onlarca troll konudan sonra beynim şu konunun içeriğine adapte olmakta zorlandı resmen. güzel bilgi akışı var.
onlarca troll konudan sonra beynim şu konunun içeriğine adapte olmakta zorlandı resmen. güzel bilgi akışı var.
Güzel bilgiler, emeğinize sağlık.
infinity olayı başka bir boyuta taşımış. motosiklete uygulanabilir mi
Bu motora rektefiye yapacak ustaya şimdiden bol şans diliyorum diliyorum.
Açıkcası bu tarz çok teferruatlı parçalar içeren teknolojiler fizibil olmuyorlar. Mesela her firmanın valf konusunda yaptığı uçuk kaçık bir sürü proje var fakat çok azı seri üretime geçiyor(vtec, desmo vb.). Mesela fiat'ın "multiair" isimli hidrolik valf tasarımı var fakat üretimi, bakımı, tamiri aşırı pahalı olduğu için kullanılmıyor.
--------------------------------------------------
Bence troll konulardan böyle yüksek seviye teknik konulara geçerken arada birkaç tamir konusuna girmek lazım debriyaj balatası konusu gibi mesela. Troll konulardan direk teknoloji konusuna geçince seviye farkından dolayı vurgun yiyebiliyoruz
Motosiklet için tercih edileceğini düşündüğüm en son sistemlerden biri. Tork çok fazla ama ağırlık da neredeyse iki katı. Motosiklette motorun ağırlığının, aynı torku verecek diğer motordan %35-40 daha fazla olduğunu düşünsenize. Bunun yerine benim hayalim; Mazda' nın motosiklet motoru üretimine geçmesi. Wankel motoru seri üretimde motosiklet üzerinde görmek isterdim. Mazda' nın üreteceği wankel motorun bir Suzuki veya Kawasaki' de neler yapacağını düşlemek bile içimi kıpır kıpır yapıyor.
700 cc motor / Tek silindir / +120hp / +10.000 d/dk / 0(Sıfır) Titreşim(Vibrasyon) / Turbo veya harici besleme olmaksızın. Wankel motorun yaptığı bu. Aslında otomobilden çok motosiklet motoru özelliklerini daha çok karşılıyor ancak Mazda' nın patentli motoru olduğundan diğer üreticiler bu teknoloji üzerinde çalışamıyor ve malesef Mazda motosiklet üretmiyor. Gün gelir de Mazda bu konuda atılım yaparsa; Hafifliği, üretiminin basitliği, motorun anormal düşük üretim maliyeti ve ucuzluğu da göz önüne alınırsa yer yerinden sallanır demedi demeyin.
Kursursuz bir motor değildir, hatta kullanmayı bilmeyip normal bir otto çevrimli motor gibi kullanmaya çalışıp haşat edenleri de çoktur (RX7-RX8), bu yüzden adı kötüye çıkmıştır ancak gerçek anlamda kullanıcı hataları kurbanıdır.
Bilmeyen arkadaşlar için;
*Wankel motor (Döner Piston Motor): Kabaca özetlemek gerekir ise piston silindirde doğrusal değil dairesel harekete sahiptir, gidip gelmez olduğu yerde döner. Silindir içinde tek piston da 3 odacığa sahiptir, yanma sekansını çift buji ile gerçelkleştirir, esasen 4 zamanlı bir motordur ancak 2 zamanlı gibi çalışır (silindirde ayrıca yağ enjeksiyon sistemi vardır ve silindir içine yağ püskürtülür, bu işi motor yağının kendisini kullanarak yapar ve yağ ile apeks(kule) segmanları yağlar, bu nedenle sürekli motor yağı eksiltir (ki anlattığım kadarını okuduysanız normaldir), motorda kullanılacak yağın dört zamanlı ve iki zamanlı yağ niteliklerini birlikte taşıması gerekir. Kullanım karakteristiği özeldir, start ve stop prosedürü hassastır. Bilmeyen adamın altında motor 8.000 km' de biter, bilen adamın altında +100.000 km görebilir. Sandık motoru (komple motoru) spor bir otomobilin motor revizyonundan daha ucuza satın alınabilecek kadar ucuzdur.
