KAZADA BAŞINI KALDIRIMA VURDU, KASK KIRILDI, HAYATINI KAYBETTİ (LS2)
Reklamlar
-
sailor33 adlı üyeden alıntı
Ne mi fark eder? Bir araştır bakalım kayışı bağlamayınca neler fark ediyor.
Kaskın parçalanmamış olması koruma yaptığı anlamına gelmez. Ya da tam tersi.
Güncel böyle bir çoğumuzun fiyatını görünce dudağını uçuklatan kasklar , ilk darbede oluşan basıncı kafaya iletmemek adına diş katmanları kırılır.
Kafanıza taktığınız şeyi tek katmandan ibaret sanmayın. Bir araştırın hangi katman ne işe yarar? Sonra konuşun.
Belki bu olayda ilk düşme anında parçalanarak darbeyi emdi ama kayış takılı olmadığından rahmetlinin kafasından fırladı. Geri kalan nekadar sürtünme vs kafaya direk geldi.
Kask tamamen parçalanmış, içeri göçmüş. Darbe sönümlenmemiş, kafatasına iletilmiş(kaza anında hala kafadaysa).
Dış katmanın asıl görevi, iç köpüğü(EPS) korumaktır. Delinme, aşınma, sürtünme hasarını engeller. Asıl darbe emme işlevi iç köpüktedir.
Dış katman kırılabilir ama iç köpük parçalandıysa o kask görevini yerine getirmemiştir.
Kayış bağlı ya da çözülü, bu kask kafatasını korumamış/koruyamazmış.
Reklamlar
-
6 gün önce yaptığı kapak fotoğrafı
Allah rahmet eylesin
-
pea adlı üyeden alıntı
Kask tamamen parçalanmış, içeri göçmüş. Darbe sönümlenmemiş, kafatasına iletilmiş(kaza anında hala kafadaysa).
Dış katmanın asıl görevi, iç köpüğü(EPS) korumaktır. Delinme, aşınma, sürtünme hasarını engeller. Asıl darbe emme işlevi iç köpüktedir.
Dış katman kırılabilir ama iç köpük parçalandıysa o kask görevini yerine getirmemiştir.
Kayış bağlı ya da çözülü, bu kask kafatasını korumamış/koruyamazmış.
Benim sana anlatmak istediğim şu. Hemen örnekleyeyim.
Kaza oldu ve kask ilk darbeyi aldı. Kayışı takmadın, kask fırladı duvara çarptı ve ikinci bir darbe aldı ihtimali. Bu tartışmanın yeri burası değil ama yanlış bilgilendirme yapıyorsun. Ya da ben okuduklarımı yanlış anlıyorum.
Sadece şu linki bırakıyorum.
http://www.motosiklet.net/forum/moto...edilenler.html
Dış kabuğun görevi evet darbeyi ,delinme ve sürtünme hasarını engelleme. Ki insanı öldürmeye neden olacak hasar kısmı bunlar.
Ama köpüğün görevi asıl darbeyi engellemek değil. Teorik olarakta bu olamaz zaten.
-
Tamam, siz EPS yerine çikolata kullanılmış bir kask kullanın. Zaten tüm olay 3mm'lik dış kabukta bitiyormuş, köpük darbe sönümlemiyormuş.
Paramparça olmuş kask, kayış takılı olduğu sürece kafayı korurmuş.
"Kayış ne ki la" dediğimi düşünenler, öyle bir şey düşünmeyin.
Kayışınızı daima kilitli tutun.
Karpuz kabuğundan ve strafordan üretilmiş kask kullanmayın.
-
Allah rahmet eylesin mekanı cennet olsun. Arkadaşlar ölen arkadaşın arkadaşları benim öğrencilerim. Bugün söylediklerine gore Bitez tarafında virajı alamıyor ve sonradan minibüs kafasına çarpıyor.
