Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
2. sayfa BirinciBirinci 123 SonuncuSonuncu

Sıralı 2 Silindirde Krank Açısının Ateşlemeye Etkisi ( 360° 180° 270° )

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #21
    Jemand - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Eylül 2009
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    MT-10 SP
    onlarca troll konudan sonra beynim şu konunun içeriğine adapte olmakta zorlandı resmen. güzel bilgi akışı var.
    oialdemir bunu beğendi.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22
    Memcoş48 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Haziran 2016
    Şehir
    İzmir Seferihisar Ürkmez
    Motosikleti
    Triumph Tiger 800XRx
    Güzel bilgiler, emeğinize sağlık.
    oialdemir bunu beğendi.

  3. #23
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    09 Ocak 2018
    infinity olayı başka bir boyuta taşımış. motosiklete uygulanabilir mi

    oialdemir bunu beğendi.

  4. #24
    zekeriyaimam - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Mayıs 2016
    Şehir
    Gebze
    Motosikleti
    simson
    Alıntı *,* adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    infinity olayı başka bir boyuta taşımış. motosiklete uygulanabilir mi

    https://www.youtube.com/watch?v=A6H66xfEZC4
    Çok karmaşık ve ağır gibi duruyor motosiklet için.Hibrit yerine tercih edilebilecek bir teknoloji bence

  5. #25
    YasinC - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Ekim 2016
    Şehir
    Ankara
    Alıntı zekeriyaimam adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Çok karmaşık ve ağır gibi duruyor motosiklet için.Hibrit yerine tercih edilebilecek bir teknoloji bence
    Koenigsegg'in free valve teknolojisi uygulanabilir. Supap yükünden de kurtulunup hem verim hem güç artma ihtimali var.

  6. #26
    hasmet - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    Alıntı *,* adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    infinity olayı başka bir boyuta taşımış. motosiklete uygulanabilir mi

    https://www.youtube.com/watch?v=A6H66xfEZC4
    Zor, çünkü karmaşık, yüksek ve pahalı. Getirisi de beklenenden az oldu.

    Alıntı YasinC adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Koenigsegg'in free valve teknolojisi uygulanabilir. Supap yükünden de kurtulunup hem verim hem güç artma ihtimali var.
    Hele bi kendileri uygulasın, sonra pazarlarlar... Lafı çok edildi ama üretime nedense geçilmedi hiç.

  7. #27
    YasinC - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Ekim 2016
    Şehir
    Ankara
    Alıntı hasmet adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Zor, çünkü karmaşık, yüksek ve pahalı. Getirisi de beklenenden az oldu.



    Hele bi kendileri uygulasın, sonra pazarlarlar... Lafı çok edildi ama üretime nedense geçilmedi hiç.
    Valf teknolojisi yeterli yapılmaması icin bir neden yok ancak maliyetin yanında içten yanmalı motorların verimi yine de elektrikli motorların yanında çok komik.

  8. #28
    mustafa_325 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Temmuz 2010
    Şehir
    istanbul-kocaeli
    Motosikleti
    Pulsar RS 200 - Thriumph TİGER 800
    Alıntı *,* adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    infinity olayı başka bir boyuta taşımış. motosiklete uygulanabilir mi

    https://www.youtube.com/watch?v=A6H66xfEZC4
    Bu motora rektefiye yapacak ustaya şimdiden bol şans diliyorum diliyorum.

    Açıkcası bu tarz çok teferruatlı parçalar içeren teknolojiler fizibil olmuyorlar. Mesela her firmanın valf konusunda yaptığı uçuk kaçık bir sürü proje var fakat çok azı seri üretime geçiyor(vtec, desmo vb.). Mesela fiat'ın "multiair" isimli hidrolik valf tasarımı var fakat üretimi, bakımı, tamiri aşırı pahalı olduğu için kullanılmıyor.

    --------------------------------------------------

    Bence troll konulardan böyle yüksek seviye teknik konulara geçerken arada birkaç tamir konusuna girmek lazım debriyaj balatası konusu gibi mesela. Troll konulardan direk teknoloji konusuna geçince seviye farkından dolayı vurgun yiyebiliyoruz

  9. #29
    Kural [ Z ] - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Ocak 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Bkz. İmza =>
    Motosiklet için tercih edileceğini düşündüğüm en son sistemlerden biri. Tork çok fazla ama ağırlık da neredeyse iki katı. Motosiklette motorun ağırlığının, aynı torku verecek diğer motordan %35-40 daha fazla olduğunu düşünsenize. Bunun yerine benim hayalim; Mazda' nın motosiklet motoru üretimine geçmesi. Wankel motoru seri üretimde motosiklet üzerinde görmek isterdim. Mazda' nın üreteceği wankel motorun bir Suzuki veya Kawasaki' de neler yapacağını düşlemek bile içimi kıpır kıpır yapıyor.

