Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
2. sayfa BirinciBirinci 123 SonuncuSonuncu

Motorun bi çalışıp bi çalışmama sorunu

    REKLAM ALANI
  1. #21
    matrax33 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Haziran 2016
    Şehir
    Kütahya
    Motosikleti
    ktm 400 sxc


    Şimdi o iş öyle olmuyor değiştrip alıştırdım taktım gibi.

    Ölçümler yapılması lazım. valflerin oturduğu yüzükler aşınmışsa sibop değiştirme kurtarmaz yüzükler de değişir. Hadi diyelim valfleri dğeiştirdin. Alıştırma yaptın. Kaçırıp kaçırmayacağını nasıl test edeceksin ?

    Bu işi yapan insanlar yıllarca çıraklığını yapıyor öğreniyor. Sırf bu işin mesleği var yani. Kendim yaparım dersen de yutuptan vidyolara bak. Kaçırıp kaçırmadığını motoru çalıştırdığında öğrenmiş olursun. Rölantide durmaz öksürme devam ederse tekrar sökersin. Ne yaptığını bilmeden tekrar bişeyler deneyebilirsin.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 00:03 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:59 ----------



    ---------- Mesajlar birleştirildi - 00:05 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:03 ----------



    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22
    TheGokay - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Mart 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Custom Yamelli XSR 07
    Alıntı matrax33 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    https://www.youtube.com/watch?v=fyzL9_SxsaQ

    Şimdi o iş öyle olmuyor değiştrip alıştırdım taktım gibi.

    Ölçümler yapılması lazım. valflerin oturduğu yüzükler aşınmışsa sibop değiştirme kurtarmaz yüzükler de değişir. Hadi diyelim valfleri dğeiştirdin. Alıştırma yaptın. Kaçırıp kaçırmayacağını nasıl test edeceksin ?

    Bu işi yapan insanlar yıllarca çıraklığını yapıyor öğreniyor. Sırf bu işin mesleği var yani. Kendim yaparım dersen de yutuptan vidyolara bak. Kaçırıp kaçırmadığını motoru çalıştırdığında öğrenmiş olursun. Rölantide durmaz öksürme devam ederse tekrar sökersin. Ne yaptığını bilmeden tekrar bişeyler deneyebilirsin.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 00:03 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:59 ----------

    https://www.youtube.com/watch?v=qslZsOFgiXw

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 00:05 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:03 ----------

    https://www.youtube.com/watch?v=daRiypiwXfI
    Hocam bu son video da kullandığı şey hava emiyo demi yani sibopları sonuna kadar kapatıyo mu diye bakıyor.Doğru anlamış mıyım ? Bide alıştırma yeni siboplarla yapılıyor değil mi ? Doğru anlamışsam yardımların için çok teşekkür ederim.Değiştirip alıştırdıkdan sonra sonucu bildiririm.

  3. #23
    matrax33 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Haziran 2016
    Şehir
    Kütahya
    Motosikleti
    ktm 400 sxc
    Alıntı TheGokay adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hocam bu son video da kullandığı şey hava emiyo demi yani sibopları sonuna kadar kapatıyo mu diye bakıyor.Doğru anlamış mıyım ? Bide alıştırma yeni siboplarla yapılıyor değil mi ? Doğru anlamışsam yardımların için çok teşekkür ederim.Değiştirip alıştırdıkdan sonra sonucu bildiririm.
    Evet hava emdirerek kaçak var mı diye kontrol ediyor, alıştırma yeni siboplarla yapılıyor. Alıştırma macunu kullanılıyor. Yuvaların durumuda kontrol edilmesi lazım. Gerekirse onlarda işlem görüyor. Yaylarda bakılması lazım. Gevşeme esneme bükülme varsa onlarda değişir. Yağ yakmaması için de valflerin lastikleri değişmesi gerek.


