Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
2. sayfa BirinciBirinci 12

Gaz verince ve bırakınca atma.

    REKLAM ALANI
  1. #21
    ahmetakgun - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Kasım 2017
    Şehir
    izmir
    Motosikleti
    Mondial MH Drift MİNÖR
    Alıntı uzay gemisi adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Gazı verince öne yığılıyorsa motor boğuluyor olabilir ilk aklıma gelen bujinin kurum yapmış olabilme ihtimali. Bujiye bakmış miydin?
    yok hic bi yere bakmadim sadece zincirle ilgilendim ama bunun buji karbrotor ile alakalı oldugunu dusunmuyorum. cünkü gazı bırakınca gidona yapisir gibi oluyorum yani arkaya yigiliyor


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22

    Üyelik
    07 Nisan 2013
    Şehir
    Kırklareli Babaeski
    Motosikleti
    Mh Drift 125>Rx3i Evo Abs
    Alıntı ahmetakgun adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    yok hic bi yere bakmadim sadece zincirle ilgilendim ama bunun buji karbrotor ile alakalı oldugunu dusunmuyorum. cünkü gazı bırakınca gidona yapisir gibi oluyorum yani arkaya yigiliyor
    motor kompresörü yaptığı için olabilir mi acaba
    Bitmeyen tutkudur,özgürlüktür,her piston vuruşunda yürekte artan Aşk'tır motosiklet...

  3. #23
    ahmetakgun - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Kasım 2017
    Şehir
    izmir
    Motosikleti
    Mondial MH Drift MİNÖR
    Alıntı Mertcan39 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    motor kompresörü yaptığı için olabilir mi acaba
    kompresörde bu sekilde geriye attigini hic bi motorda görmedim dedigim gibi daha önce yoktu böyle bisiy ve ilk defa böyle bir sorunla karsilasiyorum

  4. #24

    Üyelik
    07 Nisan 2013
    Şehir
    Kırklareli Babaeski
    Motosikleti
    Mh Drift 125>Rx3i Evo Abs
    Alıntı ahmetakgun adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    kompresörde bu sekilde geriye attigini hic bi motorda görmedim dedigim gibi daha önce yoktu böyle bisiy ve ilk defa böyle bir sorunla karsilasiyorum
    gazı bırakınca gidona yapışır gibi oluyorum yazmışsın gazı bıraktığında motor öne yığılır buda doğal bir şey
    Bitmeyen tutkudur,özgürlüktür,her piston vuruşunda yürekte artan Aşk'tır motosiklet...

  5. #25

    Üyelik
    10 Nisan 2017
    Motosikleti
    Mondial Mc Roadracer 125 ve R6
    Alıntı ahmetakgun adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    yok hic bi yere bakmadim sadece zincirle ilgilendim ama bunun buji karbrotor ile alakalı oldugunu dusunmuyorum. cünkü gazı bırakınca gidona yapisir gibi oluyorum yani arkaya yigiliyor
    Belki sürüş tarzın değişti motora alışınca?

  6. #26
    ahmetakgun - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Kasım 2017
    Şehir
    izmir
    Motosikleti
    Mondial MH Drift MİNÖR
    bana bunun normal olduğunu söylemeyin. ilk defa motor kullanmıyorum

  7. #27

    Üyelik
    07 Nisan 2013
    Şehir
    Kırklareli Babaeski
    Motosikleti
    Mh Drift 125>Rx3i Evo Abs
    Alıntı ahmetakgun adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bana bunun normal olduğunu söylemeyin. ilk defa motor kullanmıyorum
    servisine gitmeyi deneyebilirsin buradan görmeden bu kadar yorum yapabiliyoruz o yüzden özür dileriz veya kullandığın motosikletin başlığı altında sorunlarının belki yanıtlarını bulabilirsin
    Bitmeyen tutkudur,özgürlüktür,her piston vuruşunda yürekte artan Aşk'tır motosiklet...

  8. #28

    Üyelik
    24 Aralık 2017
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Peugeot 103
    Supap ayarlarınızı kontrol edin. Tüm yazılanlardan bunu anladım.

