Yeni ehliyet alacak olan acemi kardeşiniz için motosiklet tavsiyesi
Reklamlar
-
Selamlar, 1 ay önce b sınıfı ehliyeti aldım elimde 2012 çıkışlı 1.5 dci megane 3 icon mevcut. Azar azar kenara atarak yaklaşık 15 bin lira para biriktirdim son 3 yıl içerisinde, Üstüne babamdan 5 bin lira borç alıp üstüne ekleyip 2.el temiz scirocco alacaktım fakat rahmetli Barkın abimizin videolarını izleyince içimde motosiklet aşkı oluştu. A2 sınıfı motosiklet ehliyeti almak istiyorum fakat 35kw geçmeyen ve ufak tefek kazalarda, sürtmelerde hem cebimi hem de beni yakmayacak motosiklet arıyorum. İnternetten biraz araştırıp aklıma giren modelleri aşağıya yazıyorum;
Kawasaki Ninja 300
Kawasaki ninja 250sl
Honda CBR 250R
Yamaha MT25
Yamaha MT03
Yamaha YZF R25
Bajaj Pulsar NS200
KTM 250 Duke ABS
Açıkçası daha önce hiç motosiklet tecrübem yok, araba ehliyetini de yeni aldığım, pek kullanmadığım için çok trafik tecrübem de yok. Bu yüzden yüksek CC li motosiklet almaya biraz çekiniyorum. 125CC ile de başlayabilirim ama bu sefer de 5-10 bin km sürdükten sonra değiştirmek isteyeceğim, satması sıkıntı olabilir. Sizin önereceğiniz modeller nelerdir ?
Reklamlar
-
Daha önce hiç kullanmadığınız motosikletleri satın alma tercihini başkasına bırakmayın. Kendiniz kullanmadan motosiklet tercihi yapmayın.
Genel yorum:
* Kawasaki parçaları genellikle pahalıdır, yeni kullanıcı için mantıklı değil
* Yamaha parça fiyatları orta şekerde ve bulunabilirdir ancak yine de yeni kullanıcı için yüksek sayılabilir
* Honda Parça fiyatları oldukça makul ve kolay bulunabilirliğin üzerine ülkemizdeki en iyi servis hizmetlerinden birini verir
* Bajaj parça fiyatları genellikle makul ve orta şekerde olduğu halde servisi genellikle sorunlu ve raslantısal kronik sorunları vardır
* KTM kaliteli ve güçlü bir makinedir ancak parça fiyatları genellikle yüksek, bakım maliyeti ise genellikle tuzludur
Kendi bütçenize, zevkinize göre seçim yapın. Kimsenin "şunu al, öbürü kaka cıs eder adamı" laflarındansa en azından seleye bir oturup hafif gaz açıp yerinden kalkışına bakın. İmkanınız varsa kısa bir test sürüşü yapıp motosikleti hissedin. Kararı kendiniz verin
-
MT03 ?
Kardeşim hayırlısı neyse o olsun da mt03 o listeden kopuk olmuş biraz 660cc bi makina.
Kawasaki ve Yamaha benim de ilgi duyduğum markalar, fakat parça ve servis fiyatları pahalı.
Honda almalısın şahsi fikrim.
-
Uykusuz kafayla yazmıştım listeyi, niye yazmışım ben onu ya :D Tamamdır Cbr 250r almaya karar verdim 2.el alırım illa ki masraf ederim zaten acemi olduğum için düşürücem falan. Teşekkürler yorumun için.
---------- Mesajlar birleştirildi - 09:55 ---------- bir önceki mesaj zamanı 09:51 ----------
Hocam güvenli eğitim kurslarına katılıp cbr 250r almaya karar verdim, değerli yorumunuz için teşekkür ediyorum.
