Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
2. sayfa BirinciBirinci 12

BAJAJ PULSAR 200NS YAKIT TÜKETİMİ

    REKLAM ALANI
  1. #21

    Üyelik
    26 Haziran 2007
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Dominar D400
    Hem pulsarım hem dominarım var.
    Pulsarı 3 yıl(+1yıl yattı işyerinin kapalı garajında) 36bin km kullandım. Sonra Dominar aldım, onu da 10 aydır 16binküsür kmdir kullanıyorum, bunun 0-10bin km arası 45 dişli, 10-12bin km arası 42 dişli, 12-16binkm dir(halen) 43 dişli ile kullanıyorum.

    Pulsarla işe git gel Aynı yolu 25km gidiş + 26km geliş 3 yıl boyunca hafta içi hergün yaptım. Gündüz gece,yağmurda doluda, karda, -10 derecede vs falan hepsinde kullandım Ankara sağolsun. Uzun yolda da kullandım, 2015 ve 2016'da 565 km lik Ankara-Ordu yolunu gittim geldim.

    5-6bin devir çok sakin kullanımda 2.8lt/100km civarı, maks 7 bin devirde kullanımda (7 bin devirde vites değişimi ve maks devir 7bin) 3.0-3.3 lt/100km, 7-9 bin devir arası kullanımda 3.6-3.8 lt/100km, daha da devirli tapagaz kullanımda 4.0-4.4 lt/100km yakıyor. Kışın bu değerlere 0.2-0.4 lt/100km eklenebiliyor.
    Benzini %95 Shellden ve yeşil olan Fuelsave'den aldım. Ben 7-9 bin devir aralığında kullnıyordum genelde ve 220-250km arası gidiyordum. Geçen ay dominar yerine pulsarı kullandım ama sakin 7bin devir civarı kullandım ve 300-320 km arası gittim her depoda(4 depo kullandım, haftada 1 depo -9_9,5lt arası- kadar harcıyorum).

    Şimdi tekrar Dominarı kullanıyorum ve depom bitmek üzere ve km 220 civarında, 230-240 gibi son çizgi silinir. Dominarı da sakin kullandım bu sefer ancak sakin kullanım da 3.8-4.0lt/100km yakıyor yine de.

    Alıntı Angrypower adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Walla ben halen savunuyorum! Pulsar, Dominar'dan daha iyi bir alet. Daha iyi, daha az yakan, daha çok kaçan bir motor. Dominarda led far, kaydırmalı debriyaj ve abs var sadece. Ha bide daha fazla yakıyor boş yere.
    Angrypower hocam, bu biraz da ihtiyaçlara, isteklere, beklentilere ve de keyfe göre değişiyor. Uzun yolda yokuşlarda hızdan devirden düşmeden, vites küçültmeden 120-130km/s hızla gitmek istiyorsanız Pulsar yetersiz kalıyor. 6'dan 5. vitese düşürüp devir arttırmak gerekiyor ki motor 90-100km/s hızda yokuş yolda devam edebilsin. Tabii ki 200cc motor, ne kadar para(cc) okadar köfte.

    Ancak Dominar 130km/s ile rahatça bayılmadan gidebiliyor aynı yolu, dişliyi 43'e düşürmeme rağmen torku halen yeterli kalıyor. Hatta Dominarı 43 dişli ile çıkarmalılardı bana göre ama piyasad farklılaşma çabası işte. Orjinal 45dişli ile gereksiz agresif oluyor, arka pati çekiyor falan, 43 dişli ile hem motor rahatlıyor, hem maks hız artıyor, böylece daha rahatça, daha az titreşimli, daha düşük devirde 130-140 km/s hızla sabit gidebiliyorsunuz.
    Şehir içinde Pulsar daha kıvrak rahat, daha cimri tabi ki, ancak biraz daha rahatlık, konfor ve güç isteniyorsa Domiar tabi ki daha başarılı. Ancak maddiyat ihtiyacı da ona göre artıyor. Dediğim gibi, olay tamamen fiyat/performans olayına göre kişinin ihtiyacını görebilecek en uygun motoru seçmek. İhtiyaçlar, maddiyatlar, keyifler değiştiği için seçilen araçlar da değişiyor.
    ekrem ata bunu beğendi.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22

    Üyelik
    22 Aralık 2013
    Alıntı maktama adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hem pulsarım hem dominarım var.
    Pulsarı 3 yıl(+1yıl yattı işyerinin kapalı garajında) 36bin km kullandım. Sonra Dominar aldım, onu da 10 aydır 16binküsür kmdir kullanıyorum, bunun 0-10bin km arası 45 dişli, 10-12bin km arası 42 dişli, 12-16binkm dir(halen) 43 dişli ile kullanıyorum.

    Pulsarla işe git gel Aynı yolu 25km gidiş + 26km geliş 3 yıl boyunca hafta içi hergün yaptım. Gündüz gece,yağmurda doluda, karda, -10 derecede vs falan hepsinde kullandım Ankara sağolsun. Uzun yolda da kullandım, 2015 ve 2016'da 565 km lik Ankara-Ordu yolunu gittim geldim.