-
sailor33 adlı üyeden alıntı
Ne mi fark eder? Bir araştır bakalım kayışı bağlamayınca neler fark ediyor.
Kaskın parçalanmamış olması koruma yaptığı anlamına gelmez. Ya da tam tersi.
Güncel böyle bir çoğumuzun fiyatını görünce dudağını uçuklatan kasklar , ilk darbede oluşan basıncı kafaya iletmemek adına diş katmanları kırılır.
Kafanıza taktığınız şeyi tek katmandan ibaret sanmayın. Bir araştırın hangi katman ne işe yarar? Sonra konuşun.
Belki bu olayda ilk düşme anında parçalanarak darbeyi emdi ama kayış takılı olmadığından rahmetlinin kafasından fırladı. Geri kalan nekadar sürtünme vs kafaya direk geldi.
Bildigim kadariyla parcalanacak sekilde dizayn edilen icerideki kopuk katman. Dis kabugun amaci parcalanmak degil, bilakis mumkun oldugunca seklini koruyarak carpma enerjisini esit olarak tum kask yuzeyine dagitmak. O yuzden (agirligina ve kalinligina gore) cok sert ve dayanikli malzemelerden uretiliyor.
-
Benim arkadaş saatte 70 80 le çalılıklara uçtu kaskını vurdu LS2 yi kask suratında parçalandı çocuğun. Gözünün altında 10 cm çizik vardı kask kırılıp sıkıştırdığı için. Bir de LS2 lerin en üst modellerinden biriydi yani. Sonra gitti 2000 tl ye arai aldı çocuk.
-
Fotoğraftaki kask, LS2 mi bilmiyorum ama bir plastik leğen kadar anca korumuş gibi görünüyor. Şu nedenle söylüyorum, geçen sene saatte yaklaşık 120-130 km hozla giderken kaza yaptım. Nolan'ın yan sanayisi olan Grex'in çene açılır g9.1 modeli vardı. (Çene kapalı, kayış bağlı) Motosiklet 90 metre sürüklendi, ben 30 metre kadar. İlk darbeyi direkt olarak yüzüme doğru aldım. Sürüklendim de, takla da attım, orta refüjün kaldırım taşına da çarptım. Çok üst sınıf bir kask olmamasına karşın ne çene açıldı ne kırıldı. Kafada en ufak bir şey yoktu (çok şükür) ekipmanım boyunluk hariç tamdı. Her şey, çorabımdan atletime, böbrek korumadan pantolona kadar paramparça oldu, ben sağlam çıktım.
Kazadan 1 hafta kadar sonra bu kaskı çöpe atarken bari sağlamlık testi yapalım dedik. Var gücümüzle duvara fırlattık, ayağımızla havay diktik, üstünde zıpladık. Lan o kazayı geçirmiş olmasına rağmen çenesi bile açılmadı kaskın. Abimle beraber kan ter içinde kaldık, bana mısın demedi. Yarım saat işkence yapıp yaklaşık 200 kere duvarlara vurduktan sonra anca biraz kırıldı. Kayışından tutup olanca gücümle bi 10 15 kere vurdum da anca... Sonra da kırılan yerinden biraz daha kurcalayıp attık.
Diyeceğim odur ki; tabi büyük konuşmayayım ama bence o kask bile saatte 200km hızla düz duvara çarpmak gibi bir kaza haricinde korumayı hakkıyla yapıyor. Sertifikaları düzgün olan, çene açılmayan falan düzgün bir kaska %99 oranında güvenirim artık.
Çocuğa Allah rahmet eylesin. Ailesine sabır versin.
-
bu kask ff351 ve çene açılır
-
127 adlı üyeden alıntı
Benim arkadaş saatte 70 80 le çalılıklara uçtu kaskını vurdu LS2 yi kask suratında parçalandı çocuğun. Gözünün altında 10 cm çizik vardı kask kırılıp sıkıştırdığı için. Bir de LS2 lerin en üst modellerinden biriydi yani. Sonra gitti 2000 tl ye arai aldı çocuk.