-
gerek parca fiyati gerekse guc acisindan yeni oldugun icin bence cbr 250- cbr 125, pulsar 200 yada 160 ns mantikli. mt 25 de dusunebilirsin. ama iclerinde abs'li olan 10-15 bin bandinda sadece pulsar'lar var. ben pulsar kullandim ve sorun yasamadim hic. bazen uretimsel olarak sorunlu motora denk gelenler oluyor ve onlarda problemler yasayan oluyor. sorunsuz olanina denk gelirsen cok zevkli ve gucune gore atak bir motor. diger seceneklerin zaten ilk basta oldukca atak gelecektir. tavsiyem dikkatli bir baslangic yapmandir. ben discover 150 ile baslayip sonra pulsar kullanmama ragmen bayagi guclu gelmisti. ozellikle sehir ici ani manevralarda dikkatli olmalisin.
-
125 olsun rahat satarım dersen honda msx 125, motoru öğretmenin yanında çok fena sevdirir, satmayı bile istemeyebilirsin, bunun dışında listene bkacak olursam, parça fiyatlarından çekiniyorsan pulsar, çekinmiyorsan mt25 tavsiye ederim
-
R25,Mt25 veya cbr250.Kawasaki parçaları cebini yakar haberin olsun.Bu 3 motorsikletten birini alırsan ikinci elde de zarar etmessin parça fiyatları fena değildir.Özellikle cbr250 nin çok fazla yan sanayi parçaları var piyasada.
-
Başlangıç motoru için kawasaki çok yanlış bir tercih olur. Kaza yaptığında çıkan faturayı görünce tarlası yanmış köylü gibi oturup ağlarsın.
Koruma demirli naked modeller çok daha iyidir. MT25, duke200, NS200 gibi... Yere düştüğünde üstündeki tozu silkeler, motoru kaldırır devam edersin.
-
kardeşim bende senin gibi yeniyim. 250cc yi geçen bir makine alma derim
-
Merhaba güzel kardeşim mademki B sınıfı ehliyetini yeni aldın bence direkt 250cclik bir makine ile başlama, ben geçen sene 50cc bir scooter aldım. Nerde trak orda bırak tarzında yere mi düştü kaldır devam et o cinsten, en azından motor tecrüben olur. Trafikte diğer şöforlerin sana bakışını görürsün, motorun trafikte nerede duracağını öğrenirsin bir sene sonra ehliyetinle beraber cc yükseltirsin benim kanaatim o yönde.. Şahsen ben öyle yapıyorum yaklaşık 15 yıldır otomobil kullanıyorum nasip evlendikten sonra motora geçmekmiş. 50 cc aldım kask,eldiven ekipmanları topluyorum şimdi seneyede inşallah düzgün biraz yüksek bir scooter ile devam edeceğim. Ha dersenki ben scooter istemiyorum yine düşük cc beğendiğin tarz motosikletlerde var. Bu güzel bir tutku ama hemen binip altın elbiseli adam'ın dediği gibi höhöhöhöhö olup ilk ağaçta bitmesin bu tutku..
-
YBR 125. Megane sahibi olunca trafikte motor ile tecrübe olmuyorsun. Bende de megane var. Tek artısı önüme kıran denyoları bariyerlere yapıştırabiliyorum. Motorda öyle olmuyor ama. Ekipmanlarını dizersin, sonra motora bir 10000-15000km binersin. Ondan sonra istediğin motora geçmek için çabalarsın. Hatta rahmetli Altın Elbiseli Adam'ın dediği gibi. Scooter ile başlaman en ala durum. Etrafımda motora başlayacağım ben die gelen herkese önce Sym Fiddle 2-3 öneriyorum. Genede sen bilirsin. Tekerin şimdiden düz bassın...
