Gaz verince ve bırakınca atma.
Reklamlar
-
Merhaba,
motorum mondial mh minör , şuan 3bin km de
motoru sıfır bayiiden aldım. şoyle bir sorunum var,
gazı verince bi an öne yigilir gibi oluyor gazi birakinca arkaya yığılır gibi oluyor umarım anlatabilmişimdir
sorun neyden kaynaklı olabilir? zincirin boşlugu normal. cok arastirmama rağmen bir konu bulamadım
- AHMET AKGÜN
Reklamlar
-
Benimkide öyle bi sorun olduğunu sanmıyorum ben.
-
thedarkfire adlı üyeden alıntı
Benimkide öyle bi sorun olduğunu sanmıyorum ben.
önceden böyle değildi ama.
-
Mantık olarak tam tersi olmasın?
Gazı bırakınca kompresyon desteğiyle öne yığılmak
Ayrıca,arkaya yığılmaktan kasıt nedir?yığılma değilde zıt yönde bir zorlamamı oluyor?
Arka tekerde kasıntı mı var?gaz açtığın zaman arka salıncak tarafından tak tak ses geliyormu?
-
levend84 adlı üyeden alıntı
Mantık olarak tam tersi olmasın?
Gazı bırakınca kompresyon desteğiyle öne yığılmak
Ayrıca,arkaya yığılmaktan kasıt nedir?yığılma değilde zıt yönde bir zorlamamı oluyor?
Arka tekerde kasıntı mı var?
tam olarak ifade edemiyorum :( , şöyle ki gazı bırakınca arkaya yığılır gibi oluyor yani öyle bir lanet dert ki anlatması bile zor
herhangi bir ses yok
---------- Mesajlar birleştirildi - 01:36 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:30 ----------
herhangi bir zorlamada yok
-
ahmetakgun adlı üyeden alıntı
tam olarak ifade edemiyorum :( , şöyle ki gazı bırakınca arkaya yığılır gibi oluyor yani öyle bir lanet dert ki anlatması bile zor
herhangi bir ses yok
---------- Mesajlar birleştirildi - 01:36 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:30 ----------
herhangi bir zorlamada yok
Debriyaj maneti sertmi?
Deb.Kavrama noktası nasıl?
-
levend84 adlı üyeden alıntı
Debriyaj maneti sertmi?
debriyaj ayari yumusak yani manette 1.5cm kadar bosluk var kitapcikta yazdigi gibi. ama kalkista titretiyor motoru. servis bile debriyaj ayarini bilmiyor adam 2bin bakiminda manette hic bosluk birakmadi kendim 1.5cm kadar bosluk biraktim. kitapcikta 10-20mm bosluk olmasi gerekiyor yaziyor
-
ahmetakgun adlı üyeden alıntı
debriyaj ayari yumusak yani manette 1.5cm kadar bosluk var kitapcikta yazdigi gibi. ama kalkista titretiyor motoru. servis bile debriyaj ayarini bilmiyor adam 2bin bakiminda manette hic bosluk birakmadi kendim 1.5cm kadar bosluk biraktim. kitapcikta 10-20mm bosluk olmasi gerekiyor yaziyor
Debriyaj ayarını manetten yaptın ama,blok üzerindeki gergi levyesine baktın mı?
1.vitese alıp,maneti yavaş yavaş salarken,motorun aynı orantıda hareket etmesi lazım kademeli gibi..
-
kavrama noktası uç taraflarda
-
Gaz telini biraz sıkmayı deneyin
Bir de zincirde sorun yok ama bollaşma var mı bir kontrol edin.
Önceden olmuyordu diyorsanız sizin alışkanlığınız gereği gaz açınca arkaya yığılacağı düşüncesiyle kendinizi buna göre hazırlayıp vücudunuzu öne atıyor olabilirsiniz. Gaz tepkisi gecikince de öne yığılma gibi hissediyor olabilirsiniz. Tersi için de aynı şey geçerli. Gaz telinin gevşemiş olması ilk tahminim (zincirde bollaşma olmamış olması şartıyla)
-
levend84 adlı üyeden alıntı
Debriyaj ayarını manetten yaptın ama,blok üzerindeki gergi levyesine baktın mı?
ayarı blok üzerindeki yerden yaptım o kontra yapilan yerden
---------- Mesajlar birleştirildi - 01:47 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:41 ----------
inshroud adlı üyeden alıntı
Gaz telini biraz sıkmayı deneyin
Bir de zincirde sorun yok ama bollaşma var mı bir kontrol edin.
Önceden olmuyordu diyorsanız sizin alışkanlığınız gereği gaz açınca arkaya yığılacağı düşüncesiyle kendinizi buna göre hazırlayıp vücudunuzu öne atıyor olabilirsiniz. Gaz tepkisi gecikince de öne yığılma gibi hissediyor olabilirsiniz. Tersi için de aynı şey geçerli. Gaz telinin gevşemiş olması ilk tahminim (zincirde bollaşma olmamış olması şartıyla)
evet elcik biraz gec tepki veriyor gibi, zincir 100km de bir bollasiyor hatta bugunde bollaştı ama ne kadar gerdirsekte sorun çözülmüyor
-
aynı sorun bende de var. arka lastiğe zincirden gelen kuvveti yumuşatma amacıyla lastik kullanılır. buna "kaplin" derler, bazıları "arka takoz" da diyebilir.
km si yüksek motorlarda genelde bu lastik sertleşip görevini yitirmeye başlar ve en ufak gaz vermede arkadan vuruyorlar gibi motor öne atılır ve aynı şekilde gazı bırakınca da sanki ani fren yapmış gibi gidona doğru yapıştırır adamı.
ama senin motor daha yeni, zincirin ne kadar bol? zincir bolluğunun buna etkisi çok.
zinciri ortasından tut ve yukarı kaldır sonra aşağı indir. eğer oynama mesafesi 2 parmaktan fazlaysa zincirin bol demektir. zincirin fazla gergin olması da zararlı hatta daha fazla zararlı olabilir.