  9. #29
    ahmetakgun - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Kasım 2017
    Şehir
    izmir
    Motosikleti
    Mondial MH Drift MİNÖR
    Alıntı peugeotcu103 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Supap ayarlarınızı kontrol edin. Tüm yazılanlardan bunu anladım.
    siboplarla ne alakası var hadi gaz vermeyi gectim gazı bırakınca gidona yapisma olayinin sibop ile ne alakası var bana bunu açıklarmısın

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 20:05 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:03 ----------

    Alıntı Mertcan39 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    servisine gitmeyi deneyebilirsin buradan görmeden bu kadar yorum yapabiliyoruz o yüzden özür dileriz veya kullandığın motosikletin başlığı altında sorunlarının belki yanıtlarını bulabilirsin
    servise götürdüm abi ama onlarda bilmiyorki zincirdendir dedi. zinciri ayarladik gene aynı

  10. #30
    fatih.met - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Aralık 2015
    Şehir
    istanbul büyükçekmece
    Motosikleti
    Tvs Apache, Gsr600
    Alıntı ahmetakgun adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bana bunun normal olduğunu söylemeyin. ilk defa motor kullanmıyorum
    1. vites 6 bin devirde giderken gazı bir anda bıraktığında bir çok 125cc ve 150cc motorda gidona yığılırsın az çok.

    sürüş tarzın biraz apache gibi olabilir

    1. ve 2. viteste tork yüksek olur ve bu yüzden sakin kullanım istiyorsan ilk viteslerde 5 bin devire gelince vites yükselt.

    dediğin önce ve arkaya tepme olayı 4 ve 5. viteste pek hissedilmiyor dimi? en fazla 1. vites sonra biraz daha az olarak 2. vites ve 3. viteste dahada azalır.

    yani bu tepmeler hep olur ama sen çok olduğunu söylüyorsan bu duruma etkenler şöyledir.

    1- zincir bollaşmıştır
    2- zincirin bağlı olduğu ön ve arka dişli aşınmış olabilir.
    3- kaplin esnekliğini kaybetmiştir
    4- karbüratörde sorun olabilir.

    benim eski scooter motorumda da bu tepme olayı vardı ve karbüratör değişiminden sonra düzelmişti. gazı veriyordum ve motorda tepki olmuyordu ve biraz daha gaz verince birden atılıyordu öne.

    ...............

    sağlık sorunun olabilir. vücutta testosteron hormonu eksik olunca da olur bunlar. ben bazen motor sürerken motorun beni savurmalarını hiç hissetmiyorum ve vücudumda olan aşırı direnç ile motorun bir parçası gibi yol alıyorum.

    bazende motorun üzerinde kendimi öyle güçsüz buluyorumki yani gaz verince biri beni kolumdan tutup ileri çekmiş gibi gövdem ileri gidiyor ve kafam geride kalıyor. yani motorun üzerinde kendimi emanet gibi hissediyorum.

    bu senin sağlığınla da alakalı biraz.

    vücut direnci de önemli. ufak tepmeler bazılarına aşırı gelir bazılarına az gelir. bana ise bazen az bazen çok geliyor. benim vücut direncim çok değişken bilmiyorum. eksik beslenme ve dinlenme yüzündendir.

  11. #31
    ahmetakgun - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Kasım 2017
    Şehir
    izmir
    Motosikleti
    Mondial MH Drift MİNÖR
    Alıntı fatih.met adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    1. vites 6 bin devirde giderken gazı bir anda bıraktığında bir çok 125cc ve 150cc motorda gidona yığılırsın az çok.

    sürüş tarzın biraz apache gibi olabilir

    1. ve 2. viteste tork yüksek olur ve bu yüzden sakin kullanım istiyorsan ilk viteslerde 5 bin devire gelince vites yükselt.

    dediğin önce ve arkaya tepme olayı 4 ve 5. viteste pek hissedilmiyor dimi? en fazla 1. vites sonra biraz daha az olarak 2. vites ve 3. viteste dahada azalır.

    yani bu tepmeler hep olur ama sen çok olduğunu söylüyorsan bu duruma etkenler şöyledir.

    1- zincir bollaşmıştır
    2- zincirin bağlı olduğu ön ve arka dişli aşınmış olabilir.
    3- kaplin esnekliğini kaybetmiştir
    4- karbüratörde sorun olabilir.

    benim eski scooter motorumda da bu tepme olayı vardı ve karbüratör değişiminden sonra düzelmişti. gazı veriyordum ve motorda tepki olmuyordu ve biraz daha gaz verince birden atılıyordu öne.

