Takıntılı biri değilim bu konuda bilgi sahibi değilim bu yüzden bilgi istedim genelde boyla ilgili konualr gördüm ne olur ne olmaz boyumu da yazdım
---------- Mesajlar birleştirildi - 22:33 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:32 ----------
İnazuma f artık getirilmiyo galiba suzuki fiyat listesinde görmedim
msx 125
tam 15 senedir motor kullanıyorum, keşke bununla başlayabilseymişim dedim, 182 boyuma baya sırıtıyor ama asıl sırıtan ben olmalıymışım
Selamlar, Motosiklet konusunda bende fazlasıyla acemiyim. Kendi yorumumu paylaşmaya çalışacağım. Bu düşünceme katılan/karşı çıkan illaki olacaktır. Öncelikle 185 boyunda, 91 doğumlu ve A sınıfı ehliyetini yeni almış biriyim. Öyle hız yapmak, ön/arka kaldırmak vb. birsürü akrobasi haraketi yapma gibi bir isteğim yok. Riskli olabilecek her hareketten uzak dururum. Bunu şöyle özetleyebilirim, Ehliyet kursuna yazılmadan önce ekipmanlarımı almaya başlamıştım. Direksiyon derslerine kendi ekipmanlarımla gidiyordum
Benimde tercihlerimin arasında Duke 250 ve MT-25 vardı. Duke serisini çok fazla beğeniyorum. Hatta 2016 model Duke 250’yi deneme fırsatımda oldu. 10-15 km’lik kullanımda çok fazla anlaşılmasada dizlerimi sığdıramadığımı düşündüm. Bu durum acemilikten ve heyecandan da olabilir.
Düşüncelerimin arasında ayrıca CF Moto 400NK’da vardı. İlk çıktığından beri takip ediyordum, ama 400 CC’lik ve ağır bir motosikletin başlangıç motoru olup olamayacağı konusunda çok kararsızdım. Ehliyet için yaklaşık 20 saate yakın motosiklet direksiyon eğitimi aldım. Eğitime Pulsar 150 NS ile başlayıp ve daha sonrasında MT-07 ile devam ettim. Saat olarakta 3-4 saat civarında Pulsar ile, kalan saatlerde de MT-07 ile derslerimi tamamladım. MT-07 Pulsara göre çok daha kararlı ve kullanımı basit gelmişti.
Motosiklet hocamla görüştüğümde iyi bir eğitimle 400NK'yı daha rahat kullanabileceğime karar verdim. Motosiklet hocam bana güvenmeseydi böyle bir motoru önereceğini düşünmüyorum. Ayrıca Youtube üzerindeki birçok videoda da gaz tepkilerinin yumuşak olduğu söyleniyordu.
Benim motordan beklentim şu şekildeydi,
1- ABS olması,
2- Uzun yola çıktığımda 100-110 km hızlarda fazla titreşim olmadan gidebilmesi,
3- Lastiklerinin naylon olmaması,
4- Görünüşünün içime sinmesi,
5- Kaydırmalı debriyaj olması (400NK’da bu maalesef yok)
Kaydırmalı debriyaj olmasada, 400NK isteklerimi karşılıyordu. 17 Şubatta 2018 model 400NK için sözleşmemi imzalamıştım. Mart ayının 2. Haftasına kadar teslim edileceği bilgisi verilmişti. Şuanlık bekleme sürecindeyim
Motor yeni olduğundan dolayı rodaj süreci olacak. İlk 1000 km’de 6 bin devri geçmeden kullanacağım. Rodaj süreci sırasında motora olabildiğince alışmaya çalışacağım. Kendimi tanıyorum, riskli hareketleri sevmiyorum. Ayrıca Nisan ayı içerisinde ileri sürüş eğitimine ile ilgili kaydımı yaptırmıştım. Tahmin ediyorumki Nisan ayına kadar rodajımda tamamlamış olur, daha verimli bir şekilde eğitimimi alırım.
Tavsiyem, 7-8 saat direksiyon dersi aldıktan sonra, direksiyon hocanında görüşlerini alarak karar vermen daha sağlıklı olabilir. Çünkü sürüşünü görebiliyor ve yaptığın/yapabileceğin hataları az çok kestirebiliyor. Senin sürüşüne göre daha sağlıklı tavsiyelerde bulunabilir. Motorunu sıfır alacaksan, rodaj sürecinde motora iyi alışmaya çalış ve eğitimlerini aksatma
Yazının başında da dediğim gibi, düşünceme katılan/karşı çıkan illaki olacaktır. Benim tercihim 400NK’dan yana oldu. Umarım tercihimden pişman olmam. Herkese iyi sürüşler dilerim.
´13/´14 model ybr125 al,5000-5.500 tl arasi km max 25-30 bin civarlarinda eli ayaği düzgün olsun.
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)