  4. #24
    TheGokay - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Mart 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Custom Yamelli XSR 07
    Alıntı matrax33 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Evet hava emdirerek kaçak var mı diye kontrol ediyor, alıştırma yeni siboplarla yapılıyor. Alıştırma macunu kullanılıyor. Yuvaların durumuda kontrol edilmesi lazım. Gerekirse onlarda işlem görüyor. Yaylarda bakılması lazım. Gevşeme esneme bükülme varsa onlarda değişir. Yağ yakmaması için de valflerin lastikleri değişmesi gerek.

    http://www.ladaci.com/image/cache/da...26-480x480.jpg
    Tamamdır hocam çok sağol yardımların için.Yuvalarda büyüme olup olmadığını yeni sibopları ve yuvayı ölçüp karşılaştırarak anlayabilir miyim?

  5. #25
    TheGokay - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Mart 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Custom Yamelli XSR 07
    Alıntı matrax33 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Evet hava emdirerek kaçak var mı diye kontrol ediyor, alıştırma yeni siboplarla yapılıyor. Alıştırma macunu kullanılıyor. Yuvaların durumuda kontrol edilmesi lazım. Gerekirse onlarda işlem görüyor. Yaylarda bakılması lazım. Gevşeme esneme bükülme varsa onlarda değişir. Yağ yakmaması için de valflerin lastikleri değişmesi gerek.

    http://www.ladaci.com/image/cache/da...26-480x480.jpg
    Hocam valfleri değiştirdim ama daha test etmedim.Ama bi sorun vardı.Motoru ben 2.el birinden almıştım ama emme valfi bu durumdaydı.


    Performans için sanırım büyütmüşler.Bu bir sorun teşkil eder mi ?

  6. #26
    matrax33 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Haziran 2016
    Şehir
    Kütahya
    Motosikleti
    ktm 400 sxc
    Alıntı TheGokay adlı üyeden alıntı Mesajı göster

    Performans için sanırım büyütmüşler.Bu bir sorun teşkil eder mi ?

    ediyor işte kaçırıyor.

  7. #27
    TheGokay - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Mart 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Custom Yamelli XSR 07
    Alıntı matrax33 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ediyor işte kaçırıyor.
    Karbüratör ayarından olabilir mi ? Ayarsızlık falan varsa.Emme yerini büyütünce hava benzin karışımı benzin yönüne biraz daha fazla mı vermek gerek acaba ? Dolu üst kapak 150₺ boş üst kapakta bulamadım sıfır.Nasıl yapsam diye düşünüyorum 🤔

  8. #28
    matrax33 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Haziran 2016
    Şehir
    Kütahya
    Motosikleti
    ktm 400 sxc
    Alıntı TheGokay adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Karbüratör ayarından olabilir mi ? Ayarsızlık falan varsa.Emme yerini büyütünce hava benzin karışımı benzin yönüne biraz daha fazla mı vermek gerek acaba ? Dolu üst kapak 150₺ boş üst kapakta bulamadım sıfır.Nasıl yapsam diye düşünüyorum ��
    Senin valfler kaçırıyor, o sorunu çözmeden karbüratör zaten ayar tutmaz. Üst kapağı bi kapakcıya göster ne diyecekler.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 23:00 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:58 ----------

    veya çıkma sağlam üst kapak soruştur.

  9. #29
    yakupdalga - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul Maltepe
    Motosikleti
    Hyosung Gv250 & KTM DUKE 200
    Alıntı matrax33 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    sibop ayarlarını bi yapın önce. Sonra da karbüratöre motor sıcakken hava ayarı çekin.