    5-6bin devir çok sakin kullanımda 2.8lt/100km civarı, maks 7 bin devirde kullanımda (7 bin devirde vites değişimi ve maks devir 7bin) 3.0-3.3 lt/100km, 7-9 bin devir arası kullanımda 3.6-3.8 lt/100km, daha da devirli tapagaz kullanımda 4.0-4.4 lt/100km yakıyor. Kışın bu değerlere 0.2-0.4 lt/100km eklenebiliyor.
    Benzini %95 Shellden ve yeşil olan Fuelsave'den aldım. Ben 7-9 bin devir aralığında kullnıyordum genelde ve 220-250km arası gidiyordum. Geçen ay dominar yerine pulsarı kullandım ama sakin 7bin devir civarı kullandım ve 300-320 km arası gittim her depoda(4 depo kullandım, haftada 1 depo -9_9,5lt arası- kadar harcıyorum).

    Şimdi tekrar Dominarı kullanıyorum ve depom bitmek üzere ve km 220 civarında, 230-240 gibi son çizgi silinir. Dominarı da sakin kullandım bu sefer ancak sakin kullanım da 3.8-4.0lt/100km yakıyor yine de.



    Angrypower hocam, bu biraz da ihtiyaçlara, isteklere, beklentilere ve de keyfe göre değişiyor. Uzun yolda yokuşlarda hızdan devirden düşmeden, vites küçültmeden 120-130km/s hızla gitmek istiyorsanız Pulsar yetersiz kalıyor. 6'dan 5. vitese düşürüp devir arttırmak gerekiyor ki motor 90-100km/s hızda yokuş yolda devam edebilsin. Tabii ki 200cc motor, ne kadar para(cc) okadar köfte.

    Ancak Dominar 130km/s ile rahatça bayılmadan gidebiliyor aynı yolu, dişliyi 43'e düşürmeme rağmen torku halen yeterli kalıyor. Hatta Dominarı 43 dişli ile çıkarmalılardı bana göre ama piyasad farklılaşma çabası işte. Orjinal 45dişli ile gereksiz agresif oluyor, arka pati çekiyor falan, 43 dişli ile hem motor rahatlıyor, hem maks hız artıyor, böylece daha rahatça, daha az titreşimli, daha düşük devirde 130-140 km/s hızla sabit gidebiliyorsunuz.
    Şehir içinde Pulsar daha kıvrak rahat, daha cimri tabi ki, ancak biraz daha rahatlık, konfor ve güç isteniyorsa Domiar tabi ki daha başarılı. Ancak maddiyat ihtiyacı da ona göre artıyor. Dediğim gibi, olay tamamen fiyat/performans olayına göre kişinin ihtiyacını görebilecek en uygun motoru seçmek. İhtiyaçlar, maddiyatlar, keyifler değiştiği için seçilen araçlar da değişiyor.
    Tebrik ederiz. Güzel bir kıyaslama olmuş...

  3. #23
    karaca3 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Ocak 2016
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    pulsar 200 ns
    Alıntı SlimeDont adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    vallahi pulsarla 3 litreleri görenleri tebrik ederim. Peygamber sabrı felan var herhalde.
    Niye öyle söylüyorsunuz.90-100 km hızlarda giderseniz bu kadar yakar.120 ve üstü hızlarda 4 litreye yaklaşır,fakat sürüş konforu olmaz.ben genelde 80-100 km hızlarda kullanırım 100 km de 2.7-3 lt yakıt tuketirim.
    ekrem ata bunu beğendi.

  4. #24
    ahmetsafir - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Ekim 2012

    Bajaj Pulsar 200 NS

    Bajaj Pulsar 200 NS test edilen sonuçlar ortalama 2.70 – 3.30 litre/100km. olarak görünüyor aşağıdaki sayfayı incelemeni öneriyorum.



    Bajaj Pulsar 200 NS Yakıt Tüketimi https://www.motorsikletgaraji.com/ba...k-ozellikleri/ olarak eklenir.

  5. #25

    Üyelik
    14 Mayıs 2017
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    ---
    20 dolum, 172 litre, 5543km, ortalama 100km de 3,11 LT, ortalama km de 20 kuruş.
    max 100km de 3,58lt ve kmde 24 kuruş
    min 100km de 2,73lt ve kmde 18 kuruş

  6. #26
    mustafa_325 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Temmuz 2010
    Şehir
    istanbul-kocaeli
    Motosikleti
    Pulsar RS 200 - Thriumph TİGER 800
    Şehir içinde seri şekilde kullanılırsa 100 kilometrede 4.0-4.5 litre, şehirlerarası yolda 100-130km/s civarı hızda kullamılırsa 3.5-4.0 litre arası yakıt tüketir. Motorun en az yaktığı devirde sabit hızda kullanılırsa bile en az 3 litre yakar. Daha az yaktığını iddia edenler ya bolu dağından aşağı rüzgarı arkasına alarak inmiştir yada yalan söylüyordur.

