Mazda 2012 ye kadar Wankel'li RX-8 üretmişti.
Mazda 2012 ye kadar Wankel'li RX-8 üretmişti.
Şerif bey 40-50 bin çok komik bir rakam. Rx8 kullanmış biri olarak söyleyeyim 185 bin km de daha da giderdi ancak araç benden gitti sonra.
Wankel motor nazlı motor. Doğru kullanılması çok önemlidir. İnsanlar normal araçlarda bile sabah ısıtmadan, turbolu araçlarını rölantide yağlamasını beklemeden istop ediyorlar. Hali ile bizim ülkemizde namı biraz kötüdür. Yağ değiştirmekten erinen insanlara göre hiç değil bu motor.
Söylediğiniz yıldız motor güzeldir ancak wankel motordan pek farkı yok. 2 kere model uçağımda kırıma sebep olmuştur. Sürekli mekanik bakım istiyor. Arıza çıkarmada da üstüne yok.
Kullanması çok keyiflidir ancak bir gün test edersiniz umarım.
Wankel bakımını yaparsan 200 dayanır ama ülkemizde öyle bir bakım alışkanlıgı yok bende ülke sadrtlarına göre konuştum.
Bakımını yaparsan bir GS de bir NC de bir milyon KM ye yakın gider , veya bir dizel araçta ama malesef onlar içinde 300 bin km motor biter derdim.
Model uçagınızda yıldız motor kulanmamışsınızdır kulandıgınız motor Glow motordur kuvvet ile muhtemel ,daha düşük ihtimal normal bir benzinli motordur.
Evet glow motor çok sorunlu çok nazlı bir motor ama 10 cc motordan 1- 1,5 hp güç elde edersiniz %10-%15 nitro ile hafif ve güçlü model uçaklar için uygun.
Tahminim kırıma sebebiyet verme sebebi ise yeteri
**uygun miktarda yağ koymamanız ve yüksek devirde kitlemesi
**uygun miktarda yağ koymayıp düşük devirde istop etmesi .
** uzun süre kullanım aşırı ısınması rolatide duramayıp istop etmesi uygun olmayan oranda nitro kullanımız olabilir.
Model uçagınız da size tavsiyem fırçasız elektikli motor kulanmanızdır. hafif ve güçlü .ESC kontrolü v.s motora göre kolay olacaktır.
2004 ten beri r/c modellerle uğraşıyorum Şerif bey.
150cc yak54'üm de yıldız motor vardı. Elbet farklı etmenlerde olabilir ancak dediklerinizin hiç biri degildi. Biraz kalite problemleri vardı.
Zaten 4-5 senedir tüm modellerim elektrikli. Artık fpv uçuşlarına gidiyorum. Fırsat olursa da trex 700 ü gezemeue götürürüm.
Ankara'da iseniz uçuş yapabiliriz
honda uzun zamandır başka bir alanda kullanıyo. verime odaklı ve uzun ömürlü. dediğin gibi biraz hantal
http://world.honda.com/powerproducts-technology/exlink/
Çalışma şeklini anladıysanız yağ yakmasının normal olduğunu, yağ yakmadığında sorun olduğunu anlardınız. Kaldı ki Mazda hala o motoru kullanıyor. Rx10 söylentileri dolaşıyordu bir ara, sonra takip etmedim son durum nedir bilmiyorum ama Wankelden vazgeçeceğini düşünmüyorum. ARGE çalışmalarının devam ettiğini de biliyorum ki artık üretmeyeceğiniz birşey için ARGE' ye para harcamazsınız.
Benimkinin bir hayal olduğunu söylemiştim zaten. Ama keşke olsa. Periyodik olarak 20.000 km' de bir motor değiştirmeye razı olur alırdım birtane kendime. Zevkine bineceğim zamanalrda onu çıkarır gezerdim biraz.
Bu arada, ben de NP ve EP modellerle çok uzun zaman uğraştım. Ben model otomobillerle (1/8 ve 1/10 Tamia' larda toplam 4 farklı model hala kenarda durur) %15-18 nitrolu yakıt kullanıyordum ki model uçak ve helikopterlerde bu rakkam %25 ve üzeri tercih ediliyor diye hatırlıyorum. Yarışlarda %99' a kadar çıkardık
En son Hazerfan' daki pistte yarışa katılmıştım. Arabayı yukarıdan pistte kullanmanın tadı başka oluyor. Eskiden Beşiktaş' ta da bir pist vardı, önce go-kart pistine sonra da bilmemne plazaya dönüştürdüler.
Wankel motor güzeldir. Kusursuz değildir ama güzeldir. Her güzelin de nazı vardır, nazını çekebilen tadına varır
Haşmet bey motorun yapısından dolayı zaten yağ tüketiyor. Abartı bir miktar da değil. Çok yakıyorsa kullanım doğru değildir. Eğer 5 bin devir civarlarını geçmezseniz yağ yakmaz. O zamanda motoru yersiniz. Belli bir devri geçmeniz gerekiyor. 5-6 bin devir civsrlarında yağ püskirtülüyor zaten motora.
2012'den beri Mazda'nin Wankel kullandigi tek bir arabasi var mi? Bildigim kadariyla "uzerinde calisiyoruz, ileride cikarabiliriz" seklinde soylenti var sadece...
