Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

400 km de biten debriyaj sorunu !

    REKLAM ALANI
  1. #1
    CriminalS - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Haziran 2017
    Şehir
    Karabük
    Motosikleti
    Mondial 150 Mh Drift
    Debriyaj balatası bitikti 6 bin km de değiştirdim hatta debriyaj tasını açtığımızda bildiğin debriyaj ortadan ikiye yarilmis ustada sasirdi 5 tane yayı tutan yer nese değiştirdim 6 lı performans balata taktırdım 6370 kmde yine kacirmaya basladi motor kalkarken titriyor 5. viteste devir yükselio gitmior bu kadar kisa surede bitmesi normal mi ?
    levend84 bunu beğendi.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    uzay gemisi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Ocak 2017
    Şehir
    İstanblue
    Motosikleti
    09
    normal normal sıkıntı yok ben her 100kmde bir değiştiriyorum senin ki yine iyi dayanmış helal
    HONDAANTALYA bunu beğendi.

  3. #3

    Üyelik
    16 Aralık 2016
    Motosikleti
    ......
    183km hiza nasil dayansin balata?

    Al artik 600RR sende rahat et,bizde..

  4. #4
    ogzcngdk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Temmuz 2012
    Şehir
    Bursa/Erdek
    Motosikleti
    Kuba Dragon 50 - Hero X Pulse 200 - Puch Maxi S
    yarım debriyajı çok sık ve yüksek devirde yaparsan biter, hatta niyetine giren 10 km'de bile debriyaj bitirebilir.

    ben sende bu potansiyeli görebiliyorum.
    levend84 ve HONDAANTALYA bunu beğendiler.

  5. #5

    Üyelik
    10 Nisan 2017
    Motosikleti
    Mondial Mc Roadracer 125 ve R6
    Ya harbi bende merak ediyorum 4300 de debriyaj bitermi mondial mc motor?
    Kaçırma felan yapmıyor ama sabah ilk vitesi atınca iyi bi sallanıyo motor.

    Böyle park halindeyken yada ne biliyim yavaşça dönerken felan öyle az hareketliyken motoru çevirirken felan hafif debriyaj yapıp gazlayarak dönüyorum.

  6. #6
    ogzcngdk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Temmuz 2012
    Şehir
    Bursa/Erdek
    Motosikleti
    Kuba Dragon 50 - Hero X Pulse 200 - Puch Maxi S
    Alıntı thedarkfire adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ya harbi bende merak ediyorum 4300 de debriyaj bitermi mondial mc motor?
    Kaçırma felan yapmıyor ama sabah ilk vitesi atınca iyi bi sallanıyo motor.

    Böyle park halindeyken yada ne biliyim yavaşça dönerken felan öyle az hareketliyken motoru çevirirken felan hafif debriyaj yapıp gazlayarak dönüyorum.
    o durum normal, sorun yok.

  7. #7

    Üyelik
    10 Nisan 2017
    Motosikleti
    Mondial Mc Roadracer 125 ve R6
    Alıntı ogzcngdk adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    yarım debriyajı çok sık ve yüksek devirde yaparsan biter, hatta niyetine giren 10 km'de bile debriyaj bitirebilir.

    ben sende bu potansiyeli görebiliyorum.
    Tam debriyajda gaz vermek debriyaj balatasına zarar verir mi?
    Öyle çok yüksek devir değil motoru viteste bırakıp soğuduktan sonra çalıştırınca benim motorda oluyor bu vitesi boşa atamıyorum biraz gaz verip öyle atıyorum veya işim çok acilse vitesi boşa atmadan debiryaj basılıyken gazı veriyorum biraz biraz sonra kalkıp gidiyorum.

  8. #8
    uzay gemisi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Ocak 2017
    Şehir
    İstanblue
    Motosikleti
    09
    Alıntı thedarkfire adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ya harbi bende merak ediyorum 4300 de debriyaj bitermi mondial mc motor?
    Kaçırma felan yapmıyor ama sabah ilk vitesi atınca iyi bi sallanıyo motor.

    Böyle park halindeyken yada ne biliyim yavaşça dönerken felan öyle az hareketliyken motoru çevirirken felan hafif debriyaj yapıp gazlayarak dönüyorum.
    yüksek devirde sert kalkışlar ve teker denemeleri yapmazsan en az 30bin km garanti. bunu çinli olduğu için söylüyorum. 50 bine gelmiş ve düzgün kullanılmış ybrler ne zincir, ne eksantrik zinciri nede debriyaj balatası istiyor. 10 binde bir subap kontrolü, 5bin kmde bir yağ ve hava filtresi, devam

  9. #9

    Üyelik
    10 Nisan 2017
    Motosikleti
    Mondial Mc Roadracer 125 ve R6
    Alıntı uzay gemisi adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    yüksek devirde sert kalkışlar ve teker denemeleri yapmazsan en az 30bin km garanti. bunu çinli olduğu için söylüyorum. 50 bine gelmiş ve düzgün kullanılmış ybrler ne zincir, ne eksantrik zinciri nede debriyaj balatası istiyor. 10 binde bir subap kontrolü, 5bin kmde bir yağ ve hava filtresi, devam
    Ben motoru bu güne kadar hiç sert kaldırmadım. Yani sertten kasıt önce kaldırıp debriyajı bıraktıktan sonra gaza yüklendim. Kalkışlarda debriyajı bırakırken gaza yüklenmedim hiç ne yaptıysam hep debriyajı bıraktıktan sonra yaptım.
    Teker denemesini bir kaç kere yaptım toplasanız 10 u geçmez çoğunda başarısız oldum bidaha da uğraşmadım hiç.

