maktama adlı üyeden alıntı
Hem pulsarım hem dominarım var.
Pulsarı 3 yıl(+1yıl yattı işyerinin kapalı garajında) 36bin km kullandım. Sonra Dominar aldım, onu da 10 aydır 16binküsür kmdir kullanıyorum, bunun 0-10bin km arası 45 dişli, 10-12bin km arası 42 dişli, 12-16binkm dir(halen) 43 dişli ile kullanıyorum.
Pulsarla işe git gel Aynı yolu 25km gidiş + 26km geliş 3 yıl boyunca hafta içi hergün yaptım. Gündüz gece,yağmurda doluda, karda, -10 derecede vs falan hepsinde kullandım Ankara sağolsun. Uzun yolda da kullandım, 2015 ve 2016'da 565 km lik Ankara-Ordu yolunu gittim geldim.
5-6bin devir çok sakin kullanımda 2.8lt/100km civarı, maks 7 bin devirde kullanımda (7 bin devirde vites değişimi ve maks devir 7bin) 3.0-3.3 lt/100km, 7-9 bin devir arası kullanımda 3.6-3.8 lt/100km, daha da devirli tapagaz kullanımda 4.0-4.4 lt/100km yakıyor. Kışın bu değerlere 0.2-0.4 lt/100km eklenebiliyor.
Benzini %95 Shellden ve yeşil olan Fuelsave'den aldım. Ben 7-9 bin devir aralığında kullnıyordum genelde ve 220-250km arası gidiyordum. Geçen ay dominar yerine pulsarı kullandım ama sakin 7bin devir civarı kullandım ve 300-320 km arası gittim her depoda(4 depo kullandım, haftada 1 depo -9_9,5lt arası- kadar harcıyorum).
Şimdi tekrar Dominarı kullanıyorum ve depom bitmek üzere ve km 220 civarında, 230-240 gibi son çizgi silinir. Dominarı da sakin kullandım bu sefer ancak sakin kullanım da 3.8-4.0lt/100km yakıyor yine de.
Angrypower hocam, bu biraz da ihtiyaçlara, isteklere, beklentilere ve de keyfe göre değişiyor. Uzun yolda yokuşlarda hızdan devirden düşmeden, vites küçültmeden 120-130km/s hızla gitmek istiyorsanız Pulsar yetersiz kalıyor. 6'dan 5. vitese düşürüp devir arttırmak gerekiyor ki motor 90-100km/s hızda yokuş yolda devam edebilsin. Tabii ki 200cc motor, ne kadar para(cc) okadar köfte.
Ancak Dominar 130km/s ile rahatça bayılmadan gidebiliyor aynı yolu, dişliyi 43'e düşürmeme rağmen torku halen yeterli kalıyor. Hatta Dominarı 43 dişli ile çıkarmalılardı bana göre ama piyasad farklılaşma çabası işte. Orjinal 45dişli ile gereksiz agresif oluyor, arka pati çekiyor falan, 43 dişli ile hem motor rahatlıyor, hem maks hız artıyor, böylece daha rahatça, daha az titreşimli, daha düşük devirde 130-140 km/s hızla sabit gidebiliyorsunuz.
Şehir içinde Pulsar daha kıvrak rahat, daha cimri tabi ki, ancak biraz daha rahatlık, konfor ve güç isteniyorsa Domiar tabi ki daha başarılı. Ancak maddiyat ihtiyacı da ona göre artıyor. Dediğim gibi, olay tamamen fiyat/performans olayına göre kişinin ihtiyacını görebilecek en uygun motoru seçmek. İhtiyaçlar, maddiyatlar, keyifler değiştiği için seçilen araçlar da değişiyor.