Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
2. sayfa BirinciBirinci 12

Top speed neden düşer?

    REKLAM ALANI
  1. #21
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    03 Mart 2017
    Motosikleti
    Bajaj Pulsar 200NS
    Alıntı uzay gemisi adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Gücü düşük motosikletlerin son hızı tamamen çevresel faktörlerle alakalı.
    Hava sıcaklığı, rüzgar durumu ve yönü, asfaltın sıcaklık-soğukluk durumu vs.

    Ybr ile bazen yokuş yukarı 80 ile çıkarken bazen rüzgar olmamasına rağmen 70 de kalıyor. Benzinle de alakalı olabilir ama çoğunlukla yukarıda saydığım etmenler motora müdahale ediyor.

    Hava sıcaklığı dediğim, lastik hava basıncı değil. Mesela sıcak havada soğuk havaya göre daha az oksijen bulunur ve motorlarımız turbosuz olduğu için sıcak havalarda yanma odasına yeterince oksijen çekemediği için patlama kalitesiz olur ve performansı düşebilir. Bu durum yazın bitmesiyle kışa girişte çok net farkedilir. Motora bir canlanma gelir.

    Çok kafaya takmayın derim. Bu işler kafaya taktikça insanı deli ediyor. Bende ybr gitmiyor diye motoru baştan aşağı söküp herşeyini kontrol ettim. Yapmayın yani motorunuzla mutlu olmaya bakın
    Rüzgarlı hava değildi o yaşadıklarım
    Rüzgarlı havalarda gördük motorun nasıl etkilediğini
    122 kmh de 6 ya taktım motor gitmiyor 5 e taktım hız yine 122 gitmiyor
    Yaşadığım bu olay çok şiddetli rüzgarlı havada olmuştur
    Yoksa düz yolda 145 i rahat görüyorum


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22

    Üyelik
    21 Temmuz 2017
    Motosikleti
    Cbr 250 yeni kasa
    Alıntı uzay gemisi adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Gücü düşük motosikletlerin son hızı tamamen çevresel faktörlerle alakalı.
    Hava sıcaklığı, rüzgar durumu ve yönü, asfaltın sıcaklık-soğukluk durumu vs.

    Ybr ile bazen yokuş yukarı 80 ile çıkarken bazen rüzgar olmamasına rağmen 70 de kalıyor. Benzinle de alakalı olabilir ama çoğunlukla yukarıda saydığım etmenler motora müdahale ediyor.

    Hava sıcaklığı dediğim, lastik hava basıncı değil. Mesela sıcak havada soğuk havaya göre daha az oksijen bulunur ve motorlarımız turbosuz olduğu için sıcak havalarda yanma odasına yeterince oksijen çekemediği için patlama kalitesiz olur ve performansı düşebilir. Bu durum yazın bitmesiyle kışa girişte çok net farkedilir. Motora bir canlanma gelir.

    Çok kafaya takmayın derim. Bu işler kafaya taktikça insanı deli ediyor. Bende ybr gitmiyor diye motoru baştan aşağı söküp herşeyini kontrol ettim. Yapmayın yani motorunuzla mutlu olmaya bakın
    Teşekkür ederim yazdıklarınız için. Motorumla mutluyum fakat bakımına birsürü para verip performansta bir şey elde edemeyince sorgulamaya başladım durumunu. Yağın iyice motora alışmasını bekleyip, daha soğuk bir günü bulup, benzin aldığım yeri değiştirip tekrar bir deneme yapacağım. Bakalım ne olacak

  3. #23
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    03 Mart 2017
    Motosikleti
    Bajaj Pulsar 200NS
    Alıntı katilsincap adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Debriyaj balatası değişimine daha 8 bin km var ama değiştirsem mi şimdi? Kavramama veya kaçırma söz konusu değil
    En son kaç binde değiştirdiniz debriyaj balatasını? şimdi kaç binde?
    Zincirini en son ne zaman değiştirdiniz?
    Zincir gerginliği ne durumda?

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 15:18 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:15 ----------

    Yine bir Top speed konusu, yine zirvede
    Adam konuyu açalı bir saat oldu, 2 sayfa olmuş konu

  4. #24

    Üyelik
    20 Mart 2017
    Normaldir 24-25 HP motordan ne bekliyorsun ? Beyüz mü yapmasını bekliyorsun. ?
    Bin beşyüz yapsın istersen daha ne yapacak?

    Boş otobanda degilde dolu otobanda yap hızın artar , başka arabaların hava kanalı kullanırsın.

    Mevsim gereği ani hava değişimleri oluyor sıklık ile ters rğzagatda kalıyorsun.

    Mevsim geregi hava yogun son hız düşmesi normaldir.

    Yazın hava yorgunluğu azalıp rüzgar daha stabil oldugunda hızın artar .

    Birde bir aracın arkasında gidip hava kavalını kullanır isen dadından yinmez .

