Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

cbr 250 ye çin akrapoviç taktım ama hantallaştı motor

    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    17 Ağustos 2017
    Şehir
    bursa
    Motosikleti
    cbr 250r
    merhaba arkadaşlar çin malı egsoz taktım motoruma cbr 250 2014 model herneyse motorun cekişi falan düştü kn hava filtresi alsam düzelirmi bu güçsüzlük sorunu ?


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    Meraklı Genç - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Ocak 2018
    Şehir
    Bursa
    Aa öyle oluyormu ? Bende Tiger Gpm2-800 takmak istiyordum.

  3. #3
    zekeriyaimam - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Mayıs 2016
    Şehir
    Gebze
    Motosikleti
    simson
    Pancar motoru sesine katlanabiliyorsan sıkıntı yok
    birbilent bunu beğendi.

  4. #4
    Stock Sever - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Mayıs 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    RS200
    Katalizör iptali falan yapıp düz boruyla bağladıysan ondan çekişi düşer. Neden? Sıkıştırma yok motorda. Motor sıkıştıracak ki iyi gitsin. Sen sıkıştırmayı sağlayan parçaları iptal ettiysen motorun anca bağırır. Gitmez. Üstelik yakıtı da artar.

  5. #5
    dasmehdix - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Haziran 2017
    Şehir
    başakşehir
    Motosikleti
    Honda CBR250R'15
    Alıntı Meraklı Genç adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Aa öyle oluyormu ? Bende Tiger Gpm2-800 takmak istiyordum.
    Tigerda sorun olmaz.Bak dyno testi var.

    http://docs.wixstatic.com/ugd/826eb3...dbe0161d21.pdf
    Meraklı Genç ve cansakın bunu beğendiler.

  6. #6
    polo34 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Mayıs 2006
    Şehir
    istanbul-beşiktaş
    Motosikleti
    RKS Cruiser 250
    çapı çok geniş kalmıştır, arabada da aynı şeyi zamanında yaşamıştım, geri basınç (back pressure) yapamıyor, torktan düşüyor, arkadaşlar doğru diyor yani

  7. #7

    Üyelik
    26 Aralık 2017
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    CBR 250R
    Bende almıştım çinden elimde duruyor. daha taktırmadım hala kararsızım. Böyle sorunlar olursa takmasak daha iyi sanırım.Ben görüntü için almıştım. orjinali çok çirkin.

  8. #8
    BatuhanK - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Ekim 2009
    Şehir
    İzmir
    Psikolojiktir. 0-60 0-100 sürelerini egzozlu ve orj egzozla 5er kez gps üstünden ölçüp karşılaştırın. Egzoz takılmayan(düz boru ile kullanılan) motosikletlerde dahi fark olmuyor

  9. #9
    < iLk@yy > - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Ağustos 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    '01 CBR600F4i(2011-?) / '07 Burgman400(2018-?)
    motorunuza taktığınız performans ürünü dediğiniz herşey kendi başına performans vermez

    motorunuzdaki beyin orjinal parçalara göre yazılımlıdır ve hava filtresi egsoz vs vs istediğiniz kadar parça takabilirsiniz.
    yani performans beyin satın alıp buna dyno'da yazılım yazdırmadığınız sürece takacağınız her parça +hp katmaz tam tersine - yönde etkiler.

    bazı beyin modellerine motosikletin marka modeline göre ve orj alacağınız egsoz hava filtrelerine göre otomatik yazılım ayarları mevcuttur.
    tabii bu durumda çin malı egsozunuz yine bir işe yaramayacaktır. akrepoviç vs markalardan gidip komple set olarak satın almanız gerekir
    headers değiştirmeden egsoz değişimi yapmakta pek işe yaramaz çünkü

    kısacası
    beyin ve dyno ayarları yoksa taktığınız parçalara istinaden gerçekleşenler aşağıdaki gibi olacaktır
    --> ses artacaktır
    --> yakıt artacaktır
    --> performans düşecektir
    --> son hızda düşecektir
    --> sadece ses isteniliyorsa sorun yok fakat performans artışı bekliyorsanız sadece kazıklandınız demektir


