Evet link yanlış kopyalamışım. Kopyalamak istediğim bu idi.
https://floringh.gitbooks.io/computa...st_system.html
X ile Y arasındaki fark, elma ile armut arasındakiyle aynı. X üretici firma, marka ve modele bakmaksızın standart bir ortalama tutturuyor veya karadüzen bir ürün ortaya çıkarıyorken (piyasada en uyguna bulunan borudan imalat egzoz borusunu alırız, sac alır üzerini boyarız, standart perçinle mıhlarız, borunun birini rastgele delik çapları ile rastgele yerlerinden rastgele miktarda delip içine cam elyafı bile koymadan iki boruyu iç içe yerleştirip kapatırız, üzerine de markamızı bir sticker ile yapıştırırız der. Sonuçta iyi kötü sesi çıkan, ilk ısınmadan itibaren markası matlaşıp kısa sürede okunamaz hale gelen marka çıkartması ile paslanmaya başlamış perçinlerin gevşemesi sonucu rezalet hale gelen susturucuya ek olarak yağmur bile görmeden bir iki ayda resmen paslanıp çürümeye başlamış egzoz borusu ve hesaptan bihaber rastgele hazırlanmış gaz akışkanlığı hesabı dahi yapılmamış iç içe iki borudan ibaret bir susturucu sahibi olursunuz), Y firması sizin motosiklete özel (orijinal egzozun da verilerini işleyerek motosiklet motorundaki belirli devirlerdeki egzoz basıncını ve geri besleme basıncını [egzoz supabı her kapandığında supap sırtında oluşan vakum etkisi ile gazın ters yönde harekete zorlanması, ki biz bunu eski motorlarda emisyon kontrolü için EGR sistemi modülatörünün çalışmasında kullanırdık]hesaplayıp, motorun yakıt ekonomisi de gözetilerek yapılmış standart egzoz tasarımını tamamen performans için yeniden tasarlayarak, gerekli tüm gaz basınç hesaplamalarını da yaparak paslanmaz çelik sacdan imal eden, paslanmaz çelik veya galvaniz boru ile egzoz borusunu hazırlayıp ısıdan etkilenmeyecek marka stickerı ile etiketleyip, içerisine gerekiyor ise nerede ne kadar elyaf malzeme koyulup ne şekilde sabitleneceğini tecrübe edip hesaplamış, paslanmaz malzemeden üretilmiş perçinler ile montajını yapıp ürünü ayrıca o motosiklet ile dyno ve yol testleri ile deneyerek son testlerini yapmıştır) egzozu testler ile tecrübe ederek o motosiklete özel üretiyor. Haliyle o motora özel böyle bir iş yapılınca da fiyat astronomik oluyor, gerçekten paraya kıyan alabiliyor.
Farka değiyor mu derseniz, yerine göre. Piste çıkıp yarışacaksan değer. Sokakta gürültü yapacaksan değmez. Sonuçta motosikletin belki de %20-30' unu egzoz ve yazılım desteği ile hava filtresine, supap zamanlamasını değiştirmeye harcıyorsunuz. Düşük hacimlide de yüksek hacimlide de durum aynı.
yok dostum orjınal egsoz yerinden cıkardım cin malı egsoz taktım motor rahat sekılde egsozdan havayı veremıo heralde sıkıntılı iş anlayamadım normal egsozu gerı taktım her egsoz her motora olmuyormus ole dedıler doğruysa eger .?
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)