    ...............

    sağlık sorunun olabilir. vücutta testosteron hormonu eksik olunca da olur bunlar. ben bazen motor sürerken motorun beni savurmalarını hiç hissetmiyorum ve vücudumda olan aşırı direnç ile motorun bir parçası gibi yol alıyorum.

    bazende motorun üzerinde kendimi öyle güçsüz buluyorumki yani gaz verince biri beni kolumdan tutup ileri çekmiş gibi gövdem ileri gidiyor ve kafam geride kalıyor. yani motorun üzerinde kendimi emanet gibi hissediyorum.

    bu senin sağlığınla da alakalı biraz.
    1. viteste tepki verecegini biliyorum, ama bu tum viteslerde yapiyor. özellikle vites dususlerinde sarsiyor beni öne dogru.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 21:34 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:29 ----------

    ilk motorum değil. sağlık sorunu ile alakalı oldugunu düşünmüyorum çünlü 2bin km ye kadar hic bi sorun yoktu 2binden sonra böyle oldu önceden böyle değildi. şunuda belirteyim zincir 50 ila 100km arasinda sürekli bollaşıyor. ayrıca gaz telinde gevseklik oldugunuda dusunuyorum cünkü ilk gaza dokunusumda hafiften oynatiyorum cok az tepki veriyor gaz telide gevsektir muhtemelen. ama karbrotor , buji, gaz teli bunlar bu sorunun sebebi oldugunu düsünmüyorum hadi gaz verirken öne atılma olayının biraz payı olabilir ama gazı bırakınca beni gidona dogru atması hani ani fren yaparsın seni öne dogru atar ya ayni o sekilde oluyor bunun karbrotor gaz teli buji vs alakasi oldugunu dusunmuyorum

  12. #32
    tommygun - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Temmuz 2015
    Şehir
    İzmir, Pornova
    Motosikleti
    Ülkedeki en yüksek km.li Kawasaki Er6F (2008)
    Alıntı ahmetakgun adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    hıhh iste bu.. benim ifade edemedigimi siz ifade ettiniz.. zincirim evet şuan bol ve 2 parmaktan fazla ama gerdirip 1cm kadar bosluk biraktigimda yine ayni durum oluyor maalesef. birde zincir sürekli bollasiyor 50-100km de bir bollasiyor en sonunda sinirlenip zincirden bakla aldiricam yahu zincirle ugrasmaktan bıktım ev ile iş yeri mesafem yaklasık 20km hergün 40km yol yapip ertesi gün bakiyorum yine bollaşmış motordan soğudum yahu yeni almama rağmen sırf bu sorun yuzunden soğudum
    Benim motorda da zinciri gerdikten 1000 km sonra zincir bollaşır, tümsekten geçtiğimde ya da çukura girdiğimde çın çın diye ses çıkarırdı. 15000 km.de artık zincir gerdirme en sona kadar dayanmıştı. Gittim daha kaliteli zincir aldım, hazır zinciri değiştirirken de ön arka dişliyi de değiştirttim. Şimdi 1500 km oldu ne ses var ne de bollaşma. Bizim tarz motorların orijinal zincirleri epey dandik, ne kadar yağlasan temizlesen de hikaye.

  13. #33
    BLUERAY - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Temmuz 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    İnazuma, Hajoue125 bide cross aldıkmı tamamdır
    Gazı ani açıyorsun sanırım, bu durumda karbüratör yakıt hava dengesini kaybediyor ve motoru boğuyor. Ya yakıtı tutuşurmaya yetecek hava gelmiyor yada yeterli benzin gelmiyor haki ile motor bir anda devrini düşürmek zorunda kalıyor ve ani ivme düşmesi yaşıyorsun hali ile kompresona giriyor ve ( motor freni) öne doğru aynen ön frene basmışsın gibi yığılıyor. Gazı bırakınca ise motor rolantiye geçiyor ve rahatlıyor, kompresyon bitiyor. Normal yol gidiş ivmesine kavuşuyor. Bu durumda ise arkaya doğru yığılma diye hissediyorsun. Öndeki amontisör gerilimi motor birden rahatladığı için arka amontisöre geçiyor. Öne yığılmada debriyajı çektiğin zamanda aynı hisse kapılabilirsin. Öne yığılma sona erer ve motorun amontisörleri denge/ağırlık oranına kavışur. Bu olmuyor ille de arkaya doğru bir basma, geriye doğru çekilme yaşıyorsan, gazı bıraktığın an belli bir noktada karbüratör yeterli karışımı alıp seni olması gereken hıza getirmeye uğraşıyordur. Senin motorun sorununun karbüratör hava ayrında olduğunu düşünüyorum, ilaveten gaz telinin hassasiyetini de kontrol etmelisin. Gaz ve debriyaz tellerinin geçtiği kanalları hafif surette yağlamakta faydana olacaktır. Bunu dikiş makinesi yağı ve bir şırınga ile yağlamayı abartmadan yapman mümkündür. WD40 denen icad ise çok daha fazlaca işini görecektir. Ancak WD40 uygularken tellerin alt uçlarını boşa çıkat ve önce kirin pisin akmasını damlamasını bekle, tekrar uygula... sonrada fazlalığın akmasını bekle. Damlama işi bittiğinde tel ile işin bitmiş olur. Üzerinden iki hafta geçsin sonra gene wd40 uygula kiri akıt, sonrada sıvı gresi bas. Daha da tel kopana kadar yağlama ile falan işin olmaz. Gaz ve debriyaj telinin hassasiyeti bu şekilde çözersin. Karbüratör ayarını ise ilk defa yapacaksan sen yapma, ustanında yanından ayrılma resmen çıkan sesi ve ustanın yaptıklarını hafızana kazı. Bir de hava filtrenin tıkalı yada montaj hatalı olup olmadığını kontrol et.

