı hem emniyet şeridini hem de sağ şeridi kapatıyor. Bir tek en sol şerit boş kalıyor onunda yarısına çekici (kafa) kısmı giriyor. Benzinlik çıkışı bir buçuk tır boyundan fazlaca geniş. Yani tırcılar istese direk emniyet şeridine girip hızlanıp sol şeride geçebilir.
    Motor sürerken önümü görmediğim yollarda hızı durabilecek seviyede tutmaya çalışırım.
    Bu yönden motocular %30 kusurlu bulunmuş zaten. Umarım herkese ders olur(tırcı,motocu)
    Sizin benziklikte haklısın. Adamlar çıkışın sonundan değilde başından çıksa hadi emniyet şeridine giremezde, sağ şeritle halleder.
    Birader adam burada kavşakta dönüyor be, en az 90 derece dönmek zorunda, nasıl geçecek bu adam. Herkes diyor tırcı yolu kapatmış, adam kapatmadan nasıl geçsin. Kaç metre bu araç.
    Çok hızlılar be. Tırcının dönmeye başlamadan onları gördüğünü sanmıyorum.
    Allah rahmet eylesin. Ailelerine sabırlar versin.
    Çocuklara da yazık oldu, dayıya da.
    20

  7. #7

    Üyelik
    11 Eylül 2012
    Şehir
    Türkiye
    Motosikleti
    Yamaha X-Max 250
    Bizde şöför kısmı emniyet şeridi kullanmayı bilmiyor, misal gibi, benzinlikten özel aracıyla direk lak diye sağ şeride çıkıyor, kardeşim o emniyet şeridini niye yapmışlar ? Önce oraya gireceksin, yola uygun sürate ulaşıp sonra sağ şeride geçeceksin. Yok - saatte 10 km hızla sağ şeride dalarlar

  8. #8
    watercolours - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Kasım 2005
    Şehir
    Coruscant
    Motosikleti
    speederbike
    Emniyet şeridi benzinlikten çıkışta hızlanılsın diye yapılmaz. En yavaş şerit en sağ şerittir, aracın en sağ şeride çıkması normal.
    Öte yandan, bu haberle ilgili olarak, duruşma sürerken tutuklamanın belli nedenleri vardır. Burada hüküm kesinleşmeden tutuklamanın mantığı yok. Mahkemenin görevi peşinen cezalandırmak değildir. Cezası kesinleşir, o zaman atarsın içeri. Ama hüküm kesin değil, acılı ailelerin içi rahatlayacak diye sanık tutuklanmaz.

  9. #9

    Üyelik
    11 Eylül 2012
    Şehir
    Türkiye
    Motosikleti
    Yamaha X-Max 250
    Alıntı watercolours adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Emniyet şeridi benzinlikten çıkışta hızlanılsın diye yapılmaz. En yavaş şerit en sağ şerittir, aracın en sağ şeride çıkması normal.
    .
    Hayır değil, eğer hızlanma şeridi varsa onu kullanırsın, yoksa emniyet şeridinden trafiği tehlikeye atmadan hızlanır öyle trafiğe katılırsın. Aynı şekilde benzinliğe girmeden de yavaşlamak için emniyet şeridini kullanırsın. Birinci vitesle trafiğe mi karışılır ? Hangi akıl-mantık bu ?
    sturan2 bunu beğendi.

  10. #10
    Mamba09 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Eylül 2013
    Şehir
    Kusadasi
    Motosikleti
    Ducati Scrambler & Italjet
    Ben de tırcının hatali olduğunu düşünmüyorum. Motosikletliler geldiğinde adam zaten çoktan yoldaydı. Onları göre göre çıkmadı.

  11. #11
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    11 Kasım 2014
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    xmax_250 ABS 2015 + Sepetli 52 litre
    2 motorcu arkadaş müthiş süratlıydı , bu kadar süratlı olmasalar altındaki moorların fren gücü haykli yüksek rahatça motoru durdurabilirlerdi,

    ne tır sürücüsü hapse atılsaydı ne 2 arkadaşımız aramızdan ayrılsaydı...

  12. #12
    twisten - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Nisan 2009
    Alıntı drtayfun adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hayır değil, eğer hızlanma şeridi varsa onu kullanırsın, yoksa emniyet şeridinden trafiği tehlikeye atmadan hızlanır öyle trafiğe katılırsın. Aynı şekilde benzinliğe girmeden de yavaşlamak için emniyet şeridini kullanırsın. Birinci vitesle trafiğe mi karışılır ? Hangi akıl-mantık bu ?
    Emniyet şeridi böyle kullanılabilir, mantıklı ama kanuna göre böyle emniyet şeridinin böyle bir kullanım amacı da olduğunu hiç duymadım. Benzinlik çıkışında, tali yol çıkışında vs. sağ şeridin müsait olmasını beklersin ve uygun hız ve manevrayla girersin.

