Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

Motorsiklet Tamircisi Varmı

    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    10 Kasım 2017
    Şehir
    Aydın Buharkent
    Motosikleti
    Mondial MH Drift
    Merhaba kısa bir sorum olacak piston kolunu kısaltmak istiyorum alt noktada kranka zarar vermiyecek şekilde . Sonrasında pistonun üst ölü noktasında oluşacak boşluğu tornada aldırmak . Devir artar tork düşer diyorlar ne dersiniz nasıl değişiklik yaşarım.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2

    Üyelik
    07 Nisan 2013
    Şehir
    Kırklareli Babaeski
    Motosikleti
    Mh Drift 125>Rx3i Evo Abs
    kısa krank yüksek devir düşük tork uzun krank daha düşük devir yüksek tork tabi hatırladığım kadarıyla yanlışım olabilir

  3. #3
    EUOGLU - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Eylül 2016
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    mt 25
    Niye? Neden? Niçin?

  4. #4
    ogzcngdk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Temmuz 2012
    Şehir
    Bursa/Erdek
    Motosikleti
    Kuba Dragon 50 - Hero X Pulse 200 - Puch Maxi S
    böyle bir şeyi yapmak teknik olarak belki mümkündür ama bunu yapacak adamı bulamazsınız, sadece üstten kısaltayım demekle olmuyor malesef.

    sen kısa krank yerine hacim yüksetlmeye yönel bence.

  5. #5

    Üyelik
    10 Kasım 2017
    Şehir
    Aydın Buharkent
    Motosikleti
    Mondial MH Drift
    Hız , kolay devir yükselmesi

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 23:44 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:41 ----------

    Hacimle işim olsa 200 lük alt silindir alır taktırırdım benim amacım orjinal silindirde oynamayla o hacimin verebilecek olduğunu almak

  6. #6
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW , Piaggio , Sym
    Piston kolunu nasıl kısaltacaksın ? kısası üretilmişde alıp degiştirecekmisin , yoksa kolu kesip modifiye edebileceğini mi düşünüyorsun (bu imkansız) ..

    Sanırım yüksek devir çeviren motorların yapısını taklit etmeye çalışıyorsun ama maksimum devri artırmada asıl belirleyici olan supapların açılıp kapanma dereceleridir , bu sayede motora daha çok oksijen ve yakıt emilir , ateşleme daha erken yapılırken max devirde artar..

    sadece sıkıştırma oranını değiştirerek hiçbir şey elde edemeyeceğin gibi motor berbat bir çekişe sahip olur..en basit ve geri döndürülebilir uygulama dişli sayıları ile oynamaktır , kısa mesafelerde akselerasyonun artacağı için keyif alırsın..

  7. #7
    mustafa_325 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Temmuz 2010
    Şehir
    istanbul-kocaeli
    Motosikleti
    Pulsar RS 200 - Thriumph TİGER 800
    Açılın ben mühendisim;

    Benim anladığıma göre sıkıştırma oranını sabit tutup sadece piston kolunu kısaltmak istiyorsun. Böylece motorun daha yüksek deviri daha rahat çevirecek. Bunu yapmak teorik olarak mümkün fakat pratikte imkansız. Aşağıya aklıma gelen birkaç sebebi yazdım.

    1) Birkere ülkede bu işi hakkıyla yapabilecek usta neredeyse yok. Bu işi yapacak olan ustanın kafasının mühendis gibi çalışması lazım. Çıkacak olan sorunları önceden öngörebilmeli. Hesaplayarak iş yapmalı.

    2) Diyelim ki çok iyi bir usta buldun. sorunlar bunla bitmiyor. O piston kolunun dayanımını düşürmeden nasıl kısaltacaksın? Kesip kaynak yapamazsın. Belki aynı ölçülerde daha kısa bir piston kolu bulup uydurabilirsin.

    3) Piston kolunun gereğinden uzun olduğunu nereden çıkardın? Belki motoru yapan mühendisler olabilecek en kısa olanı koydu zaten.

    4) Kısalmış olan pistonun ağırlığı ve hareketi değişecek ve bu motorun ağırlık dengesini bozacak. Yani motorunda inanılmaz bir titreşim olacak. Piston kolundaki değişimin hesaplanıp krankın ona göre taşlanması ve balans ayarının yapılması gerekli.

    5) Motorun boyunu ciddi bir şekilde kısaltacağın için egzantrik zincirinin ayarı bozulacak. Belki zincirin kısaltılması gerekecek. Subap zamanlamalarında sıkıntı çıkarsa düzeltmen çok zor.

    6) Motorun yağlama sisteminde büyük sorunlar olabilir. Motor krankın yağı çalkalayıp pistona doğru püskürtülmesiyle çalışıyor. Pistonu kranka yaklaştıracağın için sorun çıkabilir.