    bazı markalarında ( genelde 1000cc ss makinalar grubu için ) belli modellerinde beyinde farklı opsiyonlu yazılım mevcuttur. 2 seçenekli gibi.
    yani misal zx10r aldınız. akrepoviç ile beraber bir çalışmaları olduğundan aldığınız makinaya 1e1 uyumlu bir akrep modeli mevcuttur. herhangi bir yazılıma gerek kalmadan sadece headers set ile egsoz değişimi yapabilirsiniz. + bir kaç hp katar motora sadece. dyno ayarları beyinde bu egsoza görede 2. bir seçenek olarakta otomatik işli olduğundan çıkış verilerine göre otomatik olarak egsozlu versiyon seçeneğine alır kendini. bazı markalarda otomatik değildir ama serviste pc'ye bağlanılarak bu seçenek aktive edilebiliyor.

  10. #10

    Üyelik
    09 Mart 2018
    Havanın girişi ile yakın değerlerde çıkış çapı olmalı. Arkadaşların dediği gibi back pressure mevzusu olmuyor. Bundan mütevellit yakıt verimsiz yanıyor ve tekere aktaracak güç kaybı oluyor.

  11. #11
    serconline - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Ekim 2017
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Yamaha Mt25 ABS
    Tek silindir motora ne takarsan tak adam akıllı ses alamassın manda gibi böğürür başka birşey olmaz.
    Kaldıki eğer taktığın egzoz'da orjinal değilse çekişide düşer yakıtıda artar üstüne üstlük subaplarda zarar görür ve bozulma km'si daha düşer.
    Bir laf var ''ses var görüntü yok '' işte aynen öyle sana zarar vermekten başka hiç bişeye yaramaz katılan veya katılmayan olabilir ama bence ne kendini üz , ne yakıttan dolayı cebini üz , nede milleti rahatsız ederek üz
    Çok egzoz takmak istiyorsanda kıy paraya git adam gibi bir egzoz yaptır.
    TİGER egzoz var orjinalini ve motoruna uyumlu olanını alırsan o zaman birşeyler olur bana göre gereksiz mantıksal olarakta gereksiz ama sen bilirsn Bu arada POLİS amcalarıda düşün çevirdikleri zaman cinsine denk gelirsen trafikten men etmeye kadar yolu var
    Meraklı Genç bunu beğendi.

  12. #12

    Üyelik
    24 Mayıs 2014
    Şehir
    Eskişehir
    Motosikleti
    Honda Forza 250
    Aynı sıkıntıyı ben de yaşadım Cbr 250yle. Ciddi tork kaybı vardı,hissediliyor. Orjinal akrapoviçi olan arkadaşta böyle bir sıkıntı yoktu kesinlikle. İmkan varsa orjinal 2.el bulmaya bakın.

  13. #13
    BatuhanK - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Ekim 2009
    Şehir
    İzmir
    Bu egzoz konusu bence büyük oranda hurafe. Tiger egzoz ile çin malı egzoz arasında ne gibi farklar var da biri yararlıyken diğeri zararlı oluyor?
    Silindire giren hava yakıt karışımı aynı, hadi bek preşur mek preşur alt devirlerde etkiledi diyelim, son hızı nasıl düşürüyor?

    Hyosung, cbr250, xt660 da denedim(r25 de bir tanıdığım denedi); söktüm egzozu yerine başka hiç bir şey takmadım. dümdüz boru kaldı, yetmedi çin egzoz takıp da denedim...
    Ne son hız arttı, ne son hız azaldı. Ses ve motosikletin 3-5 kilo hafiflemesi dışında her şey aynıydı.

  14. #14
    YasinC - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Ekim 2016
    Şehir
    Ankara
    Alıntı BatuhanK adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bu egzoz konusu bence büyük oranda hurafe. Tiger egzoz ile çin malı egzoz arasında ne gibi farklar var da biri yararlıyken diğeri zararlı oluyor?
    Silindire giren hava yakıt karışımı aynı, hadi bek preşur mek preşur alt devirlerde etkiledi diyelim, son hızı nasıl düşürüyor?

