Bugün benzin almaya gittim depoyu açıp pompacıya verdim. Salak herif depo kapağın ters takmış şimdi ne kadar zorlasam da açılmıyor kapak. Bir şişe wd40 boşalttım faydası olmadı. Nasıl çıkarırım bu kapağı moto Ybr250 bu arada
Bugün benzin almaya gittim depoyu açıp pompacıya verdim. Salak herif depo kapağın ters takmış şimdi ne kadar zorlasam da açılmıyor kapak. Bir şişe wd40 boşalttım faydası olmadı. Nasıl çıkarırım bu kapağı moto Ybr250 bu arada
Kapağın yanak kısmından düz tornavida veya bisiklet tamircilerinde sıpa levyesi derier ince olan,onunla hafiften karşılıklı kanırt.
Hadi pompacı salaktı kapağı ters taktı, peki bu kapağın ters takılma ihtimalini düşünmeyen mühendis çok mu akıllı?
Bir kapak kolayca ters takılıyor ve açılmıyorsa bunda bir tasarım hatası vardır.
Hocam mühendise'de çok yüklenmemek lazım,sonuçta bu tarz silindirik kapak tasarımında(çıkıntı,çentik,yön)vs.gibi durumlarda basitlik ve pratiklik aranır,ve en önemli durumda kapak ters takılmayacak şekilde tasarlansa bile,zorlamayla illaki şampiyon bir pompacı bu işi başaracaktı.
He şu yapılabilirdi,kapağın üzerine pres baskı yapılarak ok işareti ile takılma yönü belirtilebilirdi.
Rahmetlik boşuna demedi ''Elde kalmayan cinsten olacak''diye..
Şurayada cbf250 depo kapağı bırakayım.
Bugüne kadar hiçbir pompacıya hiçbir motosikletimde depo kapağı açtırmadım. Hatta ısrarla yakıt tabancasını da rica edip depoya yakıtı kendim koymaya gayret ederim ki deponun o kapak kısmına denk gelen yerde tabancayı vurup boyayı zedeleyip de olmadık yerden paslandırmasın. Bazı pompacı arkadaşlar son damlası da depoya girsin diye beklemektense tabancayı yan çevirip depo kenarına bir iki tıklatmayı seviyor, aman diyeyim depo paslanmalarına hazırlıklı olun
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)