-
hocam yaş kaç kendine hakim olabiliceksen 150 likle başlama derim bende 150 likle başladım şuan yetmiyor şehir dışına çıkmak istiyorum otoyollarda ağır kalıyor lakin 250lik bir motor allah korusun seni ölüme götürebilir bana sorarsan kawasakileri ve r25 i çıkar o listeden kawasakinin parçalar pahalı ki illaki düşüceksin ve için cız edicek r25 ise hızlı ve tehlikeli bence 2. el temiz bir cbr250 yada ns200 al ilerde tecrübe kazanınca tekrar bakarsın durumuna ama düşmem diye düşünme düşersin seçimi yaparken hem hayatta kalıcağın hemde maddi zararda canını sıkmıycak motoru tercih etmelisin
-
ozan1991 adlı üyeden alıntı
hocam yaş kaç kendine hakim olabiliceksen 150 likle başlama derim bende 150 likle başladım şuan yetmiyor şehir dışına çıkmak istiyorum otoyollarda ağır kalıyor lakin 250lik bir motor allah korusun seni ölüme götürebilir bana sorarsan kawasakileri ve r25 i çıkar o listeden kawasakinin parçalar pahalı ki illaki düşüceksin ve için cız edicek r25 ise hızlı ve tehlikeli bence 2. el temiz bir cbr250 yada ns200 al ilerde tecrübe kazanınca tekrar bakarsın durumuna ama düşmem diye düşünme düşersin seçimi yaparken hem hayatta kalıcağın hemde maddi zararda canını sıkmıycak motoru tercih etmelisin
Ben trafik olmayan şehirler arası yollarda 90km/sa ile gidiyorum. Yetmiyor derken neye göre böyle bir kanıya vardın?. Arabamda rahat 190km/sa yapıyor ama onunla da 90km/sa ile gidiyorum. 125cc'lik Yamaha ybr 125 de 90km/sa yapıyor rahat rahat.
Yetmiyor derken neye yetmiyor? En kötü ihtimal şekil olsun diyorsan KTM Duke 125 yada muadili CF Moto NK150. Düz yolda gaz açmakla olmuyor o işler. Viraja giriyorsun önündeki arabacı aniden frene basıyor. Sen elini gazdan çekince tüm yük ön tekere yığılıyor. Bunları öğrenebilmenin en iyi yolu küçük cc motorlar ile yapılan tecrübedir. Bana göre yapılan tecrübe kullandığın yıl değil, yaptığın menzildir.
Arkadaş sıfır tecrübe MT-25 aldı. 800km de 3kez yere çaktı aleti. Sonra gitti ölü fiyatına verip şeytan işi dedi. Genede para benim değil. Kim ne isterse ona biner. Bana kalırsa imkan varsa Honda'nın GS1 ve GS2 eğitimlerinin alınması, ondan sonra motora karar verilmesi en doğru yöntemdir.
-
Angrypower adlı üyeden alıntı
Ben trafik olmayan şehirler arası yollarda 90km/sa ile gidiyorum. Yetmiyor derken neye göre böyle bir kanıya vardın?. Arabamda rahat 190km/sa yapıyor ama onunla da 90km/sa ile gidiyorum. 125cc'lik Yamaha ybr 125 de 90km/sa yapıyor rahat rahat.
Yetmiyor derken neye yetmiyor? En kötü ihtimal şekil olsun diyorsan KTM Duke 125 yada muadili CF Moto NK150. Düz yolda gaz açmakla olmuyor o işler. Viraja giriyorsun önündeki arabacı aniden frene basıyor. Sen elini gazdan çekince tüm yük ön tekere yığılıyor. Bunları öğrenebilmenin en iyi yolu küçük cc motorlar ile yapılan tecrübedir. Bana göre yapılan tecrübe kullandığın yıl değil, yaptığın menzildir.
Arkadaş sıfır tecrübe MT-25 aldı. 800km de 3kez yere çaktı aleti. Sonra gitti ölü fiyatına verip şeytan işi dedi. Genede para benim değil. Kim ne isterse ona biner. Bana kalırsa imkan varsa Honda'nın GS1 ve GS2 eğitimlerinin alınması, ondan sonra motora karar verilmesi en doğru yöntemdir.