    Bunlarn haricinde buji kontrolü şarttır, zımparalamaya temizlemeye uğraşma al yenisin tak gitsin. NGK tek tırnak al iridyuma, çift tırnağa falan gerek yok.

    Selametle.

  14. #34

    Üyelik
    10 Nisan 2017
    Motosikleti
    Mondial Mc Roadracer 125 ve R6
    Alıntı BLUERAY adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Gazı ani açıyorsun sanırım, bu durumda karbüratör yakıt hava dengesini kaybediyor ve motoru boğuyor. Ya yakıtı tutuşurmaya yetecek hava gelmiyor yada yeterli benzin gelmiyor haki ile motor bir anda devrini düşürmek zorunda kalıyor ve ani ivme düşmesi yaşıyorsun hali ile kompresona giriyor ve ( motor freni) öne doğru aynen ön frene basmışsın gibi yığılıyor. Gazı bırakınca ise motor rolantiye geçiyor ve rahatlıyor, kompresyon bitiyor. Normal yol gidiş ivmesine kavuşuyor. Bu durumda ise arkaya doğru yığılma diye hissediyorsun. Öndeki amontisör gerilimi motor birden rahatladığı için arka amontisöre geçiyor. Öne yığılmada debriyajı çektiğin zamanda aynı hisse kapılabilirsin. Öne yığılma sona erer ve motorun amontisörleri denge/ağırlık oranına kavışur. Bu olmuyor ille de arkaya doğru bir basma, geriye doğru çekilme yaşıyorsan, gazı bıraktığın an belli bir noktada karbüratör yeterli karışımı alıp seni olması gereken hıza getirmeye uğraşıyordur. Senin motorun sorununun karbüratör hava ayrında olduğunu düşünüyorum, ilaveten gaz telinin hassasiyetini de kontrol etmelisin. Gaz ve debriyaz tellerinin geçtiği kanalları hafif surette yağlamakta faydana olacaktır. Bunu dikiş makinesi yağı ve bir şırınga ile yağlamayı abartmadan yapman mümkündür. WD40 denen icad ise çok daha fazlaca işini görecektir. Ancak WD40 uygularken tellerin alt uçlarını boşa çıkat ve önce kirin pisin akmasını damlamasını bekle, tekrar uygula... sonrada fazlalığın akmasını bekle. Damlama işi bittiğinde tel ile işin bitmiş olur. Üzerinden iki hafta geçsin sonra gene wd40 uygula kiri akıt, sonrada sıvı gresi bas. Daha da tel kopana kadar yağlama ile falan işin olmaz. Gaz ve debriyaj telinin hassasiyeti bu şekilde çözersin. Karbüratör ayarını ise ilk defa yapacaksan sen yapma, ustanında yanından ayrılma resmen çıkan sesi ve ustanın yaptıklarını hafızana kazı. Bir de hava filtrenin tıkalı yada montaj hatalı olup olmadığını kontrol et.

    Bunlarn haricinde buji kontrolü şarttır, zımparalamaya temizlemeye uğraşma al yenisin tak gitsin. NGK tek tırnak al iridyuma, çift tırnağa falan gerek yok.