  7. #27

    Üyelik
    16 Aralık 2016
    Motosikleti
    ......
    Alıntı mustafa_325 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Şehir içinde seri şekilde kullanılırsa 100 kilometrede 4.0-4.5 litre, şehirlerarası yolda 100-130km/s civarı hızda kullamılırsa 3.5-4.0 litre arası yakıt tüketir. Motorun en az yaktığı devirde sabit hızda kullanılırsa bile en az 3 litre yakar. Daha az yaktığını iddia edenler ya bolu dağından aşağı rüzgarı arkasına alarak inmiştir yada yalan söylüyordur.
    E4 ler E3 lerden daha az yakiyor.

    Öndeki uzun tur cami da fazla yakmaya sebep

  8. #28
    fb__ömer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Ekim 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    MonsterR25(x)- 450SR(x)- Street Triple 765RS(o)
    Alıntı mustafa_325 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Şehir içinde seri şekilde kullanılırsa 100 kilometrede 4.0-4.5 litre, şehirlerarası yolda 100-130km/s civarı hızda kullamılırsa 3.5-4.0 litre arası yakıt tüketir. Motorun en az yaktığı devirde sabit hızda kullanılırsa bile en az 3 litre yakar. Daha az yaktığını iddia edenler ya bolu dağından aşağı rüzgarı arkasına alarak inmiştir yada yalan söylüyordur.
    Aynen öyle. Ben 100 kiloyum devirli kullanıyorum. Full depodan tek çizgiye 200 km anca gidiyor. 9 litre yaksa işte 4.5lt 100km. Bence çok iyi. Çünkü ben sahle falan inersem yavaş gitmiyorum.

  9. #29

    Üyelik
    26 Kasım 2017
    Şehir
    Sin City
    Motosikleti
    Yoqhtır...
    E3 versiyon ns200 ile ortalamam 2.9lt/100km die hatırlıyorum. Asıldığımda 3-3.5lt yakıyordu. Hatta dominar’ı aldığıma pişmandım ilk başlarda. Aynı gidiyor ama bu Dominar daha fazla yakıyor die

  10. #30
    -ZERO- - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Şubat 2012
    Şehir
    Los Angeles
    şehir dışı için; motorun hem arka çanta hem de arka koltuk üzeri tam yüklü (sırt çantası v.s), gaz kolu sonuna kadar çevrili (9-10 bin devir yani), benim kilom da 120. izmir ankara yolculuğu 100km/5-5.5 litre. abartmıyorum.

    hız ortalama 120-140 arası. 2017 euro 4.

    ama şehir içi her türlü apaçiliğe rağmen 3.5-3.6. sakin gidersen de 3.2-3.3

  11. #31

    Üyelik
    30 Aralık 2019
    Şehir
    Amasya
    Motosikleti
    Pulsar 200 NS
    Ben daha motorla çok yol yapamadım, motora alışmanın acemiliği de olabilir ama euro4 2017 modelle şu anda çevreyolu genelde 80-90 km hız ile 3,916 LT.

  12. #32

    Üyelik
    26 Kasım 2017
    Şehir
    Sin City
    Motosikleti
    Yoqhtır...
    Alıntı -ZERO- adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    şehir dışı için; motorun hem arka çanta hem de arka koltuk üzeri tam yüklü (sırt çantası v.s), gaz kolu sonuna kadar çevrili (9-10 bin devir yani), benim kilom da 120. izmir ankara yolculuğu 100km/5-5.5 litre. abartmıyorum.

    hız ortalama 120-140 arası. 2017 euro 4.

    ama şehir içi her türlü apaçiliğe rağmen 3.5-3.6. sakin gidersen de 3.2-3.3
    Kaç kg yük bindirmişsin. Sürekli tapa gaz, eee rüzgarda vuruyor ve limitte. Gayet normal. Şehir içinde istediğin gibi apaçilik yap, öyle aman aman sınırlarına erişemezsin motorun. Erişsen bile kaza yaparsın zaten. Çok fazla yakan bir motor değil pulsar.

  13. #33
    -ZERO- - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Şubat 2012
    Şehir
    Los Angeles
    Alıntı Angrypower adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Kaç kg yük bindirmişsin. Sürekli tapa gaz, eee rüzgarda vuruyor ve limitte. Gayet normal. Şehir içinde istediğin gibi apaçilik yap, öyle aman aman sınırlarına erişemezsin motorun. Erişsen bile kaza yaparsın zaten. Çok fazla yakan bir motor değil pulsar.
    aynen çok yakmiyor zaten. ben en son limitlerde kullaninca yaktığı yakiti soylediydim. yani uzun yol v.s dusunen arkadaslar icin yaktigi benzin enjeksiyonlu yuksek cc motorun sehirdisinda yaktigiyla hemen hemen ayni. (120 km hızda)


2. sayfa BirinciBirinci 12

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)