Faydalı. Teşekkürler
MT-07'de de 270 Derece açılı krank kullanılıyor.
Teknik bilgisi olan bir arkadaş bu 3 sistemin artıları ve eksilerini açıklarsa çok memnun oluruz
270 Derece Crank
---------- Mesajlar birleştirildi - 11:32 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:30 ----------
180 Derece Krank
---------- Mesajlar birleştirildi - 11:33 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:32 ----------
180 Derece Krank
---------- Mesajlar birleştirildi - 11:38 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:33 ----------
Birine bütün bilgiyi öylesine verirsen onun için hiç bir değeri kalmaz. Önce merak uyandırmalısın
270 derece krank açısı;
Silindirlerdeki ateşleme sonucu oluşan vibrasyonu azaltmak ve akışkan yani daha uzun ivmeli tork elde etmek için kullanılır. Böylelikle daha küçük hacimdeki bir motordan, daha yüksek hacimdeki bir motorun vereceği tork hissi yakalanır. Bu durum beygir gücüne min. etki ile tork etkisini en fazla yükselten hilelerden biridir.
180 derece krank açısı;
Silindirlerde birbirine karşıt bakan motorlarda, genellikle boksör veya yatık motorlarda tercih edilir. Üretim maliyeti daha düşüktür ve hesaplamaları kolaydır. Eski teknolojidir, çift silindir motosikletlerin bir kısmı ve 2 silindir üzeri diğer araç motorlarında sıklıkla kullanılan motorlardır. Tork stabildir.
360 derece krank açısı;
Çok silindirli motorlarda tercih sebebidir. Bu tip motorlarda örneğin 1-4 / 2-5 / 3-6 ateşleme sırası tercih edilir ise motorda her iki silindir de neredeyse aynı anda ateşlenecek ve ikiz silindirlerden daha fazla tork elde edilebilecektir. Çok düşük miktardaki istisnalar hariç, asla iki silindir aynı anda ateşleme yapmaz, birbirini takip edecek şekilde ateşlemeye girer (krank açısı aynı olsa dahi). Yeni nesil motorlarda çoklu silindirler dahi 360 derece krank açısı kullanımından kaçınılarak üretilmektedir. Bu tip motorlarda vibrasyon daha fazladır.
Bildiğim kadarı ile durum böyle
Bazı motorlar 360 Derece ile üretiliyor hala. Örneğin Triumph ve Norton' un sıralı ikizleri. Ya da BMW nin F800 bloğu.
270 derece krank ile 90 derece V2 motor sesi ve gücü elde ediliyor hem de bakımı daha kolay oluyor.Sesi de aynısı,japonlar bir daha kolay kolay 90 derece V2 üretmez sıfırdan
360 derece ise titriyor abi bence mantıksız.Tek silindir daha mantıklı buna göre.Hadi ingilizler 60larda üretmiş de BMW sen niye F800'ü böyle tasarladın
180 derece de yüksek devire uygun dengeli.Hem de üretmesi ucuz.ER-6,Ninja 250/300,R3 gibi giriş seviyesi motorların vazgeçilmezi
Ben Rudolf Diesel'i tercih ederim.
270 derece krank açısının esprisi, motorun dönen kütlelerindeki atalet etkisinin en yüksek olduğu noktayı, ateşleme etkisinin en düşük olduğu noktaya denk getirmektir. Bisiklette tek ayağınızla pedal çevirdiğinizi düşünün, en alttayken nasıl ki bisikletin gidişine etkiniz en azdır ve o esnada diğer pedaldaki ayağınız yardımınıza yetişir, işte atalet etkisi de ateşleme kuvvetini aynı şekilde takviye eder. Sonuçta ortaya gayet stabil ve biraz daha yüksek bir tork çıkar. Tabi bu işin içinde volanın etkisi de var ama oraya girmeyelim. Volan olmasa muhtemelen en homojen torku 360 derece olan verecekti. Bunların içerisinde en kötüsü de 180 derece olanıdır. Krank 1.5 turu hiçbir iş yapmadan geçiriyor ardından yarım turda ardarda iki ateşleme geliyor.
Çift silindirde en sağlıklı 180 diye düşünüyorum. Emme/Egzoz zamanları daha bölünmüş. Ateşleme daha dengeli. Tork geniş zamana yayılmış. Patlama ve "patlamama" süreleri eşit. Anlık ortaya çıkan sıcaklık eşit dağılmış.
270 ise olmayan torku zorla elde etmek gibi geldi bana.
İnşallah bir gün tasarlarız da kendimiz keşfederiz güçlerini, farklarını.
Orası,hacimsel ve sıkıştırma oranına göre değişkenlik gösterebilir,
180-270-360 motorların,En sağlıklı ve verimli durumunu PV ve TS diyagramları sağlar.
270'de olmayan torku zorla elde etmekten kasıt,ısıl verim kaynaklı kayıpları,süreklilik sağlayarak pozitif yanma ve tork verimine dönüştürme mantığı sunulmuş olabilir.
"1985 yılında Honda tarafından dosyalanan 270º faz krank teknoloji"
deneyimsel de olabilir. başarılı olup olmadığını, hondanın ısrar edip edmemesinden anlayacağız
http://world.honda.com/Global-700cc-.../Tech-details/
burada eksoz ve emisyonla hayli ugraştığını yazıyo
180º de patlamaları, 360º de bir değilde; 0-180-720-900º de yapıyo. bilgim yetmedi(tek dert ses, tork mu)
3. video galiba 360º iki zamanlı
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)