  5. #25
    Kural [ Z ] - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Ocak 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Bkz. İmza =>
    Motor yağınızın Motul7000 veya dengi ile değiştirildiğinden emin olun, bujinizi değiştirin, zincir gerginliğinizi kontrol edin, debriyaj ayarınızı kontrol edin.

    Debriyaj ayarı sonda ise debriyaj seti değişimi gerekecektir.
    Yağ yanlış konulmuş ise performansınız düşer.
    Zincir gerginliği fazla ise aynı durum gerçekleşebilir ve ses yapar, dişlileri zorlayarak yer.
    Bujinizi mutlaka orjinali ile değiştirin, hava filtresi orjinal değil ise orjinalini temin ederek değiştirin (pahalı değildir)

    not: Yurdum yollarında o süratler çok da mantıklı değil. CBR250R için en stabil hız 110km/h' dir. Uzun vadeli max. hız için 134km/h üzeri önerilmez. 150-170km/h ile kaza yaparsanız yaşama ihtimalinizi tekrar düşünüp, çok gerekmedikçe o hızlara çıkmamanız gerektiğini hatırlatır, yine de hayatın sizin olduğunu bildiğimden keyfi size bırakırım.

  6. #26
    BikeManiac - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Haziran 2015
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Bmw f700 gs
    şu son hız fetişine de bayılıyorum.

  7. #27
    hokahey - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Kasım 2016
    Şehir
    papua yeni gine
    dün 2.000 metreden sıfır noktasına kadar sürdüm.

    yüksek rakımda ve soğukta motor sanki gitmiyor gibiydi, fakat sıfır noktasına inince yağ gibi kaymaya başladı.

    nedendir bilmiyorum.

  8. #28
    BikeManiac - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Haziran 2015
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Bmw f700 gs
    Alıntı hokahey adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    dün 2.000 metreden sıfır noktasına kadar sürdüm.

    yüksek rakımda ve soğukta motor sanki gitmiyor gibiydi, fakat sıfır noktasına inince yağ gibi kaymaya başladı.

    nedendir bilmiyorum.
    yüksek rakımda oksijen oranı düşük, belki bu sebeptendir.
    jimi_hendrix bunu beğendi.

  9. #29

    Üyelik
    07 Nisan 2013
    Şehir
    Kırklareli Babaeski
    Motosikleti
    Mh Drift 125>Rx3i Evo Abs
    Alıntı hokahey adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    dün 2.000 metreden sıfır noktasına kadar sürdüm.

    yüksek rakımda ve soğukta motor sanki gitmiyor gibiydi, fakat sıfır noktasına inince yağ gibi kaymaya başladı.

    nedendir bilmiyorum.
    hava ayarı elektronik enjeksiyonlu motor olsa sorun olmaz oto ayarlaması gerekie
    Bitmeyen tutkudur,özgürlüktür,her piston vuruşunda yürekte artan Aşk'tır motosiklet...

  10. #30
    jimi_hendrix - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Temmuz 2015
    Motosikleti
    Yohhh
    Alıntı BikeManiac adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    yüksek rakımda oksijen oranı düşük, belki bu sebeptendir.
    tamamen bundan... Başka bi açıklaması yok. Turbolu araçlarda performans değişmiyor fakat lag süresi uzayabiliyor.

  11. #31
    Jemand - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Eylül 2009
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    MT-10 SP
    Alıntı katilsincap adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Debriyaj balatası değişimine daha 8 bin km var ama değiştirsem mi şimdi? Kavramama veya kaçırma söz konusu değil
    500km de debriyaj balatası bitiren var.

  12. #32
    Kural [ Z ] - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Ocak 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Bkz. İmza =>
    Alıntı Mertcan39 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    hava ayarı elektronik enjeksiyonlu motor olsa sorun olmaz oto ayarlaması gerekie
    Sorun olur elbette. Tek farkı güç kaybında az da olsa tölerasyon ve gereksiz fazla yakıt enjeksiyonunun kesilerek olmayan oksijen için fazladan yakıt gönderilmesinin önüne geçilmesidir.

  13. #33
    BatuhanK - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Ekim 2009
    Şehir
    İzmir
    Alıntı mustafa_325 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Vay arkadaş sallanır da bu kadar mı sallanır be. Motorun şişmesiyle nasıl vites oranları değişiyor? Su soğutmalı 10500 devir çevirebilen motor nasıl uzun yolda 7000 devirde şişiyor? Fanı bile çalışmaz o devirde.
    Yanlışa düşersin, alanya sıcağında motor 100 km ile sabit hareket ederken fan açtı -cbr 250-

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 17:42 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:40 ----------

    Konuya gelirsek; rüzgar fark ettirir. Bir de kıştan yeni çıktık, kilo alma durumları da etkileyebilir

    Şakası bi yana çekişte sorun yoksa kafana takma , olur öyle arada
    Pistonlar bunu beğendi.

