Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
1. sayfa 123 SonuncuSonuncu

Motorun bi çalışıp bi çalışmama sorunu

    REKLAM ALANI
  1. #1
    TheGokay - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Mart 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Custom Yamelli XSR 07
    Arkadaşlar elimde kendi yapımım cg motorlu atv var ama şöyle bi sorunum var.Motor soğukken jikle full benzin karışın şeklinde tek marş çalışıyor rolantide sabit duruyor gaz yemesinde sorun olmuyor.Motor ısındıktan sonra rolanti bozuluyo ve stop ediyor bidaha da jikle kapalı da olsa açıkda olsa çalışmıyor.Bir de motor ilk çalışdıktan sonra full benzin karışımı hava benzin konumuna getirince motorun rolantisi artıyor sonra devir düşerek stop ediyor.Bu sorunlarıma yardımcı olursanız sevinirim.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    matrax33 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Haziran 2016
    Şehir
    Kütahya
    Motosikleti
    ktm 400 sxc
    sibop ayarlarını bi yapın önce. Sonra da karbüratöre motor sıcakken hava ayarı çekin.

    Kendiniz atv'ye cg motoru entre ettiyseniz bu işler elinizden gelir diye yazdım.
    yamtareroglu bunu beğendi.

  3. #3
    diablof - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Temmuz 2016
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    1998 Honda CMX 250 Rebel | X max 250
    matrax hocam hakli. supap ayarlari siki olmus sanirim. isinip genlesinde tam acilip kapanmiyor bu da motoru stop ettiriyor.

    supap ayari motor sogukken, hava ayati motor sicakken yapilir.

    kolay gelsin.

  4. #4
    TheGokay - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Mart 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Custom Yamelli XSR 07
    Alıntı diablof adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    matrax hocam hakli. supap ayarlari siki olmus sanirim. isinip genlesinde tam acilip kapanmiyor bu da motoru stop ettiriyor.

    supap ayari motor sogukken, hava ayati motor sicakken yapilir.

    kolay gelsin.
    Alıntı matrax33 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    sibop ayarlarını bi yapın önce. Sonra da karbüratöre motor sıcakken hava ayarı çekin.

    Kendiniz atv'ye cg motoru entre ettiyseniz bu işler elinizden gelir diye yazdım.
    Sübap ayarını yaptıktan sonra tekrar güncelleme yapacağım.Teşekkürler yardımlarınız için.

  5. #5
    TheGokay - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Mart 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Custom Yamelli XSR 07
    Sübap ayarlarını yaptım fakat sorun devam etmekte.Isındıktan sonra bidaha çalıştıramıyorum çözüm önerilerinizi bekliyorum

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 19:30 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:14 ----------

    Edit : benzin bitmiş 😀

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 19:46 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:30 ----------

    Edit2 : benzin varmış içinde soğuyunca bi çalıştı ama ya benzin az diye ya da bi sorundan stop etti.Jikleyi en üst konumda çalıştırıyorum yarım konuma getirince devir artıyo sonra yavaş yavaş stop ediyor.Büyük ihtimal benzinle alakası olmayan bi sorun

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 16:44 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:46 ----------

    Yardımcı olabilirseniz sevinirim

  6. #6
    diablof - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Temmuz 2016
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    1998 Honda CMX 250 Rebel | X max 250
    karburatorde sorun olabilir dostum.

    ayrica jikle de bu dedigin seyi yapabilir. bozuktur orda yanlis bisey oluyordur, fazla zengin karisim sicak motorda bogulma ve calismama yapiyor olabilir.

    sen karburatorun icine odaklan simdi de. bi ac bakalim, ne durumda.

    kolay gelsin.

  7. #7
    matrax33 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Haziran 2016
    Şehir
    Kütahya
    Motosikleti
    ktm 400 sxc
    Farklı bir karbüratörle dene. Çevrende cg kullanan illaki vardır. Test için rica et.

    Sorun gene devam ediyorsa motor sökülüp bakılması lazım. Siboplar kaçırıyo olabilir piston-silindir çizik olabilir. Egzantrik de sorun olabilir vs...

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 02:29 ---------- bir önceki mesaj zamanı 02:26 ----------

    Karbüratörle motor arasında ki manifold da çatlak yırtık tam oturmama vs. de olabilir yani ordan hava alıyor da olabilir.

  8. #8
    TheGokay - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Mart 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Custom Yamelli XSR 07
    Karbüratör ve manifoldu değiştiricem değiştirdikten sonra tekrar konuyu güncellerim.Teşekkürler öneriler için

  9. #9

    Üyelik
    16 Aralık 2016
    Motosikleti
    ......
    Alıntı TheGokay adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Karbüratör ve manifoldu değiştiricem değiştirdikten sonra tekrar konuyu güncellerim.Teşekkürler öneriler için
    Yakıt deposundan gelip karb.giren hortuma baktınmı?

  10. #10
    TheGokay - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Mart 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Custom Yamelli XSR 07
    Alıntı levend84 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yakıt deposundan gelip karb.giren hortuma baktınmı?
    Benzin geliyor ama az kalmıştı bi benzini doldurup sonra bakıcam aynıysa değiştiricem parçaları

  11. #11

    Üyelik
    24 Mart 2016
    Depo kapaginin deligini kontrol et, tikanmis olabilir. Depoya hava gelmezse karbüratöre de benzin gitmez.