    Hyosung, cbr250, xt660 da denedim(r25 de bir tanıdığım denedi); söktüm egzozu yerine başka hiç bir şey takmadım. dümdüz boru kaldı, yetmedi çin egzoz takıp da denedim...
    Ne son hız arttı, ne son hız azaldı. Ses ve motosikletin 3-5 kilo hafiflemesi dışında her şey aynıydı.
    Akışkanlar dinamiği var işin içinde aslında ama tiger'da da bunların hesap edildiğini sanmıyorum. Tabi subab zamanları ve yazılımsal bir kaç değisiklikle birlikte fark elbet yaratan olur. Ama 5hp vs vereceğini sanmiyorum. %1 belki

  15. #15
    BatuhanK - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Ekim 2009
    Şehir
    İzmir
    Biri bu hesaplamaları yapıp gazların en kolay şekilde(amaç bu mu bilmiyorum) atılmasını sağlıyor olabilir fakat hesap yapılmamış egzozda gazlar yine de orijinal egzoza göre daha kolay dışarı atılıyor. Öyle değil mi?
    Back pressure olayı var bir de mesela? Orijinal egzozdaki geri basınç her türlü daha fazla, diğerlerinde daha az.

    Çin malı egzoz zararlı deniliyor, ben o zararlı olan kısmını göremiyorum

  16. #16

    Üyelik
    05 Şubat 2011
    Şehir
    İSTANBUL
    Motosikleti
    SUZUKI gsx r 1000
    Açık eksoz la düşük devirde makina tork kaybı yaşar,yüksek devirde sübap yakabilirsin ama makina iyi bağırır milletin kulaklarına tecavüz edersin çok ses çıkardığı için motorun daha iyi gittiğini sanırsın,sonra bir gün ışıklarda beklerken aynı motorla biri gelir senin motoru yalan eder.Orjinalden şaşma bence.

  17. #17
    polo34 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Mayıs 2006
    Şehir
    istanbul-beşiktaş
    Motosikleti
    RKS Cruiser 250
    Alıntı BatuhanK adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bu egzoz konusu bence büyük oranda hurafe. Tiger egzoz ile çin malı egzoz arasında ne gibi farklar var da biri yararlıyken diğeri zararlı oluyor?
    Silindire giren hava yakıt karışımı aynı, hadi bek preşur mek preşur alt devirlerde etkiledi diyelim, son hızı nasıl düşürüyor?

    Hyosung, cbr250, xt660 da denedim(r25 de bir tanıdığım denedi); söktüm egzozu yerine başka hiç bir şey takmadım. dümdüz boru kaldı, yetmedi çin egzoz takıp da denedim...
    Ne son hız arttı, ne son hız azaldı. Ses ve motosikletin 3-5 kilo hafiflemesi dışında her şey aynıydı.
    benim arabada derya deniz her seferinde dinamometre ölçümlü, belgeli tecrübem var, güç eğrisinin alındığı maksimum devir daha ileri az kayıpla öteleniyor, gitsin diye daha fazla gaza basıyorsunuz ve yakıt tüketimi artıyor, eskiden sürdüğünüz düşük devirdeki araç o devirde gitmiyormuş gibi geliyor, siz redline yakın gidiyorsanız çıkan ses elbette sizi tatmin eder, kaybı hissetmezsiniz, güçlü bir araçtaki kaybı zaten hissetmeyebilirsiniz ama canı olmayan sınırlı motorda olumsuz fark tapagaz gitmeyen için illaki olur, çoğu kişi laf eder ama dinamometre pek yalan söylemez, aynı kişi aynı dürüstlükle gaza basacak, kalibrasyonlu cihaz olacak vs vs...
    Gelecekse beklenen, beklemek güzeldir. Özleyecekse özlenen, özlemek güzeldir. Ve sevecekse sevilen; O hayat her şeye bedeldir. Özdemir Asaf...

