merhaba arkadaşlar çin malı egsoz taktım motoruma cbr 250 2014 model herneyse motorun cekişi falan düştü kn hava filtresi alsam düzelirmi bu güçsüzlük sorunu ?
merhaba arkadaşlar çin malı egsoz taktım motoruma cbr 250 2014 model herneyse motorun cekişi falan düştü kn hava filtresi alsam düzelirmi bu güçsüzlük sorunu ?
Pancar motoru sesine katlanabiliyorsan sıkıntı yok
Katalizör iptali falan yapıp düz boruyla bağladıysan ondan çekişi düşer. Neden? Sıkıştırma yok motorda. Motor sıkıştıracak ki iyi gitsin. Sen sıkıştırmayı sağlayan parçaları iptal ettiysen motorun anca bağırır. Gitmez. Üstelik yakıtı da artar.
Tigerda sorun olmaz.Bak dyno testi var.
http://docs.wixstatic.com/ugd/826eb3...dbe0161d21.pdf
çapı çok geniş kalmıştır, arabada da aynı şeyi zamanında yaşamıştım, geri basınç (back pressure) yapamıyor, torktan düşüyor, arkadaşlar doğru diyor yani
Bende almıştım çinden elimde duruyor. daha taktırmadım hala kararsızım. Böyle sorunlar olursa takmasak daha iyi sanırım.Ben görüntü için almıştım. orjinali çok çirkin.
Psikolojiktir. 0-60 0-100 sürelerini egzozlu ve orj egzozla 5er kez gps üstünden ölçüp karşılaştırın. Egzoz takılmayan(düz boru ile kullanılan) motosikletlerde dahi fark olmuyor
motorunuza taktığınız performans ürünü dediğiniz herşey kendi başına performans vermez
motorunuzdaki beyin orjinal parçalara göre yazılımlıdır ve hava filtresi egsoz vs vs istediğiniz kadar parça takabilirsiniz.
yani performans beyin satın alıp buna dyno'da yazılım yazdırmadığınız sürece takacağınız her parça +hp katmaz tam tersine - yönde etkiler.
bazı beyin modellerine motosikletin marka modeline göre ve orj alacağınız egsoz hava filtrelerine göre otomatik yazılım ayarları mevcuttur.
tabii bu durumda çin malı egsozunuz yine bir işe yaramayacaktır. akrepoviç vs markalardan gidip komple set olarak satın almanız gerekir
headers değiştirmeden egsoz değişimi yapmakta pek işe yaramaz çünkü
kısacası
beyin ve dyno ayarları yoksa taktığınız parçalara istinaden gerçekleşenler aşağıdaki gibi olacaktır
--> ses artacaktır
--> yakıt artacaktır
--> performans düşecektir
--> son hızda düşecektir
--> sadece ses isteniliyorsa sorun yok fakat performans artışı bekliyorsanız sadece kazıklandınız demektir
bazı markalarında ( genelde 1000cc ss makinalar grubu için ) belli modellerinde beyinde farklı opsiyonlu yazılım mevcuttur. 2 seçenekli gibi.
yani misal zx10r aldınız. akrepoviç ile beraber bir çalışmaları olduğundan aldığınız makinaya 1e1 uyumlu bir akrep modeli mevcuttur. herhangi bir yazılıma gerek kalmadan sadece headers set ile egsoz değişimi yapabilirsiniz. + bir kaç hp katar motora sadece. dyno ayarları beyinde bu egsoza görede 2. bir seçenek olarakta otomatik işli olduğundan çıkış verilerine göre otomatik olarak egsozlu versiyon seçeneğine alır kendini. bazı markalarda otomatik değildir ama serviste pc'ye bağlanılarak bu seçenek aktive edilebiliyor.
Havanın girişi ile yakın değerlerde çıkış çapı olmalı. Arkadaşların dediği gibi back pressure mevzusu olmuyor. Bundan mütevellit yakıt verimsiz yanıyor ve tekere aktaracak güç kaybı oluyor.
Tek silindir motora ne takarsan tak adam akıllı ses alamassın manda gibi böğürür başka birşey olmaz.
Kaldıki eğer taktığın egzoz'da orjinal değilse çekişide düşer yakıtıda artar üstüne üstlük subaplarda zarar görür ve bozulma km'si daha düşer.
Bir laf var ''ses var görüntü yok '' işte aynen öyle sana zarar vermekten başka hiç bişeye yaramaz katılan veya katılmayan olabilir ama bence ne kendini üz , ne yakıttan dolayı cebini üz , nede milleti rahatsız ederek üz
Çok egzoz takmak istiyorsanda kıy paraya git adam gibi bir egzoz yaptır.