70 le araca vurdum ls 2 ile sonra motorun üstünden uçtum yüz üstü düştüm çene tarafı yendi vizör çizildi başkada hiç bir şey olmadı kazanın oluş şekli darbeyi alış şekli çok önemli
-
inshroud adlı üyeden alıntı
Fotoğraftaki kask, LS2 mi bilmiyorum ama bir plastik leğen kadar anca korumuş gibi görünüyor. Şu nedenle söylüyorum, geçen sene saatte yaklaşık 120-130 km hozla giderken kaza yaptım. Nolan'ın yan sanayisi olan Grex'in çene açılır g9.1 modeli vardı. (Çene kapalı, kayış bağlı) Motosiklet 90 metre sürüklendi, ben 30 metre kadar. İlk darbeyi direkt olarak yüzüme doğru aldım. Sürüklendim de, takla da attım, orta refüjün kaldırım taşına da çarptım. Çok üst sınıf bir kask olmamasına karşın ne çene açıldı ne kırıldı. Kafada en ufak bir şey yoktu (çok şükür) ekipmanım boyunluk hariç tamdı. Her şey, çorabımdan atletime, böbrek korumadan pantolona kadar paramparça oldu, ben sağlam çıktım.
Kazadan 1 hafta kadar sonra bu kaskı çöpe atarken bari sağlamlık testi yapalım dedik. Var gücümüzle duvara fırlattık, ayağımızla havay diktik, üstünde zıpladık. Lan o kazayı geçirmiş olmasına rağmen çenesi bile açılmadı kaskın. Abimle beraber kan ter içinde kaldık, bana mısın demedi. Yarım saat işkence yapıp yaklaşık 200 kere duvarlara vurduktan sonra anca biraz kırıldı. Kayışından tutup olanca gücümle bi 10 15 kere vurdum da anca... Sonra da kırılan yerinden biraz daha kurcalayıp attık.
Diyeceğim odur ki; tabi büyük konuşmayayım ama bence o kask bile saatte 200km hızla düz duvara çarpmak gibi bir kaza haricinde korumayı hakkıyla yapıyor. Sertifikaları düzgün olan, çene açılmayan falan düzgün bir kaska %99 oranında güvenirim artık.
Çocuğa Allah rahmet eylesin. Ailesine sabır versin.
Üstat naptın sen ya nolan övülür mü birazdan damacana plastği diye linç edicekler seni
-
Allah rahmet eylesin. LS2 kaskların giriş seviyesi kasklarını bende hiç beğenmiyorum. Ayrıca 4 yıldız diye satılan LS2 FF351 kasklar aslında sharptan 1 yıldız alan kasklar, dikkatinizi çekerim.
Kazanın oluş hızını ve darbenin geliş şeklini bilmiyoruz, kask kırılmasa bile belki çarpmanın şiddetiyle beyin kanaması geçirip yine vefat edecekti, bilemeyiz. Ama kask kırıldığı için geriye başka yorum yapacak bir şey kalmamış.
Kaskın parçalanmış olmasının benim açımdan bir mazereti olamaz. Bütçenizin elverdiği seviyede bu işe yıllarını vermiş prestijli markaların güvenlik testlerinden yüksek puanlar almış modellerinden alıp kullanmakta fayda var.
-
LS2'nin çok iyi kaskları var. FF351 gibi berbat bir kaskı da var. Ancak testlerden geçen kalite fiyat oranı baya yüksek çok iyi kaskları da var. Bir sürü bulabilirim aşağıda verdiğim linkler gibi. Agv K5'den FF323'e geçen biri olarak söyleyim k5'den hissiyat ve rahatlık olarak çok daha iyi.
http://www.motosiklet.net/forum/kaza...idiyordum.html
http://www.motosiklet.net/forum/moto...s2-candir.html
-
ff351 cene acilir bir model degil bildigim kadariyla.