  14. #34
    ogzcngdk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Temmuz 2012
    Şehir
    Bursa/Erdek
    Motosikleti
    Kuba Dragon 50 - Hero X Pulse 200 - Puch Maxi S
    Alıntı hokahey adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    dün 2.000 metreden sıfır noktasına kadar sürdüm.


    yüksek rakımda ve soğukta motor sanki gitmiyor gibiydi, fakat sıfır noktasına inince yağ gibi kaymaya başladı.

    nedendir bilmiyorum.
    Yüksek rakımda da oksijen azdır, performans kaybi bu yüzden, motorlar enjeksiyonlu olsa da turbosuz yani atmosferik olduğu için normal bir durum.

  15. #35

    Üyelik
    07 Nisan 2013
    Şehir
    Kırklareli Babaeski
    Motosikleti
    Mh Drift 125>Rx3i Evo Abs
    Alıntı Kural [ Z ] adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Sorun olur elbette. Tek farkı güç kaybında az da olsa tölerasyon ve gereksiz fazla yakıt enjeksiyonunun kesilerek olmayan oksijen için fazladan yakıt gönderilmesinin önüne geçilmesidir.
    teşekkür ederim bilgilendirdiğiniz için
    Bitmeyen tutkudur,özgürlüktür,her piston vuruşunda yürekte artan Aşk'tır motosiklet...

  16. #36

    Üyelik
    16 Aralık 2016
    Motosikleti
    ......
    Alıntı katilsincap adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Lastikler 3-4 aylık
    Zincir yeni
    Lastik basınçları kontrol edildi
    Hava filtresi yeni
    Yağı yeni

    Önceden 170 gördüğüm yolda şuan 148i geçemiyorum. Hani 160 falan desek hava şartlarından dolayı diyeceğim fakat arada 22km/h fark var. Napabilirim? Neden olur bu düşme
    Katilsincap,

    Çoklu üyelik kullandigin için adminler senden cevap bekliyor.

    Sonradan Ban yeme..

  17. #37
    Sj's - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Haziran 2006
    Şehir
    istanbul
    Bir cok motorcu hava durumunda yagmur var mi yok mu diye bakar. Ama ruzgar hizini hesap etmez. Simdi sizin yazdiginiz problemdeki yol sartlarini bilmiyorum ama otobanda istanbul sartlarinda ruzgar varsa son hiziniz 50 km kadar bile dusebilir.

    Sonra yaginiz baliniz hava filtreniz elbette etkendir. Hata ciplak motora biniyorsaniz enduro kask takarsaniz bile top speediniz en az 15 km dusebilir. Bi tarafimdan uydurmuyorum buyrun deneyin.

  18. #38
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW , Piaggio , Sym
    Son aldığın benzinin oktanı bir miktar düşük olabilir , buji değiştirildiyse tırnak aralığı fazla yada yanlış buji olabilir , aşırı gevşek veya sıkı valf ayarı son hızı fazlasıyla etkiler , yağsız kalmış zincir , arka tekerde fazla hava , tekerlek rulmanlarındaki aşınma , bozuk balans da son hızını hafif etkiler..ilk bakman gereken bujidir , yanlış ise doğru ısı kodunu bul tak , tırnak aralığı hatalı ise düzelt hatta fabrika 70 demiş ise sen 60 ayarla son hıza bi tık faydası olur..

  19. #39
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    03 Mart 2017
    Motosikleti
    Bajaj Pulsar 200NS
    Alıntı levend84 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Katilsincap,

    Çoklu üyelik kullandigin için adminler senden cevap bekliyor.

    Sonradan Ban yeme..
    Keşke arkadaşı ifşa etmeseydin
    Özelden yazıp uyarsanız daha iyiydi

  20. #40
    serconline - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Ekim 2017
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Yamaha Mt25 ABS
    Alıntı katilsincap adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Arkadaş bir soru sorduk 10 mesaj geldi sadece 1 tanesi sorumu cevaplamaya yönelik.
    Bu nasıl bir forum anlayışı? Hata bende yabancı forumlara yazmak yerine buraya geldim sordum.

    Konu da kapatılsın googledan arayıp gelen arkadaşlar boşuna zaman kaybetmesin

    Haydi herkese iyi günler
    yani bunun açıklaması nettir ama değişik değişik fantaziler kuran arkadaşlar çıkmış ilginç

    1.Rüzgar , hava durumu vb
    2.Balata
    3.lastik basınçları

    ama sen böyle forumda bilim adamları ve filozoflar var her sorduğunu anında tak diye cevaplayacaklar zannediyorsan zaten yolun açık olsun yabancı forumlarda seni bekliyor
    Gerçek güç sıçrayışta değil , sarsılmaz duruştadır .


2. sayfa BirinciBirinci 12

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)