  13. #13
    Yan Yan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Ağustos 2017
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    MT-25
    Yanlış mı gördüm bilmiyorum ama tır sanki daha önceden dönmeye başlamış.Motorcuların bakışları aşağıda olduğu için geç farketmiş gibi ?

  14. #14
    watercolours - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Kasım 2005
    Şehir
    Coruscant
    Motosikleti
    speederbike
    Sonuçta neyi nasıl kullanacağımızı kanunlar ve yönetmelikler belirlediğine göre, emniyet şeridinin öyle bir fonksiyonu yok. Ha öyle kullanamaz mısınız? Kullanırsınız. Ama bu, emniyet şeridinin fonksiyonunu değiştirmez. Öte yandan, en yavaş şerit en sağ şerittir ve minimum hız uygulaması olmayan yerlerde orada 10km/st hızla bile gidebilirsiniz, kimse de size bir şey diyemez.

  15. #15

    Üyelik
    31 Temmuz 2014
    Tırcının motorluları görerek, bile isteye çıktığını düşünmüyorum, motosikletliler çok hızlı gidiyor, kavşak olduğunu bildikleri halde hızlarını düşürmüyorlar. Ailelerine sabır diliyorum.

  16. #16
    mustafa_325 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Temmuz 2010
    Şehir
    istanbul-kocaeli
    Motosikleti
    Pulsar RS 200 - Thriumph TİGER 800
    Tır şöförünün hatasız olduğunu düşünen arkadaşlar aşağıdaki fotoya bakın. Burası kazanın olduğu yer. Burada kavşak olduğuna dair hiç bir uyarı levhası yok. Sizce bu daracık boşluktan tır ile U dönüşü yapmak normal midir?


  17. #17
    forzaBJK - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Ağustos 2012
    Şehir
    Şebinkarahisar
    Motosikleti
    KTM 690 Enduro/SMC R
    hizli geliyorsunuz yav.. otoyol degil ki basasin sol seritten güzel güzel.. kavsagi var, tali yolu var o bastiginiz yollarda.. yazik etmissiniz kendinize be..

  18. #18
    jimi_hendrix - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Temmuz 2015
    Motosikleti
    Yohhh
    Alıntı mustafa_325 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Tır şöförünün hatasız olduğunu düşünen arkadaşlar aşağıdaki fotoya bakın. Burası kazanın olduğu yer. Burada kavşak olduğuna dair hiç bir uyarı levhası yok. Sizce bu daracık boşluktan tır ile U dönüşü yapmak normal midir?

    https://resmim.net/f/3aO4OP.png
    Peki bu tır bu yolun neresinden dönsün?

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 20:47 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:44 ----------

    Bu arada dönen araç TIR değil römorklu kamyondur...
    "ONE DAY YOU WILL WALK ALONE"

  19. #19
    mustafa_325 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Temmuz 2010
    Şehir
    istanbul-kocaeli
    Motosikleti
    Pulsar RS 200 - Thriumph TİGER 800
    Alıntı jimi_hendrix adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Peki bu tır bu yolun neresinden dönsün?
    Yol üzerindeki herhangi bir dönel kavşaktan dönebilir. Büyük araçların dönebileceği genişlikte kavşak yoksa anayoldan çıkıp herhangi bir bloğun etrafından dolanarak dönebilir.

  20. #20
    forzaBJK - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Ağustos 2012
    Şehir
    Şebinkarahisar
    Motosikleti
    KTM 690 Enduro/SMC R
    buda tirin geldigi yön:





    söyle analiz edelim:

    (1) videoda kaza ani öncesi alttaki kareden basliyor. soldaki iki palmiye öncesi, takriben isiklandirma diregi hizasinda.




    (2) motosikletin arkasi kaymaya basladigi an alttaki karede, karsi yöndeki tabelaya gelmeden önce takriben ikinci palmiye hizasinda.




    (3) videoynun gercek zamanli oldugunu varsayarsak; bu mesafe takriben 60 metredir ve bir saniye de geciliyor.
    60 metre/saniyede = 216 km/saniyede eder..



    Herscel bunu beğendi.
    ● hız sınırlarına uy / trafiğin akışkanlığını takip et / hızını görüş ve duruş mesafene göre ayarla ● sürüş şekli ile kimseyi hataya zorlama, tehlike yaratma ● diğerlerin öküzlüklerini telafi edebilmek için pay bırak


1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)