  10. #10
    mustafa_325 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Temmuz 2010
    Şehir
    istanbul-kocaeli
    Motosikleti
    Pulsar RS 200 - Thriumph TİGER 800
    Ekipmanımla beraber 100 kilo ağırlığımla istanbul trafiğinde sürekli yarım debriyaj motoru bağırtarak kalkış yapmama rağmen 23.000 kilometrede hala debriyajı bitiremedim. Sizin motorlar mı dandik benim bajaj mı aşırı kaliteli bilemiyorum.

  11. #11
    CriminalS - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Haziran 2017
    Şehir
    Karabük
    Motosikleti
    Mondial 150 Mh Drift
    Lastik yakiyorum cogu zaman ama o pek etkilemez ama bu arada konuda benim soruma cozüm bulan yok ??

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 00:45 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:44 ----------

    Alıntı ogzcngdk adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    yarım debriyajı çok sık ve yüksek devirde yaparsan biter, hatta niyetine giren 10 km'de bile debriyaj bitirebilir.

    ben sende bu potansiyeli görebiliyorum.
    Yarim debriyaj yapma sansm yok cunku debriyaj manetini 1 mm birakinca debriyaj kavriyor
    HONDAANTALYA bunu beğendi.

  12. #12

    Üyelik
    30 Mayıs 2015
    Şehir
    ankara
    Motosikleti
    pulsar ns200
    Lastik mi yakiyon 125 lik motorla duman altı da oluyor mu güldürdün gece gece :D

  13. #13
    CriminalS - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Haziran 2017
    Şehir
    Karabük
    Motosikleti
    Mondial 150 Mh Drift
    Alıntı uzay gemisi adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    yüksek devirde sert kalkışlar ve teker denemeleri yapmazsan en az 30bin km garanti. bunu çinli olduğu için söylüyorum. 50 bine gelmiş ve düzgün kullanılmış ybrler ne zincir, ne eksantrik zinciri nede debriyaj balatası istiyor. 10 binde bir subap kontrolü, 5bin kmde bir yağ ve hava filtresi, devam
    Nasi benim subap ayari yaptirali 700 km oldu onun ayari da gitti sıkır sıkır sesler geliyor

  14. #14

    Üyelik
    16 Aralık 2016
    Motosikleti
    ......
    Alıntı CriminalS adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Nasi benim subap ayari yaptirali 700 km oldu onun ayari da gitti sıkır sıkır sesler geliyor
    Emme sibobunu bol yaptır,daha iyi uzar makina..

  15. #15

    Üyelik
    07 Nisan 2013
    Şehir
    Kırklareli Babaeski
    Motosikleti
    Mh Drift 125>Rx3i Evo Abs
    bak bu benim debriyaj 32 binde bitti şuan ybr balatası taktım tası değiştirdim yani komple debriyaj attım şuan 80 bindeyim sorun yok erken bitmesinin sebebi 2 ile kalkmam ve çamura tarlaya vs sokmam yarım debriyaj yapmamdı :D

  16. #16

    Üyelik
    16 Aralık 2016
    Motosikleti
    ......
    Alıntı Mertcan39 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bak bu benim debriyaj 32 binde bitti şuan ybr balatası taktım tası değiştirdim yani komple debriyaj attım şuan 80 bindeyim sorun yok erken bitmesinin sebebi 2 ile kalkmam ve çamura tarlaya vs sokmam yarım debriyaj yapmamdı :D
    https://i.hizliresim.com/z0ODR4.jpg
    Ybr'nin balataları uyuyor demek,o zaman bir sonraki değişimde motostar marka al memnun kalırsın.

  17. #17
    RoofRoof - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Mayıs 2017
    Şehir
    Edirne
    Motosikleti
    DRZ400SM
    Alıntı Mertcan39 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bak bu benim debriyaj 32 binde bitti şuan ybr balatası taktım tası değiştirdim yani komple debriyaj attım şuan 80 bindeyim sorun yok erken bitmesinin sebebi 2 ile kalkmam ve çamura tarlaya vs sokmam yarım debriyaj yapmamdı :D
    https://i.hizliresim.com/z0ODR4.jpg
    2 ile kalkmak tüm yükü motora bindirmez mi? Balataladan tasarruf edeceğiz diye büyük masraf açmayalım sonra

  18. #18
    Kural [ Z ] - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Ocak 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Bkz. İmza =>
    Normalde o km' de bitmesi pek mümkün değil. Ancak dediğim gibi "normalde".