Wankel'in yag yakmasi isleyisi icin normal, ama emisyon icin ciddi sorun. Yanan yag cok zararli, ve temizlenmesi zor bilesikler olusturuyor. Bunu halletmeden pratik olmasi mumkun degil.
Ayni zamanda cok yakan verimsiz bir motordu RX8'inki.
Evet, Wankel degisik ve ilginc bir konsept, ama tipik icten yanmali motorlara gore avantaj olusturmasi icin yeterli degil malesef...
Evet bunları zaten ilk mesajımda da söyledim bende Haşmet bey.
Ben tek yanlış bilinen (40-50 binde motorun bitmesi) konulara değindim. Yoksa evet günlük kullanım için tüketimi fazla bir araç sayılır. Ancak 1300cc civarı hacimden 240 hp civarları güç üretmesi bu yakıt tüketimini normal kılıyor.
RX8 gayet güzel araç. İnsanlar az yakması için sürekli düşük devirde kullanarak motoru yediler. Bir de ilk geldiği zamanlarda ülkemize uygun yağ yoktu. Motorun yağlamayı yapması için ara ara yüksek devirlere çıkması gerekiyor. Ancak 2000-2500 devirde maksimum 3000 devirde vites değiştiren kullanıcılar için çalışma mantığı çok tersti. Bu sebepten biraz adı kötüye çıkmıştır.
Bu arada günümüzdeki çoğu özellikle dizel araçların çevreye daha fazla zarar verdiğini söylemek mümkün. Özellikle tok kapı sesi olanlar
Ayrıca elektrik motoru gibi mucize varken içten yanmalı motorlar enerjiyi harekete çevirme konusunda verimsizliğin yanında ağırlık güç oranında da fiyaskodur. Batarya teknolojisi yavaş yavaş gelişiyor. Zaten günümüz lithium bataryaları ile bile menziller standart benzinli araç civarlarında. Bu arada Mazda yeni wankel motorlu aracını çıkaracak önümüzdeki zamanlarda ve çoğu problemin çözüldüğü söyleniyor. Ancak yapısı gereği günlük kullanım için ekonomik bir araç olmayacağı aşikar. Ancak parası olan için hem günlük hem cumartesi pazar pistin tozunu attıracaklar için çok iyi olacağı aşikar. Kısaca Money Talks. Bana bakmayın uzun süredir bana para uğramıyor. Ben Trex'e daha batarya alamadım
Hadi konuyu farklı bir yere çekelim. Harley motorlarını bilirsiniz. 45 Derece açılı V tipi motor kullanılır. Ve Sesleri özeldir. Diğer V2 Motorlardan farklıdır. Bu tabiki krank ve ateşleme açısıyla ilgili bir durum.
Peki sorum şudur. Aynı hacme Sahip standart inline 2 bir motor ile Krank ve ateşleme açılarıyla oynayarak Harley V2'sindeki gibi bir ses ve karakteristik elde etmek mümkünmüdür?
Wankel hacmi ile 4 zamanlı pistonlu motor hacmini karşılaştırmak hatalı olur ama. 2 zamanlı 4 zamanlıyı karşılaştırmak gibi. Önemli olan ne kadar benzin harcayıp ne kadar güç ürettiği.
Bu noktada Civic Type R'in 2 litre motoru, 300 küsür beygir, ve %40 az yakıyor RX8'den. Gerçi bu yeni bir motor ve turbo. Ama yine RX8'den daha eski olan S2000'in 2 litre atmosferik motoru 240 beygir ve %20 daha az yakıyor.
Wankel'in yağlama olayı sorun. Suzuki, ayrı bir yağ haznesinden, benzin hava karışımına yüzde 1 oranında yağ ekliyormuş sürekli. Belli aralıklarla yağ dolduruyorsunuz o hazneye, ve harcanıyor yağ. Mazda'nin motorunun 5000 devir alti yağlama yapmaması muhtemelen emisyon değerlerini düşük tutmak için olsa gerek, ama onun da motorun ömrüne olumsuz katkısı olur tabii ki. Verimlilik turbo ile arttırılabilir belki ama yağlama çözülmesini gereken zor bir sorun gibi...
10.000 d/d çevirerek çalışan 125lik tek silindir motor.
5.000 d/d çevirerek çalışan 250lik çift silindir motor.
2.500 d/d çevirerek çalışan 600lük dört silindir motor.
Bu üçünden aynı ses mi çıkar?
Bence çıkmaz. Çünkü sesi etkileyen tek şey egzoz gazı atılma zamanları değildir. Motordaki sarsıntılar, egzoz borularının şekli, valf zamanlamaları ve sıkıştırma oranı sesi etkiler.
Yeni nesil turbolu araçları karşılaştırmak doğru olmaz. Atmosferik araçlara bakmak gerek. S2000 evet daha az yakıyor olabilir kağıt üstünde güçler aynı gibi gözükse de hemen hemen aynı ağırlıkta olmalarına rağmen rx8 daha iyi gidiyor. Yağlama sorununu çözebileceklerini sanmıyorum. Ancak yeni geliştirdikleri motorda çözebildiler ise gerçekten kullanması ve tepkileri çok güzel bir motor. Suzuki'nin sistemini hiç bilmiyorum ancak Suzuki'nin yöntemi ile de günümüz teknolojisini adapte etseler bile emisyon değerleri çok kötü olur.
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)