çalışma mantığını ve temel tasarımını görebilirsiniz
---------- Mesajlar birleştirildi - 14:39 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:27 ----------
Anti Troll Mode: activated
Anti Troll Mode: On (This topic regulated and edited! Troll Blocked)
"command line break
"user logged out......
"the system is shutting down
Rotary motorlar aşırı verimsiz. Euro normlarına da uyması pek mümkün değil.
Konuya olan ilginize teşekkür ederim arkadaşlar Boş içerikli konular, gereksiz bilgi akışı forumu özünden uzaklaştırıyor. Böyle konular açılması ve bilgi paylaşımı olması hoşuma gidiyor
patlama sürecinde, piston kolu daha dar açılı (krank silindirin tam altında değilhttps://youtu.be/A6H66xfEZC4?t=347) olduğundan. piston, silindir sürtünmesi daha homojen. buda; segman, gömlek ömrünü uzatır
Onu bunu boş verinde teknik bütün her şey yabancı teknoloji üretmede ne kadar geriyiz.
İşte onu bilmiyordum, teşekkürler
Ancak Wankel motorun patent hakları Mazda' ya ait. Belirtmek istediğim oydu.
Verimsizlikten bahsetmesi gereken en son biziz. 1000 cc benzinli motosiklet motoru ile 1000 cc otomobil motorunu kıyaslarsak söylemek istediğim anlaşılır. Burada kastım verimden öte performans idi, hafiflik ve güç. Kaldı ki verim derken motoru hacim/yakıt tüketimi ile hesaplarsanız yanlış hesaplarsınız. Motor gücü/yakıt tüketimi şeklinde hesaplamak daha mantıklı olur.
Yanlış anlaşılan birşey var sanırım. Örnek resimlere baktığımda hep eski motosikletleri görüyorum. Ben yeni ve gelişmiş Wankel sistemlerinden bahsediyorum. Gördüğüm örnekler Honda Titan ile Honda CB125R' ı kıyaslamak gibi hissettiriyor bana. Seri üretimde wankel motosiklet olduğuna dair bilgim yoktu ancak özel yapımlardan bilgim var elbette.
Ben 600cc çift silindir turbo beslemeli bir Wankel motorlu motosiklet hayal ediyorum. 200 Kg' dan biraz az ve 180HP. Hayal işte...
1992'den beri Wankel motorlu motosiklet üretilmemiş. Ama zamanında hemen hemen tüm markalar çalışmış. Kawasaki prototip yapmış. Honda da ilgilenmiş, ama piyasaya sunmamışlar. Demek ki dezavantajlarının, avantajlarının önünde olduğuna karar vermişler.
Suzuki bayağı kasmış. Resmini koyduğum motosikletin teknolojisi acaip yüksek. 1975 model, ama 500cc, 65hp, 75Nm. Dizaynı Guigiaro'ya yaptırmışlar. Gösterge paneli bi acaip. Ama o bile sadece 3 sene üretilmiş.
Motosiklette Wankel olayı bayağı irdelenmiş yani. Gideceği yere kadar gitmiş, ve sonra vazgeçilmiş. Araba için de çok farklı değil. Yoksa zamanında GM bile prototip üretmiş. Citroën de. Almanlar bulmuş. Wikipedia data ayrıntılı bilgi mevcut.
Wankel motor , motorsiklet de bugün teknoloji si ile hayal.arbada 40-50 bin anca dayanıyor o motor motorsiklet de ne kadar dayanacak?
Hız güç arıyorsanız küçük bir.jet motor olur,
Yakıt hücresi olur .
Güzel bir glow motor olur 20-30 bin devir çeviren.
Şöyle güzeli den 6*100 yıldız motor olur?
Bunları say say bitmez
Bu işler seri üretime uygun degıl verimli degıl. Olsa zaten yaparlardı.o saydığınız şirketlerde zibilyom tane kafasını zehir gibi çalışan mühendis var merak etmeyin huzur ile uyuyun düşünmüşlerdir sizin adınıza .
Patent işine giriyorsanız da bir şeyin patenti zaten incemeli patent alsan 20 yıl olur , wankel motor bulunalı. En az 20* 6-7 olmuştur , 6 ,7 kez patenti bitmiştir . 2 inci dünya savaşından sonra ekstra çok fazla yenilik yok esasında mevcut buluşların geliştirilmesi verimli hale getirilmesi vardır.
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)