    700 cc motor / Tek silindir / +120hp / +10.000 d/dk / 0(Sıfır) Titreşim(Vibrasyon) / Turbo veya harici besleme olmaksızın. Wankel motorun yaptığı bu. Aslında otomobilden çok motosiklet motoru özelliklerini daha çok karşılıyor ancak Mazda' nın patentli motoru olduğundan diğer üreticiler bu teknoloji üzerinde çalışamıyor ve malesef Mazda motosiklet üretmiyor. Gün gelir de Mazda bu konuda atılım yaparsa; Hafifliği, üretiminin basitliği, motorun anormal düşük üretim maliyeti ve ucuzluğu da göz önüne alınırsa yer yerinden sallanır demedi demeyin.

    Kursursuz bir motor değildir, hatta kullanmayı bilmeyip normal bir otto çevrimli motor gibi kullanmaya çalışıp haşat edenleri de çoktur (RX7-RX8), bu yüzden adı kötüye çıkmıştır ancak gerçek anlamda kullanıcı hataları kurbanıdır.

    Bilmeyen arkadaşlar için;

    *Wankel motor (Döner Piston Motor): Kabaca özetlemek gerekir ise piston silindirde doğrusal değil dairesel harekete sahiptir, gidip gelmez olduğu yerde döner. Silindir içinde tek piston da 3 odacığa sahiptir, yanma sekansını çift buji ile gerçelkleştirir, esasen 4 zamanlı bir motordur ancak 2 zamanlı gibi çalışır (silindirde ayrıca yağ enjeksiyon sistemi vardır ve silindir içine yağ püskürtülür, bu işi motor yağının kendisini kullanarak yapar ve yağ ile apeks(kule) segmanları yağlar, bu nedenle sürekli motor yağı eksiltir (ki anlattığım kadarını okuduysanız normaldir), motorda kullanılacak yağın dört zamanlı ve iki zamanlı yağ niteliklerini birlikte taşıması gerekir. Kullanım karakteristiği özeldir, start ve stop prosedürü hassastır. Bilmeyen adamın altında motor 8.000 km' de biter, bilen adamın altında +100.000 km görebilir. Sandık motoru (komple motoru) spor bir otomobilin motor revizyonundan daha ucuza satın alınabilecek kadar ucuzdur.

    çalışma mantığını ve temel tasarımını görebilirsiniz

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 14:39 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:27 ----------

    Alıntı mustafa_325 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bu motora rektefiye yapacak ustaya şimdiden bol şans diliyorum diliyorum.

    Açıkcası bu tarz çok teferruatlı parçalar içeren teknolojiler fizibil olmuyorlar. Mesela her firmanın valf konusunda yaptığı uçuk kaçık bir sürü proje var fakat çok azı seri üretime geçiyor(vtec, desmo vb.). Mesela fiat'ın "multiair" isimli hidrolik valf tasarımı var fakat üretimi, bakımı, tamiri aşırı pahalı olduğu için kullanılmıyor.

    --------------------------------------------------

    Bence troll konulardan böyle yüksek seviye teknik konulara geçerken arada birkaç tamir konusuna girmek lazım debriyaj balatası konusu gibi mesela. Troll konulardan direk teknoloji konusuna geçince seviye farkından dolayı vurgun yiyebiliyoruz
    Anti Troll Mode: activated
    Anti Troll Mode: On (This topic regulated and edited! Troll Blocked)
    "command line break
    "user logged out......
    "the system is shutting down
    wing41 bunu beğendi.

  10. #30
    YasinC - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Ekim 2016
    Şehir
    Ankara
    Rotary motorlar aşırı verimsiz. Euro normlarına da uyması pek mümkün değil.

  11. #31
    hasmet - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    Alıntı Kural [ Z ] adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Mazda' nın üreteceği wankel motorun bir Suzuki veya Kawasaki' de neler yapacağını düşlemek bile içimi kıpır kıpır yapıyor.
    ...
    ancak Mazda' nın patentli motoru olduğundan diğer üreticiler bu teknoloji üzerinde çalışamıyor
    Wankel motoru popülerleştiren Mazda, ancak ne bulan, ne de geliştiren sadece Mazda. Birçok marka ARGE yapmış, ama bir çoğu piyasaya sürmemişler.

    Bu arada, seri üretim Wankel motorlu Suzuki:


    Ve Norton


    Kaynak: Wikipedia
    oialdemir ve Kural [ Z ] bunu beğendiler.

  12. #32
    oialdemir - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Nisan 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    XMAX 250
    Konuya olan ilginize teşekkür ederim arkadaşlar Boş içerikli konular, gereksiz bilgi akışı forumu özünden uzaklaştırıyor. Böyle konular açılması ve bilgi paylaşımı olması hoşuma gidiyor

  13. #33
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    09 Ocak 2018
    Alıntı mustafa_325 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bu motora rektefiye
    patlama sürecinde, piston kolu daha dar açılı (krank silindirin tam altında değilhttps://youtu.be/A6H66xfEZC4?t=347) olduğundan. piston, silindir sürtünmesi daha homojen. buda; segman, gömlek ömrünü uzatır

  14. #34

    Üyelik
    13 Haziran 2016
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    falcon flash 100
    Onu bunu boş verinde teknik bütün her şey yabancı teknoloji üretmede ne kadar geriyiz.