TİGER egzoz var orjinalini ve motoruna uyumlu olanını alırsan o zaman birşeyler olur bana göre gereksiz mantıksal olarakta gereksiz ama sen bilirsn Bu arada POLİS amcalarıda düşün çevirdikleri zaman cinsine denk gelirsen trafikten men etmeye kadar yolu var
Aynı sıkıntıyı ben de yaşadım Cbr 250yle. Ciddi tork kaybı vardı,hissediliyor. Orjinal akrapoviçi olan arkadaşta böyle bir sıkıntı yoktu kesinlikle. İmkan varsa orjinal 2.el bulmaya bakın.
Bu egzoz konusu bence büyük oranda hurafe. Tiger egzoz ile çin malı egzoz arasında ne gibi farklar var da biri yararlıyken diğeri zararlı oluyor?
Silindire giren hava yakıt karışımı aynı, hadi bek preşur mek preşur alt devirlerde etkiledi diyelim, son hızı nasıl düşürüyor?
Hyosung, cbr250, xt660 da denedim(r25 de bir tanıdığım denedi); söktüm egzozu yerine başka hiç bir şey takmadım. dümdüz boru kaldı, yetmedi çin egzoz takıp da denedim...
Ne son hız arttı, ne son hız azaldı. Ses ve motosikletin 3-5 kilo hafiflemesi dışında her şey aynıydı.
Biri bu hesaplamaları yapıp gazların en kolay şekilde(amaç bu mu bilmiyorum) atılmasını sağlıyor olabilir fakat hesap yapılmamış egzozda gazlar yine de orijinal egzoza göre daha kolay dışarı atılıyor. Öyle değil mi?
Back pressure olayı var bir de mesela? Orijinal egzozdaki geri basınç her türlü daha fazla, diğerlerinde daha az.
Çin malı egzoz zararlı deniliyor, ben o zararlı olan kısmını göremiyorum
Açık eksoz la düşük devirde makina tork kaybı yaşar,yüksek devirde sübap yakabilirsin ama makina iyi bağırır milletin kulaklarına tecavüz edersin çok ses çıkardığı için motorun daha iyi gittiğini sanırsın,sonra bir gün ışıklarda beklerken aynı motorla biri gelir senin motoru yalan eder.Orjinalden şaşma bence.
benim arabada derya deniz her seferinde dinamometre ölçümlü, belgeli tecrübem var, güç eğrisinin alındığı maksimum devir daha ileri az kayıpla öteleniyor, gitsin diye daha fazla gaza basıyorsunuz ve yakıt tüketimi artıyor, eskiden sürdüğünüz düşük devirdeki araç o devirde gitmiyormuş gibi geliyor, siz redline yakın gidiyorsanız çıkan ses elbette sizi tatmin eder, kaybı hissetmezsiniz, güçlü bir araçtaki kaybı zaten hissetmeyebilirsiniz ama canı olmayan sınırlı motorda olumsuz fark tapagaz gitmeyen için illaki olur, çoğu kişi laf eder ama dinamometre pek yalan söylemez, aynı kişi aynı dürüstlükle gaza basacak, kalibrasyonlu cihaz olacak vs vs...
Gelecekse beklenen, beklemek güzeldir. Özleyecekse özlenen, özlemek güzeldir. Ve sevecekse sevilen; O hayat her şeye bedeldir. Özdemir Asaf...
Bu konu ile ilgileneli çok oldu. Net hatırladığım söylenemez ancak şuraya bırakayım linkleri;
https://www.omicsonline.org/open-acc....php?aid=77193
https://www.omicsonline.org/open-acc....php?aid=77193
250cc gibi küçük hacimli motorlar da egzoz değiştirip performans değişmlerinin hissedilir ölçüde olması için supap, yazılım gibi bir çok konuda bir sürü ince ayar gerekecektir zaten.
Güç eğrisinin daha üst devire ötelenmesi toplam gücü arttırır alt devirde torku azaltır. Siz de bundan bahsettiniz anladığım kadarıyla. sakin giderken kayıp olur, gaz açıkken problem olmaz diyorsunuz... sanırım.
Ben egzoz nasıl güç verir nasıl vermez biliyorum zaten. X marka egzoz yararlıyken, y marka egzoz motora zarar verir deniyor. İşte bunu Görmedim duymadım bilmiyorum
---------- Mesajlar birleştirildi - 15:35 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:34 ----------
Linkler aynı olmuş, manifolttan bahsediliyor. Doğrudur yalnızca tüp değişiminin etkisi sınırlı.
Yalnızca egzozdan alınacak kazanç da diğer kazançların yanında en minimum etkiye sahip
Egzoz motora zarar vermez, motorun güç gerisindeki karakterini değiştirir, bu arada max gücü daha üst devirde almak her zaman güç artışı demek değil, aracın güç eğrisine bakacak olursanız eğik bir ters J harfine benzediğini görürsünüz, dolayısıyla ters Jdeki yarım dairenin neresinde olduğunuz önemli
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)