    Selametle.
    Hocam bak benim motorda da şöyle bişiy oluyor. Ben gazı kapatırken birden kesmiyorum yol müsaitse yavaş yavaş bırakıyorum gazı. Gazı bırakmaya başlayınca bi yerde tekrar gaz veriyor motor kendine ama ben o sırada hala gazı kapatmaya devam ediyorum ona rağmen bi noktada tekrar bi gaz veriyor. Bu nedendir?
    Verdiği gazda az değil yani o anki duruma göre ileri atacak kadar gaz veriyor.
    Ha bir de gazı açarkenda aynı noktada yine daha fazla gaz veriyor, ek olarak o noktaya denk getirip sabit gaz giderkende bi ileri atıyor sonra geri çekiyor kendini.

  15. #35
    RoofRoof - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Mayıs 2017
    Şehir
    Edirne
    Motosikleti
    DRZ400SM
    Alıntı thedarkfire adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hocam bak benim motorda da şöyle bişiy oluyor. Ben gazı kapatırken birden kesmiyorum yol müsaitse yavaş yavaş bırakıyorum gazı. Gazı bırakmaya başlayınca bi yerde tekrar gaz veriyor motor kendine ama ben o sırada hala gazı kapatmaya devam ediyorum ona rağmen bi noktada tekrar bi gaz veriyor. Bu nedendir?
    Verdiği gazda az değil yani o anki duruma göre ileri atacak kadar gaz veriyor.
    Ha bir de gazı açarkenda aynı noktada yine daha fazla gaz veriyor, ek olarak o noktaya denk getirip sabit gaz giderkende bi ileri atıyor sonra geri çekiyor kendini.
    O ileri atmalarda filan gaz kolu tamamen kapalı olmuyor değil mi? Yani devir yükselecek kadar açık oluyor? Debriyaj kaçırıyormus gibi geldi eğer dediğim gibiyse

  16. #36

    Üyelik
    10 Nisan 2017
    Motosikleti
    Mondial Mc Roadracer 125 ve R6
    Alıntı RoofRoof adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    O ileri atmalarda filan gaz kolu tamamen kapalı olmuyor değil mi? Yani devir yükselecek kadar açık oluyor? Debriyaj kaçırıyormus gibi geldi eğer dediğim gibiyse
    Hocam mesela şöyle, ben gazı birden bırakmıyorum yol müsaitse yavaş yavaş kapatıyorum.
    Gazı kapatırken bir noktada gaz veriyor tekrar ama ben gazı azaltarak kapatıyor oluyorum o anda.
    Gazı açarkende aynı noktada tekrar bi ileri atma yapıyor sanki o noktada daha fazla gaz veriyormuş gibi oluyor.
    Eğer o dediğim noktayı tutturabilirsem motor bi ileri yığılıyor bi geri bırakıyor ama dediğim şey gazın çok küçük bi bölümünde oluyor. Diğer noktalarda hiçbi problem yok.

    Yani kısacası gaz kolunun çok küçük bir bölümünde daha fazla gaz veriyor. Başlangıçlarda bi yerde o dediğim nokta.

