Ybr 125 için 4000 km- 1 yıl. Hangisi önce dolarsa.
En ideal aralık budur, 10 senelik gözlemim bu yönde.
6000 km. de gider, lakin 4000 den sonra vites geçişleri acayip sertleşiyor.
Ybr 125 için 4000 km- 1 yıl. Hangisi önce dolarsa.
En ideal aralık budur, 10 senelik gözlemim bu yönde.
6000 km. de gider, lakin 4000 den sonra vites geçişleri acayip sertleşiyor.
Piaggio xevo bakım aralıkları 6000km de bir 3000kmde kontrol ediliyor değişmesi gerekmiyorsa devam. Kaliteli bir yağa o kadar çabuk bozulmaz, Arabanınkini de 15000km de bir değiştiriyorum.
Honda'nın yurt dışında küçük motorlarında istediği minimum aralık 2500 mil, bu da 4000 km'ye denk gelir. Türkiye'ye gelince servisler sağ olsun tüm markalar böyle yapıyor. 2000 kilometrede yağ değişimi isteyen 4 zamanlı bir motor mantığa ters. CBF150 bir istisna mıdır bilemem. Ben özellikle ülkemizdeki insanların pimpirikliliğinden dolayı böyle yaptığını görüyorum. Ülkemizin ahlaklı servisleri de bunu çok güzel değerlendiriyor. En iyi markalara bakarsanız hep 10.000 - 12.000 civarı yağ değişimi isterler. Orada da sağlam fiyat çekerler. Diğerleri bakımlara o kadar fiyat çekemediği için müşteriye küçük küçük ama sık para ödetmeye çalışıyor. Kendi motosikletimin de yağ değişimi ilk 10.000'de 3000'km denmişti. Sonra kitapçık güncellendi ve 6000 km. oldu. Net söylüyorum. 2-3000'de bir yağ değişimi isteyen aracı kapımın önüne koymam. Koysam her gün işe motorla gitsem her ay yağ değiştiririm. Bu çok zor olmasa dahi bununla uğraşmam.
150 mh drift için kitapcığında ilk 500 km de değiştir diyor yağını rodajdan dolayı, ben 560 km de değiştirdim usta km ye değiştikten sonra baktı, bunu 1000 km de değiştirecektik erken gelmişin diye kızdı adam bana
Motor yağı Elf koydu bundan sonra 2000 km de gel dedi.. 2000 den önce gidersem bu sefer kesin sopalar
Herşeyin çözüldüğünü sandığın an yanılırsın.
O ustana teşekkür et kaskını tak ve güvenli en yüksek süratle orayı terket... ;)
Kitapçikta ne öneriyorsa ona uymak lazim. Daha önce yağ deģişimi hem israf hemde çevreye zarar.
Şehir içinde düşük devirler de insan gibi kullanıyorsan 6000 km uygundur.
Commuter filan dinlemeyip 9bin ve üzeri devirleri görüp uzun yola vuruyorsan motoru 4000 km ideal.
Sorsaydın keşke usta senin hatrın için istersen 100 km'de bir değişelim diye.
Kitapçık diye birşey var,okuyun Allah rızası için.
Okuyun da şu çakallara para kaptırmayın.
Malesef öyle,xmax motorumu 3000km'de bir yağ değişimi gerekiyordu,hatta araştırmıştım diğer ülkelerdeki kullanıcı el kitaplarını onlarda'da aynı şekilde,işin ilginç tarafı çıkan yağ gayet düzgün ve akışkanlığı yerindeydi,bu duruma kıllanmadım değil yani 3000km nedir yahu..neyseki alışamadım motora tabut gibi birşey sattım kurtuldum..
Benim cbf kitapçığında 2000 km yazıyor ama ben 1000 kmde değiştiriyorum. Neden? Motor yağı simsiyah oluyor. Ses değişiyor. Ve en önemlisi cayır cayır yağ yakıyor. Değişmesem ilerde değiştircek yağı kalmıycak içinde.
HONDA
#BZ3082
Şimdi şuna bir ilave yapayım.
Benim ybr 55binde. Kitapçıkta yağ değişimi 6.000 demesine rağmen ben 3,000'i geçmiyorum.
Motor yaşlandıkça, devirli kullandığımdan ötürü yağ değişimini ya da kontrolünü sık yapıyorum.
Şu anda bir tane cbf 150 kullanıyorum. Motor 48binde. Yağ yakıyor cayır cayır.
Ben bekleyip yağ değişimini geciktirsem motoru kucağıma alabilirim.
Demem o ki kullandığınız taşıtı iyi tanıyın.
Üzülerek söylüyorum ki 10 liralık arızayı 200-300 liralık arıza gibi gösterip,bilmeyenden para cukkalamak için aç sırtlan gibi bekleyen çok tamirci bozuntusu var.
Bunlara karşı durmanın en iyi yolu araştırmak,okumak ve en önemlisi kullandığınız taşıt ne olursa olsun onu iyi gözlemlemek ve takip etmek.
kilometre başı 1,5 (bir buçuk) kuruşluk bi maliyet farkı var.
benimkiyle beraber 34 mesaj etti, kurtarmaz.
ben bari yazmayaydım iyiydi.
ben ankarada sym joymax kullanıyorum yag olarak da castrol scooter yagı 3000km bır bakıma gırıyor alet bakımlardan akan yag sıyah bıle degıl.
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)