  18. #18
    YasinC - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Ekim 2016
    Şehir
    Ankara
    Alıntı BatuhanK adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Biri bu hesaplamaları yapıp gazların en kolay şekilde(amaç bu mu bilmiyorum) atılmasını sağlıyor olabilir fakat hesap yapılmamış egzozda gazlar yine de orijinal egzoza göre daha kolay dışarı atılıyor. Öyle değil mi?
    Back pressure olayı var bir de mesela? Orijinal egzozdaki geri basınç her türlü daha fazla, diğerlerinde daha az.

    Çin malı egzoz zararlı deniliyor, ben o zararlı olan kısmını göremiyorum
    Bu konu ile ilgileneli çok oldu. Net hatırladığım söylenemez ancak şuraya bırakayım linkleri;


    https://www.omicsonline.org/open-acc....php?aid=77193

    https://www.omicsonline.org/open-acc....php?aid=77193

    250cc gibi küçük hacimli motorlar da egzoz değiştirip performans değişmlerinin hissedilir ölçüde olması için supap, yazılım gibi bir çok konuda bir sürü ince ayar gerekecektir zaten.

  19. #19
    BatuhanK - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Ekim 2009
    Şehir
    İzmir
    Alıntı polo34 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    benim arabada derya deniz her seferinde dinamometre ölçümlü, belgeli tecrübem var, güç eğrisinin alındığı maksimum devir daha ileri az kayıpla öteleniyor, gitsin diye daha fazla gaza basıyorsunuz ve yakıt tüketimi artıyor, eskiden sürdüğünüz düşük devirdeki araç o devirde gitmiyormuş gibi geliyor, siz redline yakın gidiyorsanız çıkan ses elbette sizi tatmin eder, kaybı hissetmezsiniz, güçlü bir araçtaki kaybı zaten hissetmeyebilirsiniz ama canı olmayan sınırlı motorda olumsuz fark tapagaz gitmeyen için illaki olur, çoğu kişi laf eder ama dinamometre pek yalan söylemez, aynı kişi aynı dürüstlükle gaza basacak, kalibrasyonlu cihaz olacak vs vs...
    Güç eğrisinin daha üst devire ötelenmesi toplam gücü arttırır alt devirde torku azaltır. Siz de bundan bahsettiniz anladığım kadarıyla. sakin giderken kayıp olur, gaz açıkken problem olmaz diyorsunuz... sanırım.

    Ben egzoz nasıl güç verir nasıl vermez biliyorum zaten. X marka egzoz yararlıyken, y marka egzoz motora zarar verir deniyor. İşte bunu Görmedim duymadım bilmiyorum

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 15:35 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:34 ----------

    Alıntı YasinC adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bu konu ile ilgileneli çok oldu. Net hatırladığım söylenemez ancak şuraya bırakayım linkleri;


    https://www.omicsonline.org/open-acc....php?aid=77193

    https://www.omicsonline.org/open-acc....php?aid=77193

    250cc gibi küçük hacimli motorlar da egzoz değiştirip performans değişmlerinin hissedilir ölçüde olması için supap, yazılım gibi bir çok konuda bir sürü ince ayar gerekecektir zaten.
    Linkler aynı olmuş, manifolttan bahsediliyor. Doğrudur yalnızca tüp değişiminin etkisi sınırlı.
    Yalnızca egzozdan alınacak kazanç da diğer kazançların yanında en minimum etkiye sahip

  20. #20
    polo34 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Mayıs 2006
    Şehir
    istanbul-beşiktaş
    Motosikleti
    RKS Cruiser 250
    Egzoz motora zarar vermez, motorun güç gerisindeki karakterini değiştirir, bu arada max gücü daha üst devirde almak her zaman güç artışı demek değil, aracın güç eğrisine bakacak olursanız eğik bir ters J harfine benzediğini görürsünüz, dolayısıyla ters Jdeki yarım dairenin neresinde olduğunuz önemli


1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)