400 km de biten debriyaj sorunu !
Reklamlar
-
Debriyaj balatası bitikti 6 bin km de değiştirdim hatta debriyaj tasını açtığımızda bildiğin debriyaj ortadan ikiye yarilmis ustada sasirdi 5 tane yayı tutan yer nese değiştirdim 6 lı performans balata taktırdım 6370 kmde yine kacirmaya basladi motor kalkarken titriyor 5. viteste devir yükselio gitmior bu kadar kisa surede bitmesi normal mi ?
Reklamlar
-
normal normal sıkıntı yok ben her 100kmde bir değiştiriyorum senin ki yine iyi dayanmış helal
-
183km hiza nasil dayansin balata?
Al artik 600RR sende rahat et,bizde..
-
yarım debriyajı çok sık ve yüksek devirde yaparsan biter, hatta niyetine giren 10 km'de bile debriyaj bitirebilir.
ben sende bu potansiyeli görebiliyorum.
-
Ya harbi bende merak ediyorum 4300 de debriyaj bitermi mondial mc motor?
Kaçırma felan yapmıyor ama sabah ilk vitesi atınca iyi bi sallanıyo motor.
Böyle park halindeyken yada ne biliyim yavaşça dönerken felan öyle az hareketliyken motoru çevirirken felan hafif debriyaj yapıp gazlayarak dönüyorum.
-
thedarkfire adlı üyeden alıntı
Ya harbi bende merak ediyorum 4300 de debriyaj bitermi mondial mc motor?
Kaçırma felan yapmıyor ama sabah ilk vitesi atınca iyi bi sallanıyo motor.
Böyle park halindeyken yada ne biliyim yavaşça dönerken felan öyle az hareketliyken motoru çevirirken felan hafif debriyaj yapıp gazlayarak dönüyorum.
o durum normal, sorun yok.
-
ogzcngdk adlı üyeden alıntı
yarım debriyajı çok sık ve yüksek devirde yaparsan biter, hatta niyetine giren 10 km'de bile debriyaj bitirebilir.
ben sende bu potansiyeli görebiliyorum.
Tam debriyajda gaz vermek debriyaj balatasına zarar verir mi?
Öyle çok yüksek devir değil motoru viteste bırakıp soğuduktan sonra çalıştırınca benim motorda oluyor bu vitesi boşa atamıyorum biraz gaz verip öyle atıyorum veya işim çok acilse vitesi boşa atmadan debiryaj basılıyken gazı veriyorum biraz biraz sonra kalkıp gidiyorum.
-
thedarkfire adlı üyeden alıntı
Ya harbi bende merak ediyorum 4300 de debriyaj bitermi mondial mc motor?
Kaçırma felan yapmıyor ama sabah ilk vitesi atınca iyi bi sallanıyo motor.
Böyle park halindeyken yada ne biliyim yavaşça dönerken felan öyle az hareketliyken motoru çevirirken felan hafif debriyaj yapıp gazlayarak dönüyorum.
yüksek devirde sert kalkışlar ve teker denemeleri yapmazsan en az 30bin km garanti. bunu çinli olduğu için söylüyorum. 50 bine gelmiş ve düzgün kullanılmış ybrler ne zincir, ne eksantrik zinciri nede debriyaj balatası istiyor. 10 binde bir subap kontrolü, 5bin kmde bir yağ ve hava filtresi, devam
-
uzay gemisi adlı üyeden alıntı
yüksek devirde sert kalkışlar ve teker denemeleri yapmazsan en az 30bin km garanti. bunu çinli olduğu için söylüyorum. 50 bine gelmiş ve düzgün kullanılmış ybrler ne zincir, ne eksantrik zinciri nede debriyaj balatası istiyor. 10 binde bir subap kontrolü, 5bin kmde bir yağ ve hava filtresi, devam
Ben motoru bu güne kadar hiç sert kaldırmadım. Yani sertten kasıt önce kaldırıp debriyajı bıraktıktan sonra gaza yüklendim. Kalkışlarda debriyajı bırakırken gaza yüklenmedim hiç ne yaptıysam hep debriyajı bıraktıktan sonra yaptım.