  15. #35
    Kural [ Z ] - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Ocak 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Bkz. İmza =>
    Alıntı hasmet adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Wankel motoru popülerleştiren Mazda, ancak ne bulan, ne de geliştiren sadece Mazda. Birçok marka ARGE yapmış, ama bir çoğu piyasaya sürmemişler.

    Bu arada, seri üretim Wankel motorlu Suzuki:
    https://upload.wikimedia.org/wikiped...uki_RE5_M2.JPG

    Ve Norton
    https://upload.wikimedia.org/wikiped...PicClassic.jpg

    Kaynak: Wikipedia
    İşte onu bilmiyordum, teşekkürler

    Ancak Wankel motorun patent hakları Mazda' ya ait. Belirtmek istediğim oydu.

    Verimsizlikten bahsetmesi gereken en son biziz. 1000 cc benzinli motosiklet motoru ile 1000 cc otomobil motorunu kıyaslarsak söylemek istediğim anlaşılır. Burada kastım verimden öte performans idi, hafiflik ve güç. Kaldı ki verim derken motoru hacim/yakıt tüketimi ile hesaplarsanız yanlış hesaplarsınız. Motor gücü/yakıt tüketimi şeklinde hesaplamak daha mantıklı olur.

  16. #36
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    09 Ocak 2018

  17. #37
    zekeriyaimam - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Mayıs 2016
    Şehir
    Gebze
    Motosikleti
    simson
    Peki niye direkt enjeksiyon kullanamıyoruz ?

  18. #38
    Kural [ Z ] - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Ocak 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Bkz. İmza =>
    Yanlış anlaşılan birşey var sanırım. Örnek resimlere baktığımda hep eski motosikletleri görüyorum. Ben yeni ve gelişmiş Wankel sistemlerinden bahsediyorum. Gördüğüm örnekler Honda Titan ile Honda CB125R' ı kıyaslamak gibi hissettiriyor bana. Seri üretimde wankel motosiklet olduğuna dair bilgim yoktu ancak özel yapımlardan bilgim var elbette.

    Ben 600cc çift silindir turbo beslemeli bir Wankel motorlu motosiklet hayal ediyorum. 200 Kg' dan biraz az ve 180HP. Hayal işte...

  19. #39
    hasmet - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    Alıntı Kural [ Z ] adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yanlış anlaşılan birşey var sanırım. Örnek resimlere baktığımda hep eski motosikletleri görüyorum. Ben yeni ve gelişmiş Wankel sistemlerinden bahsediyorum. Gördüğüm örnekler Honda Titan ile Honda CB125R' ı kıyaslamak gibi hissettiriyor bana. Seri üretimde wankel motosiklet olduğuna dair bilgim yoktu ancak özel yapımlardan bilgim var elbette.

    Ben 600cc çift silindir turbo beslemeli bir Wankel motorlu motosiklet hayal ediyorum. 200 Kg' dan biraz az ve 180HP. Hayal işte...
    1992'den beri Wankel motorlu motosiklet üretilmemiş. Ama zamanında hemen hemen tüm markalar çalışmış. Kawasaki prototip yapmış. Honda da ilgilenmiş, ama piyasaya sunmamışlar. Demek ki dezavantajlarının, avantajlarının önünde olduğuna karar vermişler.

    Suzuki bayağı kasmış. Resmini koyduğum motosikletin teknolojisi acaip yüksek. 1975 model, ama 500cc, 65hp, 75Nm. Dizaynı Guigiaro'ya yaptırmışlar. Gösterge paneli bi acaip. Ama o bile sadece 3 sene üretilmiş.

    Motosiklette Wankel olayı bayağı irdelenmiş yani. Gideceği yere kadar gitmiş, ve sonra vazgeçilmiş. Araba için de çok farklı değil. Yoksa zamanında GM bile prototip üretmiş. Citroën de. Almanlar bulmuş. Wikipedia data ayrıntılı bilgi mevcut.
    oialdemir bunu beğendi.

  20. #40

    Üyelik
    20 Mart 2017
    Wankel motor , motorsiklet de bugün teknoloji si ile hayal.arbada 40-50 bin anca dayanıyor o motor motorsiklet de ne kadar dayanacak?
    Hız güç arıyorsanız küçük bir.jet motor olur,
    Yakıt hücresi olur .
    Güzel bir glow motor olur 20-30 bin devir çeviren.
    Şöyle güzeli den 6*100 yıldız motor olur?
    Bunları say say bitmez

    Bu işler seri üretime uygun degıl verimli degıl. Olsa zaten yaparlardı.o saydığınız şirketlerde zibilyom tane kafasını zehir gibi çalışan mühendis var merak etmeyin huzur ile uyuyun düşünmüşlerdir sizin adınıza .

    Patent işine giriyorsanız da bir şeyin patenti zaten incemeli patent alsan 20 yıl olur , wankel motor bulunalı. En az 20* 6-7 olmuştur , 6 ,7 kez patenti bitmiştir . 2 inci dünya savaşından sonra ekstra çok fazla yenilik yok esasında mevcut buluşların geliştirilmesi verimli hale getirilmesi vardır.


    REKLAM ALANI
2. sayfa BirinciBirinci 123 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)