    Kendiniz atv'ye cg motoru entre ettiyseniz bu işler elinizden gelir diye yazdım.
    tam diyecektimki söylenmiş

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 00:10 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:09 ----------

    Alıntı TheGokay adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Karbüratör ayarından olabilir mi ? Ayarsızlık falan varsa.Emme yerini büyütünce hava benzin karışımı benzin yönüne biraz daha fazla mı vermek gerek acaba ? Dolu üst kapak 150₺ boş üst kapakta bulamadım sıfır.Nasıl yapsam diye düşünüyorum ��
    boş üst kapak istanbul dudulluda aktaş da bulabilirsin

  10. #30

    Üyelik
    17 Eylül 2017
    Benzer problemler ile çok uğraştık bizde.Direkt olarak sıfır dolu üst kapak alıp taktık canavar gibi çalışıyor artık motor.Kendimiz subap takımı alıp değiştirip alıştırmayı denedik ancak istediğin kadar el becerin olsun o işin ustası olmadıktan sonra boşuna uğraşma olmuyor o iş.Karbüratör hava ayarı ile çok oynadıysan da sıcakken komple sık hava ayar vidasını 3 veya 3buçuk tur aç.Hava filtresi yok ise daha az açabilirsin.Motorun gaz yeme durumuna göre ayarla hava ayarınıda.

  11. #31
    TheGokay - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Mart 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Custom Yamelli XSR 07
    Sıfır üst kapak sipariş ettim onu bekliyorum.Şuan sübapları değiştirdim ama sonuç aynı bi fark yok rolantide falan durmuyor.Bide sübap ayarı yapmak için kapağı açtığımda şöyle bi durumla karşılaştım.


    Fotoğrafta gözüken yer ağzına kadar yağ doluydu.İlk defa böyle bişeyle karşılaştım.Senteye getirmek için volanı çevirdiğimde yağda herhangi bi oynama da olmadı.Sizce anormal birşey mi yoksa normal mi?

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 00:07 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:42 ----------

    Alıntı matrax33 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Senin valfler kaçırıyor, o sorunu çözmeden karbüratör zaten ayar tutmaz. Üst kapağı bi kapakcıya göster ne diyecekler.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 23:00 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:58 ----------

    veya çıkma sağlam üst kapak soruştur.
    Alıntı ayz0707 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Benzer problemler ile çok uğraştık bizde.Direkt olarak sıfır dolu üst kapak alıp taktık canavar gibi çalışıyor artık motor.Kendimiz subap takımı alıp değiştirip alıştırmayı denedik ancak istediğin kadar el becerin olsun o işin ustası olmadıktan sonra boşuna uğraşma olmuyor o iş.Karbüratör hava ayarı ile çok oynadıysan da sıcakken komple sık hava ayar vidasını 3 veya 3buçuk tur aç.Hava filtresi yok ise daha az açabilirsin.Motorun gaz yeme durumuna göre ayarla hava ayarınıda.
    Son durum bu

  12. #32
    matrax33 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Haziran 2016
    Şehir
    Kütahya
    Motosikleti
    ktm 400 sxc
    Üst tarafta yağ olması normal. Haraketli parçaları yağlıyor.

  13. #33
    TheGokay - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Mart 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Custom Yamelli XSR 07
    Alıntı matrax33 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Üst tarafta yağ olması normal. Haraketli parçaları yağlıyor.
    Silindir contasının ordaki oring küçülmüştü ondan olabilir sanırım o yağın orda olması çünkü ilk defa o kadar yağ dolmuştu oraya.Bu arada üst kapağı komple değiştirdim sübap ayarını elimden geldiğince 0.12mm lik bi kağıtla yaptım bujiyi değiştirdim karbüratörü temizledim 3 tur ayar yaptım ve motor sorunsuz tek marşta çalıştı.biraz ısınınca jikleyi hava benzin karışıma getirip rolanti ayarladım.Yarın da ince ayar yapmayı denicem ısıtıp.Yardımlarınız için çok teşekkür ederim.