-
fatih.met adlı üyeden alıntı
aynı sorun bende de var. arka lastiğe zincirden gelen kuvveti yumuşatma amacıyla lastik kullanılır. buna "kaplin" derler, bazıları "arka takoz" da diyebilir.
km si yüksek motorlarda genelde bu lastik sertleşip görevini yitirmeye başlar ve en ufak gaz vermede arkadan vuruyorlar gibi motor öne atılır ve aynı şekilde gazı bırakınca da sanki ani fren yapmış gibi gidona doğru yapıştırır adamı.
ama senin motor daha yeni, zincirin ne kadar bol? zincir bolluğunun buna etkisi çok.
zinciri ortasından tut ve yukarı kaldır sonra aşağı indir. eğer oynama mesafesi 2 parmaktan fazlaysa zincirin bol demektir. zincirin fazla gergin olması da zararlı hatta daha fazla zararlı olabilir.
hıhh iste bu.. benim ifade edemedigimi siz ifade ettiniz.. zincirim evet şuan bol ve 2 parmaktan fazla ama gerdirip 1cm kadar bosluk biraktigimda yine ayni durum oluyor maalesef. birde zincir sürekli bollasiyor 50-100km de bir bollasiyor en sonunda sinirlenip zincirden bakla aldiricam yahu zincirle ugrasmaktan bıktım ev ile iş yeri mesafem yaklasık 20km hergün 40km yol yapip ertesi gün bakiyorum yine bollaşmış motordan soğudum yahu yeni almama rağmen sırf bu sorun yuzunden soğudum
-
Yeni kaliteli zincir al uğraşmak istemiyorsan
-
ahmetakgun adlı üyeden alıntı
hıhh iste bu.. benim ifade edemedigimi siz ifade ettiniz.. zincirim evet şuan bol ve 2 parmaktan fazla ama gerdirip 1cm kadar bosluk biraktigimda yine ayni durum oluyor maalesef. birde zincir sürekli bollasiyor 50-100km de bir bollasiyor en sonunda sinirlenip zincirden bakla aldiricam yahu zincirle ugrasmaktan bıktım ev ile iş yeri mesafem yaklasık 20km hergün 40km yol yapip ertesi gün bakiyorum yine bollaşmış motordan soğudum yahu yeni almama rağmen sırf bu sorun yuzunden soğudum
ya kardeşim aynı zinciri ben 25 bin km kullandım 50 100 km de gevşemiyor duruma göre 200 300 km de salma yapıyor eğer gerip kontrasını düzgün yapmazsan gergi civatası kendini açıp teker hafif salıyor kendini
Bitmeyen tutkudur,özgürlüktür,her piston vuruşunda yürekte artan Aşk'tır motosiklet...
-
Mh Drifti ben de kullandım zamanında. Bahsettiğin olayın aynısı bende de vardı.
Kalkışlardaki o titreme motorun güçsüzlüğünden kaynaklı oluyor. Öte taraftan debriyaj balatanın bitmesine yakın daha da artar.
Büyük bir ihtimalle yaşadığın şey driftlerde 5-6 bin devir bandında gazı sabit tutmaya çalıştığında bahsettiğin olay gerçekleşir. Umarım yardımcı olup doğru anlatabilmişimdir.
-
Gürkan05 adlı üyeden alıntı
Mh Drifti ben de kullandım zamanında. Bahsettiğin olayın aynısı bende de vardı.
Kalkışlardaki o titreme motorun güçsüzlüğünden kaynaklı oluyor. Öte taraftan debriyaj balatanın bitmesine yakın daha da artar.
Büyük bir ihtimalle yaşadığın şey driftlerde 5-6 bin devir bandında gazı sabit tutmaya çalıştığında bahsettiğin olay gerçekleşir. Umarım yardımcı olup doğru anlatabilmişimdir.
hayır senin bahsettigin olay baska.
-
Daha bunlar çinliyle iyi günlerin. 5000km görmeden ufak tefek sorunlar başlamış, zamanında gidin 2. el japon alın dediğimde yerden yere vuruldum. 120.000KM'de olan 10 yaşındaki YBR sayesinde, usta yüzlerini unuttuk. Arıza yapsa motosiklet tamiri yapan yer bilmiyorum.
Senin sorununa gelince, gaz telinde boşluk var gibime geldi. Ya da karbüratör ayarından dolayı ani zengin karışım verip ani fakir karışıma geçiyor olabilir. Kontrol etmeni tavsiye ederim.
-
carter17 adlı üyeden alıntı
Daha bunlar çinliyle iyi günlerin. 5000km görmeden ufak tefek sorunlar başlamış, zamanında gidin 2. el japon alın dediğimde yerden yere vuruldum. 120.000KM'de olan 10 yaşındaki YBR sayesinde, usta yüzlerini unuttuk. Arıza yapsa motosiklet tamiri yapan yer bilmiyorum.
Senin sorununa gelince, gaz telinde boşluk var gibime geldi. Ya da karbüratör ayarından dolayı ani zengin karışım verip ani fakir karışıma geçiyor olabilir. Kontrol etmeni tavsiye ederim.
yarın servise götürüp baktıracam.
-
Gazı verince öne yığılıyorsa motor boğuluyor olabilir ilk aklıma gelen bujinin kurum yapmış olabilme ihtimali. Bujiye bakmış miydin?
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)