  17. #37
    ahmetakgun - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Kasım 2017
    Şehir
    izmir
    Motosikleti
    Mondial MH Drift MİNÖR
    Alıntı BLUERAY adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Gazı ani açıyorsun sanırım, bu durumda karbüratör yakıt hava dengesini kaybediyor ve motoru boğuyor. Ya yakıtı tutuşurmaya yetecek hava gelmiyor yada yeterli benzin gelmiyor haki ile motor bir anda devrini düşürmek zorunda kalıyor ve ani ivme düşmesi yaşıyorsun hali ile kompresona giriyor ve ( motor freni) öne doğru aynen ön frene basmışsın gibi yığılıyor. Gazı bırakınca ise motor rolantiye geçiyor ve rahatlıyor, kompresyon bitiyor. Normal yol gidiş ivmesine kavuşuyor. Bu durumda ise arkaya doğru yığılma diye hissediyorsun. Öndeki amontisör gerilimi motor birden rahatladığı için arka amontisöre geçiyor. Öne yığılmada debriyajı çektiğin zamanda aynı hisse kapılabilirsin. Öne yığılma sona erer ve motorun amontisörleri denge/ağırlık oranına kavışur. Bu olmuyor ille de arkaya doğru bir basma, geriye doğru çekilme yaşıyorsan, gazı bıraktığın an belli bir noktada karbüratör yeterli karışımı alıp seni olması gereken hıza getirmeye uğraşıyordur. Senin motorun sorununun karbüratör hava ayrında olduğunu düşünüyorum, ilaveten gaz telinin hassasiyetini de kontrol etmelisin. Gaz ve debriyaz tellerinin geçtiği kanalları hafif surette yağlamakta faydana olacaktır. Bunu dikiş makinesi yağı ve bir şırınga ile yağlamayı abartmadan yapman mümkündür. WD40 denen icad ise çok daha fazlaca işini görecektir. Ancak WD40 uygularken tellerin alt uçlarını boşa çıkat ve önce kirin pisin akmasını damlamasını bekle, tekrar uygula... sonrada fazlalığın akmasını bekle. Damlama işi bittiğinde tel ile işin bitmiş olur. Üzerinden iki hafta geçsin sonra gene wd40 uygula kiri akıt, sonrada sıvı gresi bas. Daha da tel kopana kadar yağlama ile falan işin olmaz. Gaz ve debriyaj telinin hassasiyeti bu şekilde çözersin. Karbüratör ayarını ise ilk defa yapacaksan sen yapma, ustanında yanından ayrılma resmen çıkan sesi ve ustanın yaptıklarını hafızana kazı. Bir de hava filtrenin tıkalı yada montaj hatalı olup olmadığını kontrol et.

    Bunlarn haricinde buji kontrolü şarttır, zımparalamaya temizlemeye uğraşma al yenisin tak gitsin. NGK tek tırnak al iridyuma, çift tırnağa falan gerek yok.

    Selametle.
    öncelikle zahmet edip uzunca bir anlatımın için çok teşekkür ederim. kesinlikle ani gaz vermiyorum sakince kalkis yapiyorum buna rağmen öne atılma olayı oluyor. gaz bırakma olayına gelirsek motor freni dedigimiz olayı biliyorum, hatta bir soru var motorda kaç fren var diye cevap 3 fren, ama bu kompresor olayinin dışında gibi beni gidona itecek sekilde bir fren yapiyor. ben bunun zincir kısmından dolayı yaptığını düşünüyorum çünkü beni gidona dogru iterken sanki zincirin oldugu yerde bi daralma yani sıkısma oluyor gibi (Umarım anlatabilmişimdir.) fakat zinciri kitapciga uygun sekilde gerdirip temizleyip yağlıyorum (servis yapıyor) fakat yine aynı yine aynı. bakın yine söylüyorum ilk motorum değil ve bu motor freninden cok farklı bi olay bu sorunu servis bile bilmiyor motordan iyice soğudum yarın tekrar servise gidicem.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 03:31 ---------- bir önceki mesaj zamanı 03:28 ----------

    Alıntı thedarkfire adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hocam mesela şöyle, ben gazı birden bırakmıyorum yol müsaitse yavaş yavaş kapatıyorum.
    Gazı kapatırken bir noktada gaz veriyor tekrar ama ben gazı azaltarak kapatıyor oluyorum o anda.
    Gazı açarkende aynı noktada tekrar bi ileri atma yapıyor sanki o noktada daha fazla gaz veriyormuş gibi oluyor.
    Eğer o dediğim noktayı tutturabilirsem motor bi ileri yığılıyor bi geri bırakıyor ama dediğim şey gazın çok küçük bi bölümünde oluyor. Diğer noktalarda hiçbi problem yok.

    Yani kısacası gaz kolunun çok küçük bir bölümünde daha fazla gaz veriyor. Başlangıçlarda bi yerde o dediğim nokta.
    hocam senin o dedigin bizim motorlarda da var sen gaz kolunu boşver devire bak devire. bizim driftlerin bi kronik sorunu var oda şu. 5 ile 6 bin devir arasında gaz kesme olayı oluyor bi ileri bi geri yapar gibi oluyor senin sorununda muhtemelen bu.

    simdi profiline baktım motorun mondial mc yani benim motorumun aynı makinesi var üzerinde. dedigim gibi yarın bi test sürüsü yap 5 ile 6 bin devir arasında yapıyor bunu, buda kronik bi sorun bunu dert etme çünkü bu kronik sorunun çözümünü bırak mt grubu, motoru üreten şahıslar bile bilmiyor.


2. sayfa BirinciBirinci 12

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)