Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
2. sayfa BirinciBirinci 12

cbr 250 ye çin akrapoviç taktım ama hantallaştı motor

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #21
    BatuhanK - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Ekim 2009
    Şehir
    İzmir
    Alıntı polo34 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Egzoz motora zarar vermez, motorun güç gerisindeki karakterini değiştirir, bu arada max gücü daha üst devirde almak her zaman güç artışı demek değil, aracın güç eğrisine bakacak olursanız eğik bir ters J harfine benzediğini görürsünüz, dolayısıyla ters Jdeki yarım dairenin neresinde olduğunuz önemli
    Kesinlikle aynı düşünüyoruz
    Az silindir, çok iş


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22
    YasinC - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Ekim 2016
    Şehir
    Ankara
    Evet link yanlış kopyalamışım. Kopyalamak istediğim bu idi.

    https://floringh.gitbooks.io/computa...st_system.html

  3. #23

    Üyelik
    17 Nisan 2012
    performansın düşmesi normal zaten, orjinal egzozlar hariç diğerleri performansı düşürüyor, ama mesela tiger tri-780 i 125cc den 600cc ye kadar satıyorlar onlarda nasıl oluyor bilmiyorum

    Alıntı BatuhanK adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Psikolojiktir. 0-60 0-100 sürelerini egzozlu ve orj egzozla 5er kez gps üstünden ölçüp karşılaştırın. Egzoz takılmayan(düz boru ile kullanılan) motosikletlerde dahi fark olmuyor
    0-100 test eden programlar varmı?
    insta: veli_montana_

  4. #24
    BatuhanK - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Ekim 2009
    Şehir
    İzmir
    Olmaz mı, dolu var

  5. #25
    Kural [ Z ] - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Ocak 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Bkz. İmza =>
    X ile Y arasındaki fark, elma ile armut arasındakiyle aynı. X üretici firma, marka ve modele bakmaksızın standart bir ortalama tutturuyor veya karadüzen bir ürün ortaya çıkarıyorken (piyasada en uyguna bulunan borudan imalat egzoz borusunu alırız, sac alır üzerini boyarız, standart perçinle mıhlarız, borunun birini rastgele delik çapları ile rastgele yerlerinden rastgele miktarda delip içine cam elyafı bile koymadan iki boruyu iç içe yerleştirip kapatırız, üzerine de markamızı bir sticker ile yapıştırırız der. Sonuçta iyi kötü sesi çıkan, ilk ısınmadan itibaren markası matlaşıp kısa sürede okunamaz hale gelen marka çıkartması ile paslanmaya başlamış perçinlerin gevşemesi sonucu rezalet hale gelen susturucuya ek olarak yağmur bile görmeden bir iki ayda resmen paslanıp çürümeye başlamış egzoz borusu ve hesaptan bihaber rastgele hazırlanmış gaz akışkanlığı hesabı dahi yapılmamış iç içe iki borudan ibaret bir susturucu sahibi olursunuz), Y firması sizin motosiklete özel (orijinal egzozun da verilerini işleyerek motosiklet motorundaki belirli devirlerdeki egzoz basıncını ve geri besleme basıncını [egzoz supabı her kapandığında supap sırtında oluşan vakum etkisi ile gazın ters yönde harekete zorlanması, ki biz bunu eski motorlarda emisyon kontrolü için EGR sistemi modülatörünün çalışmasında kullanırdık]hesaplayıp, motorun yakıt ekonomisi de gözetilerek yapılmış standart egzoz tasarımını tamamen performans için yeniden tasarlayarak, gerekli tüm gaz basınç hesaplamalarını da yaparak paslanmaz çelik sacdan imal eden, paslanmaz çelik veya galvaniz boru ile egzoz borusunu hazırlayıp ısıdan etkilenmeyecek marka stickerı ile etiketleyip, içerisine gerekiyor ise nerede ne kadar elyaf malzeme koyulup ne şekilde sabitleneceğini tecrübe edip hesaplamış, paslanmaz malzemeden üretilmiş perçinler ile montajını yapıp ürünü ayrıca o motosiklet ile dyno ve yol testleri ile deneyerek son testlerini yapmıştır) egzozu testler ile tecrübe ederek o motosiklete özel üretiyor. Haliyle o motora özel böyle bir iş yapılınca da fiyat astronomik oluyor, gerçekten paraya kıyan alabiliyor.

    Farka değiyor mu derseniz, yerine göre. Piste çıkıp yarışacaksan değer. Sokakta gürültü yapacaksan değmez. Sonuçta motosikletin belki de %20-30' unu egzoz ve yazılım desteği ile hava filtresine, supap zamanlamasını değiştirmeye harcıyorsunuz. Düşük hacimlide de yüksek hacimlide de durum aynı.
    ManahManah bunu beğendi.

  6. #26

    Üyelik
    17 Ağustos 2017
    Şehir
    bursa
    Motosikleti
    cbr 250r
    yok dostum orjınal egsoz yerinden cıkardım cin malı egsoz taktım motor rahat sekılde egsozdan havayı veremıo heralde sıkıntılı iş anlayamadım normal egsozu gerı taktım her egsoz her motora olmuyormus ole dedıler doğruysa eger .?

  7. #27

    Üyelik
    17 Nisan 2012
    Alıntı BatuhanK adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Olmaz mı, dolu var
    link verir misin
    insta: veli_montana_


    REKLAM ALANI
2. sayfa BirinciBirinci 12

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)