-
Allah rahmet eylesin. Biz satarken insanlara bu yüzden diyoruz hep kaliteli bir kask almaya çalışın size uzun süre güvenlik ve konfor sunsun diye. Yurtdışında bir tabir var 200 USD'nin üstünde kask tercihi yapmaya çalışın diye. Oralarda Ne LS2'yi ne de MT vs vs kasklarını göremezsiniz pek fazla. Birde şu Sharp testi olayı var ki hiç girmek istemiyorum. Nerde kalitesine ve yaptığı güvenemeyen firma var bir şekilde alıyor yıldızı, gerisi allah kerim.
-
Green Arrow adlı üyeden alıntı
Allah rahmet eylesin. Biz satarken insanlara bu yüzden diyoruz hep kaliteli bir kask almaya çalışın size uzun süre güvenlik ve konfor sunsun diye. Yurtdışında bir tabir var 200 USD'nin üstünde kask tercihi yapmaya çalışın diye. Oralarda Ne LS2'yi ne de MT vs vs kasklarını göremezsiniz pek fazla. Birde şu Sharp testi olayı var ki hiç girmek istemiyorum. Nerde kalitesine ve yaptığı güvenemeyen firma var bir şekilde alıyor yıldızı, gerisi allah kerim.
Haklısınız ama yurtdışı ile kıyaslamak biraz abes olmuş sevgili abim, bizim ülkemizde en kaliteli malı en ucuza alırız biz bundan haberiniz yok mu..!
Sanırım bu ülkede motosiklet kullanmak aptallık. (kaza için demiyorum)
Allah rahmet eylesin çok üzücü.
-
-
Allah rahmet eylesin inş. Yazık çok gençmiş kardeşimiz... Her ölümden ders alınmalı ama almıyoruz malesef...
Habere gelince, habercilerin haberi ucuz kask can aldı şeklinde yapmalarını hatalı bulanlar olmuş. Evet doğru dikkat çeksin diye bu başlıkla yapmış olabilirler ama bence doğru yapılmış bi haber. Sürücülerin kendileri, anneleri, babaları, eşleri vs. bilgilensin. Acaba bu haberi izleyip te kaç sürücü kaç ebeveyn kaskı sorguladı hiç düşündünüz mü? Bir baba oğlum getir şu kaskını bi bakalım, sen bunu kaça almıştın, yarın yenisini alalım dedi mi? Tek bir ebeveyn bile bunu yaptıysa haber başarılıdır bana göre...
Bende oğluma ls2 kask aldım ama üst segment ff323 aldım. 900 küsür fiyatı vardı. Zaten o arkamdayken 50-60 km hızı geçmiyorum ve sadece kısa mesafelerde yolcum oluyor. Eğer uzun mesafe olacaksa üzülerek motoru bırakıp metrobüs, otobüs vs. gibi ulaşım araçlarını kullanıyoruz.
-
Ergenler ve yorumları...
Komik
-
Bu haberi yayın yapanın bi tarafını sağlam birşekilde öpmek gerek. Ulan motosiklet sürmesek inanıcaz.
Güzel arkadaşlarım aklımızı başımıza almakta fayda var. Eğer bu kask adamın kafasında olsaydı ve bu şekilde parçansaydı kask ile beyni birleşir ve kaskın üzerinde kan olurdu. Hadi kaskı bırakın etrafa biryere kan gelirdi. Yazık üzülüyorum bu şekilde yapılan karalama kampanyalarına. Çoluk çocuğu kandırıyorlar.
Yazık yani burda çocuk ölmüş üzerinden kalitesiz kask çocuğu korumadı diye haber yapan utanmaz onun bunun çocukları. Nasıl bir ülkede yaşıyoruz facebookta gördüm kardeşimiz adına çok üzüldüm. Ancak bu olay üzerinden pirim yapmaya çalışan insanları allah bildiği gibi yapsın.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)