Teşekkür ederim yazdıklarınız için. Motorumla mutluyum fakat bakımına birsürü para verip performansta bir şey elde edemeyince sorgulamaya başladım durumunu. Yağın iyice motora alışmasını bekleyip, daha soğuk bir günü bulup, benzin aldığım yeri değiştirip tekrar bir deneme yapacağım. Bakalım ne olacak
En son kaç binde değiştirdiniz debriyaj balatasını? şimdi kaç binde?
Zincirini en son ne zaman değiştirdiniz?
Zincir gerginliği ne durumda?
---------- Mesajlar birleştirildi - 15:18 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:15 ----------
Yine bir Top speed konusu, yine zirvede
Adam konuyu açalı bir saat oldu, 2 sayfa olmuş konu
Normaldir 24-25 HP motordan ne bekliyorsun ? Beyüz mü yapmasını bekliyorsun. ?
Bin beşyüz yapsın istersen daha ne yapacak?
Boş otobanda degilde dolu otobanda yap hızın artar , başka arabaların hava kanalı kullanırsın.
Mevsim gereği ani hava değişimleri oluyor sıklık ile ters rğzagatda kalıyorsun.
Mevsim geregi hava yogun son hız düşmesi normaldir.
Yazın hava yorgunluğu azalıp rüzgar daha stabil oldugunda hızın artar .
Birde bir aracın arkasında gidip hava kavalını kullanır isen dadından yinmez .
Motor yağınızın Motul7000 veya dengi ile değiştirildiğinden emin olun, bujinizi değiştirin, zincir gerginliğinizi kontrol edin, debriyaj ayarınızı kontrol edin.
Debriyaj ayarı sonda ise debriyaj seti değişimi gerekecektir.
Yağ yanlış konulmuş ise performansınız düşer.
Zincir gerginliği fazla ise aynı durum gerçekleşebilir ve ses yapar, dişlileri zorlayarak yer.
Bujinizi mutlaka orjinali ile değiştirin, hava filtresi orjinal değil ise orjinalini temin ederek değiştirin (pahalı değildir)
not: Yurdum yollarında o süratler çok da mantıklı değil. CBR250R için en stabil hız 110km/h' dir. Uzun vadeli max. hız için 134km/h üzeri önerilmez. 150-170km/h ile kaza yaparsanız yaşama ihtimalinizi tekrar düşünüp, çok gerekmedikçe o hızlara çıkmamanız gerektiğini hatırlatır, yine de hayatın sizin olduğunu bildiğimden keyfi size bırakırım.
dün 2.000 metreden sıfır noktasına kadar sürdüm.
yüksek rakımda ve soğukta motor sanki gitmiyor gibiydi, fakat sıfır noktasına inince yağ gibi kaymaya başladı.
nedendir bilmiyorum.
Yanlışa düşersin, alanya sıcağında motor 100 km ile sabit hareket ederken fan açtı -cbr 250-
---------- Mesajlar birleştirildi - 17:42 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:40 ----------
Konuya gelirsek; rüzgar fark ettirir. Bir de kıştan yeni çıktık, kilo alma durumları da etkileyebilir
Şakası bi yana çekişte sorun yoksa kafana takma , olur öyle arada
Bir cok motorcu hava durumunda yagmur var mi yok mu diye bakar. Ama ruzgar hizini hesap etmez. Simdi sizin yazdiginiz problemdeki yol sartlarini bilmiyorum ama otobanda istanbul sartlarinda ruzgar varsa son hiziniz 50 km kadar bile dusebilir.
Sonra yaginiz baliniz hava filtreniz elbette etkendir. Hata ciplak motora biniyorsaniz enduro kask takarsaniz bile top speediniz en az 15 km dusebilir. Bi tarafimdan uydurmuyorum buyrun deneyin.
Son aldığın benzinin oktanı bir miktar düşük olabilir , buji değiştirildiyse tırnak aralığı fazla yada yanlış buji olabilir , aşırı gevşek veya sıkı valf ayarı son hızı fazlasıyla etkiler , yağsız kalmış zincir , arka tekerde fazla hava , tekerlek rulmanlarındaki aşınma , bozuk balans da son hızını hafif etkiler..ilk bakman gereken bujidir , yanlış ise doğru ısı kodunu bul tak , tırnak aralığı hatalı ise düzelt hatta fabrika 70 demiş ise sen 60 ayarla son hıza bi tık faydası olur..
yani bunun açıklaması nettir ama değişik değişik fantaziler kuran arkadaşlar çıkmış ilginç
1.Rüzgar , hava durumu vb
2.Balata
3.lastik basınçları
ama sen böyle forumda bilim adamları ve filozoflar var her sorduğunu anında tak diye cevaplayacaklar zannediyorsan zaten yolun açık olsun yabancı forumlarda seni bekliyor
Gerçek güç sıçrayışta değil , sarsılmaz duruştadır .
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)