  12. #12
    TheGokay - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Mart 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Custom Yamelli XSR 07
    Alıntı ay yildiz adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Depo kapaginin deligini kontrol et, tikanmis olabilir. Depoya hava gelmezse karbüratöre de benzin gitmez.
    Deliklerde sıkıntı yok temiz ama daha benzin doldurup test etmedim

  13. #13
    TheGokay - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Mart 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Custom Yamelli XSR 07
    https://youtu.be/9IuGoMZi4Xk

    Sorun sanırım bundan kaynaklanıyor.Motor rolantideyken karbüratörden çıt diye bi ses geliyor sonra rolanti bozuluyor devri yakalarsa çalışmaya devam ediyor yakalayamazsa stop ediyor.İyice ısındıktan sonra da jikleyi full benzin karışıma alınca çalışıyor, ama devirli tutmazsam (4-5bin devirde) gazı bırakınca stop ediyor biraz beklemeden de çalışmıyor.Sorun buysa karbüratörü değiştiricem cevaplarsanız sevinirim
    matrax33 bunu beğendi.

  14. #14
    matrax33 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Haziran 2016
    Şehir
    Kütahya
    Motosikleti
    ktm 400 sxc
    Alıntı TheGokay adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    https://youtu.be/9IuGoMZi4Xk

    Sorun sanırım bundan kaynaklanıyor.Motor rolantideyken karbüratörden çıt diye bi ses geliyor sonra rolanti bozuluyor devri yakalarsa çalışmaya devam ediyor yakalayamazsa stop ediyor.İyice ısındıktan sonra da jikleyi full benzin karışıma alınca çalışıyor, ama devirli tutmazsam (4-5bin devirde) gazı bırakınca stop ediyor biraz beklemeden de çalışmıyor.Sorun buysa karbüratörü değiştiricem cevaplarsanız sevinirim
    siboplar kaçırıyor kardeşim motor sökülecek.

  15. #15
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    08 Haziran 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Kawasaki ER-500 Custom
    Merhaba, takmış olduğunuz hava filtresi önceden motosiklet üzerinde miydi? Yoksa yeni mi takıp deniyorsunuz? Bazen açık hava filtresi gerek kalitesinden, gerekese motora uyumsuz olmasından kaynaklı rolantide bozulmalara sebebiyet verebiliyor. Kolay gelsin.

  16. #16
    TheGokay - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Mart 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Custom Yamelli XSR 07
    Alıntı matrax33 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    siboplar kaçırıyor kardeşim motor sökülecek.
    Siboplar mı değişicek sadece yoksa komple üst kapak mı değişicek ?


    Alıntı Torque93 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Merhaba, takmış olduğunuz hava filtresi önceden motosiklet üzerinde miydi? Yoksa yeni mi takıp deniyorsunuz? Bazen açık hava filtresi gerek kalitesinden, gerekese motora uyumsuz olmasından kaynaklı rolantide bozulmalara sebebiyet verebiliyor. Kolay gelsin.
    Üstünde değildi kendim taktım

  17. #17
    matrax33 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Haziran 2016
    Şehir
    Kütahya
    Motosikleti
    ktm 400 sxc
    Alıntı TheGokay adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Siboplar mı değişicek sadece yoksa komple üst kapak mı değişicek ?




    Üstünde değildi kendim taktım
    siboplar değişir üst kapak alıştırılır gerekirse tornacı işlem yapar vs...

    üst kapağı komple set halinde değiştirsen daha az dersiz olur. En son 80-100 lira gibi bi fiyatı vardı yanlış hatırlamıyosam.

  18. #18
    TheGokay - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Mart 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Custom Yamelli XSR 07
    Alıntı matrax33 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    siboplar değişir üst kapak alıştırılır gerekirse tornacı işlem yapar vs...

    üst kapağı komple set halinde değiştirsen daha az dersiz olur. En son 80-100 lira gibi bi fiyatı vardı yanlış hatırlamıyosam.
    Kesin Siboplardan yapıyosa sibopları değiştiricem.Üst kapak 140₺ civarı komple.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 19:11 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:05 ----------

    @matrax33 ustam kesin siboplardan mı ? Boşuna değiştirmiyim sibopları. veya kapağı açıp sibopların fotosunu atsam anlar mıyız siboplardan mı değil mi diye ?

  19. #19
    matrax33 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Haziran 2016
    Şehir
    Kütahya
    Motosikleti
    ktm 400 sxc
    Alıntı TheGokay adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Kesin Siboplardan yapıyosa sibopları değiştiricem.Üst kapak 140₺ civarı komple.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 19:11 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:05 ----------

    @matrax33 ustam kesin siboplardan mı ? Boşuna değiştirmiyim sibopları. veya kapağı açıp sibopların fotosunu atsam anlar mıyız siboplardan mı değil mi diye ?
    sibopların kaçırdığı kesin ama tamiri için kapağı üst kapakcıya götürmen lazım. Onlar sana söylerler yapılması gereken işlemleri. Kapakcı kaç para isteyecek siboplar kaç para hepsini hesaplar maliyet değerlendirmesi yaparsın. 30-40 lira fark olursa yenisini al bence.

  20. #20
    TheGokay - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Mart 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Custom Yamelli XSR 07
    Alıntı matrax33 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    sibopların kaçırdığı kesin ama tamiri için kapağı üst kapakcıya götürmen lazım. Onlar sana söylerler yapılması gereken işlemleri. Kapakcı kaç para isteyecek siboplar kaç para hepsini hesaplar maliyet değerlendirmesi yaparsın. 30-40 lira fark olursa yenisini al bence.
    Sibopları falan da kendim değiştiricem de bu alıştırma işlemi tam olarak nasıl oluyor kısaca anlatabilir misiniz ? Onun hakkında pek bilgim yokta.Üst kapağı söküp silindirin oraları zımparalamıştım yeni conta koymadan önce pürüzsüz olması için.siboplar da bu durumdaydı.


    Korozyonlanmış yerleri zımparalamıştım hafiften.Ama alıştırma tam olarak ne bilmiyorum


1. sayfa 123 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)