e5 boş olunca yetmiyor halk otobüsü sinyal verip üstüme sürüyor ani hızlanma yapamıyorsun ben mesela yakın zamanda istanbuldan edirneye ve kocaeliye gitmek istiyorum bana söylermisin 90km hızla ne kadar süre gidebilirim neredeyse redline a dayanıyor motor ben 2 saat aralıksız gidebilirmiyim bu şekilde ve hiçte dediğin gibi olmuyor sağlı sollu geçiyorlar adamı otoyolda 90 la giderken arkana geçip kornaya abanıyor adam şehir içinde gayet yeterli gittim 0 aldım şimdi 2000 lira zarardayım daha 1500km de motorum ben 250cc de öğrenseydim daha yükseltmeyi düşünmezdim ekonomik olarak zararlı çıkmazdım kendi adıma konuşuyorum 250cc üstüne ne olursa olsun çıkmam çünkü
-
ozan1991 adlı üyeden alıntı
e5 boş olunca yetmiyor halk otobüsü sinyal verip üstüme sürüyor ani hızlanma yapamıyorsun ben mesela yakın zamanda istanbuldan edirneye ve kocaeliye gitmek istiyorum bana söylermisin 90km hızla ne kadar süre gidebilirim neredeyse redline a dayanıyor motor ben 2 saat aralıksız gidebilirmiyim bu şekilde ve hiçte dediğin gibi olmuyor sağlı sollu geçiyorlar adamı otoyolda 90 la giderken arkana geçip kornaya abanıyor adam şehir içinde gayet yeterli gittim 0 aldım şimdi 2000 lira zarardayım daha 1500km de motorum ben 250cc de öğrenseydim daha yükseltmeyi düşünmezdim ekonomik olarak zararlı çıkmazdım kendi adıma konuşuyorum 250cc üstüne ne olursa olsun çıkmam çünkü
Direk söyleyeyim sana halk otobüsü senden çabuk hızlanamaz.
Arkadan korna selektör yapan adam 150 ile gitsen de yapar.
Ne zamandan beridir 150cc ler 90'da redline yapıyor? Bendeki neden 120'de yapıyordu ve zorlayınca normal havada 110km/sa'ya ulaşabiliyordu?
E5 boşsa zaten ilgilendiren bir olay olmadığı gibi şimdi açılan hız koridorları yüzünden millet 80km/sa hız ile gidiyor paşa paşa.
2000tl zarar? Sen motoru zevk için mi aldın ticaret için mi?
Şimdi 150 yetmez yarın 250 yetmez öbür gün 500cc yetmez. Bunlarda gözünde son hız olarak yetmez. Görende virajda diz değdiriyorsun, dirsek sürtüyorsun sanacak.
Geç bunları arkadaşım. Sana küçük cc ile başla diyenler al-ver ekonomiye can ver mantalitesinden söylemiyorlar.
Ne kadar yavaş gidersen yola o kadar çok hakim olursun. Önünde olan biteni daha çok görür ve reaksiyonlarını ona göre verirsin. Bundan sebeptir ki küçük CC ile başlamak bizim gibi trafik adabı olmayan ülkelerde en iyi seçimdir.
-
Angrypower adlı üyeden alıntı
Direk söyleyeyim sana halk otobüsü senden çabuk hızlanamaz.
Arkadan korna selektör yapan adam 150 ile gitsen de yapar.
Ne zamandan beridir 150cc ler 90'da redline yapıyor? Bendeki neden 120'de yapıyordu ve zorlayınca normal havada 110km/sa'ya ulaşabiliyordu?
E5 boşsa zaten ilgilendiren bir olay olmadığı gibi şimdi açılan hız koridorları yüzünden millet 80km/sa hız ile gidiyor paşa paşa.
2000tl zarar? Sen motoru zevk için mi aldın ticaret için mi?
Şimdi 150 yetmez yarın 250 yetmez öbür gün 500cc yetmez. Bunlarda gözünde son hız olarak yetmez. Görende virajda diz değdiriyorsun, dirsek sürtüyorsun sanacak.
Geç bunları arkadaşım. Sana küçük cc ile başla diyenler al-ver ekonomiye can ver mantalitesinden söylemiyorlar.