Teker denemesini bir kaç kere yaptım toplasanız 10 u geçmez çoğunda başarısız oldum bidaha da uğraşmadım hiç.
-
Ekipmanımla beraber 100 kilo ağırlığımla istanbul trafiğinde sürekli yarım debriyaj motoru bağırtarak kalkış yapmama rağmen 23.000 kilometrede hala debriyajı bitiremedim. Sizin motorlar mı dandik benim bajaj mı aşırı kaliteli bilemiyorum.
-
Lastik yakiyorum cogu zaman ama o pek etkilemez ama bu arada konuda benim soruma cozüm bulan yok ??
---------- Mesajlar birleştirildi - 00:45 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:44 ----------
ogzcngdk adlı üyeden alıntı
yarım debriyajı çok sık ve yüksek devirde yaparsan biter, hatta niyetine giren 10 km'de bile debriyaj bitirebilir.
ben sende bu potansiyeli görebiliyorum.
Yarim debriyaj yapma sansm yok cunku debriyaj manetini 1 mm birakinca debriyaj kavriyor
-
Lastik mi yakiyon 125 lik motorla duman altı da oluyor mu güldürdün gece gece :D
-
uzay gemisi adlı üyeden alıntı
yüksek devirde sert kalkışlar ve teker denemeleri yapmazsan en az 30bin km garanti. bunu çinli olduğu için söylüyorum. 50 bine gelmiş ve düzgün kullanılmış ybrler ne zincir, ne eksantrik zinciri nede debriyaj balatası istiyor. 10 binde bir subap kontrolü, 5bin kmde bir yağ ve hava filtresi, devam
Nasi benim subap ayari yaptirali 700 km oldu onun ayari da gitti sıkır sıkır sesler geliyor
-
CriminalS adlı üyeden alıntı
Nasi benim subap ayari yaptirali 700 km oldu onun ayari da gitti sıkır sıkır sesler geliyor
Emme sibobunu bol yaptır,daha iyi uzar makina..
-
bak bu benim debriyaj 32 binde bitti şuan ybr balatası taktım tası değiştirdim yani komple debriyaj attım şuan 80 bindeyim sorun yok erken bitmesinin sebebi 2 ile kalkmam ve çamura tarlaya vs sokmam yarım debriyaj yapmamdı :D
-
Mertcan39 adlı üyeden alıntı
bak bu benim debriyaj 32 binde bitti şuan ybr balatası taktım tası değiştirdim yani komple debriyaj attım şuan 80 bindeyim sorun yok erken bitmesinin sebebi 2 ile kalkmam ve çamura tarlaya vs sokmam yarım debriyaj yapmamdı :D
https://i.hizliresim.com/z0ODR4.jpg
Ybr'nin balataları uyuyor demek,o zaman bir sonraki değişimde motostar marka al memnun kalırsın.
-
Mertcan39 adlı üyeden alıntı
bak bu benim debriyaj 32 binde bitti şuan ybr balatası taktım tası değiştirdim yani komple debriyaj attım şuan 80 bindeyim sorun yok erken bitmesinin sebebi 2 ile kalkmam ve çamura tarlaya vs sokmam yarım debriyaj yapmamdı :D
https://i.hizliresim.com/z0ODR4.jpg
2 ile kalkmak tüm yükü motora bindirmez mi? Balataladan tasarruf edeceğiz diye büyük masraf açmayalım sonra
-
Normalde o km' de bitmesi pek mümkün değil. Ancak dediğim gibi "normalde".
Malesef önceki mesajlarınızdan motosikleti kesinlikle "normal" kullanmadığınızı bildiğimden sağlıklı bir yorum yapamıyorum.
Ancak temel noktaları hatırlatıp kontrol edin derim. Eğer ki bunlardan değil ise ya üretim veya montaj hatalı bir parça mevcut, yada kullanım şeklinizle ilgili ciddi bir sorun var.