    7) Kısalan piston kolundan dolayı pistonun silindire uyguladığı yanal yük artacak. Bunun sonucunda motorun ömrü baya kısalacak. Normalde 50000km gidecek olan motor çok daha kısa sürede yağ yakmaya başlayacak.

    8) Bütün bu sorunları halletsen dahi zerre güç artışı elde edemeyeceksin çünkü piston kolunun boyu motorun yüksek devirdeki gücünü değiştirmiyor. Silindir kolu uzunluğu motorun çevirebileceği maksimum devir sayısını sınırlıyor. Yani senin şuanda 13.000 devir çevirtirsen kol çıkaracak olan motorun kısa piston kolu takarsan zarar görmeden 14.000 devir çevirebilecek fakat 9000 devirde ürettiği güç aynı kalacak. Yani sen güç artışı sağlamak istiyorsan motorun kesicisini iptal edip valf zamanlamalarını tekrar ayarlamalısın. Bunu yapmak için yeni bir egzantrik mili yapmalı, subap boyutunu değitirmeli, karbüratörü tekrar ayarlamalı ve bunları dyno testinde(evet birde bu lazım) en iyi sonucu alana kadar tekrarlamalısın.

    Yani özetle çıkacak olan sorunlar saymakla bitmiyor. Benim sana tavsiyem mühendislerin yıllarca uğraşarak tasarladıkları motora müdahale ederken bu kadar özgüvenli ve cesur olma. Genelde bu tip işlerin sonu hüsranla bitiyor.

    Ha diyorsan ki illa ben bu motorun gücünü arttırmak istiyorum. O zaman yapabileceğin en etkili ve ucuz yöntem turbo veya superşarj sistemi takmak olacaktır. Kesin bir şekilde güç artışı elde edersin hemde motoru yarmak zorunda kalmazsın.
    ..YaNKee.. bunu beğendi.

  8. #8

    Üyelik
    19 Ekim 2017
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    F 650 GS (2005)
    Mühendis değilim, motordan anlamam.

    Düz mantık. Piston kolunu kısaltmak sadece pistonun çalıştığı alanı değiştirir. Piston kranka daha çok yaklaşır. Dolayısı ile silindir kapağından uzaklaşır, sıkıştırma oranı düşer. Bunun için silindir boyunu kısaltmak çözüm olabilir. Torka ve motor devrine etkisi sadece sıkıştırma oranı etki edebilir.

    Krank yatağı ve biyel arasındaki mesafeyi azaltmak ise (krank yarıçapını azaltmak) piston stroğunu azaltacaktır. strok azalınca da sürtünen yüzeylerin doğrusal hızı düşeceği için azalma kadar devir artırılabilir. Kuvvet kolu kısalacağı için de tork düşecektir.
    Subapların açılma zamanlaması, sıkıştırma oranı, yanma odası dizaynı ise beni çoook aşar.

    sanki piston kolu değil de krankla oynamak daha mantıklı.

    Eğer yukarıda yazdıklarımda bir mantık veya mühendislik hatası varsa, yukarıda da yazdım. Bu işten anlamam. Ama öğrenebilirim.

  9. #9
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    15 Eylül 2016
    Bende mi bi drift alsam. Alanın uğraşası geliyor sanırım. Mıncıklanmalık bebeler gibi

  10. #10

    Üyelik
    16 Aralık 2016
    Motosikleti
    ......
    Alıntı ufuk01 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bende mi bi drift alsam. Alanın uğraşası geliyor sanırım. Mıncıklanmalık bebeler gibi
    Drift candır,gerisi patlican

    Hatta forumda bir babayiğit var,driftle ibreyi 180´e yasliyor.

    Konuya dönecek olursak,yurt dışında benzer upgrade işleriyle uğraşan kişiler özel alaşim piston,krank,sekman vb.ürünler kullaniyor,ayrica piston yüzeyinde oluşacak yüksek sicakliğinin verimli soğumasini başaramazsin kisaca hararet sorunu ve yüksek sicaklik sebebiyle biyel yataklarinda yağlama sorunu olacaktir.

    Mustafa325,detayli bahsetmiş.

    Illaki birşeyler yapmak istiyorsan,iyi bir ustaya dereceli egzantrik ve silindir piston takimi alarak hacim artişi yapabilirsin.fakat ben bu tarz işleri önermiyorum.

  11. #11
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    09 Ocak 2018
    Alıntı mrferhat adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hız , kolay devir yükselmesi
    egzozu kolaylaştır

    figoksel in söylediği gibi; piston kolu, krankla karıştırılmış. her şey çorba olmuş


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)