  14. #34
    matrax33 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Haziran 2016
    Şehir
    Kütahya
    Motosikleti
    ktm 400 sxc
    Alıntı TheGokay adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Silindir contasının ordaki oring küçülmüştü ondan olabilir sanırım o yağın orda olması çünkü ilk defa o kadar yağ dolmuştu oraya.Bu arada üst kapağı komple değiştirdim sübap ayarını elimden geldiğince 0.12mm lik bi kağıtla yaptım bujiyi değiştirdim karbüratörü temizledim 3 tur ayar yaptım ve motor sorunsuz tek marşta çalıştı.biraz ısınınca jikleyi hava benzin karışıma getirip rolanti ayarladım.Yarın da ince ayar yapmayı denicem ısıtıp.Yardımlarınız için çok teşekkür ederim.
    Sorun kalmadı değil mi ? Hayırlı uğurlu olsun.

  15. #35
    TheGokay - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Mart 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Custom Yamelli XSR 07
    Alıntı matrax33 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Sorun kalmadı değil mi ? Hayırlı uğurlu olsun.
    Sorun var gibi.Subapları 0.12mm lik kağıtla yapmıştım ama olmamış sanırım.Sübapların ordan şıkırdama sesi geliyor.Ayar çakısı alıp tekrar yapıcam ama şuan çalışmasında sorun yok.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 17:21 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:30 ----------

    Alıntı matrax33 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Sorun kalmadı değil mi ? Hayırlı uğurlu olsun.
    Ustam bu 2 egzoz çıkışının birini manifolddan direk kapatmak çok zararlı olur mu? Çünkü mecburen kapattık birini çok zararlı bişey mi?

  16. #36
    matrax33 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Haziran 2016
    Şehir
    Kütahya
    Motosikleti
    ktm 400 sxc
    Alıntı TheGokay adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Sorun var gibi.Subapları 0.12mm lik kağıtla yapmıştım ama olmamış sanırım.Sübapların ordan şıkırdama sesi geliyor.Ayar çakısı alıp tekrar yapıcam ama şuan çalışmasında sorun yok.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 17:21 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:30 ----------



    Ustam bu 2 egzoz çıkışının birini manifolddan direk kapatmak çok zararlı olur mu? Çünkü mecburen kapattık birini çok zararlı bişey mi?
    eksoz çıkışı çift mi ? performans kaybı olur diye düşünüyorum.

  17. #37
    TheGokay - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Mart 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Custom Yamelli XSR 07
    Alıntı matrax33 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    eksoz çıkışı çift mi ? performans kaybı olur diye düşünüyorum.
    Çift çıkış var.Performans kaybı dışında motora zararı olur mu ?

  18. #38
    matrax33 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Haziran 2016
    Şehir
    Kütahya
    Motosikleti
    ktm 400 sxc
    Alıntı TheGokay adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Çift çıkış var.Performans kaybı dışında motora zararı olur mu ?
    Olmaz ama performans kaybı binilmeyecek düzeyde olabilir. Yani boğulma gaz yememe gibi.

    Deneyin sorulu çalışırsa açarsınız.

  19. #39
    TheGokay - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Mart 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Custom Yamelli XSR 07
    Alıntı matrax33 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Olmaz ama performans kaybı binilmeyecek düzeyde olabilir. Yani boğulma gaz yememe gibi.

    Deneyin sorulu çalışırsa açarsınız.
    Sübap ayarı yaptım şıkırdama kesildi ama daha karbüratör ayarı performans testi yapmadım.Sonucu paylaşırım.Bide egzoz boğazındaki kaçırmayı nasıl çözebilirim taktığım conta bi işe yaramadı.

  20. #40
    matrax33 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Haziran 2016
    Şehir
    Kütahya
    Motosikleti
    ktm 400 sxc
    Alıntı TheGokay adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Sübap ayarı yaptım şıkırdama kesildi ama daha karbüratör ayarı performans testi yapmadım.Sonucu paylaşırım.Bide egzoz boğazındaki kaçırmayı nasıl çözebilirim taktığım conta bi işe yaramadı.
    eksozda ezik falan yoksa deve boynunu tam oturtamıyo olabilirsin. yada conta tam oturmuyo olabilir.


2. sayfa BirinciBirinci 123 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)