* Debriyaj manetinizdeki boşluğu kontrol edin. Maneti çok hafif sıktığınızda debriyaj teline 1,5 - 2cm sonra baskı yapmaya başlamalı
* Debriyaj telinizi kontrol edin, debriyajı sıkarken veya bırakırken herhangi bir direnç olmamalı. Eğer direnç hissediyorsanız telin içine bir miktar yağ damlatıp (kesinlikle gres veya zincir yağı/spreyi kullanmayın) debriyajı sıkıp bırakarak birkaç kez tekrarlayıp kontrol edin, sorun düzelmedi ise debriyaj telini değiştirin.
* Daha kaliteli ve uygunluğundan emin olduğunuz bir debriyaj seti kullanın. Debriyaj balataları değişirken pleytleri de kontrol edin (balatalar arası saclar), anormallik varsa değiştirin.
* Debriyaj yükseklik ayarınızı doğru yaptığınızdan, kavrama noktasını çok yukarıda ayarlamadığınızdan emin olun. Aksi halde debriyajınız siz dokunmasanız dahi bir miktar kaçırma yaparak anormal hızlı tükenecektir.
* Doğru motor yağı kullandığınızdan emin olun. Eğer otomobil tipi motor yağı kullanıyorsanız bahsettiğiniz debriyaj sorunlarını yaşamanız olasıdır.
* Çok yüksek devirlerde ve çok yüksek devir farkı ile vites değiştiriyorsanız, vites değiştirirken gaza yüklenmeye devam ediyorsanız, debriyaj manetini sıkmasanız dahi eliniz hep manetin üzeirndeyse yine bu sorunu yaşamanız olasıdır.
Şu an aklıma gelenler bunlar.
Motosiklet modifiyesi güzeldir, hoştur, zevklidir. Motosikleti kişiselleştirmek ayrı bir zevktir, uğraşmak keyif verir. Sizi bu konuda anlıyorum fakat bu değişiklikler motosikletinizin sürüş dinamiğini sizi riske atacak şekilde yapıldı ise bence oturup "bu adamlar neden beni bu kadar eleştiriyor" diye de bir düşünmek lazım. Tabi ki sizin zevkiniz, karışmak kimsenin haddine değil. Şahsen benim CBF150 Cafe Racer Project ile ilgili birileri gelip de "abi bu ne ne biçim iş birşeye benzemiyor berbat olmuş buna binilirmi ne uğraşıyorsun zamanına yazık v.s. v.s..." dese umurumda olmaz sonuçta benim keyfim benim zevkim. Ama lütfen motosikletinizdeki bazı modifikasyonları tekrar düşünüp ele alın. Alternatifleri düşünün, amortisör iptalini birkaç kez belirtmiştiniz. İptali iptal edin, o kadar alçaltmasanız da olur. O amortisörler çalışsın. Tabi can sizin, zevk sizin. Kimsenin haddine değil karışmak, yine de bir düşünün.
-
Önerileriniz için saolun ama dediklerinizin hepsi motorumda var yani herşeyi normal ama debriyaj kavrama stili şöle bırakır bırakmaz kavrıyor 2. Olarak da motorda şaseye modifiye demiri bağlı demirle şase arasındanda debriyaj teli geçiyor acaba o yapabilirmiki nese ben bi bakıyım
-
levend84 adlı üyeden alıntı
Ybr'nin balataları uyuyor demek,o zaman bir sonraki değişimde motostar marka al memnun kalırsın.
evet ybr uyuyor biterse aklımda bulunsun teşekkürler
---------- Mesajlar birleştirildi - 15:34 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:33 ----------
RoofRoof adlı üyeden alıntı
2 ile kalkmak tüm yükü motora bindirmez mi? Balataladan tasarruf edeceğiz diye büyük masraf açmayalım sonra
yok yanlış anladınız ilk aldığımda 2 ile yarım debriyajda kalkıp yükü balatalara bindiriyordum hemen balatalar bitti o yüzden (32 binde)
Bitmeyen tutkudur,özgürlüktür,her piston vuruşunda yürekte artan Aşk'tır motosiklet...
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)