Ha ha. Motoru yeniden yapmışlar
Bu masrafın altına Garrett turbo takarak gayet mütevazi bir basınçla arka tekerde 300hp görmek mümkün, motorun güvenilirliğini de çok bozmadan.
Cold air intake (CAI) ve egzoz değişimi %5 bile fayda getirmiyor. Resimdeki motorda gördüğüm karbon fiber hava kutusu ve CAI mesela. Tamamen gereksiz ve sırf görüntü için. Aynı şekilde süspansiyon başlarını bağlayan boru da (strut brace) S2000 için tamamen gereksiz. İlle de işlevsel bracing takacaksanız, motorun altına x-brace takabilirsiniz, ya da açılabilir tavanı söküp 2009 CR ile gelen orijinal Honda X brace'i takacaksınız. Ama onlar da kaputu açınca görünmez işte...
Çünkü bu tip fuzuli modifikasyonlarin amacı işlevsel değil, görüntü. Ki zaten bu tip kozmetik modifikasyon peşinde koşanlar S2000'in yol tutuşu limitinin yarısına bile yaklaşamiyordur ki, etkisi belirsiz strut brace'den fayda görsün. Ancak kaputu açıp fotoğrafını çekip sağa sola gösterirler. Amaç ta o zaten.
Neredeyse on senedir S2000 kullanıyorum, ve yine on senedir sk2i üyesiyim. S2ki forumunu okursanız hangi modifikasyon işlevseldir, hangi modifikasyon kozmetiktir öğrenebilirsiniz.