    Malesef önceki mesajlarınızdan motosikleti kesinlikle "normal" kullanmadığınızı bildiğimden sağlıklı bir yorum yapamıyorum.

    Ancak temel noktaları hatırlatıp kontrol edin derim. Eğer ki bunlardan değil ise ya üretim veya montaj hatalı bir parça mevcut, yada kullanım şeklinizle ilgili ciddi bir sorun var.

    * Debriyaj manetinizdeki boşluğu kontrol edin. Maneti çok hafif sıktığınızda debriyaj teline 1,5 - 2cm sonra baskı yapmaya başlamalı

    * Debriyaj telinizi kontrol edin, debriyajı sıkarken veya bırakırken herhangi bir direnç olmamalı. Eğer direnç hissediyorsanız telin içine bir miktar yağ damlatıp (kesinlikle gres veya zincir yağı/spreyi kullanmayın) debriyajı sıkıp bırakarak birkaç kez tekrarlayıp kontrol edin, sorun düzelmedi ise debriyaj telini değiştirin.

    * Daha kaliteli ve uygunluğundan emin olduğunuz bir debriyaj seti kullanın. Debriyaj balataları değişirken pleytleri de kontrol edin (balatalar arası saclar), anormallik varsa değiştirin.

    * Debriyaj yükseklik ayarınızı doğru yaptığınızdan, kavrama noktasını çok yukarıda ayarlamadığınızdan emin olun. Aksi halde debriyajınız siz dokunmasanız dahi bir miktar kaçırma yaparak anormal hızlı tükenecektir.

    * Doğru motor yağı kullandığınızdan emin olun. Eğer otomobil tipi motor yağı kullanıyorsanız bahsettiğiniz debriyaj sorunlarını yaşamanız olasıdır.

    * Çok yüksek devirlerde ve çok yüksek devir farkı ile vites değiştiriyorsanız, vites değiştirirken gaza yüklenmeye devam ediyorsanız, debriyaj manetini sıkmasanız dahi eliniz hep manetin üzeirndeyse yine bu sorunu yaşamanız olasıdır.

    Şu an aklıma gelenler bunlar.

    Motosiklet modifiyesi güzeldir, hoştur, zevklidir. Motosikleti kişiselleştirmek ayrı bir zevktir, uğraşmak keyif verir. Sizi bu konuda anlıyorum fakat bu değişiklikler motosikletinizin sürüş dinamiğini sizi riske atacak şekilde yapıldı ise bence oturup "bu adamlar neden beni bu kadar eleştiriyor" diye de bir düşünmek lazım. Tabi ki sizin zevkiniz, karışmak kimsenin haddine değil. Şahsen benim CBF150 Cafe Racer Project ile ilgili birileri gelip de "abi bu ne ne biçim iş birşeye benzemiyor berbat olmuş buna binilirmi ne uğraşıyorsun zamanına yazık v.s. v.s..." dese umurumda olmaz sonuçta benim keyfim benim zevkim. Ama lütfen motosikletinizdeki bazı modifikasyonları tekrar düşünüp ele alın. Alternatifleri düşünün, amortisör iptalini birkaç kez belirtmiştiniz. İptali iptal edin, o kadar alçaltmasanız da olur. O amortisörler çalışsın. Tabi can sizin, zevk sizin. Kimsenin haddine değil karışmak, yine de bir düşünün.

  19. #19
    CriminalS - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Haziran 2017
    Şehir
    Karabük
    Motosikleti
    Mondial 150 Mh Drift
    Önerileriniz için saolun ama dediklerinizin hepsi motorumda var yani herşeyi normal ama debriyaj kavrama stili şöle bırakır bırakmaz kavrıyor 2. Olarak da motorda şaseye modifiye demiri bağlı demirle şase arasındanda debriyaj teli geçiyor acaba o yapabilirmiki nese ben bi bakıyım

  20. #20

    Üyelik
    07 Nisan 2013
    Şehir
    Kırklareli Babaeski
    Motosikleti
    Mh Drift 125>Rx3i Evo Abs
    Alıntı levend84 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ybr'nin balataları uyuyor demek,o zaman bir sonraki değişimde motostar marka al memnun kalırsın.
    evet ybr uyuyor biterse aklımda bulunsun teşekkürler

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 15:34 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:33 ----------

    Alıntı RoofRoof adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    2 ile kalkmak tüm yükü motora bindirmez mi? Balataladan tasarruf edeceğiz diye büyük masraf açmayalım sonra
    yok yanlış anladınız ilk aldığımda 2 ile yarım debriyajda kalkıp yükü balatalara bindiriyordum hemen balatalar bitti o yüzden (32 binde)
    RoofRoof bunu beğendi.
    Bitmeyen tutkudur,özgürlüktür,her piston vuruşunda yürekte artan Aşk'tır motosiklet...


1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)