Ne kadar yavaş gidersen yola o kadar çok hakim olursun. Önünde olan biteni daha çok görür ve reaksiyonlarını ona göre verirsin. Bundan sebeptir ki küçük CC ile başlamak bizim gibi trafik adabı olmayan ülkelerde en iyi seçimdir.
ben düşüncemi söyledim biliyorum ki arkadaşta alışır alışmaz yine bu listedeki motorlardan birini almaya çalışıcak alsın 250cc koruma takozu yoksa taksın iyice öğrenene kadarda hızlı filan gitmesin bu daha mantıklı bence gözümde son hız olarak yetmez diye bişey yok bende 250cc olsa ben yine 120 yi geçmem kolay kolay biliyorum çünkü fazla hız öldürür ama 250 cc ile yol boşken 100-120 km hızlarda uzun süre yolculuk etmek isterim 150cc de zorlanıyor motor bu hızlarda birinde gazı yarım açıcan birinde dip gaz abanıcan bana kendi fikrini kabul ettirmeye çalışma lütfen ben ticari kar gütmüyorum zarar ettiğim fiyatla 250cc ye geçme sürem uzuyor al sat işlemleride cabası ticari bir kazanç niyetim yok görende zannedicek 1000cc ile başlıycak 150cc den 40km daha hızlı giden bir motordan bahsediyoruz burada
-
Tabiki fikrimi kabul ettirmeğe çalışacağım burada. Sonuçta bir argüman üstünde tartışıyoruz. Benim motor 120km/sa hız ile sorunsuzca ilerliyor. Yeri geldiğinde 140km/sa hızlara da çıkıyorum. E5'ten giderken CBF150'li arkadaşlar yeri gelince beni geçiyorlar.
40km/sa sürat farkını küçümsüyorsun ama beyin ölümü 25km/sa hızın üstüne çıkınca başlıyor.
Benim arabam 190km/sa sürata ulaşıyor. Senin mantığınla uzun yola gidince 190km/sa ile gitmem gerekiyor. Adı üstünde uzun yol. Biter mi?
Her sabah E5'te Honda Spacy 110i scooter ile giden 2kişi görüyorum tek motorda. Ve süren arkadaş ta zayıf biri değil. Onlara korna çalıp sıkıştırmıyorlar da Senin Apache'yi mi sıkıştırıyorlar? Neyse sen istediğin gibi düşün.
Benimde önümde 90km/sa ile redline'da gitme. Bende korna çalarım motorla
-
Angrypower adlı üyeden alıntı
Tabiki fikrimi kabul ettirmeğe çalışacağım burada. Sonuçta bir argüman üstünde tartışıyoruz. Benim motor 120km/sa hız ile sorunsuzca ilerliyor. Yeri geldiğinde 140km/sa hızlara da çıkıyorum. E5'ten giderken CBF150'li arkadaşlar yeri gelince beni geçiyorlar.
40km/sa sürat farkını küçümsüyorsun ama beyin ölümü 25km/sa hızın üstüne çıkınca başlıyor.
Benim arabam 190km/sa sürata ulaşıyor. Senin mantığınla uzun yola gidince 190km/sa ile gitmem gerekiyor. Adı üstünde uzun yol. Biter mi?
Her sabah E5'te Honda Spacy 110i scooter ile giden 2kişi görüyorum tek motorda. Ve süren arkadaş ta zayıf biri değil. Onlara korna çalıp sıkıştırmıyorlar da Senin Apache'yi mi sıkıştırıyorlar? Neyse sen istediğin gibi düşün.
Benimde önümde 90km/sa ile redline'da gitme. Bende korna çalarım motorla
işte yeri gelsede 150 lik motorla 140km hızlara çıkamıyorsun 130 a bile çıkmak kolay değil imkan var diye son sürat gidicek değilsin şehir içinde zaten yapamazsın bu hızları ama uzun yolda müsait olunca ister ama elinde o imkan olmuyor burada hangimiz 150 likle başlayıp bana bu ömür boyu yeter dedi 250 lik yetmez diyen çılgın ölümü kolluyordur gözümde ama 150 lik cidden yetmez alsın o zaman 150 lik arkadaş max 6 ay sonra görüşelim açacak buraya konu yeterli gelmiyor diye
-
Kuryelerin 1/10'u kadar kulanmayıp ahkam kesmek. kaç km tecrüben vardı senin?
-
Cbr250r dan önce bi 5 10 bin km bi YBR125 tecrübe et bence sonra CBR al gerçekten çok faydasını goruceksin satılmaz diye endişelenme rahat satarsın.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)